Cuvântul Libertății, septembrie 2011 (Anul 23, nr. 6640-6665)

2011-09-30 / nr. 6665

vineri, 30 septembrie 2011 actualitate cuvântul libertății 5 La data de 18 septembrie a.c., consilierii județeni Dan Păloiu și Ionel Pană au fost excluși din PD-L Dolj. în urma acestei acțiuni PD-L Dolj a trimis o adresă Consiliului Județean (CJ) Dolj prin care s-a informat de situația existentă și de faptul că de această excludere trebuie să ia act și consilierii județeni. Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean Dolj, de ieri, nu a fost trecut acest punct. Totuși, vicepreședintele Cristinel Iovan a propus introducerea lui pe ordinea de zi. La un moment dat consilierii județeni PD-L au părăsit sala de ședințe a Consiliului Județean Dolj, pentru că nu au fost validați următorii doi consilieri de pe lista PD-L. Vicepreședintele Consiliului Județean Dolj, Cristinel Iovan, lea propus consilierilor județeni ca pe ordinea de zi să mai fie introdus încă un proiect de hotărâre cu două variante. Una dintre variante se referea la constatarea încetării de drept a mandatelor a doi consilieri județeni și vacantarea acestor locuri, iar cel de-al doilea, propus de pedeliști, conținea cele două puncte menționate plus un al treilea legat de validarea altor doi consilieri județeni, în prima fază pedelistul Fane Stoica a salutat acest gest: “Felicităm introducerea acestui proiect de hotărâre pe ordinea de zi, referitor la încetarea mandatelor celor doi consilieri pe primul punct la ordinea de zi, astfel încât Consiliul județean să fie legal căci se prevede clar în lege că în prima ședință ordinară de CJ se constată încetarea mandatului. Au avut adresa de la PDL în ceea ce privește excluderea celor doi membrii, Dan Păloiu și Ionel Pană și excluderea din PDL și prin urmare, pierderea mandatelor de consilieri județeni”. Problemele au început în momentul în care pedeliștii au simțit că majoritatea consilierilor județeni nu vor valida în aceeași ședință și pe cei care urmau să le ia locul lui Ionel Pană și Dan Păloiu. Pesediștii și peneliștii au adus ca argument în favoarea lor Legea 393/2004, art. 12 alineatele 1 și 2: “în toate situațiile de încetare a mandatului înainte de expirarea duratei normale a acestuia consiliul local sau consiliul județean, după caz, adoptă în prima ședință ordinară, la propunerea primarului, respectiv a președintelui consiliului județean, o hotărâre prin care se ia act de situația apărută și se declară vacant local târârea va avea la bază, în toate cazurile, un referat constatator semnat de primar și de secretarul comunei sau orașului, respectiv de președintele consiliului județean și de secretarul general al județului. Referatul va fi însoțit de actele justificative”. “Această hotărâre riscă să fie anulată de instanța de judecată" Cosmin Roșulescu, Oana Dincă și Alexandru Brezniceanu au încercat pe rând să îi acuze pe liberali și social-democrați de faptul că se folosesc de o ambiguitate a legii pentru a nu le valida noi colegi: “în ciuda hotărârii comisiei de specialitate, nu putem să nu validăm azi ceilalți doi consilieri județeni. Dacă este o ambiguitate a legii, eu cred că poate fi clarificată. Consiliul județean trebuie să fie reprezentat prin 36 de consilieri spune legea administrației publice locale. Dacă noi la această ședință suntem 35 de consilieri, trecem peste o dispoziție a legii”, a spus Cosmin Roșulescu. Vicepreședintele Consiliului Județean Dolj, Cristinel Iovan, le-a atras atenția consilierilor județeni că Legea 393/2004, completată și republicată prevede la articolul 9, alineatul 4 următoarele: “Hotărârea consiliului poate fi atacată de consilier, la instanța de contencios administrativ, în termen de 10 zile de la comunicare. Instanța se va pronunța în termen de cel mult 30 de zile; în acest caz, procedura prealabilă nu se mai efectuează, iar hotărârea primei instanțe este definitivă și irevocabilă”. Cristinel Iovan și-a întărit afirmațiile cu exemple similare din țară a unor consilieri județeni excluși și reveniți pe funcție în urma unor hotărâri judecătorești. “Cazuri similare s-au întâmplat în țară. Există hotărâri în acest sens și motivația unor asemenea hotărâri care constată că dacă noi validăm astăzi doi consilieri, cu siguranță această hotărâre riscă să fie anulată de instanța de judecată. Noi avem sarcina să luăm acea hotărâre care să reziste în fața oricărei plângeri și a oricărei persoane interesate”. “Ne rezervăm dreptul de a ataca toate hotărârile de Consiliu Județean" “Liderul” de grup al consilierilor pedeliști, Fane Stoica s-a aventurat în afirmații, avertizând că, în cazul în care nu vor fi validați cei doi consilieri propuși de PD-L, va ataca toate ședințele de Consiliu Județean: “Nu puteți să schimbați, conform legii administrației publice locale, această configurație politică. Dumneavoastră asta faceți, în toată această perioadă ne rezervăm dreptul de a ataca toate hotărâirile de Consiliu Județean, din acest moment, pentru că dacă dumneavoastră nu validați consilierii, acest Consiliu Județean nu este legal constituit. Dumneavoastră faceți un abuz astăzi!”. Fane Stoica a fost susținut și de prefectul de Dolj, Nicolae Giugea, care i-a avertizat pe liberali și social-democrați, că nu le va valida hotărârile de consiliu, pentru că iată cei doi pedeliști Consiliul Județean Dolj ar fi “o adunare de impresii politice, de socializare”: “Vă transmit un punct de vedere neutru, în condițiile în care consiliul județean rămâne cu 35 de consilieri, este un organism nelegal constituit. Toate hotărârile pe care le veți lua dumneavoastră cu 35 de membrii ai Consiliului Județean, care nu mai reprezintă de fapt Consiliul Județean, ci este o adunare de impresii politice, de socializare, nu vor primi avizul de legalitate al prefectului”. Lui Nicolae Giugea i sa atras atenția că Legea nr. 215 din 2001, art. 95, alin. 1 prevede că: „Ședințele Consiliului Județean se desfășoară legal în prezența majorității consilierilor județeni în funcție”. Majoritatea consilierilor județeni a votat încetarea de drept a mandatelor a doi consilieri județeni și vacantarea acestor locuri. Amendamentul de validare a următorilor doi consilieri județeni de pe lista PD-L nu a trecut de votul majorității, moment în care pedeliștii s-au ridicat și au părăsit sala de ședințe, în secunda următoare aceștia au fost urmați de prefectul Nicolae Giugea, ALINA DRĂGHICI și MARIN TURCITU După ce i-au exclus pe Dan Păloiu și Ionel Pană din CJ Dolj pedeliștii au părăsit ședința