Cuvântul Libertății, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7264-7290)

2013-10-14 / nr. 7275

2 / cuvântul libertății___________________________ 3CtU3lÍt8t6 ■ ■UB Cursul pieței valutare din 14 octombrie 2013 anunțat de BNR 1 EURO.........................4.4508............44508 . 1 dolar SUA....................3.2781.......32781 1 Oră sterlină...................5.2402...................52402 1 g AUR (preț în lei)......135,5331....1355331 luni, 14 octombrie • mac 23 ° C * min. 11 ■ ° C j însorit Preda. Partidele de dreapta ar putea candida la prezidențiale în sistem tipică Vicepreședintele PDL, deputatul Cezar Preda, a declarat sâmbăta, pentru Agerpres, că „tandemul președinte-prim-ministru este depășit" și că dreapta are mai multe șanse de reușită la prezidențiale „cu o candidatură în sistem troică Șansa de reușită a candidatului dreptei ru este un tandem președinte-prim-ministru, ci o troică, președinte-prim-ministrupreședinte de partid. Fără partid nu faci absolut nimic, iar cel urmat de partid este întotdeauna președintele său. Cu o troică președinte-primministru-președinte de partid, candidatul dreptei are mai multe șanse de a câștiga alegerile ", a afirmat Cezar Preda, care a participat sâmbătă la alegerea noii conduceri a organizației TDL Buzău. PPDD va cere în instanță parlamentarilor plecați din partid câte 2 milioane de euro Secretarul general al PPDD, Liviu Neagu, a anunțat, sâmbătă, că formațiunea sa va începe de astăzi acțiunile în instanță împotriva parlamentarilor PPDD care au trecut la alte partide, iar acestora li se va cere să achite câte 2 milioane de euro. „Anterior campaniei pentru alegerile parlamentare, fiecare candidat a semnat o convenție al PPDD ca, în cazul în care părăsește partidul, să plătească 2 milioane de euro. Am decis activarea acestor clauze și ne vom adresa de luni (n.r. - astăzi) instanței, iar primul proces va fi cel al lui Tudor Barbu (n.r. - ales senator din partea PPDD, actualmente la PC) ”, a spus Neagu, într-o conferință de presă la Cluj-Napoca, transmite corespondentul Mediafax. Neagu a subliniat că sau înregistrat peste 20 de plecări din PPDD, formațiunea având în prezent 42 de parlamentari, față de 68, câți au fost aleși în 2012. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CAUTĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 __________Internet www.cvbctESS.ro__________ REDACTOR-ȘEF: _________MIRCEA CANTĂR_________ Prim-redactor-șef adjunct: __________MAGDA BRATU__________ Redactor-șef adjunct: ________MARGA BULUGEAN________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțiriiche, Radu Iliceanu, Alina Drăghici Eveniment Carmen Zutcan Economie / Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 rudareanucristian@yahoo.com Sub-redactie Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparte autorului De asemenea, ia căzul unor agenți de presă și personalități citate, responsabitatea juridică le aparține. luni. 14 octombrie 2013 Corlățeanu 40.000 de capi au apelat la beneficii sociale la Marea Britanie la 2012, doar 324 români Ministrul român al Afacerilor Externe, Titus Corlățean (foto), a precizat, pentru Mediafax, că există o discrepanță între declarațiile unor politicieni englezi privind accesul românilor la beneficiile sociale din Marea Britanie și realitatea potrivit căreia, în 2012, doar 324 de copii români au cerut sprijin, dintr-un total de 40.000 de copii. în cadrul vizitei de lucru efectuate la Londra, joi și vineri, ministrul Corlățean a discutat, printre altele, cu omologul britanic, William Hague, problema „abuzurilor” la dreptul la liberă circulație în UE. „Trebuie să privim cu atenție și reglementările europene, dar și cele naționale din state membre, spunând un lucru foarte clar: cei care stau mai mult de trei luni pe teritoriul unui stat membru trebuie să demonstreze după aceea că au o sursă de venit legală, că au un loc de muncă, își plătesc taxele și impozitele. Or, astfel de situații de încălcare a legislației europene din păcate există. Era firesc ca, politic, să reafirmăm faptul că vom coopera din acest punct de vedere”, a declarat Titus Corlățean. Totodată, a spus acesta, va continua cooperarea și pentru combaterea aspectelor de infracționalitate. în acest sens, România a trimis recent, în cadrul unei misiuni cu sprijin european, „un număr suplimentar de polițiști, care acționează operativ împreună cu polițiștii britanici”. Referitor la temerile britanicilor privind un aflux de români după ridicarea restricțiilor pe piața muncii, la 1 ianuarie 2014, ministrul Afacerilor Externe a subliniat faptul că le-a explicat interlocutorilor săi că nu există date care „să ateste că va fi o schimbare fundamentală a prezenței românești în Marea Britanie”. Șeful diplomației române a respins, de asemenea, o serie de afirmații privind accesul românilor la beneficiile sistemului de asigurări sociale din Marea Britanie. „Unii politicieni și mass-media vorbesc adesea despre beneficiile sociale și abuzuri. Le-am dat mai multe exemple, unul chiar din studii britanice. Astfel, marea majoritate a comunității românești din Marea Britanie este tânără, mai mult de 70% sunt între 18 și 35 de ani, iar solicitările de beneficii sociale sunt extrem de limitate. Anul trecut au fost puțin peste 40.000 de copii care au solicitat un astfel de sprijin social, provenind din toate statele membre ale UE, plus Norvegia și Elveția. Din cei peste 40.000 de copii numai 324 au fost copii români, adică 0,8%. Este o discrepanță între ceea ce apare în dezbaterea publică și realitate”, a punctal Corlățean. Includerea în declarația comună a miniștrilor Titus Corlățean și William Hague a „contribuției pozitive” pe care marea majoritate a românilor din Marea Britanie o are în societatea britanică și în dezvoltarea economiei britanice reprezintă „o reparație morală la adresa românilor”, atât a celor „cu pregătire deosebită”, cât și a celor care au avut, printre altele, „o contribuție esențială la succesul Jocurilor Olimpice de la Londra, 40% din muncitorii care au lucrat la satul olimpic de la Londra fiind români”. Un nou program european de integrare a romilor Va fi lansat mâine Un nou program pentru îmbunătățirea accesului romilor la locuințe, educație și locuri de muncă - ROMACT - va fi lansat mâine în România, informează un comunicat al Consiliului Europei (CoE). Potrivit sursei citate, din România vor lua parte la acest program Sectorul 6 din București și localitățile Buzău, Botoșani, Târgu Jiu, Toflea (județul Galați), Călărași, Bacău, Craiova, Cumpăna și Timișoara. Programul ROMACT va în România funcționa timp de un an în Ungaria, Bulgaria, România, Italia și Slovacia și se va concentra pe capacitatea și voința politică a autorităților locale și regionale de a dezvolta și implementa strategii și politici pentru incluziunea romilor, se arată în comunicatul CoE. ROMACT este o inițiativă comună a Consiliului Europei, Comisiei Europene și Alianței europene a orașelor și regiunilor pentru incluziunea romilor. Ponta. Codul rutier va fi adoptat după găsirea unei soluții tehnice de implementare Premierul Victor Ponta a declarat, sâmbătă, în localitatea botoșăneană Baisa, întrebat despre noul Cod rutier, că acesta „va fi adoptat în funcție de soluția tehnică de implementare care va fi găsită”. Miercuri. Guvernul a amânat din nou adoptarea noului Cod rutier, pentru a clarifica detaliile tehnice de constituire a contului unic, în care să fie vărsate toate sumele încasate din amenzile percepute pentru contravenții și infracțiuni, întrebat dacă noul Cod ar putea fi adoptat săptămâna viitoare, Ponta a răspuns că „în funcție de soluția tehnică de implementare, va fi adoptat”. Joi, premierul declara că efectele noului Cod rutier asupra scăderii numărului de accidente vor fi analizate după o anumită perioadă, respectiv în câteva luni, un an sau doi, pentru eventuale adaptări. „Nu există legi de neschimbat, că se schimbă realitățile. Evident că vom constata - dar nu într-o zi, două, ci în niște luni, întrun an, în doi ...se face o analiză, să vedem care este influența asupra accidentelor, asupra plății amenzilor, în ce măsură s-a redus acest fenomen sau nu și, în funcție de asta, Parlamentul, la dezbaterea ordonanței, sau noi, putem să intervenim cu modificări”, a declara Ponta. Nicolăescu: Nu sm ce să mai caut în fruntea ministerului fără pachetul de bază la 1 februarie Ministrul Sănătății, Eugen Nicolăescu (foto), a declarat, ieri, la emisiunea „După 20 de ani” de la Pro TV, că nu este agățat de postul de ministru și că, în principiu, nu are ce să mai caute la conducerea ministerului dacă pachetul de bază nu va intra în vigoare de la 1 februarie 2014. „Nu sunt agățat de postul de ministru. Dacă nu se înțelege că nu e altă cale, altă șansă pentru oamenii din această țară, haideți să plecăm acasă. Lucrurile sunt clare pentru mine”, a spus Nicolăescu referitor la pachetul de servicii medicale de bază ce ar urma să intre în vigoare de la 1 februarie 2014, întrebat dacă își va depune demisia în cazul în care pachetul nu va intra în vigoare atunci, așa cum a anunțat, ministrul a răspuns: „în principiu nu tin ce să mai caut în fruntea ministerului. Sigur, poate că reușim să facem niște modificări, niște nuanțări, dar dacă ele nu sunt de substanță, nu mă interesează”. Pachetului de bază prevede că pacienții ar trebui să se adreseze în primă instanță medicului de familie și abia apoi să meargă la spital, pentru ca unitățile spitalicești să nu mai fie atât de aglomerate, iar resursele financiare din sistemul de sănătate să fie mai bine cheltuite, a arătat Nicolăescu, precizând că, în medie, Casa Națională de Asigurări de Sănătate decontează un serviciu medical în spital cu 1.800 de lei pe pacient, iar în prespital cu maximum 100 de lei. „Dacă am o problemă de sănătate prima dată mă duc la medicul de familie. Medicul de familie îmi face o consultație. Poate să îmi indice și o serie de investigații suplimentare. Dacă el consideră că poate să pună diagnosticul, te include într-un tratament”, a spus ministrul. „Dacă sunt un cetățean cu vârsta între 18 și 30 de ani sunt obligat, conform acestui pachet, să mă duc odată la trei ani la medicul de familie să îmi facă un control medical de prevenție. (...) Dacă ești peste 40 de ani, un control preventiv se face în fiecare an. Dacă sunt riscuri mai multe, se intră într-un program de monitorizare mai accentuat,, fără cost”, a precizat ministrul. întrebat dacă cetățeanul va fi amendat dacă nu se duce la acest control de tip preventiv. Nicolăescu a spus că „în acest moment nu”, dar se încearcă modificarea legislației pentru a se găsi și un fel de sancțiune, ca cetățeanul să fie obligat „să aibă grijă de viața lui”.,