Cuvântul Libertății, octombrie 2014 (Anul 26, nr. 7561-7587)

2014-10-31 / nr. 7587

vineri, 31 octombrie 2014 administrație cuvântul libertății / 3 Pagină realizată de LAURA MOȚIBLICHE Florin Lungu a îndeplinit funcția de director al Regiei Fondului Locativ din martie 2013 până în luna septembrie 2014, când a plecat de la regie și a venit la SC Termo pe funcția de director tehnic, în ședința de ieri, consilierii municipali au supus la vot două proiecte de hotărâre, unul prin care fostul administrator, Mihai Neațu, a renunțat la contractul său de muncă și altul prin care Florin Lungu a fost numit în locul acestuia pentru o perioadă de șase luni. în ambele cazuri aleșii și-au dat acceptul votând în unanimitate. Ionel Pană: „Rotirea cadrelor dă de gândit" în cadrul ședinței, consilierul independent Ionel Pană, care a fost și el director la Transelectrica, a afirmat că promovarea tinerilor este un lucru bun, dar viteza cu care aceștia sunt rotiți în funcțiile de conducere ale regiilor din Craiova „ar trebui să dea de gândit”. „Am fost și sunt de acord cu promovarea tinerilor, deoarece în urmă cu vreo 30 de ani și eu am fost promovat tot la fel. Dar dacă ne uităm în cei doi ani și jumătate la modul în care s-a făcut această rotire de cadre care ar trebui să ne dea de gândit la toți cei care suntem aici”, a declarat Ionel Pană. Exemplele Radu Preda și Florin Lungu Consilierul Pană a dat ca exemple mutarea lui Radu Preda de la RAAPDL la RAT Craiova și cea a lui Florin Lungu de la RAAPDL la SC Termo. „Domnul Radu Preda este luat din consilier și făcut director la RAADPFL, foarte bine. De aici, când începuse să-și intre în mână, l-am pus la RAT. Când a început să-și intre în mână, l-am luat și acolo și l-am dus unde nu este treaba noastră. L-am pus pe domnul Lungu Florin la RAADPFL și când a început să-și intre în mână l-am dus la Termoficare. Haideți să avem răbdare cu tinerii, să se formeze pe domeniile pe care i-am pus prima dată. Deci, rotirea cadrelor se făcea și înainte, dar nu cu viteza aceasta”, a spus Pană. Olguța Vasilescu. „Nu am ce să le reproșez" Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, a afirmat că nu are ce să le reproșeze tinerilor pe care i-a promovat la conducerea regiilor din Craiova: „în ceea ce privește aceste două persoane nu am nimic a le reproșa, cu atât mai mult cu cât și RAT și RAADPFL au fost regii preluate în faliment și au trecut pe profit. Deci capacitatea lor managerială este indiscutabilă”. Edilul-șef al Craiovei a subliniat faptul că numirea lui Florin Lungu la SC Termo este provizorie pentru că, potrivit legii, va trebui să se facă recrutarea de către o firmă specializată în acest sens. „Pe cine va selecta firma respectivă vom vedea și după aceea vom lua act”, a precizat Olguța Vasilescu. Termoficarea, îngropată în datorii în ceea ce privește Termoficarea, autoritățile locale au ajuns la concluzia că aceasta nu poate fi salvată de un director, orice ar fi acesta. „Știți foarte bine că sunt niște probleme care vin din trecut, niște datorii istorice de peste 50 de milioane de euro, pe care nu are nimeni cum să le acopere nici dacă vine cu bani de acasă, că nu are nimeni atâția bani. Acolo va trebui luată o decizie”, a spus Olguța Vasilescu. Fostul administrator, Mihai Neațu, a demisionat din funcția de administrator al SC Termo, autoritățile locale anunțând că acesta a fost promovat pe funcția de director al Transelectrica. Neațu, de Consilierii municipali au votat, în plenul de ieri, pentru numirea în funcția de administrator al SC 9 Termo, pentru o perioadă de șase luni, a lui Florin Lungu. Fostul administrator, Mihai Neațu, a anunțat autoritățile locale că renunță la 9 9 9 contract pentru că a fost numit director la Transelectrica, la Termo Craiova la Transelectrica Consilierul local PNL Pavel Badea i-a invitat, ieri, pe colegii din CSM Craiova, cât și pe toți craiovenii să participe la acest ultim meci de pe vechea arenă „Ion Oblemenco”. „Este preconizat ca sâmbătă să aibă loc ultimul meci pe acest stadion emblematic pentru noi. Este un fel de templu al fotbalului craiovean, al sportului în general. Invit pe această cale pe domnii consilieri și pe craioveni să vină săși ia la revedere de la acest stadion care ne-a adus multe satisfacții, multă mândrie nouă, craiovenilor”, a spus Pavel Badea, în plenul CS Craiova. Stadionul „Ion Oblemenco” a fost construit și dat în folosință în anul 1967. Inițial, acesta s-a numit „Central”, din anul 1996 primind numele unuia dintre cei mari fotbaliști din istoria Universității Craiova, Ion Oblemenco. Trecut în administrarea CSM Craiova pentru demolări Vechiul stadion va fi demolat în totalitate și în locul său va fi construită o arenă ultramodernă, care va costa peste 55 de milioane de euro, fonduri de bugetul de stat. Noua construcție trebuie să fie gata peste aproximativ doi ani. „Sperăm să reușim să avem cât mai rapid un stadion la standarde europene, pentru că, în momentul actual, avem o echipă competitivă, care reprezintă comunitatea, joacă pentru comunitate și este imaginea comunității. Este, până la urmă, o reușită a noastră a tuturor, a primarului Olguța Vasilescu în particular, pentru că a reușit să dea o echipă Craiovei și să sperăm că vom avea acest stadion cât mai rapid”, a mai spus consilierul Pavel Badea, care este și președintele clubului CS Universitatea Craiova. Tot în plenul de ieri a fost votat și proiectul prin care stadionul este trecut din administrarea RAADPFL Craiova în cea a Consiliului Local Municipal Craiova, care se va ocupa de demolarea tuturor construcțiilor de acolo. Craiovanii. Invitați la meciul de adio de pe „Ion Oblemenco” Stadionul „Ion Oblemenco” va găzdui, sâmbătă, ultimul meci înainte de a fi demolat, partida dintre CS Universitatea Craiova și FC Botoșani, punând capăt șirului celor 47 de ani de meciuri jucate pe această arenă. Consilierul PP-DD Ionel Pană a devenit independent Alesul local PP-DD Ionel Pană a anunțat, în ședința de ieri a CSM Craiova, că a devenit consilier independent. Consilierul municipal Ionel Pană a venit pregătit cu material ajutător pentru acest eveniment. Ca să-și motiveze gestul, acesta a citit un pasaj tradus din autorul portughez, Jose Micard Teixeira: „începând cu această ședință, conform ordonanței de urgență a guvernului, am trecut ca independent. De ce? Pentru că nu mai am răbdare pentru anumite lucruri, nu pentru că am devenit arogant, ci pur și simplu pentru că am ajuns într-un punct al vieții în care nu mai vreau să irosesc timpul cu ceea ce îmi displace sau îmi face rău. Nu mai am răbdare pentru emisip, critică și cerere exagerată de orice natură. Mi-am pierdut dorința de a le face pe plac celor care nu mă plac, să iubesc pe cei care nu mă iubesc și să zâmbesc celor nu vor să-mi zâmbească. Nu mai pierd nici o clipă cu cei care mint, am decis să nu mai coexist cu ipocrizia, falsitatea și cu laudele ieftine. Și mai presus de toate nu am răbdare pentru cine nu-mi merită răbdarea. Acestea nu sunt cuvintele mele, ci sunt cuvintele lui Jose Micard Teixeira și au corespuns cu gândurile mele”, a anunțat Pană. „Cine este, domne, acest Jose?" Textul său a generat, inevitabil, schimburi de replici. Primul care a reacționat la anunțul lui Ionel Pană a fost Emilian Ștefârță, consilier PNL și directorul Muzeului de Artă din Craiova. „Cine este, domne, acest Jose?”, a întrebat Ștefârță din cealaltă parte a sălii. Fostul său coleg de partid, Mihai Cilibiu, care este și președintele PP-DD Dolj, a spus că gestul lui Ionel Pană nu este o surpriză pentru el: „Eu nu aș vrea să citez nici un anonim, aș vrea să vă spun că plictiseala sau faptul că s-a săturat fostul meu coleg de partid nu este o surpriză pentru mine. In schimb, vreau să vă spun că cei care ne-au dat votul acum doi ani de zile sau convins de mult mai multe lucruri. Vreau să îi urez succes domnului Pană în alegeri, în 2016, când sper să rămână în CL ca independent sau succes în cariera politică”. Ionel Pană a ținut să le dea imediat replica colegilor din CL: „Pentru domnul Cilibiu, m-am decis să nu mai fiu de acord cu trădările între prieteni... și o să vină timpul să explicăm și aceste lucruri. Pentru domnul Ștefârță. Asta este, unii mai și citesc”.