Cuvântul Libertății, februarie 2015 (Anul 27, nr. 7659-7682)

2015-02-19 / nr. 7674

4 / cuvântul libertății eveniment joi, 19 februarie 2015 Pagină realizată de CARMEN ZUICAN Un grup de suporteri ai echipei CS Universitatea Craiova s-a apucat la bătaie cu suporterii echipei adverse ia un meci disputat acasă, pe stadionul Extensiv din Craiova. Jandarmii Grupă Iii de Jandarmi Mobile Craiova intervine rapid între cele două grupuri, îi „gazează” pe tinerii recalcitranți pentru a-i potoli, apoi îi încolonează și îi evacuează din tribune. Din fericire, totul a fost un scenariu pus la punct de forțele de intervenție pentru a verifica modul în care este gestionată o asemenea situație, în condițiile în care urmează să înceapă returul campionatului. Returul campionatului de fotbal urmează să înceapă, iar echipa CS Universitatea Craiova își va disputa meciurile de „acasă” pe stadionul Extensiv din Craiova, întrucât „Ion Oblemenco” se află în proces de demolare în vederea reconstrucției. în aceste condiții, forțele de ordine au organizat un exercițiu pentru a verifica modul de cooperare al tuturor celor care trebuie să asigure liniștea și ordinea la meciuri - este vorba despre angajații firmei de pază NPG, care se ocupă de securitate în interiorul stadionului, polițiștii IPJ Dolj, polițiștii locali și jandarmi ai GJMb Craiova. Astfel, în primul scenariu, între două grupuri de suporteri ai echipelor rivale izbucnește un conflict din cauza scorului, iar tinerii se iau la bătaie. Imediat se du alarma, angajații firmei de pază se îndreaptă către sectorul cu probleme, și își fac apariția și echipele de intervenție ale Jandarmeriei. Suporterii sunt somați să se liniștească și să părăsească incinta stadionului, însă refuză, astfel că se folosesc gaze lacrimogene, apoi scandalagiii sunt încolonați evacuați din tribune în afara stadionului, unde sunt încărcați în dube. Cel de-al doilea scenariu a presupus evacuarea unui grup de suporteri violenți din tribune, întrucât tulburau ordinea și începuseră să distrugă scaunele. „Aceste exerciții au avut drept scop verificarea modului de acțiune și de cooperare a tuturor structurilor cu atribuții de intervenție în cazul unor incidente apărute la manifestările sportive. Este de dorit să nu avem comportamente antisociale la meciurile de fotbal, pentru ca spectatorii să se poată bucura de fiecare partidă, însă, dacă apar probleme, suntem pregătiți să intervenim”, ne-a declarat Cosmin Mirea, ofițerul de presă al GJMb Craiova. Forțele de ordine, pregătite pentru returul campionatului de fotbal Muncă în folosul comunității pentru craioveanul care a agresat un polițist local Craioveanul care s-a încăierat cu doi agenți ai poliției locale Craiova, în luna mai anul trecut, nemulțumit că nu a fost lăsat să parcheze mașina unde voia, a fost găsit vinovat de comiterea infracțiunii de ultraj. Judecătoria Craiova l-a condamnat, marți, la 9 luni de închisoare cu suspendare pe durata unui termen de încercare de 2 ani, plata a 1.000 de lei daune materiale agentului care s-a constituit parte civilă și executarea a 70 de zile de muncă în folosul comunității. Sentința nu este definitivă, putând fi atacată cu apel. Incidentul în urma căruia craioveanul Daniel Cristian Borgete a ajuns în spatele gratiilor s-a petrecut pe 29 mai 2014, când circulația a fost închisă pe bulevardul „Tineretului” din Craiova, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada „Magnoliei” și cea cu bulevardul „Oltenia” (zona Materna), pentru desfășurarea unor manifestări dedicate zilelor orașului. Craioveanul circula în ziua respectivă cu un autoturism înmatriculat în Anglia, pe strada „Constantin Iotzu”, către bulevardul „Tineretului”, iar în drum a trecut pe lângă un echipaj de agenți de la Poliția Locală. Polițiștii i-au spus că nu poate trece pentru că circulația era închisă, însă șoferul și-a continuat deplasarea și a lăsat mașina în dreptul gardurilor care interziceau accesul. Cei doi polițiști locali au venit la mașina lui Borgete și i-au cerut să plece de acolo pentru că blochează accesul în eventualitatea sosirii unor ambulanțe, mașini de pompieri sau de poliție, însă șoferul i-a luat la înjurături. Agentul Vasile Laurențiu Ilie l-a tras la răspundere, între cei doi izbucnind o altercație, filmată de un craiovean care locuiește în zonă, filmare care a fost făcută publică câteva zile mai târziu. Șoferul recalcitrant a fost imobilizat și dus la Secția 5 Poliție Craiova, în aceeași zi fiind arestat preventiv pentru comiterea infracțiunii de ultraj. Judecat pentru ultraj Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova au reținut în sarcina lui Daniel Cristian Borgete că, «în dimineața zilei de 29.05.2014, în jurul orei 10.10 în timp ce se afla în municipiul Craiova, în apropierea intersecției bulevardul „Tineretului” cu strada „ Constantin Iotzu ”, a exercitat acte de violență fizică asupra lui I. V.L. (n.r. — polițistul local Ilie Vasile Laurențiu), în timp ce acesta se afla în zona în cauză, în exercitarea atribuțiilor de polițist local de circulație din cadrul Poliției Locale Craiova, acte care i-au produs acestui funcționar public, care îndeplinea o funcție ce implică exercițiul autorității de stat, leziuni traumatice a căror gravitate este evaluată prin zile de îngrijiri medicale de cel mult 90 de zile». La rândul său, craioveanul a depus plângere la Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova împotriva celor doi agenți ai poliției locale, dar și a colegilor sosiți ulterior pentru a-i imobiliza, în care îi acuza de purtare abuzivă. Procurorii au finalizat încă de la sfârșitul anului trecut această cauză, lucrarea fiind clasată, întrucât nu s-au constatat elemente care să arate că ar fi fost vorba despre un abuz. Cât despre Daniel Cristian Borgete, pe 19 iunie 2014, craioveanul a fost trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova, în stare de arest preventiv, dosarul fiind înregistrat la Judecătoria Craiova, agentul Vasile Laurențiu Ilie constituinduse parte civilă în cadrul procesului penal. După aproape două luni de stat după gratii, mai exact pe 2T iulie 2014, Borgere a fost eliberat sub control judiciar, procesul derulându-se în continuare. Marți, 17 februarie a.c., instanța a pronunțat sentința, craioveanul fiind găsit vinovat de ultraj. Judecătorii l-au condamnat la 9 luni de închisoare cu suspendare pe durata unui termen de încercare de 2 ani, timp în care trebuie să respecte o serie de obligații, 70 de zile de muncă neremunerată în folosul Primăriei Craiova, plata sumei de 1.000 lei, reprezentând daune materiale către agentul Ilie, plata sumei de 241, 06 lei către Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova reprezentând contravaloarea îngrijirilor medicale acordate polițistului și 1.200 lei cheltuieli judiciare către stat. Sentința nu este definitivă, putând fi atacată cu apel la Curtea de Apel Craiova.