Cuvântul Libertății, martie 2015 (Anul 27, nr. 7683-7708)

2015-03-02 / nr. 7683

Ior,guide_Carte.GAUDEAMUS, o ediție cu 13.000 de vizitatori!* „Sunt toate premisele pentru a considera că este un real succes această a XIV-a ediție!”, au afirmat organizatorii, ieri, la închiderea festivă a Târgului de Carte GAUDEAMUS - eveniment care s-a desfășurat din 25 februarie până la 1 martie, în foaierul Teatrului Național „Marin Sorescu”. O demonstrează, înainte de toate, numărul mare de vizitatori: peste 13.000 de persoane au trecut pragul Târgului, pe parcursul celor cinci zile, fie pentru a cumpăra, fie doar pentru a lua pulsul pieței de carte. Festivitatea de ieri a prilejuit, pe lângă un scurt bilanț al ediției, și acordarea premiilor pentru participanți. Prin votul publicului, cel mai bun expozant a fost desemnată Editura „Humanitas”, aceasta publicând, de altfel, și cea mai râvnită carte a Târgului: „O scurtă istorie ilustrată a românilor”, de Neagu Djuvara. Tot prin votul craiovenilor, cotidianul „Cuvântul Libertății” a primit Trofeul presei pentru buna mediatizare a evenimentului. - O grămadă de bani m-a costat mâțișorul nevestirii, Popescule, i-am luat un litru de ulei, un kil de zahăr și unul de făină. Sorina Sorescu, o voce a adevărului bine rostit! Cartea universitarului Sorina Sorescu, intitulată „Romanele lui Augustin Buzura. O lectură metacritică” (Ed. Aius, 2014), este una „trudită”, dacă expresia poate fi îngăduită, bine structurată, cu metodă redactată. Autoarea, dintr-o familie emblematică în peisajul culturii acestei zone, bună cunoscătoare a dramei creatoare a marelui scriitor Augustin Buzura, funciarmente grav, ieșit din fatalitatea epocii totalitare, procedează, de fapt, la o riguroasă demonstrație logică până ajunge la subtitlurile la care își stăpânește cu greu furia...^ I *