Cuvântul Libertății, noiembrie 2017 (Anul 29, nr. 8487-8511)

2017-11-25 / nr. 8508

2 / cuvântul libertății INML a anunțat cauza morții actriței. Stela Popescu a avut un accident cerebral sever, care s-a putut produce la data de 22-23 noiembrie Actrița Stela Popescu a suferit un accident vascular cerebral hemoragic sever, care s-a putut produce la data de 22-23 noiembrie 2017, anunță Institutul Național de Medicină Legală “Mina Minovici” București. “I.N.M.L. “Mina Minovici” București a efectuat astăzi, 24 noiembrie 2017, autopsia medico-legală a doamnei Popescu Stela, ca urmare a emiterii ordonanței nr. 392500/ 23.11.2017 a D.G.PM.R. - Serviciul Omoruri și a constatat că moartea domniei sale a fost neviolentă fiind datorată unui accident vascular cerebral hemoragic sever incompatibil cu viața, care s-a putut produce la data de 22-23.11.2017", se arată intr-un comunicat de presă al Institutului Național de Medicină Legală “Mina Minovici” București, remis ieri MEDIAFAX. Actrița Stela Popescu a murit la vârsta de 81 de ani. Ea a decedat la locuința sa din Capitală, fiind găsită joi căzută în casă de o rudă. „Cred că era acolo de ieri. Fiica ei a găsit-o, Doina”, a declarat Alexandru Arșinel care a venit la domiciliul actriței imediat după aflarea veștii. Potrivit actorului, Stela Popescu ar fi suferit o hemoragie internă. Poliția a deschis un dosar de moarte suspectă, specific în astfel de situații. După ce, ieri, trupul neînsuflețit al actriței a fost depus pentru un ultim omagiu în foyerul Sălii Savoy a Teatrului de Revistă „Constantin Tănase”, astăzi actrița va fi depusă la Capela Mănăstirii Cernica. Duminică, 26 noiembrie, la Cimitirul Cernica va avea loc înmormântarea, alături de soțul său, textierul Mihai Puiu Maximilian. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.coloress.ro __________Internet www.cvloress.ro__________ REDACTOR-ȘEF ___________MIRCEA CANTĂR__________ Prim-redactor-șef adjunct. ____________MAGDA BRATA___________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN_________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motirliche, Radu Iliceanu Eveniment: Carmen Zuican Economie/ Politică: Marga Bulugean Educație: Cristi Pătru Cultură: Magda Bratu Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter TV Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personality citate, responsabilitatea juridică le aparține. sâmbătă, 25 noiembrie 2017 actualitate Mihai Tudose a declarat că Guvernul pregătește un program de susținere a culturii, program care va fi demarat în anul 2018, dar se va întinde pe o durată mai mare și care va presupune stimularea lecturii, finanțare suplimentară pentru cinematografie și investiții de infrastructură „Vorbim de Centenar, dar ce sărbătorim dacă jumătate dintre români nu știu ce sărbătorim, ce s-a întâmplat atunci? (...) Nu putem bifa acest eveniment printr-o petrecere cu mititei și sarmale cu mămăligă. Haideți să lăsăm ceva după noi legându-ne de acest eveniment’’, a spus Mihai Tudose referindu-se la nevoia de stimulare a vieții culturale printr-un program care să înceapă în 2018 și să se deruleze pe o perioadă mai mare. Tudósé a vorbit despre susținerea din par tea statului a lecturii și achiziției de cărți. ’’Vorbim la copii despre lapte și corn, în regulă. Ceva similar «Lapte, corn, carte»”, a spus Tudose menționând că trebuie stimulată lectura la elevi, îndeosebi a clasicilor literaturii române. De asemenea, programul va viza susținerea financiară a teatrelor și cinematografiei. ’’Statul ar trebui să subvenționeze teatrul, să dea o șansă acestor actori fiindcă vorbim de marii noștri actori care au jucat în sute de filme. Filmele acelea erau finanțate de cineva. Un program coerent în acest sens, vorbind cu Ministerul Culturii care va fi parte a acestui program inițiat și fundamentat cu sprijinul mass-media, cred că va fi un reper pentru România la nivel de Centenar”, a spus premierul. De asemenea, vor fi făcute și investiții în infrastructura cultural, Tudose menționând renovarea Sălii Palatului. ’’Ministerul Culturii o preia și există un program ca Sala Palatului să arate cumva altfel, așa cum merită România și Bucureștiul”, a mai spus Tudose. Premierul Tudose anunță lansarea unui program de susținere a culturii in anul Centenarului Iohannis, despre bugetul pe 2018: Mi se pare obligatoriu sa avem 2% alocat pentru Apârare Președintele Klaus Iohannis a declarat, ieri, la Bruxelles, că se așteaptă ca bugetul pentru 2018 să fie unul echilibrat, sustenabil, precizând că i se pare obligatoriu să fie alocat un procent de 2 la sută pentru domeniul Apărării. “Așteptarea mea este ușor de definit. Aștept un buget echilibrat, sustenabil și care poate fi pus în practică, care poate fi executat. Evident că sunt câteva așteptări și foarte concrete bunăoară, mi se pare obligatoriu să avem 2 la sută alocat pentru Apărare, de asemenea mi se pare obligatoriu să avem o sumă suficient de mare de mare pentru Educație, pentru Sănătate, dar sper ca astfel ca în 2017, să avem în 2018 bani nu doar alocați pentru investiții publice, ci să fie și executate aceste investiții”, a declarat, ieri, Klaus Iohannis, la sosirea la Summitul Parteneriatului Estic. Președintele Klaus Iohannis a participat, ieri, la cel de-al cincilea Summit al Parteneriatului Estic, la Bruxelles, organizat sub egida Președinției estone a Consiliului Uniunii Europene, în care s-a discutat despre capacitate administrativă, bună guvernare, dar și oportunități de piață. „Summitul va urmări să confirme progresele din cadrul celor patru domenii prioritare de cooperare stabilite la Summitul precedent, de la Riga, organizat în anul 2015: capacitate administrativă și bună guvernare, oportunități de piață, interconectări și schimbări climatice, mobilitate și contacte interumane”, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale. Totodată, agenda dezbaterilor a urmărit fixarea unor direcții și a 20 de obiective concrete pentru orizontul anului 2020, reflectate într-o foaie de parcurs pentru ghidarea eforturilor comune ale Uniunii Europene și ale statelor partenere, arată documentul citat. Implementarea planului va fi urmărită în cadrul panelurilor dedicate din cadrul fiecăreia din cele patru platforme multilaterale a Parteneriatului Estic, care vor fi restructurate pentru a fi mai eficiente - democrație, bună guvernare și stabilitate; integrare economică și convergență cu politicile UE; securitate energetică; contacte între persoane, precizează Administrația Prezidențială. Codruța Kovesi, interviu pentru Euronews. Modificările propuse de Comisia parlamentară specială vor afecta “grav” independența justiției Modificările propuse de Comisia parlamentară specială vor avea “un impact negativ grav asupra independenței justiției” și vor trece activitățile procurorilor “sub control politic”, afirmă procurorul-șef al Direcției Naționale Anticorupție (DNA), Laura Codruța Kovesi, într-un interviu acordat postului Euronews. Referindu-se la proiectele Comisiei speciale privind justiția, Laura Codruța Kovesi a declarat: “Dacă aceste propuneri vor fi votate, vor avea un impact negativ grav asupra independenței justiției, cu efectul controlului politic asupra activităților procurorilor”. Măsurile “vor conduce la subordonarea politică a procurorilor și ar putea afecta serios acțiunile de combatere a corupției. Din punctul meu de vedere, independența justiției nu este un privilegiu pentru magistrați, ci un principiu fundamental într-o societate democratică”, a adăugat Laura Codruța Kovesi. “Doar un sistem judiciar independent poate asigura procese corecte; doar o justiție independentă poate aplica legea în mod egal pentru fiecare cetățean”, a subliniat Kovesi. “Investigațiile DNA au fost receptate cu multă speranță și încredere în societatea noastră. Pe de altă parte, este adevărat că au mobilizat un întreg sistem format din politicieni și oameni de afaceri care se simt amenințați și care sunt interesați să își mențină controlul asupra resurselor publice. De aceea, întregul sistem judiciar s-a confruntat cu atacuri incredibile, de la știri false la angajarea unor companii specializate în acțiuni de intimidare și hărțuire”, a explicat Laura Codruța Kovesi. Euronews precizează că Guvernul României nu a răspuns solicitărilor de a avea o reacție la acest articol.