Cuvântul Libertății, ianuarie 2018 (Anul 30, nr. 8533-8555)

2018-01-04 / nr. 8533

Doina Pană a demisionat din funcția de ministru al Apelo și Pădurilor Doina Pană a demisionat, ieri, din funcția de ministru al Apelor și Pădurilor, invocând motive de sănătate, se arată într-un comunicat oficial al ministerului. “Prin prezenta vă aduc la cunoștință că starea mea de sănătate nu-mi mai permite continuarea activității în calitatea de ministru. Prin urmare, prin prezenta, vă prezint demisia mea din calitatea de ministru în cadrul ministerului Apelor și Pădurilor, pe motiv de sănătate. Apreciez conlucrarea deosebit de fructuoasă pe care am avut-o și vă asigur de întreg sprijinul meu pentru îndeplinirea programului de guvernare din calitatea mea de parlamentar", se arata în demisia către premierul Mihai Tudose, care este înregistrată miercuri, 3 ianuarie. Adriana Doina Pană s-a născut în 16 mai 1957 în comuna Matei din județul Bistrița-Năsăud. Ea are un băiat stabilit în străinătate și este văduvă. Este licențiată în electrotehnică, profesia sa de bază fiind de inginer electrotehnist, și are masterat în Administrație Publică. După absolvirea facultății, Doina Pană a lucrat la Fabrica de Hârtie din Prundu Bârgăului, apoi a născut un băiat și s-a mutat la Bistrița la o fabrică, actuala Iproeb, care “patrona” Liceul Electrotehnic, actualul Colegiu Tehnic Infoel. De 29 de ani, Doina Pană lucrează în învățământ, în ultimii zece fiind director adjunct al Colegiului Infoel; în 2008, timp de opt luni, ea a fost secretar de stat în Ministerul Educației. Anul acesta, a fost numită pentru o scurtă perioadă inspector școlar general la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud; în 2004, Doina Pană a devenit consilier județean, iar în 2008 a câștigat un al doilea mandat în Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, mandat pe care l-a întrerupt în perioada în care a fost numită secretar de stat în Ministerul Economiei, unde a stat opt luni în funcție. în 2009, Doina Pană a fost candidat la alegerile pentru Parlamentul European; în 2012, ea a fost aleasă din nou consilier județean. în 9 decembrie, ^.Torina Pană a devenit deputat în Colegiul 1 Bistrița - Livezile, obținând 56,85% din voturi. Ea era singura femeie parlamentar din Bistrița-Năsăud. EDITOR: 2 / cuvântul libertății_______________________8C103lff 3f 6 joi, 4 ianuarie 2018 Iohannis a promulgat Legea bugetului pe 2018 Președintele Klaus Iohannis a promulgat, ieri, Legea bugetului de stat și Legea bugetului asigurărilor sociale de stat, atrăgând însă atenția că există multe vulnerabilități, printre care încadrarea deficitului bugetar în ținta de 3% din PIB. “Președintele Klaus Iohannis atrage atenția asupra unor vulnerabilități ale bugetului anului 2018 și asupra provocărilor cadrului fiscal-bugetar actual, având în vedere că România are nevoie de un buget credibil și echilibrat, care să urmărească în mod consecvent menținerea obiectivelor fundamentale de stabilitate macroeconomică, predictibilitate și sustenabilitate fiscal-bugetară. (...)Țara noastră trebuie să evite capcana unei creșteri economice nesustenabile, bazate în principal pe consum, deficite bugetare și acumularea de datorie publică’’’, transmite Administrația Prezidențială. Sursa citată transmite că o problemă este legată de faptul că acum construcția bugetară ignoră recomandările pe care Comisia Europeană le-a formulat în contextul procedurii de deviație semnificativă a deficitului bugetar. “Potrivit acestor recomandări, bugetul național era indicat să revină pe calea consolidării fiscale, prin ajustări anuale ale deficitului bugetar de 0,5% din PIB. Președintele României își manifestă îngrijorarea cu privire la faptul că, deși înregistrăm rate record de creștere economică, există dificultăți și unele incertitudini în a asigura încadrarea deficitului bugetar în ținta de 3% din PIB. Totodată, țara noastră înregistrează cele mai ample deviații ale deficitului structural dintre toate țările Uniunii Europene. Această dinamică demonstrează că, în următorii ani, România trebuie să facă eforturi serioase pentru a reveni pe calea disciplinei fiscal-bugetare. Bugetul anului 2018 ignoră însă necesitatea unei asemenea schimbări de direcție, asumată în principiu de către Guvern prin Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2018- 2020”, se arată în comunicatul transmis de Președinție. “Bugetul anului 2018 este construit, la fel ca și în 2017, pe o țintă de deficit bugetar la limita pragului de 3% din PIB, potrivit Pactului de Stabilitate și Creștere, însă, deficitul bugetar ajustat ciclic se va adânci în 2018, ceea ce indică faptul că România încă nu se apropie, ci se îndepărtează de obiectivul bugetar pe termen mediu. (...) în ceea ce privește veniturile bugetare, analizele de specialitate arată că protecția unei creșteri a încasărilor din TVA de 6% este una mult prea optimistă, din cel puțin două considerente. Pe de o parte, experiența fiscală a anului 2017 a arătat că, în ciuda unei creșteri economice peste cea prognozată inițial, care a ajuns la 7% pe primele 9 luni ale anului - fiind bazată preponderent pe consum -, veniturile fiscale, inclusiv încasările din TVA, sunt chiar mai mici decât cele estimate în Legea bugetului pentru anul 2017. în același timp, prognozele economice indică încetinirea în 2018 a ritmului de creștere economică, inclusiv a consumului. Pe de altă parte, construcția bugetului este lipsită de estimări și calcule credibile privind impactul unor măsuri asumate, precum introducerea TVA split, măsură care, deși în prezent mult atenuată în raport cu versiunea inițială, este apreciată prin venituri suplimentare aproape duble față de cele estimate în prima variantă”. Președintele Klaus Iohannis consideră că prioritatea Guvernului trerbuie să fie îmbunătățirea colectării veniturilor fiscale și avertizează că nu este suficient ca bugetul să preț vadă doar pe hârtie alocări investiționale, ci trebuie ca investițiile să fie și realizate conform programării bugetare. Deși investițiile din fonduri europene sunt estimate mult peste nivelul anului 2017, prevederile bugetare în materie de investiții naționale (cheltuielile de capital) sunt in continuare unele dintre cele mai scăzute, ca pondere în PIB. De exemplu, anii 2017 și 2018 se caracterizează prin cele mai mici ponderi în PIB ale cheltuielilor de capital (2,2%, respectiv 2,3%) din ultimii 10 ani. în acest sens, Președintele României atrage atenția asupra importanței investițiilor, deopotrivă în sens cantitativ și calitativ, pentru consolidarea unei creșteri economice sănătoase în 2018 și în anii următori. Guvernul trebuie să fie conștient că sacrificarea, în continuare, a factorului investițional este de natură să submineze potențialul de dezvoltare al României. Este esențial ca fondurile europene să fie valorificate în integralitatea lor, în special în legătură cu proiectele de investiții în infrastructură. Bugetul pentru anul 2018 este bazat pe o serie de modificări fiscale, adoptate abia către sfârșitul anului 2017, în încercarea coaliției PSDALDE de a se încadra în programul de guvernare, unificarea sistemului de contribuții sociale la nivelul angajatului, dar și reducerea consistentă a impozitului pe venit, de la 16% la 10%, măsură de relaxare fiscală prin care românii anticipează creșterea veniturilor lor, într-un climat de stabilitate și predictibilitate. Președintele Klaus Iohannis consideră că actuala coaliție de guvernare PSD-ALDE are obligația de a răspunde așteptărilor românilor ca țara noastră să aibă un buget credibil și sustenabil, care să nu afecteze stabilitatea economică și nivelul de trai promis cetățenilor’, mai transmite sursa citată. S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția șl administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, ț TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 1 ■ SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvlDress.ro î__________Internet: mallpress.ro__________ REDACTOR-ȘEF. l__________MIRCEA CANTĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct. ____________MAGDA BRATA___________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN_________ DEPARTAMENTE; Actualitate: Laura Mourache, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Bulugean Educație: Cristi Patru Cultură: Magda Bratu Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 . Responsabilitate juridică pentru conțrutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Zgonea, judecat pentru trafic de influență, după ce a intervenit pentru numirea unui secretar de stat Fostul președinte al Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea, a fost trimis în judecată pentru trafic de influență, după ce ar fi intervenit pentru numirea unui secretar de stat, anunță, miercuri, într-un comunicat de presă, procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA). „în perioada cu iulie 2012 - aprilie 2013, când îndeplinea funcția de președinte al Camerei Deputaților și totodată vicepreședinte al unei formațiuni politice, inculpatul Zgonea Valeriu Ștefan a acceptat promisiunea făcută de inculpatul Dobrică Dumitru, consilier județean, privind primirea de foloase necuvenite pentru sine, în schimbul influenței pe care a lăsat să se creadă că o are asupra unor funcționari publici și a promis că-i va determina să numească într-o importantă funcție publică o rudă a lui Dobrică Dumitru”, conform DNA. Ulterior, arată sursa citată, Valeriu Zgonea ar fi primit de la Dobrică contravaloarea unor servicii de turism și cheltuieli legate de construirea unei case de vacanță în județul Covasna, în cuantum total de 62.143 lei. „La data de 22 aprilie 2013, ca urmare a demersurilor făcute de Zgonea Valeriu Ștefan, persoana respectivă a fost numită în funcția de președinte al Centrului Național de Management pentru Societatea Informațională din cadrul Ministerului pentru Societatea Informațională, deși nu avea pregătire de specialitate în domeniu. Ulterior, tot ca urmare a demersurilor făcute de Zgonea Valeriu - Ștefan, persoana respectivă și-a păstrat funcția la nivelul administrației publice centrale, fiind numită, la data de 23 ianuarie 2014, în funcția de subsecretar de stat în cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale”, se arată în rechizitoriul DNA. Procurorii au pus sechestru în acest dosar pe bunuri în valoare de 62.143 lei. Fostul președinte al Camerei Deputaților va fi judecat de magistrații de la Tribunalul București. în același dosar, Dumitru Dobrică, consilier județean în cadrul Consiliului Județean Buzău în perioada iunie 2004-decembrie 2013 și administrator/acționar al unei societăți comerciale, a încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției. „în prezența avocatului, inculpatul Dobrică Dumitru a declarat expres că recunoaște comiterea faptelor reținute în sarcina sa, acceptă încadrarea juridică pentru care a fost pusă în mișcare acțiunea penală și este de acord cu felul și cuantumul pedepsei aplicate, precum și cu forma de executare a acesteia, respectiv doi ani închisoare cu suspendarea executării pedepsei sub supraveghere pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani și 6 luni și interzicerea, pe o perioadă de 1 an de la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare, a drepturilor, de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice și de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat”, potrivit unui comunicat al DNA, din 27 decembrie 2017. ;