Cuvântul Libertății, ianuarie 2018 (Anul 30, nr. 8533-8555)

2018-01-16 / nr. 8543

6 / cuvântul libertății economie marți, 16 ianuarie 2018 Doljenii aflați în căutarea unui job, fie el și temporar, au acum o ofertă concretă: 300 de locuri de muncă în domeniul agricol, mai precis la recoltare de zmeură, într-o țară însorită, precum frumoasa Portugalie. Aplicare la aceste job-uri se va face prin intermediul Rețelei EURBS Selecția candidaților se va desfășura în două localități din țară: Mâine, la Roman, în județul Neamț, la Complex Brăduțul, iar vineri, 19 ianuarie, în Brăila, la Regal Events Ballroom (fostul Club Progresul). Durata contractului este de aproximativ 3 luni. Timpul de lucru este de 40 de ore pe săptămână, cu posibilitatea ca, în timpul campaniei, să se efectueze și ore suplimentare. Data estimată de angajare: sfârșitul lunii februarie - începutul lunii martie 2018. „Sunt solicitate persoane fără cazier, apte pentru munca la câmp, avantaj pentru persoanele cu experiență în agricultură, cu experiență în recoltarea zmeurei sau în munca în sere. Angajatorul asigură cazare contra cost - 2 euro/zi, oferă plata în avans a drumului până în Portugalia iar suma aferenta deplasării se va deduce din primele salarii”, se precizează într-un comunicat de presă remis de AJOFM Dolj. Fără ore suplimentare. 603 euro brut pe lună Salariul de bază pentru culegători zmeura fără ore suplimentare va fi de 603 euro brut pe lună, iar cu ore suplimentare 1199 euro brut pe lună. „Una dintre companiile angajatoare, JBI Group - Nuvel Maravilha, Lda., plătește 4,52 euro/ zi lucrătoare, pentru alocația de hrană, plată efectuată la sfârșitul lunii împreună cu salariul”, se mai precizează în comunicat. Reprezentanții Agenției susțin că cunoștințele de bază de limbă engleză, spaniolă sau portugheză, constituie avantaj, dar nu este obligatoriu. Persoanele cu domiciliul în județul Dolj, care corespund cerințelor posturilor oferite, trebuie să se adreseze consilierului EURES din cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Dolj, telefon 0251 306 100-int. 122, pentru a fi înregistrate în baza de date pentru muncă în străinătate. „în Pagină realizată de MARGA BULUGEAN Doljenii își caută joburi la cules de zmeură... în Portugalia scrierea se realizează pe baza următoarelor documente: copie CI/ BI, adeverință medicală (apt pentru muncă în străinătate), și nu în ultimul rând un CV EUROPASS în limba română” susțin reprezentanții AJOFM Dolj. Se mai depun încâ dosare... La selecție vor putea participa doar persoanele preselectate, adică, acele persoane care au aplicat pentru acest loc de muncă și care s-au înregistrat în baza de date a AJOFM. Dolj, compartiment EURES, ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă în străinătate. De regulă, aceste locuri de muncă sezoniere sunt foarte căutate mai ales de șomerii din mediul rural. Ele sunt persoane cu experiență în domeniul agricol și nu sunt la prima lor experiență de acest gen. Pentru participarea la selecția de la Roman (județul Neamț) doar astăzi se mai primesc dosare, iar pentru participarea la selecția de la Brăila, dosarele se mai pot depună până joi, 18 ianuarie 2018. Infrastructură pentru tehnica de calcul de înaltă performanță S-a lansat inițiative EuroHPC Comisia Europeană a prezentat, săptămâna trecută, o serie de măsuri având ca scop construirea unei infrastructuri de supercalculatoare europene de talie mondială. Inițiativa prevede investiții din partea UE și a statelor membre și este esențială pentru competitivitatea și independența UE în domeniul economiei datelor, în condițiile în care supercalculatoarele pot aduce beneficii pentru societate în multe domenii. întreprinderea comună EuroHPC, o nouă structură juridică și de finanțare, va crea o infrastructură pentru tehnica de calcul de înaltă performanță (High-Performance Computing - HPC), pe care o va exploata pe plan european. Ea va sprijini un program de cercetare și inovare pentru dezvoltarea de tehnologii și echipamente, precum și aplicațiile necesare pentru aceste supercalculatoare. „Supercalculatoarele sunt motorul economiei digitale. Concurența este strânsă, iar UE a rămas în urmă: nu avem niciun supercalculator în topul primilor 10 plasați pe plan mondial. Prin lansarea inițiativei EuroHPC, dorim ca până în 2020 să le oferim cercetătorilor și companiilor din Europa o infrastructură de talie internațională în materie de supercalculatoare, pentru a le permite să dezvolte tehnologii cum ar fi inteligența artificială și să elaboreze aplicații de viitor de mare uz în domenii precum sănătatea, securitatea sau ingineria.”, a subliniat Andrus Ansip, vicepreședinte al Comisiei Europene, responsabil pentru piața unică digital. Un instrument esențial pentru a răspunde la marile provocări științifice Contribuția UE la EuroHPC va fi de aproximativ 486 milioane de euro în baza actualului cadru financiar multianual, statele membre și țările asociate urmând să aloce și ele o sumă similară. EuroHPC va funcționa în perioada 2019- 2026, iar infrastructura prevăzută va fi deținută și exploatată în comun de către membrii săi, aceștia fiind, într-o primă etapă, țările care au semnat declarația EuroHPC și membrii privați din mediul academic și sectorul industrial. Alți membri se pot alătura în orice moment, furnizând o contribuție financiară. Printre avantajele supercalculatoarelor se numără: HPC este un instrument esențial pentru a înțelege și răspunde la marile provocări societale și științifice, cum ar fi depistarea precoce, tratamentul bolilor și dezvoltarea de noi terapii, prevenirea și gestionarea catastrofelor naturale de mare amploare etc. infrastructura EuroHPC începând din 2012. Comisia promovează inițiativele UE în domeniu, cum ar fi https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/%20european-cloud-initiative din 19 aprilie 2016 sau https://ec.europa.eu/ digital-single-market/en/news/eu-ministers-commit-digitising-europehigh-performance-computing-power semnată la 23 martie 2017, va facilita accesul industriei euro- produse inovatoare. HPC este esenpene, în special a IMM-urilor, la țiată pentru sistemele naționale de supercalculatoare pentru a dezvolta securitate și apărare.