Cuvîntul Nou, februarie 1975 (Anul 8, nr. 1290-1293)

1975-02-05 / nr. 1290

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL VIII. Nr. 1290, MIERCURI, 5 FEBRUARIE 1975 8 PAGINI 50 BANI . Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit joi, la Predeal, delegaţia Partidului African al Independenţei din Guineea-Bissau şi Insulele Capului Verde (P.A.I.G.C.) condusă de Osvaldo Da Silva, membru al Consiliului Superior de Luptă al P.A.I.G.C., care face o vizită de prietenie în ţara noastră . Primul ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, s-a înapoiat, sîmbătă după-amiază din vizita oficială de prietenie pe care a făcut-o în Republica Arabă Siriană * Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întîlnit, la Timişoara, cu tovarăşul Stane Dolanţ, secretar al Comitetului Executiv al Prezidiului Comitetului Central al Uniunii Comuniştilor din Iugoslavia, care a făcut o vizită în țara noastră, în perioada 31 ianuarie — 2 februarie. DÎND EXPRESIE DRAGOSTEI ŞI ÎNALTEI PREŢUIRI A ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR PENTRU SECRETARUL GENERAL AL PARTIDULUI, PREŞEDINTELE ROMÂNIEI SOCIALISTE, ÎNTR-O ATMOSFERĂ DE PUTERNIC ENTUZIASM, ADUNAREA CETĂŢENILOR DIN CIRCUMSCRIPŢIA, ELECTORALĂ NR. 1 „23 AUGUST", MUNICIPIUL BUCUREŞTI A PROPUS candidatura tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU ÎN ALEGERILE DE DEPUTAŢI PENTRU MAREA ADUNARE NAŢIONALA întruniţi, luni la amiază, în hala fabricii de motoare a Întreprinderii ,,23 August ”, cei peste 6000 de cetăţeni ,muncitori, ingineri, tehnicieni, economişti ai acestei mari citadele a metalurgiei româneşti, din alte întreprinderi , ca şi numeroşi cetăţeni din acest cartier, tineri şi vîrstnici, şi-au manifestat cu însufleţire sentimentele de profundă gratitudine faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cele mai alese simţăminte de dragoste şi respect faţă de secretarul general al partidului. Totodată, cetăţenii din circumscripţia electorală au arătat că, laolaltă cu întregul nostru popor, sunt ferm hotărâţi să nu precupeţească nici un efort, să muncească cu fermitate pentru a transpune în viaţă, în mod exemplar hotărârile Congresului al XI-lea al P.C.R. Programul partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, la a căror elaborare un rol decisiv a revenit tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în cadrul adunării a luat cuvîntul tovarăşul Gheorghe Cioară, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului Municipal Bucureşti al P.C.R., preşedinte al Consiliului municipal al Frontului Unităţii Socialiste. Ne revine deosebita cinste şi onoare — a spus vorbitorul — să propunem, în numele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, ca în circumscripţia electorală nr. 1 a municipiului Bucureşti, pentru Marea Adunare Naţională, să candideze tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Unităţii Socialiste. Această propunere este pentru noi toţi, prilejul unei neţărmurite mîndrii, putem participa, în aceste vremuri de strălucire istorică a patriei, strîns uniţi în jurul partidului, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la făurirea şi dezvoltarea României noi, la înălţarea ei demnă în rîndul naţiunilor avansate ale lumii. Suntem mîndri, pentru că trăim o vreme a marilor înfăptuiri, pentru că astăzi România se înscrie, prin activitatea şi contribuţiile sale, în rîndul ţărilor cu puternică personalitate politică internaţională cucerindu-şi un loc nicicând mai demn şi mai stimat, pentru că în fruntea noastră se află eminentul conducător de partid şi de stat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel care şi-a închinat, cu devotament şi neţărmurită dăruire comunistă, întreaga viaţă partidului, patriei, poporului său. Propunerea ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să candideze ca deputat în Marea Adunare Naţională în circumscripţia nr. 1 din municipiul Bucureşti este pentru noi un nou prilej de a-i raporta că oamenii muncii din Capitală, în frunte cu comuniştii, muncesc neabătut pentru a transpune în viaţă hotărîrile Congresului al XI-lea al partidului, pentru înfăptuirea exemplară a angajamentului asumat de a realiza planul cincinal în patru ani şi jumătate. Propunerea ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie candidatul Frontului Unităţii Socialiste în circumscripţia electorală nr. 1 a fost primită de miile de cetăţeni cu entuziasm, cu ovaţii şi aclamaţii. Minute în şir se scandează cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R.“, „Ceauşescu — P.C.R." ... Este o deosebită cinste pentru colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea ,,23 August", detaşament cu puternice tradiţii revoluţionare — a subliniat ing. Alexandru Roşu, directorul întreprinderii — să susţină cu tot entuziasmul candidatura tovarăşului Nicolae Ceauşescu. în acest moment deosebit, gîndurile noastre se îndreaptă cu dragoste şi recunoştinţă către secretarul general al partidului, ale cărui recomandări şi indicaţii au reprezentat pentru noi, îndemnuri însufleţite, mobilizatoare de a munci mai bine, mai eficient, pentru a contribui, cu rezultate superioare, la accelerarea dezvoltării social-economice a ţării. A vorbit apoi Constantin Giogu, secretarul comitetului de partid al întreprinderii de ţevi „Republica", care a spus: Prin prodigioasa activitate desfăşurată în fruntea partidului şi a ţării, prin minunatul exemplu de devotament şi înaltă dăruire pentru binele poporului, pentru cauza socialismului, progresului şi păcii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi-a câştigat încrederea, stima şi dragostea întregului popor, un înalt prestigiu pe plan internaţional, în acest spirit dinamic şi novator pe care il promovează cu consecvenţă în toată activitatea sa secretarul general al partidului, pentru obştea noastră didactică, ca şi pentru întregul popor, a spus prof. Dumitru Giurea, directorul Liceului nr. 29 „Alexandru Sahia", înţelegem să privim sarcinile pe care partidul le-a pus în faţa şcolii. De aceea, în nobila misiune încredinţată de partid şi de stat de a educa şi forma generaţia viitorului pentru muncă şi viaţă, nu vom înceta să aşezăm la baza edificiului educaţional concepţia ştiinţifică, revoluţionară, a partidului nostru, dragostea faţă de patrie, faţă de partid, faţă de cauza socialismului, comunismului şi a păcii. în cuvântul său, Marcelian Dumitra, secretarul organizaţiei U.T.C. de la F.M.U.A.B., a spus, în numele organizaţiei noastre, al întregului tineret de pe platforma industrială 23 August susţinem din toată inima noastră tînără, muncitorească, candidatura tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru alegerea în marele forum al ţării, angajindu-ne, totodată, cu întreaga noastră putere de muncă, energie şi elan tineresc, să facem totul ca, sub conducerea şi îndrumarea permanentă a partidului, să ducem la îndeplinire sarcinile ce ne revin din măreţul program de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea ţării spre comunism. Aducînd în adunare cuvîntul colectivului de lucrători ai Spitalului clinic „23 August", modernă unitate construită în timpul acestei legislaturi, pe baza indicaţiei tovarăşului Nicolae Ceauşescu, doctor docent Pavel Simici a spus: Ne alăturăm tuturor cetăţenilor din această circumscripţie, din întregul municipiu, pentru a exprima mulţumirile noastre fierbinţi tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru grija statornică pe care o manifestă faţă de condiţiile de muncă şi de viaţă ale oamenilor, pentru continua dezvoltare şi înflorire a Capitalei noastre, ca şi a întregii ţări. Relevînd succesele obţinute în ultimii ani în întreprinderea sa, muncitoarea Anicuţa Dumitru, de la Filatura de lînă pieptănată Bucureşti, a arătat: Suntem mindre şi încercăm un sentiment de satisfacţie deplină că tovarăşul Nicolae Ceauşescu, omul ce şi-a pus întreaga viaţă în slujba poporului, a partidului, a patriei sale, care, datorită meritelor şi activităţii sale neobosite, a fost învestit cu cele mai înalte funcţii de partid şi de stat, este propus candidat, în circumscripţia noastră electorală, pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională. Elena Stănescu, preşedinta comitetului sindicatului de la întreprinderea „ Electro aparataj“, a spus: Exprimînd întreaga recunoştinţă şi mulţumiri fierbinţi tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru tot ceea ce face pentru poporul nostru, pentru România, doresc să-mi manifest, încă o dată voinţa, asemeni tuturor cetăţenilor, ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al poporului, să fie candidatul nostru în alegerile de la 9 martie. A vorbit, de asemenea, pensionarul Ioan Matei, din cartierul „23 August“. O grijă deosebită şi constantă poartă partidul şi statul celor care, după ani îndelungaţi de muncă s-au pensionat şi se bucură , în linişte de roadele muncii lor de zeci de ani, a continuat vorbitorul. Mă alătur din toată inima şi cu adînc respect glasului poporului şi al tuturor oamenilor muncii şi îmi îndeplinesc o îndatorire faţă de propria mea conştiinţă, susţinînd cu toată tăria alegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în Marea Adunare Naţională, în încheierea adunării, participanţii au adresat o scrisoare tovarăşului Nicolae Ceauşescu, prin care îl roagă să accepte propunerea de a fi candidat al Frontului Unităţii Socialiste în circumscripţia electorală nr. 1 — 23 August, în alegerile pentru Marea Adunare Naţională de la 9 martie. Făcîndu-ne cinstea deosebită de a ne reprezenta, ca şi pînă acum, în forul suprem legislativ al ţării — se arată în scrisoare — aceasta constituie pentru noi o mare onoare şi, totodată, un imbold în întreaga noastră activitate pe care o desfăşurăm pentru realizarea obiectivelor şi sarcinilor ce ne revin pentru înfăptuirea măreţelor hotărîri adoptate de istoricul Congres al XI-lea al P.C.R. Adunarea ia sfîrşit într-o atmosferă de mare însufleţire. Se aclamă, cu entuziasm pentru partid, pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru patria noastră socialistă. martie• Cronică electorală • Consiliul orăşenesc F.U.S., în colaborare cu Comitetul orăşenesc U.T.C. şi biblioteca, a organizat la Secţia de lăzi din întorsura Buzăului o întîlnire cu tinerii pe tema: Ce înseamnă a fi patriot. • Sîmbătă, 1 februarie, Casa alegătorului din Zăbala, a găzduit o Seară a femeilor, în cadrul căreia cele 50 de participante au audiat o expunere privind modul de desfăşurare a alegerilor şi depunerilor de candidaturi. „ Vineri, 7 februarie, la ora 13, în sala albastră a Bibliotecii judeţene din oraşul Sfântu Gheorghe, va avea loc o seară de poezie şi cântece patriotice intitulată Cu toată inima — votăm!0 în sala Teatrului maghiar de stat din Sfintu Gheorghe, la Casa orăşenească de cultură din întorsura Buzăului şi la clubul I.F.E.T. din Tîrgu Secuiesc, a fost prezentată, sub genericul Judeţul Covasna , în ultimii 5 ani, expoziţia volantă de fotografii a fotoreporterului Árpád Bartha. începînd cu ziua de 5 februarie, zilnic, între orele 8—21, iar duminică între orele 8—10, cetăţenii oraşului Sfintu Gheorghe pot consulta listele de alegători, aflate la sediul Consiliului popular orăşenesc. La Casa alegătorului din oraşul întorsura Buzăului, Consiliul orăşenesc F.U.S., în colaborare cu Casa de cultură, a organizat două întîlniri cu alegătorii, în cadrul cărora au fost prezentate expuneri privind Constituţia R.S. România, Legea electorală, urmate de programe culturalartistice. De asemenea, staţia de radioamplificare din localitate a transmis, pînă în prezent, două emisiuni consacrate evenimentului de la 9 martie. „ Elevii Liceului real-umanist din Tîrgu Secuiesc au prezentat, sîmbătă, 1 februarie, la Casa orăşenească de cultură, un montaj muzical-literar dedicat alegerilor. Tot la Tîrgu Secuiesc, în cadrul Clubului tineretului, s-a prezentat o expunere pe tema Codul principiilor şi normelor muncii şi vieţii comuniştilor ale eticii şi echităţii socialiste.