Cuvîntul Nou, septembrie 1991 (Anul 2, nr. 446-465)

1991-09-03 / nr. 446

Pag. 2 I SOCIETATEA ^ COMERCIALĂ | PROIECTARE ţ ’N CONSTRUCȚII \ FLOR*7 * * *t \NQMI ) (S.R.L.) \ Scoate la concurs I nostul de s°cretară' dactilografă. Concursul ^ va avea loc pe data de 16 sentembrie 1091, laora 10, la sediul sobietății de pe strada Libertății nr. 22. Tnfra f_r mații, la telefonul no.î/ 14310. (491) SOL-LACT S.A. SOCIETATEA COMERCIALĂ I.S.A.M.A. — S.A. SFÎNTU GHEORGHE strada Brașovului, nr. 9 OZUN fostă (I.A.S.) VINDE PRIN LICITAȚIE PUBLICĂ Oferă spre vînzare în ziua de 4 septembrie _ electrostivuitoare, 1.000 capete oi adulte1991, la ora 10 — transmanipulat caşi mioare la preţ nego® fonduri fixe disporeciabil. Informaţii, la teribile; Informaţii, la teletelefonul 13691 sau la piese şi subansamnul: 2.07.90, interior ferma Virghiş. (489)bile de la: H08. (483) electrocare; CUVINTUL NOU. Nou! Cară de mărfuri în Sfîntu Gheorghe Probabil că mulţi dintre cei care parcurg drumul de centură Sfîntu Gheorghe — Tîrgu Secuiesc şi-au pus întrebarea ce se întimplă la marginea municipiului, ce construcţii se execută acolo ? Pentru a le răspunde, am realizat acest fotoreportaj ce poate servi unui dublu scop: să vă informeze pe dumneavoastră, cititorii ziarului, dar şi spre a rămîne un document despre ceea ce a fost, pentru ceea ce va fi. Aşadar, prin amabilitatea conducerii Staţiei C.F R. Sfîntu Gheorghe am aflat că aici, Antrepriza de construcţii-montaj C.F.R. din Braşov va realiza un terminal de transcontainere. Cu alte cuvinte, un fel de gară de mărfuri, destinată atît municipiului, cît şi zonei învecinate. Vor fi montate linii de încărcare-descărcare a containerelor, operaţiunile propriu-zise fiind efectuate în viitor cu macarale specializate, în acest fel spaţiul de manevră va fi mult mai accesibil, durata de incărcaredescărcare se va reduce considerabil, iar munca fizică va fi uşurată. Fără îndoială, întreaga activitate se va desfăşura în condiţii mult mai bune decit în prezent. Totodată, prin împrejmuirea întregului spaţiu şi siguranţa mărfurilor va fi sporită. în sfîrşit, un ultim avantaj îl constituie descongestionarea actualei gări, care va deveni, practic, numai gară de călători. (G.F.) Cea mai bună sită: concurenţa . (Urmare din pag. 1) Autorizaţiile, ah, autorizaţiile ! Unii nu vor nici în ruptul capului să le solicite, dar să vîndă, da. Kocsis Elemer vinde, pe lingă alte produse de patiserie, rulouri cu cremă (comercializarea acestuia a fost interzisă de 5 ani !) fără acest act absolut necesar. La fel, Korch Katalin cu sărăţele, Pavel Grigorescu cu dulciuri ş-a. Sena, aruncă cu scuze gen: „N-am ştiut că veniţi în control azi" (de parcă acest lucru ar trebui făcut public cu cîteva zile înainte), „N-am ştiut că trebuie autorizaţie şi pentru aşa ceva" ş.a.m.d. Pe cine cred dinşii atît de naivi înrft să înghită asemenea minciuni ? O problemă o constituie In continuare mărfurile expirate gâsite la Autoservire: o cola îmbuteliată la Braşov, nişte carne de vită cu fasole boabe şi recordul — ştevie cu orez fabricat în martie 1987, ultimul termen de granţie find, deci, martie 1990 ! Sigur, organele de control pe care le-am însoţit au luat de fiecare dată măsurile care se impuneau, dar, din păcate, ele sunt încă mult prea blînde, astfel că revenind la puţin timp în piaţă situaţia era aproape identică cu cea dinaintea controlului. Singura speranţă care ne mai rămîne: concurenţa dintre comercianţi să dea din coate, aducindu-i în faţă pe cei care merită. P.S. O nedumerire: rînd se va termina cu consumul băuturilor „la botul calului ? Adică în picioare,"printre mărfuri, încuitjînd circulaţia. Ar fi chiar aşa de greu să dăm afară alcoolul din piaţă sau sâ-i stabilim un singur „compartiment" ? Am aflat că la Prefectură există un proiect de decizie pentru reglementarea comercializării băuturilor alcoolice, dar juriştii îi găsesc chichiţe pentru a nu o promova, prevalîndu-se — dar numai in acest caz — de ieri ce datează din 1976 ! Anul IIII.1. 446 Vom mai sta la rînd? (Urmare din pag. 1) CO are obligaţia de a avea în permanenţă stocuri, necesare livrării acestor cantităţi. Facem precizarea că din categoria beneficiarilor ce se alimentează cu BCF au prioritate salvările, pompierii şi poliţia. Datorită noilor preţuri, posesorii de BCF (aceste bonuri, spre deosebire de tichete, rămîn în vigoare) simt rugaţi să se prezinte la depozite pentru a fi ştampilate şi a se plăti diferenţa rezultată. în altă ordine de idei, staţia PECO nr. 1 livrează şi benzină premium fără plumb, necesară maşinilor care au sistem de catalizare pentru decontaminarea gazelor eşapante. La cele spuse de domnul Cristoloveanu trebuie să adăugăm cîteva consideraţii: nu credem că vreunul dintre posesorii de automobile a obiectat vreodată dacă o salvare sau o maşină a pompierilor a alimentat rînd în „vitrina" staţiei trona mare afişul: „Nu avem benzină“, dar nu putem înghiţi „găluşca“ cu ceilalţi posesori de BCF care ar avea prioritate. Adică maşina unei întreprinderi trebuie să primească carburant pentru a-l plimbpe domnul director, iar noimuritorii de rînd dacă avem o urgenţă, un drum de făcut cine ştie unde şi nu de plăcere, să luăm trenul sau autostopul ? Unde se mai pomeneşte aşa ceva în lumea largă ? Păstrăm în continuare mentalităţile vechiului regim şi in gîndire ? Invităm PECO să facem împreună un sondaj printre clienţii săi pentru a constata cît de mulţumiţi sînt ei... La acelaşi ban, pretindem acelaşi serviciu ca şi „unităţile socialiste“ ! Sau e prea mult ? Dacă nici aşa nu se poate, atunci să avem posibilitatea şi noi, particularii să cumpărăm BCF-uri. Adică să ne plătim anticipat o cantitate fixă şi să nu mai stăm la coadă. Oricum ar întoarce-o, PECO nu poate avea dreptate în servirea preferenţială a clienţilor măcar din considerentul că „grosul“ vînzărilor îl face tot către cetăţeanul de rînd. Se caută sponsori! Se primesc oferte de partea agenţilor economici şi a consiliilor parohiale din judeţ (indiferent de cult) în vederea sponsorizării concertelor din cadrul celei mai importante manifestări muzicale de nivel naţional şi internaţional, organizată de Inspectoratul judeţean pentru cultură — Serile de muzică vocal-instrumentală religioasă „Musica sacra“. • Lista participanilor din ţară şi din străinătate programaţi să susţină concerte în lăcaşurile de cultură şi de cult din municipiul Sfîntu Gheorghe şi din alte localităţi ale judeţului în perioada 1— 10 octombrie a.c., poate fi consultată la sedul Inspectoratului judeţean pentru cultură, Piaţa Libertăţii nr. 16, Sfîntu Gheorghe (telefoane: 1.20.74, 1.59.89, 1.59.53), prilej cei care se pot perfecta condiţiile de sponsorizare. Ciobanii, odinioară (Urmare din pag 1) traistă, apoi strîngeai crăcanii, îi legai lingă topor, de şaman (şaua măgarului) şi o porneai mai departe. Char dacă ciobanii de astăzi şi-au mai pierdut din obiceiuri, chiar dacă nu-şi mai fac noaptea adăpost de ploaie din coajă şi cetină, nu din catran sau material plastic, chiar dacă duc oile în Bărăgan cu remorcile, chiar dacă nu ma păstrează jindiţa — bună la gust, răcoroasă, vara, cînd se ’năcreşte puţin — în burduf de capră, curăţat şi aigăsit bine, chiar dacă pentru păduchii şi ruia de pe oi (şi de pe ciobani, uneori) nu mai folosesc strigoaia, o iarna pe care o fierbeau si în care, ajunsă zeamă, îşi fierbeau cămăşie, chiar dacă la primul muls ciobanul nu mai pune bani in găleată, ca să fie cu noroc, ciobanul tot cioban rămine, cu toate cîştigurile, dar şi cu pierderea pe cap. Unul, din Sinu, venit să pierească in Voineşti, a mers odată acasă, la nevastă, după ce n-o văzuse de patru luni de zile. A găsit uşa deschisă şi-a intrat în bucătărie să mănince după atîta amar de drum. în pat dormea un străin. L-a trezit numai cu vreo doi pumni, că era uşa deschisă şi a nimerit-o repede. A doua zi s-a întors la ei și de-atunci n-a mai dat pe-acasă... (Va urma). Disciplina financiară (Urmare din pag. 1) zitul pe circulaţia mărfurilor care s-a ridicat la 944.000 de lei, plus penalizările de 36.000, ca să nu mai spun de impozitul pe profit, suma fiind de peste cinci milioane, plus penalizări de 265.000 lei ! E ceva, nu ? Și asemen I nea cazuri se ivesc mereu. Iată de ce Garda financiară (deocamdată... inex.sUntă !?), serviciile de resort I din cadrul D.G.C.F.S. trebuie să acţioneze cu fermitate pentru întronarea disciplinei financiare, fără de care ..însănătoşirea“ mult dorită nu este posiblă, între deziderate şi realităţi trebuie să punem odată semnul egal, dacă dorim o economie de piaţă prosperă. MICA PUBLICITATE vînzAri Vînd FIAT 128 cu piese de schimb, urgent. Telefon 923/15482. (345) Vînd urgent DACIA 1300, motor Dacie 1300, cutie viteze, televizor color, cumpăr mărci. Telefon 16388, după ora 18. . (346) DIVERSE International Business Company vă oferă la prețuri de reclamă, televizoare color prin Magazinul „Eden“ din Sfintu Gheorghe, strada Şcolii nr. 4 (lingă Universal Şugaş“, respectiv, „Sanitas“). Informaţii suplimentare, la telefonul 12534, luni-vineri, între orele 9—17. (344) *