Cuvântul Nou, iulie 1993 (Anul 4, nr. 893-915)

1993-07-01 / nr. 893

Pag. 1 NOT€ ©ŞTIRI® INFORMAŢII : SOARELE a răsărit la ora 5,35 şi va apune la ora 21,03. Din acest an au mai rămas 183 zile. • IN CALENDARUL CREŞTIN ORTODOX : Sf. Doct. f. de arg. Cosma şi Damian Roma. 0 MEMENTO : a apărut, la 1854, primul exemplar al Bibliei de la Buzău. Taxe majorate pentru omologarea autovehiculelor .Cavalcada taxelor majorate continuă. Recent, pentru omologarea autovehiculelor - operaţiune necesară eliberării cărţii de identitate a acestora - Registrul Auto Român a stabilit noile taxe : tractor - 6 100 lei ; remorcă agricolă - 3 000 lei ; microbuz - 13 500 lei; autobuz - 20 100 lei; autoturisme - 7100 lei. Motocicletele şi motoretele pentru handicapaţi sunt scutite de aceste taxe. Caracatiţa la... Sfântu Gheorghe Sâmbătă, 3 iulie, Teatrul din Sfântu Gheorghe găzduieşte spectacolul de varietăţi .,Caracatiţa", prezentat de Ansamblul „Transilvania" din Baia Mare, îşi dau concursul Angela Similea, Nae Lăzărescu, Vasile Murariu, Nicu Constantin, Puiu Călinescu, Loredana Groza, Tita Bărbulescu, Atoka (Zair), Radu Dolgan (Republica Moldova) şi formaţia Sexi Codl. Realizator: Ion Postelnicu. Spectacolul începe la ora 16. Biletele pot fi procurate de la agenţia Teatrului, care este deschisă zilnic, între orele 10—13 şi 16-19. Preţul unui bilet : 800 lei. (N.S.) De la Inspectoratul teritorial pentru handicapaţi Inspectoratul Teritorial pentru handicapaţi al judeţului Covasna aduce la cunoştinţa celor interesaţi că în perioada 1 iulie — 15 iulie 1993, primirea publicului va fi suspendată, pentru realizarea unor lucrări urgente. Actele necesare pentru stabilirea drepturilor persoanelor handicapate vor fi depuse după data de 15 iulie a.c., neafectând acordarea la zi a drepturilor şi facilităţilor ce li se cuvin persoanelor în cauză. Examen de admitere De la Grupul Şcolar .Perspectiva" Sfântu Gheorghe (fosta Şcoală profesională nr. 3) suntem Informaţi că absolvenţii claselor a Vlll-a se mai pot înscrie pentru examenul de admitere până în 4 iulie (inclusiv), ora 12, la următoarele meserii : 9 constructor structuri monolite ; 9 constructor finisor ; 9 constructor-tâmplar, parchetar; 9 instalator tehnico-sanitare şi gaze; 9 instalator electrician pentru construcţii; 9 maşinist mecanic pentru maşini şi utilaje de construcţii ; 9 lăcătuş mecanic, tinichigiu. Examenul de admitere va avea loc astfel : 9 5 iulie - limba şi literatura română ; 9 6 iulie — limba şi literatura maghiară ; 9 7 iulie — matematică. Cei înscrişi se vor prezenta la şcoală în ziua de 5 iulie, ora 8:30 având asupra lor buletinul de identitate sau certificatul de naștere. Casa de cultură a sindicatelor invită iubitorii dansului popular în ziua de 3 iulie 1993 ora 19, la spectacolul ansamblului folcloric „West Wind" din San Francisco, S.U.A. Ca invitat al ansamblului folcloric „Háromszék", acesta va prezenta dansuri din America Centrală și din Estul Europei. (L.G.) Spectacol folcloric cu : „West Wind” S. C. „PERLA COVASNEI" S.A. cu sediul la Biborţeni, nr. 270, judeţul Covasna Scoate la licitaţie directă, în vederea atribuirii în locaţia gestiunii (conform H.G. nr. 140/27.02.1991, respectiv, H.G. nr. 1228/ 1990) următoarele secţii de îmbuteliere apă minerală: „ Secţia Vâlcele — adresa: Vâlcele, strada Băii, nr. 203, judeţul Covasna. • Secţia Poian — adresa: Poian, strada Bonui, nr. 355, judeţul Covasna. • Secţia Căciulata — adresa: Căciulata, strada Maxim Gorki, nr. 20, judeţul Vâlcea. Documentaţia se obţine la sediul societăţii. Data licitaţiei este 16. 07.1993, ora 11, la sediul societăţii. Informaţii, la sediul societăţii, telefoane: 092/313744 şi 092/ 312387; telex: 68258, apem 1. CUVÂNTUL NOU Anul IV Nr. 893 Cuvântul 71 au la dispoziţia de: „Sunt în disperare..." T. ŢURCAN, Sfântu Gheorghe: „Am avut dosar penal pentru furt din anul 1992 şi judecata s-a terminat din 5 martie '93. Am fost la tribunal să mi se dea hotărârea judecătorească. Mi s-a spus să aştept, întrucât nu cunosc după câte zile se face recursul şi când mi se aprobă hotărârea judecătorească, sunt în disperare“. D-le Ţurcan, de la Judecătoria Sfântu Gheorghe, d-na preşedintă Roth, ne spune următoarele: „Dl. Ţurcan a venit la noi, la executorul judecătoresc, unde i s-a explicat că a primit achitare din partea Judecătoriei, dar Procuratura a făcut recurs, îl informăm şi pe această cale că dosarul dumnealui se află acum la Tribunalul judeţean Covasna, în recursul Procuraturii locale Sfântu Gheorghe. Nu trebuie să se impacienteze, dumnealui va primi citaţie de la Tribunalul judeţean“. „De ce spuneţi minciuni?” F. ZOLTÁN, Sfântu Gheorghe: „Am citit în ziarul dv. că într-o casă in care acum stau ţigani a funcţionat pe la 1800 şi ceva prima şcoală româneacă din Sfântu Gheorghe. Eu cred că dv. spuneţi minciuni, pe vremea aia nu era picior de român pe la noi“, îmi pare rău că trebuie să vă dezamăgesc, există documente privitoare la înfiinţarea încă de la 1799, a unei şcoli româneşti în Sfântu Gheorghe. Aşa că erau încă de pe atunci multe picioare de români pe la noi. Un articol detaliat în legătură cu această problemă veţi putea citi în aceste zile în ziarul nostru. Fiole pentru poştaşi?! T. ILIE, Sfântu Gheorghe: „Am o idee: ce-ar fi să li se pună şi poştaşilor fiola alcoolscop? Poate aşa nu vor mai consuma băuturi alcoolice in timpul serviciului. Ideea mea e spre binele lor, întrucât pot fi uşor prădaţi de banii pe care îi au asupra lor dacă au reflexele îngreunate de alcool“. Până nu veţi avea dovezi in sprijinul acestor afirmaţii, noi nu ne pronunţăm. Oricum, problema e de resortul Ministerului Poştelor. . Dumitru MANOLACHESCU  t doreau să ies la pensie...el (în mare din Pag. 1) ţurui sau telefonizarea automată, într-o comună nu se puteau face atâtea investiţii. Era nevoie de un oraş in zonă, Braşovul (45 km.) şi Buzăul (110 km) fiind departe. — Cum vedeţi viitorul oraşului şi al zonei? — Prin turism şi prelucrarea produselor agricole proprii, în special animaliere. — Asta o spune probabil „celălalt“ Constantin Trifan, directorul Filialei Bankcoop... — Am acordat şi acordăm credite importante în agricultură, în special cumpărării de tractoare şi creşterii animalelor, dar şi valorificării produselor de carne şi, bineînţeles, construcţiilor de locuinţe. — Deci întorsura Buzăului merge înainte? — Trebuie să meargă! Asta numai printr-un proces accentuat de privatizare a unităţilor actuale şi prin înfiinţarea de noi societăţi comerciale. Şi nu numai de comerţ, ci şi de producţie şi prestări de servicii, domeniu încă restrâns. — Văd că faceţi economie. Vă ţineţi şi de politică? — Nicidecum! Vreau să ies la pensie fără să fiu membru al vreunui partid. — Vă doresc să reuşiţi! Sugestie pentru „coşul“ zilnic. Foto: KOVÁCS László „Contăm pe zile mai bune“ Duminică a nins la Lăcăuţi. Vestea sm aflat-o de la un profesor al cărui prieten fusese acolo cu copiii de la Tabăra din Comandau. Anainte, de la domnul Călin Nedelcu, şeful Staţiei meteo Lăcăuţi. . — Cât a fost de gros stratul de zăpadă, domnule Nedelcu? — Cam 7—8 centimetri. — S-a depus pe iarbă sau numai pe aparatele dv.? — Da, bineînțeles. A durat de sâmbătă noaptea până duminică spre seară. Copiii veniţi în excursie s-au bulgărit pe ceaip. Pentru ei era o bucurie. — Şi altfel? — Necaz. Zăpada ne-a stricat tot afinişul de pădure. Cel montan a fost distrus. Plus problema pastorală. Avem o stână chiar sub staţie. — Au murit ei? — Nu, dar au trebuit să coboare. — S-a mai întâmplat aşa ceva? Aveţi date statistice? — Şi eu am fost curios. în ultimii douăzeci de ani a mai nins astfel în: 13 iunie 1979 şi 18 iunie 1985. Acum — cel mai târziu, nn 26 iunie. — Ce se prevede? — De mâine, poimâine așteptăm să se îndrepte. Contăm pe zile mai bune. — Și noi. loan DRÁGÁN Veniţi cu noi nu doar cu gândul, ci şi cu fapta! (Urmare din pag. 1) manifestările se vor desfăşura sub înaltul patronaj al I.P.S. dr. Antonie Plămădeală, mitropolitul Ardealului. — Ce personalităţi vor onora cu prezenţa lor aceste manifestări? — în afara celor deja amintiţi, i-aş remarca pe dl. Mircea Tomuş, ministru secretar de stat la Ministerul Culturii, Victor Opaschi, consilier prezidenţial, Gh. Vlăduţescu, ministru secretar de stat pentru culte, Al. Surdu, vicepreşedinte al Academiei Române, Tudor Gheorghe, membru în C.N.A., care va susţine un recital extraordinar, dar va participa şi la celelalte activităţi. Nu ştim la această oră (miercuri, 30 iunie a.c), dacă vor veni domnii Liviu Maior şi Mihai Golu, miniştrii învăţământului şi, respectiv, culturii. Ei şi-au manifestat dorinţa de a participa la „Zilele Andrei Şaguna“, dar este posibil ca motive obiective să-i împiedice să o facă. în acest caz, cele două ministere vor fi reprezentate de alte personalităţi. Va fi, de asemenea, prezent, sculptorul Paul Vasilescu, cel care va ridica statuia mitropolitului Andrei Şaguna. Se aşteaptă o participare „la vârf“ din partea Băncii Dacia Felix din Cluj. A confirmat că va veni şi dr. Aurel Papari, preşedintele Fundaţiei cultural-ştiinţifice aromâne „Andrei Şaguna“ din Constanţa. De asemenea, directorul Muzeului Transilvaniei din Cluj, dl. Lazarovici. Vor fi prezenţi şi prefectul judeţului Harghita, ca şi directorul general al Prefecturii din Braşov. Fac pe această cale un apel călduros la toţi cetăţenii judeţului să fie nu doar cu gândul lângă noi, ci şi cu trupul, cu mintea, şi cu fapta. Intrarea la toate manifestările era liberă. Cei care înţeleg greutăţile prin care trecem, eforturile pe care le avem de făcut pentru ridicarea statuii şi înfiinţarea Muzeului ortodoxiei, pot face donaţii prin subscripţie publică pentru constituirea fondurilor necesare acestor două mari acţiuni în holul Casei de cultură, precum şi la biserica ortodoxă veche, duminică, cu ocazia sfinţirii. Le mulţumim de pe acum tuturor celor care vor participa la manifestările de sâmbătă şi duminică.