Cuvântul Nou, mai 1997 (Anul 8, nr. 1857-1878)

1997-05-31 / nr. 1878

cmmimi saeiAt-PBnnc 11 momim cram Anul VIII Nr. 18 k Sâmbătă 31 mai 1997 4 pagini — 200 Actualitatea internă ". Primul ministru Victor Ciorbea spune că România va beneficia de asistenţă şi de sprijinul unor experţi din partea Consiliului Europei pentru a finaliza, în scurt timp, legile care să asigure îndeplinirea recomandărilor instituţiilor financiare internaţionale. Acestea fac parte din programul pe care premierul îl va prezenta pe 3 iunie în faţa Parlamentului. Victor Ciorbea mai spune că un vot de încredere în Parlament va oferi forurilor financiare garanţii ferme cu privire la adoptarea într-un viitor apropiat a reformei. Echipa şi-a asumat responsabilitatea guvernării pentru a obliga parlamentarii coaliţiei majoritare să se angajeze public şi oficial, să fie solidari între ei şi cu programul de guvernare, a mai afirmat premierul Ciorbea. ■ Gheorghe Verman, directorul general al Societăţii Române de Radio, a comunicat la Târgu Mureş decizia Consiliului de Administraţie al instituţiei de a numi în conducerile studiourilor teritoriale redactori-şef adjuncţi ca reprezentanţi ai redactorilor de limbă maghiară Tema întrunirii la care au participat conducători ai studiourilor teritoriale de radio, parlamentari, oameni politici a fost găsirea soluţiilor, prin modificarea grilei de programe a studiourilor teritoriale din Transilvania, pentru transmiterea şi recepţia unor emisiuni în limba maghiară pe parcursul mai multor ore, fără întrerupere. (A.M. PRESS) JHiL lueMLt aipUa.tPulul Acesta este genericul celei de-a doua zile ce marchează aniversarea unui deceniu de existenţă a Teatru ai „Andrei Mureşanu" din Sfântu Gheorghe. In program sunt înscrise două piese de rezistenţă ale trupei prezentate cu succes şi pe alte scene : „Întoarcerea lui Espinosa", de Radu Macrinici (de la ora 18) și „Groapa din tavan", de Matei Vișniec (de la ora 20), ambele realizate de Bogdan Voicu. GONG INAUGURAL LA FESTIVALUL INTERNAŢIONAL DE TEATRU „ATELIER ’97" Duminică va debuta şi „Atelierul", festivalul anual de teatru care a ajuns la a cincea ediţie- Cinstea de a urca primii pe scenă ( ora 17) şi a se supune aprecierii spectatorilor şi juriului condus de dramaturgul Dumitru Solomon revine Teatrului maghiar „Csiky Gergely“ din Timişoara (coincidenţă sau nu, închiderea festivalului o va face tot o trupă maghiară) cu piesa „Cei doi Pierrot“, de Edmond Rostand. Seara, de la ora 21, sunt Gabriel FLORESCU (Continuare în pag. 2) IN ZIARUL DE AZI: ■ NOTE; ȘTIRI, INFORMAȚII . Altfel despre copii, de ziua lor De regulă în aceste zile, plângem pe umărul copiilor noştri, plângem şi suferim pentru viaţa lor chinuită şi plină de lipsuri, pentru copilăria lor nu atât de fericită cât am fi vrut-o noi, pentru viaţa atât de nesigură care-i aşteaptă după colţul întunecat şi rece al tranziţiei. Ne amintim de anii copilăriei noastre, la fel de săracă şi la fel de nesigură, dar pe care noi n-o vedeam decât ca pe o continuă bucurie şi joacă. Constatăm cu acest prilej că vremurile s-au schimbat, pretenţiile au crescut, iar copiii noştri... Chiar, oare ce fac copiii noştri? Ce gândesc ei, ce planuri de viitor işi fac ? Un puşti de vreo 14 ani, cinic cu orice preţ, spunea cu nonşalanţă unui reporter de televiziune . ..Nu con-Dumitru MANOLACHESCU (Continuare în pag. 2) Proiectul prin care se declară staţiunea Covasna zonă calamitată a fost trimis la Guvern. Prefectura judeţului Covasna şi Consiliul judeţean au elaborat împreună cu Filiala silvică „Romsilva” Sfântu Gheorghe şi Agenţia pentru Protecţia Mediului o notă de fundamentare şi un proiect de hotărâre de guvern prin care se cere declararea perimetrului Covasna - Ghelinţa - Ojdula - Păpăuţi - Zagon zonă calamitată. Măsura este necesară ca urmare a doborâturilor de pădure rezultate în urma furtunii din 5 spre 6 noiembrie 1995, care a afectat 5100 de hectare şi 2.800.000 metri cubi masă lemnoasă. Acest volum de lemn crează probleme în exploatare, el aflându-se în zone inaccesibile utilajelor din dotarea societăţilor care operează în zonă. La aproape doi ani de la acest eveniment, lemnul este în pericol de degradare, specialiştii aşteptându-se la o invazie de microorganisme în cazul în care nu se iau măsurile necesare. Efectele ecologice negative nu se limitează numai la atât, fiind pre(Continuare în pag. 2) ."Harcis ICRDAN O veste buna pentru vârstnici în cadrul Spitalului judeţean din Sfântu Gheorghe se va înfiinţa un Centru de diagnosticare şi tratament pentru vârstnici. Noul centru va dispune de un ambulatoriu, două cabinete medicale: unul de medicină internă şi unul de chirurgie. Capacitatea acestuia va fi de 40 de paturi, câte 20 la fiecare secţie. Ordinul de înfiinţare a centrelor de diagnosticare şi tratament pentru vârstnici, transmis de Ministerul Sănătăţi la sfârşitul săptămânii trecute, prevedea şi dotarea acestor centre cu câte un punct farmaceutic pentru re.e.- compensate şi 2 amucinţe. Centrul din Sfântu Gheorghe nu va avea deocamdată ambulanţe din simplul motiv că nici cele existente în dotarea Direcţiei sanitare covăsnene nu sunt suficiente. Măsura înfiinţării centrelor a fost luată pentru protejarea persoanelor în vârstă, mai bolnave şi mai sărace decât celelalte categorii ale populaţiei, dar şi pentru a rezolva scandalul iscat pe marginea disponibilizărilor de personal din sistemul sanitar. Centrul din Sfântu Gheorghe se va organiza asemenea celorlalte din ţară, prim reducerea numărului de paturi ,de la alte secţii ale Spitalului judeţean şi cu personal transferat de la acestea. Oana-Mălina NEGREA (Continuare în pag. 4). In luna iunie se vor repara principalele străzi din municipiu - DECLARĂ PRIMARUL ALBERT ALMOS - Starea drumurilor diar municipiul Sfântu Gheorghe este mai mult decât jalnică. Se încearcă oarece, pe icipe colo, s-a asfaltat strada Școlii, s-a plombat o arteră importantă spre Gară, dar în rest e de groază. Lumea e nemulţumită, pe bună dreptate, şi nu găseşte alt vinovat decât Consiliul local şi conducerea Primăriei. La rândul lor, cei care conduc treburile obştii dau vina pe sărăcia bugetului, pe scumpirea lucrărilor (costă peste 1 miliard de lei un kilometru de şosea), pe neseriozitatea unor firme ... Din toate astea, noi, muritorii de rând, ieşim cu ... sute de mii de lei din buzunar pentru pivoţi, arcuri, suspensii şi altele care se strică la maşini din cauza gropilor pe care este imposibil să le ocoleşti pe drumurile oraşului şi judeţului. Şi pentru că banii, ca şi gropile de peşosele, n-au culoare politică, oamenii sunt revoltaţi la unison. Un vecin de etnie maghiară îmi spunea, deunăzi, că e o ruşine ce se întâmplă cu străzile din Sfântu Gheorghe şi că de vină e în primul rând primarul. Omul tocmai dăduse o mulţime de bani pentru înlocuirea pivoţilor la ,,Dacia" personală, după doar două luni de folosinţă, prin hârtoapele municipiului. Şi alţii, care vin din alte oraşe, au aceeaşi impresie de oraş părăsit, lăsat la voia întâmplării de edili. Dl. primar Albert Annus încearcă să lămurească problema . S-au executat plombări pe străzile principale, s-a terminat strada Şcolii, am revenit pe strada Ciucului, dar banii sunt puţini şi nu ne ajung. Refacerea străzi Ciucului, de pildă, costa iniţial 2,5 miliarde. Acum, datorită inflaţiei şi manoperei, suma se ridică la apro-Dumitru MANOLACHESCU (Continuare în pag 2)