Cuvântul Nou, septembrie 1997 (Anul 8, nr. 1952-1977)

1997-09-16 / nr. 1965

Anul VIII Nr. 1965 “Cupa UEFA Steaua încearcă să demonstreze că episodul PSG a fost un accident Cu moralul zdruncinat de acel 0-5 de pe “Parc des Princes”, care i-a adus retrogradarea din “Liga Campionilor”, Steaua întâlneşte în prima manşă a turului Când se gândeşte la meciul din această seară al Stelei, pe vicepreşedintele Tică Dănilescu îl apucă durerile de cap, întâi al “Cupei UEFA” pe Fenerbahce Istanbul, ai cărei jucători înceracă să-și facă loc în fotbalul mare. Adversara echipei noastre are un palmares bogat, care include 13 titluri de campioană a Turciei (primul în 1959, ultimul anul trecut) şi 4 Cupe. Ea beneficiază de serviciile a şase internaţionali turci (Rüstü, Ylker, Selahattin, Tayftin, Bülent, Kemalettin) şi cinci “stranieri” (danezul Hogh, camerunezul Misse-Misee, nigerineii Okechukwu şi Okocha, bosniacul Balic şi românul Sabin Ilie). Lor li se adugă portarii Murat şi Frezi, fundaşii Mustafa, Saffet, Eroi şi Halil Ibrahim, mijlocaşii Majdat, Tunkay, Aygün şi Benhur, atacanţii Tarik şi Özkan. Antrenorul Mihai Stoichiţă contează în acest meci pe Ritli, Gherasim şi Eugen Nae-portari, Csik I, Ad. Matei, Răchită, Baciu, Miu şi Mozacu-fundaşi, Denis Şerban, Rotariu, Roland Nagy, Militari, Cătălin Munteanu şi Narcis Răducanmijlocaşi, Lăcătuş, Ciocoiu, Roşu şi Hrbatacanţi, întrucât Reghecampf nu poate evolua din cauza cumulului de cartonaşe galbene, este foarte probabil ca echipa noastră să înceapă partida în formula Ritli- Csik I, Răchită, Ad. Matei, Miu, Denis Şerban, Rotariu, Roşu, Militaru, Lăcătuş şi Ciocoiu. Deşi aliniază o serie de jucători tineri, echipa bucureşteană va încerca să demonstreze în această seară că episodul PSG a fost un accident. Misiunea ei nu va fi însă uşoară, pentru că Fenerbahce vine la Bucureşti foarte puternic motivată, antrenorul Otto Baric promiţând conducătorilor clubului din Istanbul că va promova echipa în primăvara europeană. Noi sperăm, totuşi, ca Steaua să-şi facă jocul ei obişnuit şi să obţină o victorie care să o situeze în pole position-ul calificării. Partida începe la ora 20, 45 şi poate fi urmărită, în transmisiune directă, la TVR, pe programul 1. Astăzi, în cadrul aceleaşi competiţii, se dispută meciurile: Deportivo La Coruna- AJ Auxerre, SV Salzburg-Anderlecht Bruxelles, PAOK Salonic-Arsenal Londra, Widzew Lodz-Udinese, Ajax Amsterdam- Maribor Branik, Olympique Lyon- Broendby Copenhaga, MPKC Mazir- Dinamo Tbilisi, Real Valadolid-Skonto Riga, Vitoria Guimaraes-Lazio Roma, Strasbourg-Glasgow Rangers, MTK Budapesta-Alania Vladikavkaz, Schalke 04-Hajduk Split, Bastia-Benfica Lisabona, FC Sion-Spartak Moscova, Ferencváros Budapesta-OFI Creta, Sampdoria Genova- Athletic Bilbao, Girondins de Bordeaux- Aston Villa, Rotor Volgograd- Oerebro SK, FC Jazz Pori-TSV I860 München, Trabzonspor-VfL Bochum, Croaţia Zagreb-Grasshopper Zürich, Vitesse Arnhem-Sporting Braga, Rapid Viena- Hapoel Petach Tikva, Internazionale Milano-Neuchatel Xamax, Celtic Narcis Raducan este pe lista de aşteptare la Steaua. Ex băcăuanul speră să joace contra lui Fenerbahce, dar intrarea lui pe teren depinde de antrenorul Mihai Stoichiță. Glasgow-FC Liverpool, Excelsior Mouscron-FC Metz, Twente Enschede- Lillestroem, Atletico Madrid-Leicester, Beitar Ierusalim-FC Bruges, Aarhus-FC Nantes şi Karlsruher SC-Anorthosis Famagusta. - * începând de astăzi o nouă “bucurie” pentru contribuabil. De parcă n-ar fi suficiente mărire ale preţurilor la zeci de produse, iată că Poşta Română ne anunţă noi creşteri la tarifele serviciilor sale, fără ca acest lucru să însemne, Doamne fereşte, şi o îmbunătăţire a calităţii. Cum comentariile le veţi face cu siguranţă dumneavoastră, ne rezumăm să inserăm doar câteva din noile tarife: scrisoare simplă - 500 lei (pentru fiecare 20 grame sau fracţiune de 20 g, în plus - 150 lei); carte poştală simplă - 200 lei; carte poştală ilustrată - 400 lei. Mandatele poştale se vor taxa după cum urmează: până la 120.000 lei, de fiecare 100 lei sau fracţiune - 5 lei; peste 120.000 lei - 10 lei de fiecare 100 lei sau fracţiune. Obiectele de mesagerii (colete, gropuri, casete, genţi colectoare, pachete cu presa) beneficiază de un tarif de înregistrare de 150 lei, după care urmează tariful de greutate: pentru fiecare kg, sau fracţiune de kg - 350 lei (pentru localităţile intraregionale) sau 450 lei (pentru localităţile din alte regiuni poştale). Cresc, bineînţeles, şi tarifele pentru servicii suplimentare cum ar fi: tarif de recomandare - 550 lei, confirmare poştală de primire - 700 lei, tariful serviciului “Post- Restant” - 400 lei. Serviciul de poştă rapidă (PRIORIPOST) va costa minim 3100 lei (până la 100 grame). Aşadar, toate aceste noi preţuri vor intra în vigoare începând de astăzi, 16 septembrie şi vor fi valabile până la... I MICA VANZARI DIVERSE VÂND garsonieră confort I, parter, cu balcon p rețur 21 milioane. Telefon 323838.(923802) Lemn pentru construcții, scândură uscată de 2 ,5 m, la 250.000 lei, căzături de brad de vânzare telefon: 324725 între 7-15. (923777)__________ VÂND apartament două camere, confort I, Gară, milioane, negociabil. Telefon 352248. (923809) VÂND apartament trei camere. Telefon: 326815, pă ora 16. (923807) ____________CUMPĂRĂRI_______________ Cumpăr coame de cerbi 30.000 lei/kg. Telefon 1633. (923776) _________ PIERDERI________________ Pierdut Certificat de înmatriculare al S.C. ODUCȚIE CERO-PROD S.R.L. J/14/308/1994. Iar nul.___________________(923811) Cumpăr lemne de foc uscat, vând piese pentru suspensie, frâne, motoare la autovehicule străine. Telefon 351289.______________(923796)__________ Benkő Csaba, a demarat acţiunea în vederea obţinerii autorizaţiei de mediu pentru construirea unui atelier auto situat în Sf Gheorghe str.Jokai Mor. Eventualele observaţii se vor depune la A.P.M. Sf. Gheorghe, str.Grigore Bălan nr.10 în termen de 15 zile de la prezenta.____________(923808)__________ DECESE Cu durere în suflet vă aducem la conoştinţă că cea care a fost CUCU ANA a trecut la cele veşnice, mamă, bunică şi străbunică a unei familii numeroase care o conduce pe ultimul drum, îndureratul fiu preot Cucu Ioan cu soţia Dorina, nepoţii cu soţiile şi strănepoţii, înhumarea va avea loc miercuri 17 septembrie la orele 13, la Cimitirul din satul Hăghig. (923810)_________ PRONOSPORT Concursul din 20-21 septembrie Pronosticul redacţiei 1 Foresta Fălticeni-Universitatea Cluj1 8 Astra Ploieşti-Rocar Bucureşti 1. 2 Rapid Bucureşti-Sportul Studenţesc1 9 Midia Năvodari-Gloria Buzău1 3 FC Naţional-Oţelul Galaţi 1.2 10 Petrolul Moineşti-Dacia Brăila1 4 FCM Bacău-Steaua Bucureşti• 1, X 11 Electroputere-FC Baia Mare1 5 FC Argeş-Petrolul Ploieşti1 12 UM Timişoara-Dacia Piteşti1 6 Dinamo Bucureşti-Farul Constanţa1 13 CFR Cluj-Politehnica Timişoara1,2 7 FC Dâmboviţa-Ceahlăul Piatra Neamţ Rubrică realizată de Nicolae STOIAN CUVÂNTUL NOUPagina 3 Antrenorul Stoichiţă nu şi-a fixat încă tactica pentru partida cu Fenerbahce Istanbul Antrenorul formaţiei Steaua Bucureşti, Mihai Stoichiţă, a declarat luni, în cadrul unei conferinţe de presă că nu a stabilit încă tactica pentru partida cu Fenerbahce Istanbul. “Nu ştiu dacă ne vom avînta în atac sau vom juca la aşteptare. Voi lua o hotărîre după ce mă voi sfătui cu secunzii Lăcătuş şi Gherasim”, a spus Stoichiţă. El nu a anunţat componenţa formaţiei cu care va începe partida, dar a precizat că Csik îl va înlocui pe Reghencampf care nu are drept de joc pentru acest meci din cauza cumulului de cartonaşe galbene. “11- le” de început al militarilor ar putea fi următorul: Ritli - Miu, Răchită, Ad.Matei, Csik - Militaru, Roşu (C.Munteanu), Rotariu, D.Şerban - Ciocoiu, Lăcătuş. Antrenorul Stoichiţă a urmărit sîmbătă partida Kayserispor-Fenerbahce (scor 0-3). El a afirmat că rezultatul acestui meci nu este concludent, deoarece Kayseri (echipă antrenată de Gigi Mulţescu şi în care evoluează Striza) reprezintă o formaţie modestă. t în Fotbal, Divizia A în etapa a V-a, gazdele n-au fost acasă Programat să funcţioneze după principiul victorie acasă, înfrângere în deplasare, campionatul nostru ne mai oferă din când în când şi câte o surpriză. Una dintre ele s-a înregistrat chiar la sfârşitul săptămânii trecute , când oaspeţii n-au pierdut decât o partidă. Etapa a început normal, cu un succes categoric la campioanei, care a dispus de CSM Reşiţa, încărcându-şi bateriile pentru dificila confrunaţie de astăzi, cu Fenerbahce. Se pare însă că Steaua a avut mare noroc că a jucat în 12 septembrie, fiindcă a doua zi, în 13, ghinionul a trecut în tabăra gazdelor, aducându-le numai necazuri. Semnalul dezastrului ce avea să urmeze i-a dat Rapidul, căruia i-a fost suficient golul lui Marinescu, din prima repriză, pentru a semăna tristeţe în sufletele constănţenilor. Două ore mai târziu a venit rândul celorlalte formaţii gazdă să privească nedumerite la tabelele de marcaj, care fie că rămâneau înţepenite, fie se schimbau în favoarea oaspeţilor. Sigur, în unele situaţii superioritatea echipelor vizitatoare a fost evidentă, succesul lor neavând nici o legătură cu cifra 13. Mă gândesc, spre exemplu, la FC Argeş, care a sancţionat prompt naivitatatea apărătorilor târgovişteni, impunându-se într-un mod cât se poate de convingător. Piteştenii au lovit îndeosebi prin proaspătul internaţional Constantin Barbu, autorul unei triple de coşmar pentru Jipa, victoria obţinută în oraşul de lângă Turnul Chindiei propulsându-l în fruntea clasamentului. Diferenţa de valoare şi-a spus, de asemenea, cuvântul la Petroşani, unde Jiul a pierdut (în ciuda unui început bun, marcat de superbul gol al lui Sorin Radu) disputa cu FC Naţional, al cărui punct forte a fost şi de această dată apărarea, care a destrămat acţiunile de atac ale minerilor şi a înscris, prin Ciobotariu şi Sburlea, golurile victoriei. Petrolul, în schimb, a avut ghinion, peentru că, la 1-1, pe când asalta poarta lui Prunea, arbitrul Gheorghe Constantin, din Rm. Vâlcea, a dictat penalty în favoarea lui Dinamo, pe care Bătrânu l-a transformat, semnând cea de-a patra înfrângere a găzarilor, în comparaţie cu Farul, FC Dâmboviţa, Jiul şi Petrolul, Ceahlăul, Gloria Bistriţa şi Universitatea Cluj se pot considera norocoase, pentru că n-au părăsit terenul învinse. Adevărul este însă că ele trebuiau să câştige, pentru că şi-au dominat copios partenerele de întrecere. Faptul că n-au făcut-o, totuşi, ţine de tradiţie (Universitatea Cluj este de foarte mulţi ani clienta Bacăului), de inspiraţia nebună a portarului advers (cazul lui Arcanu, care a scos 3-4 goluri ca şi făcute) sau ,pur şi simplu, de baftă (cazul apărătorilor Forestei). Duminică, în ultimul meci al etapei, a fost rândul Sportului Studenţesc să piardă pe teren propriu. Echipa din Regie a jucat foarte slabă în prima repriză, când, dealtfel, a şi primit două goluri, unul din lovitură liberă, celălalt din penalty. Sportul şi-a revenit după pauză, dar exact atunci când alegea după egalare (Caramarin redusese din diferenţă în urma unei lovituri libere de la marginea careului) a rămas în zece oameni, primind un nou gol. Aşadar, trei rezultate de egalitate, cinci victorii ale oaspeţilor şi numai una a gazdelor. Pare greu de crezut, dar aşa stau lucrurile. ij. itiiii ,M .. Deşi s-a străduit din răsputeri, Florin Axinia nu a reuşit să-l învingă pe Arcanu. Ratările lui au făcut ca echipa din Piatra Neamţ săă piardă două puncte pe teren propriu. Luţu a fost cel mai bun jucător al partidei disputate duminică, în Regie. Craioveanul a marcat două goluri şi a fost coautor la cel deal treilea. S.C. STAR TRADE INVEST S.R.L. VALEA CRIŞULUI Str. Principală nr.6 ANGAJEAZĂ URGENT!!! muncitori calificaţi în meseriile: gaterist, circularist, dulgher, electrician şi muncitori necalificaţi pentru depozit cherestea. Condiţii de salarizare deosebite: se asigură transportul Sf.Gheorghe -Valea Crişului. Telefon: 067/352268. (728) Clasamentul adevărului • Ieri, în Sala Sporturilor din Ploieşti a început primul turneu al campionatului Ligii Naţionale de handbal feminin. Astăzi au loc meciurile zilei a doua, care se dispută după următorul program: Silcotub Zalău-Universitatea Timişoara, Şuiorul Baia Mare-Rapid Bucureşti, Antilopa Bucureşti-Universitatea Cluj, Oţelul Galaţi-Oltchim Rm. Vâlcea, Fibrex Săvineşti-Rulmentul Braşov şi Universitatea Bacău-Hidrotehnica Constanţa. Mâine este zi liberă. Turneul continuă joi, cu meciurile Hidrotehnica Constanţa-Silcotub Zalău, Rulmentul Braşov-Universitatea Bacău, Oltchim Rm. Vălcea-Fibrex Săvineşti, Universitatea Cluj-Oţelul Galaţi, Rapid Bucureşti-Antilopa Bucureşti şi Universitatea Timişoara-Şuiorul Baia Mare. Vineri, în ultima zi, au loc întâlnirile Silcotub Zalău-Şuiorul Baia Mare, Antilopa Bucureşti-Universitatea Timişoara, Oţelul Galaţi-Rapid Bucureşti, Fibrex Săvineşti- Universitatea Cluj, Universitatea Bacău- Oltchim Rm. Vâlcea şi Hirotehnica Constanţa-Rulmentul Braşov. • în ultima decadă a acestei luni (22-28 septembrie), Bucureştiul va găzdui ediţia 1997 a Openului România la tenis . Printre invitaţii din afară figurează spaniolii Felix Mantilla (numărul 12 mondial), Alberto Berasategui, câştigătorii ediţiei de anul trecut, Alberto Portas, Javier Sanchez, Francisco Clavet, Carlos Costa şi, după toate probabilităţile, Alex Corettia ( numărul 10 mondial). Dintre români vor participa Adrian Voinea, Dinu Pescariu, Andrei Pavel, care vor fi trecuţi pe tabelul principal, Ionuţ Moldovan şi Răzvan Sabău, prezenţi pe tabelul calificărilor. • Sâmbătă, 20 septembrie, începe returul Superligii de lupte libere pentru seniori. în prima etapă au loc întâlnirile: Armătura Zalău-Vulcan Bucureşti, Jiul Petrila-Steaua, Oţelul Călăraşi-Rapid Bucureşti şi Dinamo Braşov-Hirdotehnica Constanţa. în calsament conduc Steaua şi Vulcan, cu câte 19 puncte, urmate de Oţelul Călăraşi (17 puncte), Dinamo Braşov (15 puncte), Hidrotehnica Constanţa (13 puncte), Jiul Petrila (11 puncte), Rapid (9 puncte) şi Armătura Zalău (9 puncte). • Cluburile scoţiene de fotbal vor să se desprindă de federaţie şi să-şi creeze propria lor Ligă, în cadrul căreia să gestioneze cum doresc banii proveniţi din drepturile de televizare şi sponsorizări. în fruntea răzvrătiţilor se află cele două mari puteri din Glasgow, Rangers şi Celtic, cărora li s-au alăturat şi celelate formaţii. Liga va cuprinde cele zece echipe care activează în prima divizie, plus Raith Rovers, retrogradată în campionatul trecut, noul proiect urmând să intre în vigoare la începutul ediţiei 1998-99. Se disuctă, de asemenea, în legătură cu renunţarea la actuala formulă (l6 formaţii), care urmează să fie înlocuită cu una de 16 formaţii. 1 FC Argeş +9 ( +5) 7 CSM Reşiţa + 1( -2) 13 Petrolul -4 ( -4) 2 Oţelul Galaţi +7 (+19) 8 Dinamo 0 ( +2) 14 U Cluj +4 ( -4) 3 Steaua +6( +9) 9 Gloria Bistriţa? -1 ( +3) 15 FC Farul ■5 ( -6) 4 FC Naţional +6 ( +4) 10 Foresta Fălticeni -2( 0) 16 FC Dâmboviţa -5 (-10) 5 Rapid +4 ( +5) 11 FCM Bacău *2 ( -2) 17 Sportul Studenţesc -6( -7) 6 U Craiova +3 ( +9) 12 Ceahlăul -4( +1) 18 Jiul Petroşani -9 (-23) #T%, o S.C. GOSPODĂRIA COMUNALĂ S.A. SF.GHEORGHESTR.BANKI DONATH NR.27 ANUNŢA LICITAŢIE PUBLICĂ pentru vânzarea mijloacelor fixe. Lista mijloacelor fixe şi informaţii suplimentare la Biroul Tehnic, telefon 351390/18. Licitaţiile se vor ţine: 20 octombrie, 4 şi 10 noiembrie 1997, ______ora 10 la sediu. 1726)______ Sf. Gheorghe, B-dul Gen. Grigore Bălan nr. 8, bl. 27, sc. C, Agenţia imobiliară PRIELA Doriţi sa vindeţi, sa schimbaţi sau să cumpăraţi un apartament, o casă sau un teren ? SUNAŢI ACUM LA TEL.0 323 258 ! Comision minim şi negociabil AVANTAJELE OFERTEI NOASTRE tranzacţii rapide alegerea vă aparţineţi practic şi eficient economie de timp •i legalitatea şi confidenţialitatea deplină a tranzacţiei conferă siguranţă şi elimină riscul