Cuvântul Nou, mai 2000 (Anul 11, nr. 2765-2790)

2000-05-31 / nr. 2790

Anul XI Nr. 2790 Plăţi compensatorii în sumă de peste 2 miliarde de lei Vasilica CIOBANU La conferinţa de presă a A.J.O.F.P. Covasna, ce a avut loc vineri, 26 mai a.c., domnul Kelemen Tibor,director geeral al acestei instituţii, a subliniat unele aspecte referitoare la situaţia şonajului, restructurarea, acordarea plăţilor compensatorii, formarea şi ocuparea forţei de muncă etc. In evidenţa acestei agenţii există 8301 de şomeri indemnizabili pentru care în luna mai au fost achitate drepturi băneşti în sumă totală de peste 3 miliarde de lei. Păderea cea mai mare din această sumă revine şomerilor din zona Sfântu Gheorghe, repectiv 2,5 miliarde de lei. De asemenea, s-a făcut referire la abrogarea O.U.G. nr. 98 din 1999 privind acordarea plăţilor compensatorii, ordonanţă care va fi repusă pe ordinea de zi a şedinţei Guvernului de marţi,50 mai a.c., pentru a fi rediscutată. Se prevede desfiinţarea plăţilor compensatorii şi introducerea altei forme de protecţie socială, potrivit unei noi legi de ocupare a forţei de muncă. Se pare totuşi că Progamul de Restructurare a întreprinderilor şi Conversie Profesională (PRICOP), care s-a desfăşurat în paralel cu prevederile O.U.G. nr. 98, va continua să se deruleze. Printre cele 61 de societăţi comerciale care beneficiază de acest program sunt şi unităţi din judeţul Covasna, şi anume: M.T.S. Târgu Secuiesc, unitate care este deja privatizată, Subansamble Auto Sfântu Gheorghe şi S.T.T.P.P.L Târgu Secuiesc. Numărul disponibilizaţilor care sunt cuprinşi în PRICOP este de 700 de persoane. De menţionat că, judeţele Covasna şi Braşov intră în Zona a V-a a acestui program şi cuprinde cei mai mulţi disponibilizaţi, respectiv 16000 de persoane, ceea ce înseamnă că persoanele disponibilizate din judeţul nostru reprezintă cam 4 la dată, procent ce se va aplica şi la acordarea sumei prevăzută în program. Conform Ordonanţei de Guvern nr. 35, în prezent există 328 de locuri de muncă libere pentru absolvenţi, oferite de către 21 de agenţi economici, fapt pentru care A.J.O.F.P. alocă aproape 865 de mii de lei pentru o persoană, în condiţiile în care angajatorul cheltuie 698 de mii de lei, inclusiv contribuţiile obligatorii la buget. Recent, A.J.O.F.P. a achita plăţi compensatorii aferente lunii aprilie pentru persoanele disponibilizate de la 21 de societăţi comerciale, potrivit ordonanţei de guvern aflate în vigoare cu privire la plăţi compensatorii, suma achitată fiind de peste 2 miliarde de lei. Referitor la măsurile active pentru combaterea şomajului s-a precizat că au fost finalizate 15 asemenea măsuri finanţate de către Banca Mondială, după care s-au mai primit încă 869 de milioane de lei pentru realizarea altor patru măsuri active. Un alt aspect subliniat în cadrul acestei conferinţe de presă se referă la întocmirea chestionarele cu prilejul disponibilizărilor. Prin urmare, din cele 314 chestionare prelucrate în unităţile din muncipiul Sfântu Gheorghe, 56 de persoane doresc să urmeze cursuri de calificare, la Târgu Secuiesc au fost 356 de chestionare şi 62 de persoane vor să urmeze cursuri de calificare, la Comandău 121 de chestionare şi 20 de persoane vor cursuri, la Malnaş sunt 156 de chestionare şi 31 de persoane etc. în perioada 31 mai - 2 iunie, la Grădiniţa nr. 8 din Sfăntu Gheorghe “Zilele Gulliver11 De astăzi şi până vineri, la Grădiniţa nr. 8 din municipiul Sfântu Gheorghe se desfăşoară “Zilele Gulliver”, după cum a fost “botezată” anul trecut instituţia de învăţământ din cartierul Simeria. Mare sărbătoare, mare, deopotrivă a copiilor, educatoarelor, a întregii suflări care are sau nu legături cu această grădiniţă. Festivitatea de deschidere are loc astăzi, ora 10.30, acţiunea umând a continua cu un program distractiv oferit de Puky bácsi şi mititeii de la grădiniţă. Pe 1 iunie, de Ziua Mondială a Copilului, activitatea va continua cu un program festiv care cuprinde interesante acţiuni distractive. De asemenea, în cea de-a doua zi a sărbătorii va fi prezent la Grădiniţa “Gulliver” şi actorul Adrian Ancuţa, de la Teatrul “Andrei Mureşanu”. O interesantă întâlnire va încheia activitatea din ziua de joi, şi anume cea cu învăţătoarele care vor prelua grupele pregătitoare. Ultima zi festivă cuprinde o excursie în cadrul căreia principalii “actori” ai Grădiniţei “Gulliver” şi, de fapt, ai oricărei grădiniţe, preşcolarii vor vizita împreună cu educatoarele lor mai multe obiective din municipiul Braşov, dintre care menţionăm Grădina Zoologică din cartierul Noua şi un McDonald’s. (DODO)  Divizia C, seria a V-a Cu puţin noroc şi mai multă ambiţie, FC Sfântu Gheorghe putea termina pe podium în seria a V-a cel puţin, ediţia 1999-2000 a campionatului diviziei C a început în nota de superioritate a gazdelor, care s-au impus în marea majoritate a cazurilor. După vreo 4-5 etape, Şoimii şi Pandurii au apăsat însă pe accelerator, reuşind să se desprindă de celelalate competitoare, care, trebuie spus, s-au complăcut în mediocritate. Teamurile din Sibiu şi Târgu Jiu şi-au şi disputat, dealtfel, întâietatea, ultimul obţinând câştig de cauză chiar pe linia de sosire. A fost o victorie meritată, Hârşu, Popete, Cioară, Bălăci Trofin, Mogoşanu, Bejenaru, Cr. Popescu, Nicolaescu, Rădoi, Arcanu, Zaharia, Niţoiu, A. Popescu, R. Voinea şi ceilalţi jucători ai grupării gorjene convingându-ne că pot face faţă rigorilor eşalonului secund. Cele două pretendente la promovare au fost talonate la început de Electronistul. în parea adoua a campionatului, formaţia argeană a început să împartă însă puncte la săraci (0-1 cu Romradiatoare Braşov, 1-1 cu Minerul Berbeşti, 1-2 cu Oltchim Rm. Vâlcea, 1-2 cu Textila Prejmer, toate pe teren propriu), fiind depăşită de Viromet Victoria, care a încheiat sezonul cn fanfare (3-0 cu Universitatea Sibiu, 3-0 cu Oltchim). Ascensiunea acesteia nu a fost favorizată însă numai de AS Curtea de Argeş, ci şi-sau mai ales-de FC Sfântu Gheorghe. Când spun asta, mă gândesc, desigur, la succesul pe care Viromet l-a obţinut pe Stadionul Municipal (1 -0, în etapa a 32-a). Reprezentanta judeţului Covasna a mai făcut însă şi alţi paşi greşiţi pe teren propriu (1 -1 cu Oltchim Rm. Vâlcea, 2-2 cu Şoimii Sibiu, 1-1 cu AS Curtea de Argeş etc), aşa că, în final, Medeşan, Geese, Bende, Mititelu, Sylvester, Soós, Ambrus, Avram, Stupu, Hadnagy şi ceilalţi elevi ai antrenorului Nicolae Rădulescu au ocupat locul 5 în clasamentul general şi 6 în cel al adevămlui, diferenţa fiind făcută de faptul că Minerul Mătăsari suportă o penalizare de trei puncte pentru incidentele din partida cu Textila Prejmer. Polul opus al clasamentului a avut o singură constantă: Universitatea Sibiu, care a abandonat lupta încă din română. Ulterior s-a predat şi Rapid Braşov, astfel că în hora retrogradării au rămas doar Gilortul Târgu Cărbuneşti, Forestierul Stâlpeni, Nitramonia Făgăraş, Petrolul Drăgăşarii şi Romradiatoare Braşov. Verdictul i-a dat ultima “rundă” de meciuri, năpasta căzând pe Gilortul şi Forestierul, care au fost învinse de Pandurii Târgu Jiu şi, respectiv FC Sfântu Gheorghe. Clasamentul adevărului *Echipă penalizată cu trei puncte. Echipa din capitala Gorjului revine, aşadar, în eşalonul secund al fotbalului românesc, în vreme ce Universitatea Sibiu, Rapid Braşov, Gilortul Târgu Cărbuneşti şi Forestierul Stâlpeni iau drumul diviziei D. (S. NICOLAE) 1 Pandurii Târgu Jiu +31 (+54) 2 Șoimii Sibiu +27 (+47) 3 Viromet Victoria +6 (+21) 4 Minerul Mătăsari* -2 ( +7) 5 Textila Prejmer -2 ( -5) 6 FC Sfântu Gheorghe -3 ( +8) 7 Oltchim Rm. Vâlcea -3 ( +2) 8 Petrolul Țicleni -3 ( -6) 9 AS Curtea de Argeș -4 ( +4) 10 Petrolul Stoina -5 ( -2) 11 Romradiatoare Braşov -6 ( 0) 12 Minerul Berbeşti -6 ( -3) 13 Petrolul Drăgăşani -6 (-15) 14 Nitramonia Făgăraş -7 (-21) 15 Forestierul Stâlpeni -8 (-20) 16 Gilortul Tg. Cărbuneşti -11 ( -2) 17 Rapid Braşov -14 (-15) 18 Universitatea Braşov -27 (-40) CUVÂNTUL NOU Sărbătorirea Zilei copilului la Cercul Militar Sfântu Gheorghe Ziua copilului va fi sărbătorită în acest an şi în cadrul Cercului Militar din Sfântu Gheorghe de pe strada Oltului. Au fost pregătite pentru acest prilej recitări şi cântece specifice de către copiii grupei mijlocii de la Grădiniţa nr. 1, condusă de doamnele Simona Brezoianu şi Melinda Manole, precum şi de elevii clasei a II-a de la Liceul Mihai Viteazul îndrumaţi de învăţătoarea Mioara Dobrilă. Colectivul Teatrului Andrei Mureşanu va prezenta cu acest prilej spectacolul “Capra cu trei iezi ş-un lup”, după care vor urma dansul şi voia bună. Vor participa copiii cadrelor militare din garnizoana Sfântu Gheorghe şi invitaţii lor. Spectacole de teatru Mâine, Teatrul Andrei Mureşanu din Sfântu Gheorghe prezintă la sediu, în sala mare, un spectacol cu piesa “Capra cu trei iezi ş-un lup” în adaptarea Mirelei Bucur. Vineri, în foaienl teatrului, de la ora 19, va putea fi vizionată recenta premieră “A’mooor” de Murray Schisgal în regia aceleiași Mirela Bucur. Incubator de afaceri - MODEL în cadrul Programului de redistribuire a forţei de muncă, prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesională se organizează o licitaţie deschisă, fără preselecţie, pentru înfiinţarea unui incubator de afaceri - MODEL la nivel naţional. La această licitaţie, care va avea loc în luna iunie a.c., pot participa O.G.N.-uri, universităţi, precum şi camere de comerţ şi industrie. Prin urmare, oferta declarată câştigătoare poate fi în oricare judeţ al ţării, existând deci posibilitatea să fie în judeţul Covasna. Menţionăm că pentru implementarea acestei măsuri se va asigura asistenţă tehnică străină. (Vasilica CIOBANU) Curs intensiv de acordare a primului ajutor între 5 şi 11 iunie 2000 Filiala judeţeană de Cruce Roşie Covasna organizează un curs intensiv de acordare a primului ajutor. Pot să ia parte tineri care au împlinit etatea de 17 ani. Persoanele interesate se vor adresa la sediul filialei, aflat în municipiul Sfântu Gheorghe, strada Kos Karoly nr. 7 în fiecare zi între orelele 10,00 şi 15,00. Taxa de participare este de 50.000 de lei şi doritorii vor avea asupra lor buletinul de identitate la înscriere. Informaţii suplimentare se pot obţine şi la telefonul 313.802. (H.C.D.) Primăria face şi... trotuarul După cum s-a putut observa de mai bine de o lună de zile (ba chiar mai mult) pe câteva străzi din municipiul Sfântu Gheorghe “sufocate” de gropi şi gropiţe s-au realizat câteva lucrări cu reala intenţie de a le aduce într-un stadiu mai bun. Cu toţii am gândit la vreamea respectivă că iată în sfârşit primarul nostru începe să mişte ceva pentru municipiu. Fie că este campanie electorală, fie că nu, pe cetăţenii din Sfântu Gheorghe - mai mult pe şoferi - îi interesează în mod special să aibă un oraş bine întreţinut. Cine nu şi-ar dori, la urma urmei, acest lucru? Câteva zile, mai la început, s-a lucrat de zor, s-a “raşchetat” un strat din asfalt în vederea turnării ulterioare a unui covor asfaltic care să ţină. Din păcate - ba a fost vremea de vină, ba n-au mai existat bani - nu s-a ajuns la finalizarea decât a străzii Pescarilor, a restu’... mai aşteaptă. Ba mai mult, din cauza problemelor financiare cu care se confrunta şi se confruntă în continuare, Primăria municipiului (lucru care n-a însemnat nimic pentru cele două firme ce urmau să se apuce de turnarea covorului asfaltic) a determinat firma din Braşov chiar să se retragă, la fel şi firma Consic din Sfântu Gheorghe care ar fi trebuit, conform promisiunilor, să se ocupe de str. Ciucului solicitând un avanas substanţial pentru material, în cele din urmă însă, Primăria a găsit o cale, mai convenabilă, prin care să reuşească să dea un alt aspect străzilor. Astfel că s-au început deja lucrările de asfaltare a străzii Ciucului, urmând şi Vasile Goldiş cu Gabor Aron, lucrări ce vor fi executate de o altă firmă cu care sa mai lucrat Drumuri Judeţene. Problema însă acum a apărut, Consicul arătându-şi nemulţumirea că o altă firmă s-a apucat de lucrul pe care ar fi trebuit să-l efectueze şi după cum preciza dl. primar Albert Almos aceştia chiar au atras atenţia să se oprească lucrările, ceea ce desigur nu se va întâmpla. Ba chiar mai mult Primăria doreşte ca şi trotuarele să sufere o “împrospătare” aflându-se şi ele într-un stadiu de degradare destul de avansat. Noi, cetăţeni ai municipiului, sperăm ca banii să fie suficienţi pentru toate aceste lucrări absolut necesare. (DAC) Pentru a nu avea surprize la urne... (Urmare din pagina 1) Ne-am concentrat pe soluţionarea cererilor de preschimbare a actelor de identitate expirate. Culmea este că în jur de 700 de asemenea documente sunt gata de mai multe zile, mai exact 717 (!), aşteaptând să fie ridicate de către posesori. Numai că pe unii dintre concetăţeni se pare că nu-i interesează noile cărţi de identitate, fără de care nu vor putea să-şi exercite dreptul legal de vot! Apoi sunt documente care au trecute alte adrese, deoarece s-au schimbat numele străzilor, iar în unele comune s-a efectuat o nouă numerotare a imobilelor. - Care ar fi cel mai flagrant exemplu la acest capitol? - Comuna Zagon, cu un mare număr de locuitori. - Este chiar așa mare costul unui nou document de identitate? Spunem așa, gândindu-ne că acesta ar fi impedimentul care-i determină pe unii cu buletinele expirate - să tot amâne intrarea în legalitate? - Nici vorbă! O nouă carte de identitate costă numai 25.000 de lei! Dar nu de bani este neapărat vorba aici, ci de indolență, nepăsare. - Ce spune legea în această privință? - Conform prevederilor Legii 105/96 avem dreptul să aplicăm amenzi contravenţionale în asemenea cazuri. Considerăm însă că cetăţenii care au documentele de identitate în neregulă vor înţelege necesitatea de a şi le pune la punct în zilele care au mai rămas până la alegeri. Noi îi aşteptăm. Cursurile pieţei 1 EURO 19433 valutare din 30 mai 2000, anunţate de BIMR 9 1 dolar SUA 20675 1 g AUR (preţ în lei) 182398 1 şiling austriac 1412 1 marcă germană 9936 Perkö a încheiat neînvinsă sezonul de primăvară A căzut cortina peste ediţia 1999-2000 a campionatului diviziei D de fotbal, seria judeţului Covasna, în ultima etapă, liderul s-a impus lejer pe teren propriu, învinsa sa, ICR Bixad, neridicându- i nici un fel de problemă. A fost un joc de-a pisica şi şoarecele, FC Fortyogo antrenându-se în perspectiva meciurilor pe care, începând din luna august, le va disputa în divizia C. La Baraolt, iubitorii fotbalului din localitate au aşteptat ca echipa lor să se revanşeze pentru înfrângerea categorică suferită în toamnă la Sânzieni. Oaspeţii s-au dovedit însă mai buni, golurile lui Molnár, două la număr, fiind suficiente pentru ca Perkö să încheie neînvinsă sezonul de primăvară. Cea de-a doua victorie în deplasare, a fost obţinută de IAS. Echipa din Câmpu Frumos s-a desprins de Nemere în finalul partidei, când gazdele se obişnuiseră cu ideea remizei. Cele trei puncte cucerite la Ghelinţa nu i-au ajutat însă pe oaspeţi să urce pe un loc mai bun, aceasta pentru că vecinii lor de clasament, jucătorii din liceni, au câştigat prin neprezentarea Avântului Catalina, consolidându-şi poziţia a 14-a pe care o ocupă în ierarhia divizionarelor covăsnene. Tot în avantajul gazdelor s-a încheiat şi partida de la Brăduţ. Prima a avut probleme doar înainte de pauză, când adversara sa, FC Cernat, a reuşit să păstreze imaculată tabela de marcaj. La reluare însă, Vincze a făcut clar diferenţa, el semnând, în acelaşi timp, şi un foarte spectaculos hat-trick. Singura întâlnire care nu a avut un învingător a fost cea de la Malnaş. Acolo, oaspeţii au deschis scorul prin Szabó, gazdele au egalat cu un sfert de oră înainte de finalul primei reprize (gol Gergely), după care nu s-a mai întâmplat nimic, draw-ul mulțumind ambele tabere. Rezultate *Echipe penalizate cu câte două puncte. FC Fortyogo Târgu Secuiesc va evolua, începând cu sezonul viitor, în diviziai în campionatul județean. N. VÂLCEANU « r t' Sm * ___________. : i||P * Minerul Baraolt-Perkö Sânzieni 1-2 FC Fortyogo-ICB Bixad 6-2 Avântul Ilieni-Avântul Catalina 3-0 ICB Malnaş-Carpaţi Covasna 1-1 Prima Brăduţ-FC Cernat 3-0 Nemere Ghelinţa-IAS Câmpu Frumos 1-2 Victoria Ozun-Stăruința Bodoc 3-1 Oltul Coşeni-Harghita Aita Mare 6-0 Clasamentul 1 FC Fortyogo 30 22 3 4113-28 69 2 Perkö Sânzieni 30 19 6 5 62-28 63 3 Stăruința Bodoc 30 18 3 9 63-34 57 4 Carpaţi Covasna 30 15 5 10 70-41 50 5 Victoria Ozuna 30 15 3 12 55-49 46 6 Nemere Ghelinţa 30 14 4 12 79-55 46 7 Avântul Catalina 30 14 2 14 77-63 44 8 ICB Malnaş 30 13 5 12 56-57 44 9 Minerul Baraolt 30 14 2 14 61-57 44 10 Oltul Coșeni 30 13 2 15 62-74 41 11 FC Cernat 30 11 6 13 52-64 39 12 Harghita Aita Mare 30 11 3 16 44-64 36 13 Prima Brăduț 30 9 5 16 42-61 32 14 Avântul Ilieni 30 8 6 16 44-74 30 15 IAS Câmpu Frumos 30 8 4 18 42-94 28 16 ICR Bixad* 30 5 3 22 34-93 16 Radiotelegrafie, radiogoniometrie "Cupa Kós Károly" La sfârşitul săptămânii trecute, în Sfântu Gheorghe a avut loc un concurs de radiotelegrafie şi goniometrie, pe care organizatorii-e vorba Clubul Copiilor din municipiu-l-au dotat cu “Cupa Kós Károly”. Au particptat 45 de concurenţi din Braşov, Miercurea Ciuc, întorsura Buzăului şi Sfântu Gheorghe. Rezultate: Radiotelegrafie, categoria 10-14 ani: 1 Florin Mihail Zelciug; 2 Tiberius Brătulescu (ambii din Braşov); 3 Trimfa Piroska; 4 Gyöngyösi Béla (ambii din Sfântu Gheorghe). 15-17 ani: 1 Ionuţ Gheorghe Santu (Braşov); 2 Gyöngyösi Attila; 3 Csavar Erika; 4 Szenkovits Agnes (toţi trei din Sfântu Gheorghe). Radiogoniometrie, categoria 10- 12 ani, fete: 1 Kerekes Emőke; 2 Szenkovits Agnes (ambele din Sfântu Gheorghe); 3 Roxana Niculiţă (Braşov); 4 Cristina Podar (întorsura Buzăului); 5 Alexandra Manole (Braşov); 6 Loredana Bursă (întorsura Buzăului). Băieţi: 1 Már Richard; 2 Kerekes Attila; 3 Borbáth Endre; 4 Borbáth Tamás; 5 Erdélyi Örs; 6 Fazakas Zsolt; 7 Csere Balázs (toţi din Sfântu Gheorghe); 8 Ionuţ Platon (întorsura Buzăului); 9 Orbán Márton (Miercurea Ciuc); 10 Bernád Szabolcs (Sfântu Gheorghe); 11 George Toma (Braşov); 12 Adelin Ungureanu (întorsura Buzăului); 13 Tiberius Brătulescu (Braşov); 14 Alexandru Hermenean (întorsura Buzăului). Fete, 13-14 ani: 1 Andreea Dăbâca; 2 Liliana Iuga (ambele din Braşov); 3 Trimfa Piroska (Sfântu Gheorghe). Băieţi: 1 Gyöngyösi Béla (Sfântu Gheorghe); 2 Valentin Fita (Braşov); 3 Lepedus Robert; 4 Szász Ervin (ambii din Sfântu Gheorghe); 5 Mihai Burcuş (întorsura Buzăului); 6 Csoma Levente; 7 Szabó Ervin (ambii din Sfântu Gheorghe); 8 Florin Belciug (Miercurea Ciuc); 9 Alin Stan (întorsura Buzăului); 10 George Niculiţă (Braşov); 11 Ioan Bragesiu ; 12 Răzvan Popica (ambii din întorsura Buzăului). Fete, 15-17 ani: 1 Anca Purice; 2 Bianca Ciobanu (ambele din Braşov); 3 Csavar Erika (Sfântu Gheorghe). Băieţi: 1 Gyöngyösi Attila (Sfântu Gheorghe), 2 Ionuţ Santu, 3 Iuliu Ciobanu (ambii din Braşov). în întrecerea pe echipe, primul loc a fost ocupat de Palatul Copiilor din Braşov şi Clubul Copiilor din Sfântu Gheorghe, care au acumulat câte 61 de puncte, urmate de Clubul Copiilor din întorsura Buzăului (9 puncte) şi Clubul Copiilor Miercurea Ciuc (un punct). (N. VÂLCEANU) t "Cupa primăverii" Disputat vreme de mai multe săptămâni în sala de şedinţe a Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport din Sfântu Gheorghe, concursul de şah dotat cu “Cupă Primăverii” a luat sfârşit cu victoria lui Sipos András, care a acumulat 8 puncte de 11 posibile. Pe locurile următoare s-au situat Veress Gábor II (7, 5 puncte), Teodor Scridon (7, 5 puncte), Puskás Attila (6, 5 puncte), Koréh László (6, 5 puncte), Bogdan Olaru (6, 5 puncte), dr. Fekete Kálmán (6,5 puncte), Farkas József (5, 5 puncte), Erzse D. Elemér (4 puncte), Török Sándor (3 puncte), Incze Károly (2, 5 puncte) şi Ráduly István (2 puncte). Sponsorul concursului a fost dl. Bartos Sándor, patronul firmei “Papirus”. (N. VÂLCEANU) Pagina 3 “Poliţia stabileşte...” (Urmare din pagina 1) Imediat organele de Poliţie au început cercetările la sediul filialei, ridicând documente importante (cereri de retragere, acte contabile de casă etc). De asemenea, s-a ridicat suma de 310 milioane de lei existentă în casă şi a fost pusă la dispoziţia organelor abilitate, sau sigilat calculatoarele spre a fi protejată baza de date, s-au luat declaraţii de la şeful filialei, dl. Ilie Cornea, ca şi de la cele trei operatoare, ba s-a efectuat şi o percheziţie domciliară acasă la ei - pe baza consimţământului acestora - dar nu s- au găsit acte sau alte documente sustrase de la firmă. Dl. Ilie Cornea a declarat în două rânduri că nu s-au făcut nici un fel de plăţi prefenţiale, aşa cum au acuzat unii investitori. A doua zi dimineaţa, adică ieri, 30 mai, circa o sută de persoane s-au adunat în faţa sediului filialei locale din Sfântu Gheorghe al FNI, având un dialog aprins cu dl. col. Gheorghe Oprea, după care au plecat la Prefectură, unde s-au întâlnit cu dl. suprefect Gazda László. De menţionat că atât dl. prefect, cât şi comandantul IPJ Covasna nu au putut fi prezenţi la Sfântu Gheorghe, deoarece au luat parte la o consfătuire în altă localitate cu conducerea IGP, chiar pe aceste probleme. Dl. col. Oprea ne-a informat că în prezent un număr de 35 de poliţişti din IPJ lucrează la verificarea documentelor la filiala locală FNI, urmând ca pe măsură ce se vor afla noi elemente, să fie aduse la cunoştinţa opiniei publice. “în orice caz, Poliţia stabileşte starea de fapt şi acţionează în funcţie de compteneţele pe care le are, a precizat domnia sa. Dorim să le spunem cetăţenilor că nu ne vom depăşi competenţele. Soluţia va fi dată prin Parchet. Facem apel ca lumea să nu facă gesturi violente, să spargă geamuri, să blocheze drumuri, să profereze calomnii, injurii la adresa unor funcţionari ai FNI, acţiuni ce pot fi pedepsite. Vor fi înregistrate toate plângerile investitorilor şi vor fi analizate cu mare atenţie, în funcţie de evoluţia situaţiei vom ţine la curent opinia publică”."