Cuvântul Nou, iunie 2001 (Anul 12, nr. 3095-3120)

2001-06-16 / nr. 3108

mul XII Nr. 3108 Olimpicii noştri vor beneficia de tabere gratuite De la Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi ONG-uri, în această perioadă au început să sosească a Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna ofertele pentru olimpici ce vor putea pleca în tabere gratuite. Până în prezent s-au primit 2 oferte - una se referă la copiii rromi participanţi la olimpiadele şcolare. Aceştia (din judeţul Covasna vor putea fi nominalizaţi 10 elevi rromi) vor putea pleca în perioada 20 august-5 septembrie în tabără gratuită la mare împreună cu un cadru didactic însoţitor. Ei vor trebui să pregătească un mic spectacol specific culturii lor. O a doua ofertă a MEC se referă la organizarea unei tabere de educaţie interculturală maghiarogermană, ce se va desfăşura în perioada 15 august-15 septembrie. Din judeţul Covasna va pleca la mare un număr de 130 de elevi însoţiţi, desigur, de un cadru didactic. (D.A.) Guvernul îşi va asuma răspunderea pentru legea investiţiilor străine, chiar dacă “a apărut sentimentul” că FMI şi Banca Mondială se împotrivesc acestei legi, spune premierul Adrian Năstase Primul ministru Adrian Năstase a anunţat, vineri, în cadrul unei teleconferinţe cu prefecţii, că Guvernul a decis să îşi asume ăspunderea pentru legea investiţiilor străine şi a apreciat că, urmare a unor comentarii, ‘‘a apărut sentimentul” că FMI şi Banca Mondială o împotrivesc acestei legi. ‘‘Dacă vor fi persoane de la FMI sau Banca Mondială care nu pricep, le mai explicăm o iată, de două ori, de trei ori, pînă vor înţelege” »Apus Năstase, care a susţinut că, în absenţa alitei legi, sînt favorizate investiţiile străine din ţările membre ale grupului de la Vişegrad. El a arătat că investitorii străini preferă să nvestească în Cehia, Ungaria sau Polonia unde există un regim mai favorabil al nvestiţiilor şi să exporte ulterior către România, avînd în vedere şi faptul că acordul CEFTA scuteşte aceste exporturi de plata axelor vamale. Adrian Năstase a mai apreciată facilităţile care vor fi acordate prin legea nvestiţiilor străine nu vor afecta veniturile la bugetul de stat, iar pe terrmen mediu vor permite chiar creşterea acestor venituri. Pierdem la buget sume din ceva care nu se face", a susţinut Năstase, care a explicată, în prezent, numeroase firme care dorescă investească în România aşteaptă apariţia acestei legi. Prim-ministrul a arătat că legea investiţiilor o referă la investiţiile de peste un milion de dolari, iar pentru investiţiile de peste zece milioane de dolari se acordă “facilităţi uplimentare”. Potrivit articolului 113 din Constituţie, Guvernul îşi poate angaja răspunderea în faţa Parlamentului asupra unui program, a unei eclaraţii de politică generală sau a unui roiect de lege. Guvernul este demis dacă o noţiune de cenzură, depusă în termen de 3ile de la prezentarea programului, declaraţiei de politică generală sau a roiectului de lege, a fost votată. Dacă Guvernul nu a fost demis, proiectul de lege prezentat se consideră adoptat, iar programul au declarația de politică generală devinebligatorie pentru Guvern. Cursurile pieţei valutare din 5 iunie 2001, anunţate de BNR . . . * . ........... 1 EURO liră sterlină dolar SUA / AUR (preţ în lei) 1 şiling austriac mască germană 25052 40649 28950 255355 1821 12809 Limitarea puterii disponibile în reţeaua electrică pentru ziua de sâmbătă şi duminică în mai multe localităţi. Aşa după cum am mai informat cetăţenii din anumite localităţi ale judeţului nostru, azi şi mâine, Sucursala de Distribuţie Sfântu Gheorghe a Societăţii ELECTRICA S.A. va efectua lucrări de modernizare la Staţia de transformare 110/20KV Târgu Secuiesc, constând în schimbarea unor izolatori. în perioada amintită va fi limitată puterea disponsibilă în reţea şi poate fi afectată siguranţa în funcţionarea instalaţiilor de alimentare a consumatorilor, de aceea se solicită înţelegere din partea populaţiei. Consumatorii din municipiul Târgu Secuiesc, dar şi din zona limitrofă, ca şi din localităţile Angheluş, Reci, Aninoasa, Sadova, Lisnău, Măgheruş, Pava, Zăbala, Peteni, Imeni, Catalina, Turia, Cernat, Eresteghin, Pădureni, Moacşa sunt rugaţi să îşi raţionalizeze consumul de curent electric în ziua de 17 iunie între orele 5,00 - 15,00 prin micşorarea consumului la strictul necesar, în scopul prevenirii apariţiei unor fenomene nedorite în alimentarea cu energie electrică.(H.C.D.) Nemulţumirea guvernului privind recentul ordin care stabileşte noi preţuri la gazele naturale, emis de autoritatea de reglementare din domeniu Primul ministru Adrian Năstase la cerut, vineri, în cadrul unei teleconferinţe cu prefecţii, Ministerului Administraţiei Publice, Ministerului Finanţelor şi Ministerului Industriei şi Resurselor să analizeze de urgenţă un ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Gaze Naturale cu privire la creşterea preţurilor la gazele naturale, apreciind că aplicarea acestui ordin va avea consecinţe grave sub aspectul creşterii substanţiale a preţurilor către centralele termice şi cele de zonă. Năstase a afirmat că, din cauza acestei hotărîri, preţul la gaze este “de două ori mai mare decît la Termoelectrica”. Ministrul Administraţiei Publice, Octav Cosmîncă, a spus, la rîndul său, că o echipă la nivelul secretarilor de stat din cele trei ministere va analiza această decizie a ANRG, pentru a se vedea în ce măsură este justificată, dacă nu era necesar acordul MIR şi dacă hotărîrea mai poate rămîne în vigoare. Potrivit unor surse din Ministerul Administraţiei Publice, autorităţile locale s-au plîns că prin acest ordin se prevăd cinci categorii de preţuri pentru consumatorii captivi iar centralele termice cumpără gazele naturale la un preţ mai mare decît alţi consumatori captivi. Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale susţine că ordinul prin care se aprobă preţurile reglementate pentru consumatorii de gaze naturale a fost emis pentru a institui un tratament egal între toţi agenţii economici care achiziţionează gaze naturale, întrucît unii dintre ei beneficiau cu preponderenţă de gaze din producţia internă, mult mai ieftine decît cele din import. Preţul gazelor naturale livrate populaţiei rămîne de 1.272.000 de lei pentru o mie de metri cubi gaze naturale, iar consumatorii de industriali, comerciali şi centralele termice, în afară Termoelectrica, vor plăti 2.396.100 lei / 1.000 metri cubi. Ministrul Industriei şi Resurselor, Dan Ioan Popescu, declara la sfîrşitul lunii februarie că toţi agenţii economici vor plăti, de la 1 martie, între 87 şi 90 de dolari pentru o mie de metri cubi de gaze naturale, cu circa 30% mai puţin faţă de preţul înregistrat în acea perioadă, de 128 de dolari, în condiţiile în care vor achita gazele cumpărate în maximum 30 de zile. O altă prevedere a ordinului vizează preţul cu care Termoelectrica achiziţionează gazele naturale de la cei doi distribuitori, Distrigaz Sud şi Distrigaz Nord. Astfel, Termoelectrica va plăti 1.986.700 de lei / 1.000 metri cubi, circa 70 de dolari, pentru gazele provenite de la Distrigaz Sud şi 1.601.237 lei / 1.000 metri cubi, circa 57 de dolari, pentru gazele provenite de la Distrigaz Nord. Surse din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor (MIR) au declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, că astfel se rezolvă problema achiziţionării de către Termoelectrica a gazelor, naturale la preţul coşului unic anunţat de oficialii MIR încă din luna martie. Introducerea acestui coş viza reducerea, cu aproximativ 8%, a impactului pe care l-ar fi avut preţul gazelor naturale asupra creşterii tarifelor la energie electrică. Reprezentanţii ANRGN spun că Termoelectrica are mai multe relaţii contractuale care îi asigură necesarul de consum. “Furnizările directe ale SNP Petrom, gazele naturale din redevenţa petrolieră livrate de Transgaz, precum şi gazele din import furnizate pe baza unui contract direct pe termen lung acoperă, pe lîngă cele două societăţi de distribuţie, nevoile Termoelectrica”, susţin sursele citate. Guvernul stimulează investiţiile în România prin acordarea unor facilităţi Investitorii străini vor avea dreptul, conform unui proiect de lege privind promovarea investiţiilor directe, de a transfera integral în străinătate profiturile ce li se cuvin, în condiţiile regimului valutar din România, după plata impozitelor, taxelor şi altor obligaţii prevăzute de legislaţia română, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse din cadrul Ministerului Dezvoltării şi Prognozei. Sursele citate au precizat că proiectul de lege a fost trimis ministerelor cu atribuţii în domeniu pentru observaţii şi modificări, urmînd ca o formă finală a actului normativ să fie stabilită în urma acestor consultări. Potrivit proiectului de lege, investitorii străini vor putea transfera în străinătate, în valuta investiţiei, şi sumele obţinute în urma vînzării acţiunilor, părţilor sociale sau a obligaţiunilor, precum şi sumele rezultate din lichidarea investiţiilor, în condiţiile regimului valutar din România. Un alt drept de care vor beneficia investitorii străini este acela de a transfera în străinătate, în valuta investiţiei, sumele obţinute cu titlu de despăgubire. Investiţiile noi, a căror valoare depăşeşte un milion de dolari sau echivalentul în lei sau alte valute convertibile la data prezentării proiectului de investire la Ministerul Dezvoltării şi Prognozei, care se vor realiza efectiv într-un termen de maximum 30 de luni de la data eliberării certificatului de investiţie, conform dispoziţiilor acestei legi, vor beneficia de o serie de facilităţi. Astfel, utilajele tehnologice, instalaţiiile, echipamentele, aparatele de măsură şi control, produsele de software, achiziţionate din import, exclusiv noi, necesare realizării investiţiei, vor fi exceptate de la plata taxelor vamale. Bunurile achiziţionate din import sau din România, exclusiv noi, necesare realizării investiţiei şi care urmează a fi stabilite în perioada următoare, vor beneficia pe perioada de realizare a investiţiei, pîna la punerea în funcţiune a acesteia, de amînarea plăţii TVA potrivit reglementărilor în vigoare, respectiv pînă la data de 2£ a lunii următoare datei de punere în funcţiune a investiţiei. Vor fi exceptate de la plata taxelor vamale materiile prime nerealizate în ţară şi componentele importate, folosite efectiv în producţia proprie, pe o perioadă de doi ani calculată de la data punerii în funcţiune a investiţiei. Societăţile comerciale noi, constituite după intrarea în vigoare a acestei legi, în care au fost realizate investiţii, vor fi scutite de la plata impozitului pe profit pe o durată de 5 ani de la data punerii în funcţiune a investiţiei. Investiţiile realizate în condiţiile acestei legi vor beneficia de utilizarea amortizarii accelerate, definite conform Legii nr.115 / 1994, iar investiţiile noi, a căror valoare depăşeşte 10 milioane dolari sau echivalentul în lei sau alte valute convertibile, conform proiectului de investiţie şi Planului de afaceri, vor fi prezentate Departamentului pentru Relaţiile cu Investitorii Străini din cadrul Guvernului în vederea obţinerii de facilităţi suplimentare ce pot fi negociate şi supuse de Guvern spre aprobare Parlamentului sub formă de lege. Investiţiile realizate în România nu pot fi expropriate, cu excepţia cazurilor de interes public şi cu plata unei despăgubiri prealabile. în cazul în care se va constata că prevederile legii nu au fost respectate şi investitorul a furnizat anumite informaţii neconforme cu realitatea, Ministerul Dezvoltării şi Prognozei va iniţia procedurile de retragere a facilităţilor acordate și va sesiza organele fiscale pentru a fi stabilit cuantumul sumelor ce urmează a fi plătite, reprezentînd contravaloarea facilităților de care a beneficiat investitorul, precum și penalitățile aferente întîrzierii plății taxelor și impozitelor care ar fi trebuit achitate în absenţa acestor facilităţi, în condiţiile în care investiţiile se lichidează voluntar într-o perioadă de timp mai mică decît dublul celei pentru care investitorul beneficiază de facilităţi, acesta va fi obligat să plătească impozitele stabilite pe întreaga durată de funcţionare a investiţiei, precum şi penalităţile aferente întîrzierii plăţii taxelor şi impozitelor care ar fi trebuit achitate în absenţa acestor facilităţi. Penalităţile vor fi calculate pentru perioada scursă între momentul în care taxele şi impozitele ar fi trebuit plătite și momentul constatării nerespectării prevederilor acestei legi. Cupa României Rocar vizează primul trofeu, Dinamo pe cel de-al 9-lea Finala din acest an a Cupei României la fotbal este na inedită, în sensul că opune o formaţie care se află entru întâia oară în ultimul act al popularei competiţii, ateia care are o vastă experienţă în domeniu. Rocar pate fi socotită, fără doar şi poate, revelaţia ediţiei 000- 2001, întrucât a eliminat adversare care, teoretic el puţin, îi sunt net superioare. Când spun asta nu mă gândesc la prima ei “victimă”, divizionara C Dacia- Unirea Brăila /2-1, după prelungiri), deşi nici ea nu e neglijat, dacă avem în vedere că promovat în eşalonul secund al ftbalului românesc, ci la Ceahlăul Piatra Neamţ (2-0), FC Naţional (1 ) şi Petrolul Ploieşti (3-0, 1-1), armaţia prahoveană aflându-se, la ra umilinţei suferite în Drumul Lăzarului, angrenată în cursa pentru tiul de campioană a ţării şi pentru n loc în cupele europene. Gruparea din Şoseaua Ştefan cel Mare este deţinătoarea trofeului, ea avingând în finala ediţiei trecute pe Universitatea Craiova (2-0). Dinamo 1- a făcut intrarea în ediţia 2000-2001 npotriva divizionarei BFC Extensivraiova, pe care, în ciuda replicii insistente oferite, a învins-o cu 3 . Au urmat Universitatea Craiova, compania căreia “câinii roşii” au but un joc bun, impunându-se mult mai clar decât o sugerează scorul decvat a reuşind să câştige pe merit. Paradoxal, chipa antrenată de Cornel Dinu a avut probleme mai des cu Sportul Studenţesc, de care a trecut cu mare reutate. Liderul de atunci al seriei I a diviziei B a oncus cu 1-0 şi 2-1 în Regie, pentru ca în final să limine la egalitate (2-2), iar pe terenul adversarei sale deschis scorul prin Diniţă, obligând-o să se îtrebuinţeze la maximum pentru a termina în avantaj 3-1), aceasta numai şi numai ca urmare a plusului de xperienţă, în materie de palmares, Rocar nu se poate compara o rivala sa din această seară, întrucât joacă pentru rima oară cu trofeul pe masă. Faptul că a ajuns aici 3-2), şi Rapid (2-1), contra căruia au adoptat o tactică reprezintă, desigur, un merit. Al antrenorului Dumitru Dumitriu, care a ştiut să le insufle elevilor săi dorinţa de afirmare, dar şi al jucătorilor, din rândul cărora s-au remarcat Rădulescu, Prodan, Buia, C. Critescu, Şuleap, Vrăjitoarea, Iacob şi Manta. Dinamo, în schimb, a participat la mai bine de 50 de ediţii ale Cupei României, calificându-se de 16 ori în finală şi câştigând de 8 ori, printre învinsele sale numărându-se Steaua şi Universitatea Craiova. Şansele sunt în proporţie de 90 la sută de partea deţinătoarei trofeului, care, având asigurată participarea în Cupa UEFA, va juca dezinvolt. Bocar suferă însă că a retrogradat în eşalonul secund, ca să nu mai vorbim de faptul că nu poate alinia cel mai bun “unsprezece”. Şi pentru că am ajuns aici, să spunem că, după toate probabilităţile, Dinamo va aborda finala celei de-a 63-a ediţii a Cupei României cu Prunea-Kiriţă, Mihali, Val, Năstase-Bolohan, Tameş, Lupescu, Badea, Tâlvan- M. Niculae şi Mihalcea. în ceea ce- l priveşte pe Dumitru Dumitriu, el are mari probleme în alcătuirea formaţiei, întrucât doi dintre cei mai buni jucători ai săi, Prodan şi M. Luca, sunt indisponibili. în aceste condiţii, este de aşteptat ca tehnicianul Rocarului să înceapă panda cu Rădulescu- I. Voicu, Ir. Voicu, Nemţanu, Ursu-Buia, C. Cristescu, Alexa, Şuleap-Vrăjitoarea şi Manta. Meciul se dispută pe Stadionul Naţional din Compelxul “Lia Manoliu”, cu începere de la ora 21:30, desfăşurarea lui putând fi urmărită, în transmisune directă, la Antena 1. Dacă după 90 de minute de joc se înregistrează un rezultat de egalitate, întâlnirea se prelungeşte cu două reprize a câte 15 minute fiecare, echipa care înscrie prima urmând să-și adjudece trofeul, după regula “golului de aur". în caz că egalitatea persistă, departajarea se va face prin lovituri de la 11 metri. S. NICOLAE Programul farmaciei de serviciu Farmacia „IRIS” (Str.Koos Karoly - lângă Fabrica Textilă Oltul) ne informează că la acest sfârşit de săptămână, astăzi, 16 iunie şi mâine 17 iunie 2001 va avea următorul program: 8-12 şi 16-20. Pentru informaţii vă puteţi adresa la telefonul 316371. Amenzi contravenţionale de aproape 60 de milioane de lei pentru nereguli comerciale în luna mai a acestui an inspectorii Oficiului judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din judeţul Covasna au efectuat un mare număr de acţiuni de control şi supraveghere pe piaţă a produselor la diferiţi agenţi economici şi persoane fizice, aplicându-se un mare număr de amenzi contravenţionale, valoarea lor fiind de 58,7 milioane de lei, semn că în reţea se găsesc încă destule produse necorespunzătoare. Asemenea acţiuni vor continua, mai ales că la recenta întâlnire de lucru organizată la Snagov de către Autoritatea Naţională de resort s-a discutat despre strategia de lucru din domeniu până în anul 2004 privind protecţia consumatorilor. (H.C.D.) Perke a păstrat ritmul din ediţia precedentă Câştigătoarea din acest an a campionatului diviziei D de fotbal a realizat un parcurs foarte asemănător cu cel din ediţia precedentă. Atunci, ea a terminat în urma lui FC Fortyogo Târgu Secuiesc, care a promovat în “C”, acumulând 63 de puncte, în sezonul recent încheiat, Perkö a făcut doar un mic pas înainte, suficient însă pentru a termina pe primul loc, ascensiunea fiindu-i înlesnită de faptul că Stăruinţa Bodoc a dat înapoi în retur, iar Minerul Baraolt şi Carpaţi Covasna n-au avut suficientă forţă pentru a-i periclita poziţia. Că Perkö de acum un an şi ceva seamănă foarte mult cu cea din sezonul trecut se vede din clasamentele aferente perioadelor respective, care se prezintă astfel: 10 Oltul Coşeni 30132 15 61-7441 Bodoc, Carpaţi Covasna şi Victoria Ozun. Prima putea termina în frunte, dar nu i-a permis programul din retur, care a obligat-o să joace pe trenurile principalelor ei adversare. în ceea ce le priveşte pe celelalte două, ele au cochetat cu podiumul, sfârşind prin a se situa, ca şi în urmă cu un an, în apropierea lui. Cel mai mult au urcat Minerul şi IAS, formaţia din Baraolt având satisfacţia de a se clasa în final pe locul 3. La polul opus se situează FC Cernat şi Oltul Coşeni, care au fost nevoite să abandoneze. N. VÂLCEANU Ediţia 1999-2000 11 FC Cernat 30 11 6 13 53-64 39 12 Harghita Aita Mare 30 11 3 16 44-66 36 13 Prima Brăduţ 30 9 5 16 43-61 32 14 Avântul Ilienic 30 8 6 16 44-71 30 15 lASCâmpu Frumos 30 8 4 18 41-94 28 16ICB Bixad* 30 5 3 22 34-93 16 * Echipe penalizate cu câte două puncte. Ediţia 2000-2001 1 Perkő Sânzieni 30 20 6 4 85-24 66 2 Stăruința Bodoc 30 20 4 6 92-25 64 3 Minerul Baraolt 30 18 5 7 85-37 59 4 Victoria Ozun 30 19 2 8 81-43 59 5 Carpați Covasna 30 18 5 7 75-40 59 6 AS Micfalău 30 16 3 11 78-58 51 7 IAS Câmpu Farmos 30 14 4 12 58-41 46 8 Nemere Ghelința 30 12 7 11 53-43 43 1 FC Fortyogo 30223 5113-2869 9 Avântul Catalina 3013 3 14 54-63 42 2 Perkö Sânzieni 30196 5 62-2863 10 Avântul Ilieni 3012 3 15 54-82 39 3 Stăruința Bodoc 30183 9 63-3457 11 Bradul Zagon 30 9 8 13 47-64 35 4 Carpaţi Covasna 30155 10 70-4150 12 Prima Brăduț 30112 17 44-66 35 5 Victoria Ozuna 30153 12 55-4946 13 Harghita Aita Mare 30 9 4 17 43-87 31 6 Nemere Ghelința 30144 12 79-5546 14 FC SRL Ojdula 30 8 6 16 49-94 30 7 Avântul Catalina 30142 14 77-6344 15 Oltul Coseni 30 7 3 20 31-82 24 8 ICR Malnaș 30135 12 56-674416 FC Cernat 30 1 1 28 17-98 4 9 Minerul Baraolt 30142 14 61-5744 în același ritm au mers, de asemenea, Stăruința --------------------------mm HHB& ycr-'k---------smg -V - Vremna frumoasă îi invită din nou pe automobilişti la drumeţie, numai că viteza şi alcoolul reprezintă tentaţii de temut, cărora unii nu le pot face faţă... Meteorologii ne-au anunţat pentru acest weekend din nou vreme bună, ploile restrângându-şi se pare alta, aşa că două zile vom putea să ne bucurăm din nou de soare, ieşiri la iarbă verde şi deplasări în locurile de agrement. Numai că aşa după cum ne informează şeful Poliţiei Rutiere Covasna, dl. dr. Ioan Huţanu, la fiecare sfârşit de săptămână - unul dintre colaboratorii noştri permanenţi ce ne ajută la redactarea acestei rubrici se impune moderaţie în apăsarea pe pedala de acceleraţie, deoarece viteza excesivă poate provoca incidente foarte neplăcute. Aşa cum a fost groaznicul accident petrecut zilele trecute în apropierea de Braşov, când un tânăr şofer neeperimentat ce conducea foarte tare o maşină de performanţă a părăsit carosabilul şi a lovit atât de tare un stâlp de...cale ferată(!), încât l-a doborât pe sine, iar el şi mama sa, aflată alături în maşină, au decedat! Pentru temperarea vitezomanilor aparatul radar va lucra în continuare, fiind plasat în diferite locuri din judeţ unde se constată creşterea valorilor de trafic, aşa că este bine să conducem cu atenţie, în limitele vitezei legale, spre a nu avea suprize dezagreabile: amendă, supendarea permisului sau, în cazul consumului de alcool, să ne trezim şi cu un doar penal! Un bilanţ ce ar cam trebui să dea de gândit: aproape 900 de sancţiuni contravenţionale într-o săptămână pentru încălcări ale normelor rutiere! Continuând ideea de mai înainte, să arătăm că pe parcursul unei singure săptămâni - cea pe care urmează să o încheiem - poliţiştii din cadrul Poliţiei Rutiere şi cei de la Posturile locale au aplicat la nivelul judeţului Covasna un număr de 895 de sancţiuni contravenţionale cu ocazia diferitelor încălcări ale normelor rutiere. Cum spuneam, categoria vitezomanilor se tot măreşte, un număr de 328 dintre aceştia fiind “fotografiaţi” de către aparatul radar, amplasat atât pe Drumul Naţional 11 (cea mai freceventată arteră rutieră din judeţ), cât şi în câteva puncte mai sensibile, cu risc crescut de producere a accidentelor: Ozun, Moacşa, Chichiş. Dintre cele 37 de permise ridicate în vederea suspendării dreptului de a conduce, 19 au fost reţinute ca urmare a faptului că posesorii lor conduceau sub influenţa vădită a băuturilor alcoolice! Aşadar, atenţie la mici şi mai ales la...bere, stimaţi şoferi ce evedaţi din oraş spre zonele limitrofe! Un alt gen de abateri grave: şofatul fără permis ! Cu ocazia unui control efectuat de lucrători ai postului de Poliţie Ojdula în cartierul unde locuiesc rromii, a fost identificat tânărul Kalanyos Zoltán, de 23 de ani, din localitate, care conducea autoturismul cu numărul CV- 69- VLM, fără a poseda permis. Este o infracţiune gravă, care a început să aibă o frecvenţă destul de mare, din care motiv se pot întâmpla multe accidente, lipsa experienţei la volan fiind de cele mai frulte ori greu plătită. în situaţia de faţă autorul este cercetat sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui autovehicul pe drumurile publice fără a poseda permis. Social - Sport — Panoramic sportiv ----- ECHIPA FEMININĂ DE GIMNASTICĂ A ROMÂNIEI EVOLUEAZĂ LA BIRMINGHAM. La sfârșitul acestei săptămâni, echipele feminine de gimnastică ale României și Marii Britanii se confruntă la Birmingham, în cadrul unui bilateral menit să le arate antrenorilor stadiul de pregătire în care se află elevele lor. Octavian Belu şi Mariana Bitang le au la dispoziţie pentru acest concurs pe Andreea Răducan, Loredana Boboc, Sabina Cojocar, Silvia Stroescu, Carmen Ionescu, Andreea Ulmeanu şi Alexandra Bărac. De cealaltă parte se vor afla Emma Williams, Elisabeth Tweddle, Mellisa Wilcox, Nikcole Willis, Katy Lemnon şi Rebeca Owen. Sigur că nu se pune problema echipei câștigătoare, întrucât fetele noastre sunt net superioare adversarelor lor. Mai important decât victoria este însă să vedem pe cine ne putem baza, fiindcă se apropie marile competiţii, în care nu vor mai evolua Simona Amânar, Maria Olaru şi Claudia Presecan, retrase, după cum se ştie, din activitatea de performanţă. HANDBALUL MASCULIN NU SE MAI BUCURĂ DE POPULARITATE ÎN BUCUREŞTI. Era o vreme când o întâlnire între Steaua şi Dinamo ar fi umplut tribunele unei săli de 30 de mii de locuri (pe care nam avut-o niciodată). E adevărat, pe atunci se înfruntau Oţelea, Gruia, Goran, Iacob, Gaţu, Munteanu, Orban, Marinescu, Radu Voina, Birtalan, Cezar Drăgăniţă, Kicsid (la roş-albaştri), Mozer, Ivănescu, Cezar Nica, Ghiţă Licu, Samungi şi Penu (la alb-roşii), care au adus României patru titluri de campioană a lumii,în timp ce acum în cele două team-uri evoluează iluştri necunoscuţi, care au adus handbalul românesc la periferia ierarhiei internaţionale. Asta a făcut ca bucureştenii să ignore aproape total sportul cu mingea mică. Atât de mare e indiferenţa celor din Capitală faţă de handbal, încât Steaua şi Dinamo au hotărât să joace meciurile din ediţia viitoare a cupelor europene la Buzău. Comentariile, dacă credeţi că e loc pentru ele, le las în seama dumneavoastră. (LESTIE) -