Cuvântul Nou, noiembrie 2001 (Anul 12, nr. 3226-3251)

2001-11-01 / nr. 3226

Știri - Publicitate ...b. Mai bine angajat cu contract de muncă, decât beneficiar al plăţilor compensatorii După cum aflăm de la domnul Kelemen Tibor, director executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Covasna, cu prilejul conferinţei de presă ce a avut loc ieri, 36 de persoane beneficiare de plăţi compensatorii, disponibilizate potrivit programului RICOP aplicat la Subansamble Auto Sfântu Gheorghe, s-au angajat începând cu întâi octombrie a.c. Faptul că aceste persoane s-au angajat pare a fi un lucru senzaţional deoarece din cele petrecute până acum se constată că majoritatea beneficiarilor de plăţi compensatorii au acceptat să se angajeze doar după folosirea la maximum a sumelor aferente, asta pentru că angajarea în perioada repectivă presupunea sistarea plăţilor compensatorii. Mai mult decât atât, aceste persoane disponibilizate de la Subansamble Auto, beneficiare de plăţi compensatorii din luna august a.c., au primit fiecare cam 3,9 milioane de lei pe lună, iar acum salariile oferite de angajator sunt sub acest nivel. Se înţelege, desigur, că mentalitatea omului s-a schimbat, în sensul că renunţă uşor la plăţile compensatorii pentru a se angaja cu contract de muncă. Să mai spunem şi faptul că, în baza programului RICOP,o societate de consultanţă din Bucureşti, dar care are şi acţionar englez, a oferit servicii de preconcediere şi persoanelor disponibilizate de la Subansambie Auto, în legătură cu situaţia şomajului s-a subliniat faptul că, în evidenţa A.J.O.F.M. Covasna există 5719 şomeri indemnizaţi, numărul acestora reducându-se cu 1295 de persoane faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Pe de altă parte, de la începutul anului până în prezent, agenţii economici au oferit 3793 de locuri de muncă, în ceea ce priveşte acordarea unor subvenţii pentru angajarea absolvenţilor, respectiv 70 la sută din salariul negociat, conform OUG nr. 35, în prezent sunt 292 de asemenea beneficiari, suma achitată în luna octombrie fiind de 243 de milioane de lei. “ararea majoritate a acestor măsuri active sunt acum la final, mai puţin serviciile de ocupare din municipiul Sfântu Gheorgme- e -vo se derulează până la 30 ianuarie 2002, iar rezultatele s v Vastui de bune - subliniază domnul Kelemen Tibor. Refsirc, la . adite, pot să spun că sunt 18 societăţi comerciale care au solicitat credite în valoare totală de 18,7 miliarde de lei , care au ermit aviz favorabil pentru credite în sumă totală de 18,35 de mii... de de lei.” A consemnat Vasilica CIOBANU Conferinţa de presă a A.J.O.F.M. Covasna Declaraţia opoziţiei este un text demagogic, afirmă Guvernul Guvernul României consideră că Declaraţia adoptată marţi de reprezentanţii PNL, PD, PNŢCD, UFD, ApR şi ai unor asociaţii civice, cu privire la o serie de teme actuale de politică externă, este un text demagogic, care distorsionează realitatea şi ignoră cu rea-credinţă răspunderile legate de fosta guvernare. într-un comunicat al Guvernului României remis, miercuri, agenţiei MEDIAFAX se arată că persoanele care au semnat această Declaraţie au avut legături cu fosta coaliţie CDR-PDUDMR, în timpul căreia s-au înregistrat o serie de blocaje grave în politica externă a României. Printre aceste blocaje sunt menţionate disfuncţionalităţile repetate existente în relaţiile României cu Uniunea Europeană, discuţiile dintre Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Agriculturii privind instituţia care trebuie să coordoneze programul SAPARD şi gestionarea defectuoasă a campaniei de aderare la NATO. Mai sunt evocate lipsa de credibilitate a guvernelor din perioada 1997-2000, şi implicit a României, pe plan extern, precum şi eşecul acestor guvernări în problema liberalizării circulaţiei cetăţenilor români în spaţiul Schengen. “Aceleaşi persoane care critică astăzi încercările actualului Guvern de a semna Tratatul bilateral cu Federaţia Rusă, s-au grăbit să semneze Tratatul cu Ucraina în 1997, fără a ţine cont de punctul de vedere al opoziţiei de atunci. Sunt aceleaşi persoane care au renunţat la includerea în Tratatul cu Ucraina a unei clauze explicite de condamnare a Pactului Ribbentrop- Molotov şi care acum se trezesc să dea lecţii publice de istorie”, se arată în comunicat. Guvernul mai precizează că nici una dintre declaraţiile sale oficiale nu arată intenţia de a se renunţa la demersurile României faţă de Federaţia Rusă în problema Tezaurului, “interpretările politicianiste” ale semnatarilor Declaraţiei distorsionînd “inadmisibil” afirmaţiile oficialilor români referitoare la Tratatul de bază cu Federaţia Rusă şi la procesul de recuperare a Tezaurului. “Această abordare a fost clar exprimată şi în declaraţia politică a PSD din 30 octombrie. Reamintim că, în vremea fostei guvernări de pînă în 2000, s-au făcut în repetate rînduri declaraţii oficiale din partea României în, acelaşi sens”, se precizează în comunicat. în ceea ce priveşte Legea statutului maghiarilor, Guvernul arată că, datorită demersurilor luineficiente, România a obţinut un raport favorabil din partea Comisia de la Veneţia. Executivul consideră că semnatarii Decoraţiei “emit cu reaintenţie poziţia consecventă a Guvernului", care nu a acceptat caracterul extrateritorial al legii şi prevederile acuui act normativ privind acordarea unor drepturi social-economice discriminatorii. “Această poziţie fermă nu s-a modificat nici un moment. Declaraţia politicienilor din opoziţie deturnează vădit sensul ipotezei de lucru lansate de prmul-ministru prin recenta sa propunere referitoare la rolul UDMR şi al celorlalte condiţionări conexe ce au fost enunţate recent”, afirmă Guvernul. Executivul arată că semnatarii Declaraţiei tratează, intenţionat, “cu o superficialitate surprinzătoare”, faptul că, prin acea propunere, s-ar fi putut limina din lege atît prevederile privind acordarea unor drepturi social-economice discriminatorii, cît şi mecanismele extrateritoriale de aplicare avute în intenţie de partea maghiară. “Din păcate, Guvernul României constată cu mîhnire că semnatarii Declaraţiei din 30 octombrie s-au pripit să se lanseze într-o iniţiativă demagogica şi fundamentată, ce aminteşte de modul acestora de a acţiona,. din perioada guvernărilor pe care le-au condus şi de care nu o iauă rezobişnuit nici cînd se află în opoziţie”, se mai arată în, contor ica. t S.C. SECUIANA TRANS S.A. TÂRGU SECUIESC Consiliul de Administraţie al SC SECUIANA TRANS SA TG. SECUIESC convoacă Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor pentru data de 20 noiembrie 2001 de la ora 12,00 la sediul societăţii din Târgu Secuiesc, str. Ady Endre nr.44, jud. Covasna. ORDINEA DE ZI: 1. Majorarea capitalului social de către acționarul principal SC Secuiana S.A. din Târgu Secuiesc, prin aport în natură conform Raportului de expertiză tehnică nr.132/ 12.10.2001 al Biroului Local de Expertize Judiciare al Tribunalului Covasna. 2. Completarea obiectului de activitate din Contractul de societate şi Statut, în baza H.G. nr.656/1997 privind aprobarea Clasificărilor activităţilor din economia naţională cu: 6321 Alte activităţi anexe transporturilor terestre-Servicii auxiliare pentru transporturi rutiere (servicii pentru parcarea autovehiculelor). • 3. Diverse. (911) PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SFÂNTU GHEORGHE Anunţă concurs de proiecte pentru instituţii, grupuri şi persoane, în vederea întocmirii calendarului manifestărilor culturale pe anul 2002 şi stabilirii sumelor, ce se vor utiliza pentru coofinanţarea acestora din bugetu local. Formularele pot fi procurate de la registratura Primăriei. Termen de depunere a ofertelor: 14 decembrie 2001, orele 14,00. (909) an s Smântână pentru ciorbite, sărmăluţe şi salate BRAX FEEL GOOD LEINEWEBER Noua fabrică de confecţii Leineweber Ro din Sfântu Gheorghe porneşte producţia pe 27.01.2002. în acest scop dorim să invităm persoanele interesate pentru angajare în producţie la o discuţie de prezentare, iar ulterior pentru o testare. Pentru desfăşurarea corespunzătoare a discuţiilor de prezentare, rugăm a ridica mai întâi formularele necesare pentru înscriere de la sediul firmei noastre situat în: SFÂNTU GHEORGHE - STR. MECANICILOR NR.1, (vis-a-vis de depozitele PECO) iar formularele completate se vor preda la aceeaşi adresă până cel târziu 07.11.2001. Invitarea persoanelor selectate pentru interviu se va face telefonic după prelucrarea formularelor de înscriere, ocazie cu care vom comunica data şi locul desfăşurării testărilor. Nu se admit la testare şi nu se angajează persoane cu formularul tip necompletat, valabil şi pentru cei care deja au depus cereri de angajare. Informaţii suplimentare la telefon 313557. (898) PRODUS NOU PRODUS NOU PRODUS NOU Laitmotivul BIBCO AQUA LEGGERA este deja un produs vechi De CRĂCIUN vă aşteaptă noi surprize !!! O clipă de neatenţie... (Urmare din pagina 1 Mózes, de 35 de ani, la volanul unei “Dacia” cu numărul de înmatriculare BZ-03-JKG, din cauza neatenţiei a intrat în partea din spate a unui autocamion cu remorcă ce se afla staţionat pe carosabil din cauza unei defecţiuni tehnice. Impozantul vehicul ce se defectase are numărul BV-02-ZNF, iar conducătorul lui se numeşte Farkas Zoltán, în etate de 31 de ani, domiciliat în Comandău. în urma coliziunii a rezultat accidentarea gravă a şoferului “Daciei”, ce a fost transportat de urgenţă la Spitalul judeţean din municipiul de la Poalele Tâmpei, de asemenea, accidentarea gravă a încă trei pasageri şi rănirea uşoară a altui pasager. Despre pagubele materiale produse, ce, să mai vorbim? Dacă se conducea preventiv, atent, cu siguranţă că nu se petrecea neplăcuta întâmplare... *** Avertizarea meteo care ne-a parvenit la redacţie de curând vorbeşte despre înrăutăţirea bruscă a condiţiilor meteo pentru două-trei zile, începând chiar de astăzi, aşa că toţi participanţii la traficul rutier sunt invitaţi să-şi ia măsurile de precauţie necesare şi să nu se hazardeze în depăşiri riscante, să cond că atent, în limita vitezei legale, dar pe care carosabilul şi starea vizibilităţii o impun. Să auzim, aşadar, numai de bine! PARTENERUL I.M.M. OFERĂ întreprinderilor, asociaţiilor familiare şi comercianţilor independenţi - credite pentru finanţarea stocurilor - credite pentru achiziţionarea de grâu şi orz din recolta anului 2001 - credite pentru dezvoltarea afacerilor - credite pentru investiţii Perioada de rambursare poate atinge 12 ani (la credite pentru investiţii) Dobânzi avantajoase: între 39 - 42 % pe an. COMPETENTĂ - EFICIENTĂ - CALITATE Relaţii suplimentare la CEC Sucursala Sfântu Gheorghe, P-ţa Mihai Viteazul nr. 2- 4, tel. 067/351566, e-mail: vlevente@cec.ro (914) TALOIN DE MICA. PUBLICITATE GRATUIT! VALABIL NUMAI PENTRU PERSOANELE FIZICE Data: * noiembrie SDD1 Se preiau numai taloanele din ziua înscrisă pe taba. Numărul maxim de cuvinte din textul anunțului este1 . Ceea ce depășește 10 cuvinte, se taxează cu 2000 lei/cuvănt. Subsemnatul.............................................. ...................................................domiciliat în..............................................................................Buletin Identitate: seria................ nr.........................vă rog să publicaţi anunţ ul de mai jos în cotidianul “Cuvântul nou” îmi asum răspunderea pentru realitatea conţinutului prezentului anunţ: ................................................................................Semnătura......................................... Taloanele se depun la sediul redacţiei, str. Presei nr. 8/A. Din alte localităţi se primesc şi prin poştă. Porţia ta optimă pentru o masă gustoasă ■ RassiS Grăsime: 15% Gramaj : 100 grame Preţ recomandat: 3600 LEI ? 1 1 Caute în magazinul tăi Lămpi de birou cu consum redus de energie electrică Aceste produse pot fi achiziţionate în orice cantitate din magazinul societăţii din Târgu Secuiesc, str. Fabricii nr. 9. 1 Preţul unui kWh la tariful social va depăşi 1.000 de lei de la 1 noiembrie Preţul unui kilowatt oră (kWh) plătit de populaţia care a optat pentru tariful social creşte, de la 1 noimebrie, de la 970 la 1.005 lei, pentru un consum de pînă la 50 kWh, în urma majorării tarifelor la energia electrică pentru populaţie şi agenţi economici. Consumatorii casnici care depăşesc consumul de 50 kWh în cadrul tarifului social vor plăti, de la 1 noiembrie, 4.320 de lei/kWh, faţă de 4.170 lei/kWh, pînă în prezent. Cei care au ales tariful opţional de tip monom fără abonament vor plăti 2.130 de lei pentru fiecare kWh consumat, faţă de 2.056 lei/kWh în prezent. Pentru tariful opţional de tip monom cu abonament, preţul unui kWh creşte de la 1.525 lei la 1.580 de lei, iar valoarea abonamentului a fost stabilită la 1.565 lei/zi, în creştere de la 1.511 lei/zi. La tariful opţional de tip monom diferenţiat, valoarea abonamentului este tot de 1.565 lei/zi, în timp ce preţul energiei consumate în timpul zilei a fost stabilit la 1.921 lei/kWh, iar în timp de noapte, 1.247 lei/ kWh. Consumatorii care au optat pentru tariful opţional de tip monom, diferenţiat pe trei zone orele, vor plăti un abonament în valoare de 1.565 lei/zi şi 3.160 lei kWh în orele de vârf, 1.580 lei/kWh în orele normale şi 1.247 lei/kWh în orele de consum scăzut. Toate tarifele menţionate sunt valabile pentru consumatorii casnici alimentaţi de la reţele de joasă tensiune şi includ TVA. Tarifele la electricitate vor creşte constant cu 3,6% în fiecare lună pînă la sfîrşitul lunii martie. MAE român consideră “oarecum arogant” tonul premierului Orbán Tonul premierului ungar, Victor Orbán, este “oarecum arogant” şi declaraţiile sale reprezintă o “manieră ciudată” de a avea o campanie electorală, este de părere purtătorul de cuvînt al Ministerului român de Externe, Victor Micula. Mircula a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că nu doreşte să intre în polemică cu premierul ungar, dar declaraţiile acestuia referitoare la faptul că România ar avea cu două milioane de unguri în plus şi Ungaria cu două milioane de maghiari în minus ţin de alte vremuri, semănînd cu o campanie electorală din secolul trecut. “Aceasta este contribuţia pe care vrea să o aducă premierul Ungariei la construcţia unei Europe unite? Acesta este mesajul cu care Ungaria doreşte să se integreze în UE?”, se întreabă Micula. El apreciază că, probabil, şeful Executivului de la Budapesta încearcă, în campania electorală, să distragă atenţia populaţiei maghiare de la problemele de pe plan intern şi s-o orienteze spre un subiect de politică externă. Referindu-se la legea statutului maghiarilor de peste hotare, Micula a precizat că premierul român, Adrian Năstase, a făcut un pas în direcţia găsiri unei formule de compromis, propunînd o serie de soluţii acceptabile pentru ambele părţi. “Se pare că Budapesta nu le-a agreat, dar acum mingea se află în terenul diplomaţiei ungare”, a mai spus Micula. Primul-ministru ungar, Victor Orbán, a declarat, duminică, într-un interviu acordat postului Duna TV, că România are cu două milioane de maghiari mai mult decît ar trebui, iar Ungaria are cu două milioane de maghiari mai puțin. Anul XII Nr. 3226 “Nu cred că există impedimente ...” (Urmare din pagina 1) argumentele noastre privind profesionalismul sunt, cred eu determinante. Un alt călcâi al lui Ahile îl constituie Inspectoratul şcolar. Care este opinia dvs. în legătură cu controlul efectuat aici, dar şi vizavi de conducerea instituţiei? - în mod categoric, controlul a scos la iveală nişte rezultate pe care acum le ştie toată lumea: există manuale care n-au fost abilitate de MEC, au fost răspândite în şcoli, sunt folosite - se spune - ca material auxiliar, deşi în mod normal cei din comisia ministerială au spus că aceste cărţi nu aveau ce căuta nici ca material auxiliar în şcoli. Cred că rezultatele controlului vor determina o atitudine serioasă din partea ministerului atunci când va expira mandatul inspectorului general şcolar.într-o conferinţă de presă, preşedintele judeţean al UDMR, Albert Almos a declara că nu va mai participa la şedinţele comitetului operativ de la Prefectură. Aţ avut, totuşi, discuţii cu dânsul? Cred că declaraţia a fost tot un act politic de moment pentru că ulterior, ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimic, dânsul a venit la şedinţe. Cred că nici nu s-ar putea altfel pentru că sunt anumite probleme ce trebuie să le rezolvăm împreună în interesul cetăţenilor, ale oraşului, indiferent de poziţiile politice. Eu consider că nici legăturile nu s-au întrerupt, chiar dacă nam avut o întâlnire între partide, dar între persoane au existat întâlniri, nu cred că există impedimente în a discuta în continuare pe problemele judeţului. Multe dispute sunt generate de contestarea unor documente elaborate de consiliile locale sau de consiliul judeţean. Principala obligaţie a tuturor este respectarea legalităţii. Când au apărut dispute, am adus mereu argumente în susţinerea punctului meu de vedere. în măsura în care există argumente serioase şi de partea cealaltă, noi totdeauna avem capacitatea să le luăm în considerare. Deci, din această relaţie, ideea de principiu este repect de a discuta orice problemă pe argumente Un exemplu în acest sens este convenţia de colaborare între judeţele Covasna şi Harghita: noi am spus că sprijinim orice colaborare care e pe linia legii pentru dezvoltare, schimb de experienţă etc., dar în momentul în care actul pe care l-a emanat Consiliul judeţean avea foarte multe aspecte care nu , respectau legea, bineînţeles că l-am atacat cu argumente foarte solide. S-a adoptat un alt text al convenţiei care să corespundă legalităţii şi n-a fost nici o problemă. Este deschisă oferta noastră ca, în ideea de a evita procese în contencios, să stăm la dispoziţia oricărui consiliu local, oricărui primar cu consultanţă juridică. O ultimă întrebare vizează retrocedarea proprietăţilor, incriminată în UDMR că s-ar desfăşura prea încet. Judsţul Covasna nu este nici codaş, dar nici fruntaş, se află în acest sens pe la mijlocul plutonului. Din partea noastră există toată disponibilitatea să accelerăm punerea în posesie şi finalizarea Legii 18 și să trecem apoi la Legea 1. Cele mai multe probleme nu sunt la noi, mingea este în curtea consiliilor locale. Există foarte multe probleme la comisiile de specialitate, nu sunt definitivate dosarele, sunt multe nterese de grup care sunt ascunse.