Cuvântul Nou, aprilie 2002 (Anul 13, nr. 3347-3370)

2002-04-16 / nr. 3358

Actualitatea internă - Sport / PD propune ca aleşii locali să declare interesele personale şi cadourile primite Biroul Permanent al Partidului Democrat a aprobat, luni, amendamentele PD la proiectul de lege privind statutul aleşilor locali, dezbătut în prezent de Camera Deputaţilor, acestea urmînd să fie depuse marţi pentru a fi luate în discuţie în cursul acestei săptămîni, a anunţat vicepreşedintele PD Emil Boc. Setul de amendamente formulate de democraţi vizează instituirea prin lege a unui Registru de interese al aleşilor locali, a explicat Boc. Astfel, primarii, viceprimarii, preşedinţii şi vicepreşedinţii Consiliilor Judeţene, consilierii judeţeni şi locali vor fi obligaţi, conform modificărilor propuse de democraţi, să-şi facă publice “interesele personale” printr-o declaraţie pe proprie răspundere depusă la secretarul autorităţii publice din care fac parte. Declaraţia va fi păstrată într-un registru special, numit generic Registru de interese. Interesul personal al celor vizaţi în aceste amendamente este determinat de posibilitatea acestor persoane de a anticipa că o decizie care va fi luată în Consiliul local sau judeţean poate prezenta un beneficiu pentru acesta, pentru soţ/ soţie, rude pînă la gradul patru sau pentru oricare persoană fizică sau juridică cu care aleşii locali “au o relaţie de angajament indiferent de natură". Toate aceste interese trebuie declarate şi dacă hotărîrea care urmează să fie luată în Consiliu vizează asociaţii sau fundaţii din care fac parte aleşii locali. “Observăm că prin hotărîri de Consilii locale şi judeţene se transmit bani către ONG-uri din care fac parte respectivii consilieri primari sau viceprimari”, a explicat Boc. Declaraţia privind interesele personale trebuie să cuprindă funcţiile deţinute înadrul societăţilor comerciale, autorităţilor şi instituţiilor publice, asociaţiilor şi fundaţiilor, veniturile obţinute din colaborarea cu orice persoane fizice sau juridice, participarea la capitalul societăţilor comerciale, dacă acestea depăşesc 1% din capitalul societăţii sau valoarea de 100 de milioane de lei, precum şi lista cu participanţii care deţin peste 5% din capitalul social. Mai trebuie menţionată lista clienţilor societăţilor comerciale la care aleşii locali deţin funcţii de conducere sau participă la capitalul social. In opinia democraţilor, aleşii locali au obligaţia să declare bunurile imobile deţinute în proprietate, chirie sau concesiune, precum şi lista detaliată a proprietăţilor deţinute pe raza autorităţii administrativteritoriale asupra căreia se extinde competenţa organismului din care cei vizaţi fac parte. Cadourile primite sau orice alte beneficii materiale şi avantaje trebuie anunţate, iar în cazul în care aleşii locali vor să rămînă în posesia acestora, ei le vor putea cumpăra la valoarea de piaţă din care se va scădea suma limită de 100.000 de lei. Potrivit amendamentelor democraţilor, consilierii locali şi judeţeni nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea hotărîrilor în legătură cu care au un interes pesonal şi nu pot iniţia proiecte de hotărîre în domenii în care se presupune că îşi urmăresc acest interes. Registrul de interese va avea caracter public şi va putea fi consultat de orice persoană, în condiţiile legii privind liberul acces la informaţiile de interes public. Aleşi locali vor actualiza declaraţia de interese la fiecare modificare intervenită. Nedepunerea declaraţiei atrage suspendarea mandatului pînă cînd se va realiza acest lucru, iar refuzul de a depune o asemenea declaraţie echivalentă cu demisia de drept, a mai spus Boc. în acest ultim caz persoanele în cauză vor suporta costurile presupuse de organizarea de alegeri pentru funcţia deţinută şi vor pierde dreptul de a ocupa, timp de cinci ani, orice funcţie publică. Declararea falsă a intereselor personale se va pedepsi conform prevederilor Codului Penal. Boc a mai anunţat că, în zilele următoare, PD va depune, tot la Camera Deputaţilor, un proiect de lege similar privind statutul deputaţilor şi senatorilor şi un proiect vizînd modificarea actualei legi privind declararea averilor demnitarilor. Democraţii consideră că “ultima barieră” în calea integrării în NATO o reprezintă corupţia, fenomen care poate fi diminuat prin “transparenţă”. Boc a mai precizat că un asemenea Registru de interese există în toate ţările NATO. Divizia A Puţină lume, duminică, pe stadionul din Ghencea, atât de puţină încât s-a auzit numai galeria piteşteană. Steaua a fost, ca de obicei în ultima vreme, extrem de nesigură, atacurile ei, haotice, find oprite cu uşurinţă de apărarea Argeşului. Cei din tribune au trebuit să aştepte 20 de minute pentru a vedea o anemică lovitură de cap a lui Stoica, urmată de un șut destul de bun al lui Florentin Dumitru. Campioana a continuat să atace, fără a avea însă o idee clară de joc. Așa se face că în ultimul sfert de oră al primei reprize am notat doar lovitura de cap a lui Claudiu Răducanu, care nu i-a dat nici un fel de emoţii lui Blid, şi “ghiuleaua" expediată de Rădoi, rămasă, ca şi celelalte încercări ale coechipierilor săi, fără efect pe tabela de marcaj. Imediat după pauză (min. 47), Bălaşa a centrat lung de pe stânga, iar Cristi Vlad a reluat cu capul de lângă un apărător, făcând inutilă intervenţia lui Martin Tudor. Speriaţi de perspectiva unei noi înfrângeri, roş-albaştri s-au năpustit în atac, irosind două mari oportunităţi prin Claudiu Răducanu (min. 52, 54), ultima dintre ele fiind o lovitură de la 11 metri, acordată pentru un henţ văzut numai de arbitrul Heleşteanu. Stoica şi Falemi şi-au încercat şi ei norocul, după care Neaga a fost eliminat de pe teren pentru lovirea adversarului (min. 66). Steaua a forţat egalarea chiar şi în în zece oameni, dar fără sorţi de izbândă, pentru că toate acţiunile sale au purtat pecetea precipitării. în minutul 83, formaţia bucureşteană l-a pierdut şi pe Mutică (ex-rapidistul a primit al doilea cartonaş galben), fapt ce a dat curaj adversarei sale, care a trecut pe lângă majorarea scorului (Dică, min. 92). Ca mai de fiecare dată în ultimul timp, Steaua a părăsit terenul de joc sub ploaia de fluierături ale celor din tribune. Manifestările suporterilor l-au lăsat însă rece pe Piţurcă. El s-a retras la cabine decis să stea pe banca tehnică până când va distruge complet echipa care l-a consacrat ca jucător. Formaţiile: Steaua: M. Tudor-FI. Dumitru, Rădoi, Mutică, Stoica- Liţă (D. Bălan), Falemi (Paraschiv), Linear, Trică- Neaga, CI. Răducanu. FCArgeş: Blid-T. Petre, M. Radu (Diţă), Şomcherechi, Chiţă, Dancia-Cr. Vald, Gr. Tudor, Bălaşa-Ghindă (Tănasă, Ad. Iordache), Dică. A arbtrat ieșeanul Anton Heleşteanu. Steaua-FC Argeș 0-1 (0-0) Clasamentul 1 Dinamo 21 127 247-2343 2 FC Național 21 108 332-1538 3 Rapid* 21 114 635-2236 4 Oţelul 21 106 523-1336 5 Ceahlăul 21 103 829-2633 6 Steaua 21 102 930-2432 7 FCM Bacău 21 102 926-2732 8 U Craiova 21 86 728-2530 9 FC Argeş 21 93 923-2630 10 Gloria 21 911120-2828 11 Farul 21 76 826-2827 12 Astra 21 67 822-2125 13 FC Braşov 21 66 919-2224 14 Sportul 21 631225-4021 15 Petrolul 21 461118-3318 16 UM Timişoara 21 341417-4713 •Echipă penalizată cu un punct. Etapa viitoare Oţelul Galaţi-FC Argeş, Petrolul Ploieşti-Steaua, FC Braşov-Gloria Bistriţa, Ceahlăul Piatra Neamţ-FC Naţional, Rapid-Universitatea Craiova, UM Timişoara- FCM Bacău, Dinamo-Astra Ploieşti, FC Farul Constanţa-Sportul Studenţesc. S. NICOLAE Dinamo şi Rapid calcă pe urmele campioanei După egalurile de pe teren propriu cu Oţelul şi Farul, toată lumea se aştepta ca Dinamo să facă instrucţie cu Sportul Studenţesc. Liderul, care calcă vârtos pe urmele Stelei, s-a pierdut însă din nou în neputinţă, nici măcar atenţiile venite din partea arbitrului Corpodean nereuşind să-l scape de bătaie. Pentru că, după penalty-ul ratat de Kiriţă (“câinii” şi-au ales un şef de haită care îl face pe Hâldan să se întoarcă în mormânt) a venit golul lui Bucur, apoi eliminarea durului Bolohan, în urma căreia s-a dat stingerea în tabăra celor din Şoseaua Ştefan cel Mare. Normal era ca Rapid să profite de eşecul rivalei sale. Team-ul giuleştean a început însă nesigur disputa cu FCM Bacău, fapt ce a făcut să primească gol după circa un sfert de oră de joc. Ulterior, trupa lui Hizo şi-a revenit, dar Şumudică şi Şoavă, care s-au aflat cel mai aproape de golul egalizator, au fost lipsiţi de şansă. Ca urmare a eşecului suferit în oraşul lui Bacovia, gruparea alb-vişinie coboară o treaptă în clasament, locul său fiind luat de FC Naţional, care a învins pe FC Braşov la capătul unui meci de Divizia C. Oţelul, în schimb, s-a prezentat bine la Constanţa, formaţia de la Dunăre asigurându-şi victoria după nici 20 de minute de joc. în Bănie, tribunele au fost aproape goale, oltenii intuind că echipa lor va da înapoi punctele primite în toamnă la Piatra Neamţ. Mai rău decât asta e însă că Universitatea şi Ceahlăul au arătat că au foarte puţine lucruri comune cu fotbalul, atât una, cât şi cealaltă străduindu-se, parcă, să scoată la iveală tot ce are mai urât jocul cu balonul rotund. Echilibrul de pe tabela de marcaj s-a rupt cu un sfert de oră înainte de finalul partidei, când tătarul Feizulah a centrat (după ce l-a depăşit pe Preda) în apropierea porţii, de unde Nemţeanu a reluat în plasă. Acelaşi Nemţeanu a ţâşnit pe contraatac, l-a driblat pe Preda, dar, amintindu-şi că în tur a fost doar 1-0 pentru Universitatea, s-a împiedicat în minge. Obligată de acel5 pe care îl are la “adevăr”, Gloria a jucat sâmbătă unul dintre puţinele ei meciuri corecte din actuala ediţie de campionat. Poate şi de-aia a avut probleme, pentru că, la 1-0 în favoarea sa, Petrolul a ratat câteva ocazii la poarta lui Câmpeanu, dintre care una, cea a lui Dragomir, mare cât roata carului. Cum era de aşteptat, Astra a dispus de UM Timişoara, ieşind din zona minată a clasamentului. Victoria formaţiei prahovene s-a conturat însă greu, ea fiind pusă în pericol cu trei minute înainte de final, când FI. Călin a irosit singura oportunitate a “lanternei”. Clasamentul adevărului Etapa viitoare, care va produce,cu siguranţă, modificări în această ierarhie, se dispută în 20 şi 21 aprilie. N.VÂLCEANU 1 Dinamo Bucureşti +13(+24) 2 Rapid Bucureşti +9(+13) 3 FC Naţional +5(+17) 4 Oţelul Galaţi +3(+10) 5 Ceahlăul Piatra Namţ+3( +3) 6 Steaua Bucureşti -1( +6) 7 FCM Bacău -1( -1) 8 Universitatea Craiova -3( +3) 9 Farul Constanţa -3( -2) 10 FC Argeş Piteşti -3( -3) 11 Gloria Bistriţa -5( -8) 12 FC Braşov -6( -3) 13 Astra Ploieşti -9( +1) 14 Sportul Studenţesc -9(-15) 15 Petrolul Ploieşti -12(-15) 16 UM Timişoara -17(-30) Preşedintele Ion Iliescu vizitează judeţul Constanţa Preşedintele Ion Iliescu vizitează, luni şi marţi, judeţul Constanţa, unde va avea întîlniri cu specialiştii Centralei Nucleare de la Cernavodă şi va vizita Zona Liberă Constanţa. Şeful statului va participa la inaugurarea Spitalului Orăşenesc din Cernavodă şi va vizita Laboratorul pentru Controlul Mediului al Centralei Nuclearo-Electrice de la Cernavodă Luni la prînz, preşedintele Iliescu va sosi la Constanţa, unde va vizita Universitatea Ovidius şi Institutul Român de Cercetări Marine “Grigore Antipa”. Marţi dimineaţa, preşedintele Ion Iliescu se va deplasa la Mangalia, iar apoi va vizita Zona Liberă Constanţa Sud. Marţi după-amiază, şeful statului va participa la Forumul Cultural Zonal, care se va desfăşura la sediul Bibliotecii Judeţene. Şeful statului îşi va lansa volumul “Revoluţia Română”. Preşedintele Iliescu va vizita, marţi dupăamiază, oraşul Medgidia, unde se va întîlni cu reprezentanţi ai Romcim Lafarge şi SC Fluvimed. Peste 100 de membri ai PNŢCD Constanţa au demisionat din partid Peste 103 de membri ai PNŢCD Constanţa au demisionat în bloc, duminică, din partid şi se vor înscrie în Partidul Popular Creştin (PPC), condus de Vasile Lupu, transmite corespondentul MEDIAFAX. Grupul de iniţiativă din care fac parte mai mulţi membri ai Delegaţiei Permanente a PNŢCD, membri ai Biroului Municipal, membri fondatori ai partidului - susţine că prin demisie, cei peste 100 de ţărănişti protestează astfel faţă de “acapararea funcţiei de preşedinte al filialei judeţene a PNŢCD de către Tănasse Barde”. Reprezentanţii demisionarilor, consilierul judeţean Tudorel Cheşoi şi membrul fondator Slviu Wagner, au afirmat că alegerile de duminică, la care Tănase Barde a fost ales preşedinte al filialei, au fost formale, fără a exista o moţiune concurentă. Ei cred că filiala constănţeană a PNŢCD s-a transformat întrun instrument personal al lui Barde, folosit pentru a-şi atinge propriile interese sau pe cele ale grupului său. Scandalul în PNŢCD Constanţa a izbucnit în urmă cu două luni la organizaţia municipală, cînd în afară de actualul lider al organizaţiei şi-a depus candidatura şi doctorul Corneliu Neagoe. Acesta a fost susţinut de o parte din actualii demisionari. La conferinţa municipală de alegeri, moţiunea lui Neagoe a obţinut doar 40 de procente, pierzînd în favoarea lui Ion Botescu. Demisionarii susţin că Tănase Barde i-a ameninţat atunci că vor fi excluşi din partid pentru că au deteriorat imaginea partidului prin declaraţiile din presă împotriva liderilor organizaţiei judeţene. Corneliu Neagoe, Tudorel Chesoi şi Silviu Wagner au fost suspendaţi din calitatea de membri ai conducerii PNŢCD Constanţa şi, deşi aceştia au făcut contestaţie la Biroul Naţional al partidului, nu au primit nici un răspuns. Ulterior, Corneliu Neagoe a părăsit PNŢCD şi a înfiinţat PPD Constanţa. Preşedintele PNŢCD Victor Ciorbea a declarat pentru MEDIAFAX că regretă demersul foștilor săi colegi de partid, dar are convingerea că PPD nu are nici un fel de viitor. La rîndul lui, Tănase Barde nu consideră că plecarea foștilor membri PNŢCD este o pierdere pentru partid. “Dacă partidul nu a dispărut atunci cînd a plecat primarul Mangaliei, Zamfir Iorguș, mă îndoiesc că va dispărea dacă pleacă Tudorel Chesoi sau Corneliu Neagoe" a declarat Tănase Barde. Divizia C, Seria a VII-a FC Oltul Sfântu Gheorghe a pierdut la Ungheni Iubitorii fotbalului din Sfântu Gheorghe aşteptau ca echipa lor să se revanşeze după eşecul suferit pe teren propriu în disputa cu Nitramonia Făgăraş. FC Oltul le-a înşelat însă speranţele, pierzând la Ungheni, unde a condus cu 1-0. Avantajul luat de Antal (min. 25) a rezistat însă foarte puţin, Unirea reuşind să întoarcă rezultatul în următoarele zece minute, după care, în ciuda ocaziilor ivite, tabela de marcaj nu a mai suferit modificări. Metrom a avut destul de mult de furcă cu concitadina Romradiatoare, care a egalat în finalul primei reprize. Liderul a făcut însă diferenţa după pauză, victoria obţinută sâmbătă permiţându-i să-şi păstreze locul în fruntea clasamentului, dar nu să se şi distanţeze, pentru că, la rândul ei, Chimica Târnăveni a învins pe Viitorul Gheorghieni, rămânând în cărţile pentru Divizia B. Precizia Săcele, în schimb, a capotat la Feldioara (este evident, Energia face jocul Metromului, de care a fost învinsă pe teren propriu), reducându-şi la mai nimic şansele de a reveni în cel de-al doilea eşalon al fotbalului românesc.Dintre codaşe, în afară de Unirea Ungheni, doar Gaz Metan s-a mai numărat printre învingătoare la sfârşitul săptămânii trecute. Echipa din Târgu Mureş a dispus pe teren propriu de Minerul Berbeşti, care are din ce în ce mai puţine speranţe de supravieţuire, în contul oaspeţilor nu a punctat decât Budvar, reprezentanta judeţului Harghita remizând la Predeal cu nou promovata AF. Rezultate Nitramonia Făgăraş-Viromet Victoria Metrom Braşov-Romradiatoare Braşov AF Predeal-Budvar Odorheiu Secuiesc Energia Feldioara-Precizia Săcele Gaz Metan Târgu Mureş-Minerul Berbeşti Chimica Târnăveni-Viitorul Gheorghieni Unirea Ungheni-FC Sfântu Gheorghe FC AMSO Sibiu nu a jucat. Etapa viitoare FC Oltul Sfântu Gheorghe-Viromet Victoria, FC AMSO Sibiu-Nitramonia Făgăraş, Bucivar Odorheiu Secuiesc-Metrom Braşov, Precizia Săcele-AF Predeal, Minerul Berbeşti-Energia Feldioara, Viitorul Gheorghieni-Gaz Metan Târgu Mureş, Unirea Ungheni-Chimica Târnăveni, Romradiatoare Braşov stă. N.VÂLCEANU 4-2 2-1 0-0 1-0 4-2 3-0 2-1 Clasamentul 1 Metrom Braşov 19142 343-1444 2 Chimica Târnăveni 20134 333-1143 3 Precizia Săcelei 20142 443-1337 4 Nitramonia Făgăraș 19102 731-2332 5 Viromet Victoria 19 94 625-2031 6 Energia Feldioara 20 85 723-1629 7 FC Sfântu Gheorghe 19 84 726-2428 8 Romradiatoare 20 82 1016-1926 9 Budvar Gdorhei 20 74 927-21 25 10 AF Preceal 19 65 815-2123 11 Gaz Melan Tg. Mureş 20 64 1018-3022 12 Unirea Ungheni 20 71 1216-3622 13 FC AMSO Sibiu 19 55 917-2920 14 Minerul Berbești 20 53 1221-3918 15 Viitorul Gheorghieni 20 31 169-4710 •Echipă penalizată cu șapte puncte. Anul XIII Nr. 3358 Combaterea terorismului. (Urmare din pagina 1) Un alt obiectiv îndeplinit de Guvern în vederea asigurării unui tratament egal tuturor cetățenilor a fost, potrivit premierului, încheierea Memorandumlui româno-ungar de înțelegere pentru aplicarea Legii privind statutul maghiarilor, prin care s-a evitat apariţia unor discriminări etnice între locuitorii aflaţi pe teritoriul României. “Respectarea drepturilor omului a fost, pentru România, omega sistemului comunist şi alta regimului democrat pe care încercăm să îl consolidăm după 1989. Dezvoltarea societăţii româneşti a demonstrat voinţa politică de a plasa valorile umane şi ale democraţiei în centrul acţiunilor noastre”, a spus Năstase. El şi-a exprimat, de asemenea, îngrijorarea faţă de evenimentele din Israel şi Palestina, arătînd că acţiunile CDO nu pot soluţiona, în afara misiunilor de pace ale Consiliului de Securitate, conflictul din această zonă. Comisia Drepturilor Omului (CDO), înfiinţată în 1946, este instituţia care elaborează rapoartele referitoare la aplicarea şi respectarea libertăţilor umane, semnalînd comunităţii europene eventuala încălcare a acestora. Comisia include 53 de membri, cu excepţia Statelor Unite care, pentru prima dată în istoria acestui organism, au pierdut alegerile pentru statutul de membru în favoarea partenerilor occidentali. România a fost membră a CDO pentru trei mandate, în perioada 1972-1974, 1993-1995 şi 1999-2001, fiind reprezentată în acest an, pentru prima dată, de un expert în procedurile tematice ale Comisiei, în funţia de raportor special privind situaţia drepturilor omului în Congo. Cu ocazia prezenţei sale la sediul CDO, Adrian Năstase s-a întîlnit şi cu înaltul comisar ONU pentru drepturile omului, Mary Robinson, căruia i-a prezentat măsurile elaborate de Guvern pentru protecţia libertăţilor minorităţilor naţionale şi a copiilor instituţionalizaţi din România. Handbal feminin, Divizia A HC Dunărea Brăila-CSM Sfântu Gheorghe 18-26 (6-13) După un început echilibrat, CSM Sfântu Gheorghe a luat partida pe cont propriu, reuşind să se distanţeze la cinci goluri de adversara sa (6-1, min. 10). Avansul a crescut, apoi, la şapte goluri (10-3, min. 21), aceasta fiind diferenţa înregistrată şi în momentul în care arbitrii au pus capăt primei reprize (13-6, min. 30). La reluare, reprezentanta judeţului Covasna a păstrat ritmul, izbutind să înăbuşe orice tentativă a Dunării de a se apropia pe tabela de marcaj. S-a ajuns, în acest fel, la 16-7 (min. 35), 21-13 (min. 48), 25-17 (min. 57) şi 26- 18 (min. 60), scor care a consfinţit victoria meritată a echipei din Sfântu Gheorghe. Au jucat formaţiile: HC Dunărea brăila, Lăcrămioara Dogărescu, Emilia Broască-Virginia Tofan, Steluţa Negoescu (2 goluri), Cristina Marin (7), Lorena Ene, Gabriela Caraiman (5),Adriana Dodan, Veronica Ţapu (2), Liliana Brătianu (2). Pe bancă s-au aflat de asemenea: Mihaela Maltei și Mihaela Straftat. Antrenor Tudorel Manca. CSM Sfântu Gheorghe, Bodor Enikő, Rita Codrea- Balogh Mónika, Szonda Bolgárka (3 goluri), Otilia Suciu (2), Tankó Eszter (3), Szávuly Izabella (5), Tompos Judit (3), Hendrik Izabella (1), Lucia Ganea ....... (3), Kovács Emese (6). Ugron Agnes nu a jucat. Antrenor: Farkas Csaba. „ Au arbitrat Horaţiu Belu şi Ana-Maria Stoia. Miercuri, CSM Sfântu Gheorghe întâlneşte în Sala Sporturilor din cartierul Simeria al municipiului formaţia HCM Buzău. Meciul începe , la ora 17,30. (Remus STOIAN) Atletism Tinerii sportivi de la Liceul “Székely Mikó” au câştigat şase din cele zece probe programate Disputată la sfârşitul săptămânii trecute, etapa judeţeană a Campionatului Naţional de atletism rezervat liceelor a angrenat elevi de la principalele unităţi de învăţământ covăsnene, întrecerile soldându-se cu următoarele rezultate: 60 m, fete: 1 Benkö Mártild (Gr. Şc. “Baráti Sz. Dávid”); 2 Bogdan Beata (Lie. “Székely Mikó”); 3 Ördög Gy. Ágota (Lie. Teologic Reformat); 4 Kovács Bolgárka (Lie. “Székely Mikó”). Băieţi: 1 Ugrón Sándor (Lie. “Székely Mikó”); 2 Márton Szilárd (Lie. “Székely Mikó”); 3 Ilie Roman (Lie. Teologic Reformat); 4 Florin Udroiu (Gr. Şc. “Kos Károly). 1000 m, fete: 1 Lukács Anna- Bolgárka (Lie. “Székely Mikó’); 2 Varga Monika (Gr. Şc. “Kos Károly); 3 Boga Annamária (Lie. “Székely Mikó”; 4 Cseh Márta (Lie. Teologic Reformat). 1200 m, băieţi: 1 Gáspár Sándor (Gr. Şc. “Baráti Sz. Dávid”); 2 Kovács Mihály (Lie. “Székely Mikó”); 3 Iurie Braşoveanu (CN “Mihai Viteazul”); 4 Florin Udroiu (Gr. Şc. “Kos Károly”). Aruncarea greutăţii, fete: 1 Varga Orsolya (Lie. “Székely Mikó”); 2 Tóth Kinga (Lie. Teologic Reformat); 3 Kovács Anna (Lie. “Székely Mikó”). Băieţi: 1 Téglás Szabolcs (Gr. Şc. “Körösi Csoma Sándor”). Săritura în înălţime, fete: 1 Veress Enikő (Lie. “Székely Mikó”); 2 Kovács Anna (Lie. “Székely Mikó”). Băieţi: 1 Kovács Mihály (Lie. “Székely Mikó”; 2 Kőbán Ferenc (Lie. “Mikes Kelemen”); 3 Márton Szilárd (Lie. “Székely Mikó”). Săritura în lungime, fete: 1 Bogdán Beata (Lie. “Székely Mikó”; 2 Ördög Gy. Ágota (Lie. Teologic Reformat); 3 Kovács Bolgárka (Lie. “Székely Mikó”; 4 Sánta Otilia (Lie. “Székely Mikó”). Băieţi: 1 Ilie Roman (Lic. Teologic Reformat); 2 Molnár Botond-Levente (Lic. Teologic Reformat); 3 Kolozsi Árpád (Gr. Şc. “Puskás Tivadar”); 4 Ugrón Sándor (Lic. “Székely Mikó”), Benkő Matild, Lukács Anna- Bolgárka, Varga Orsolya, Veress Enikő, Bogdán Beáta, Ugrón Sándor, Gáspár Sándor, Téglás Szabolcs, Kovács Mihály şi Hie Roman s-au calificat în ultima fază a competiţiei, care se va desfăşura în 18 mai, la Cluj. S. REMUS-ADRIAN Cros Mare au Reprezentanţii şcolilor din Baraolt şi Boroşneu dominat întrecerile fazei judeţene Recent, în sfântu Gheorghe, s-a desfăşurat faza judeţeană a Campionatului Naţional şcolar de cros. Au participat elevi de la mai multe unităiii de învăţământ din mediul urban şi rural, care şi-au disputat şansele cu ardoarea specifică vârstei lată rezultă,tele înregistrate: Mediul urban feţe categoria 11- 12 ani: 1 Mihály Erika (Sc. Gen. “Gaal Mózes” Balatt); 2 Márton Imola (Lic. “Székely Vajkó”); 3 Florentina Neagovici (Isc. Gen. 1 Intorsura Buzăului); 4 Andreea Ciolan (CN Mihai Viteazu”) Băieţi: 1 Mihály Robert (Sc. Gen. “Gall'Mózes’); 2 Silviu Grijan (sc Gen. 1 Intorsura Buzăului); 3 Cristian Andrei (Şc. Gen. “Gaal Mozes"); 4gyártó Arnold (Şc. (Şc. inti Gen. “ Váradi József). 13-15 ani, fete: 1 Kölcze Anikó (Gr. Şc. “Körösi Csoma Sándor”); 2 Ioana Hossu Gen. 1orsura Buzăului); 3 Bocz Eszter (Şc. Gen. “Gaal Mózes”); 4 Kakas Beata (Lie. “Székely Mikó”). Băieţi: 1 Szentpa Ferenc (Lie “Székely Mikó”); 2 Balo Vilmos (Şc. Gen. “Gaal Mózes”); 3 Constantin Bularca (Şc. Gen. 1 Intorsura Buzăului); 4 Dan Vicol (Şc. Gen. 6 Sfântu Gheorghe), Mihály Erika, Márton Imola, Kölcze Anikó, Ioana Hossu, Mihály Robert, Silviu Grijan, Szentpali Ferenc şi Balo Vilmos s-au calificat în finală, care se va la desfăşura Buzău, în perioada 26-27 aprilie. Mediul rural, fete, 11-12 ani: 1 Alexandra Banciu (Şc. Gen. Bobocea); 2 Virág Rozalia (Şc. Gen. Biborţeni); 3 Alina Matei (Şc. Gen. Bobocea); 4 Gerendi Noemi (Şc. Gen. Boroşneu Mare). Băieţi: 1 Firaru Sándor (Şc. Gen. Boroşneu Mare); 2 Mikola Csongor (Şc. Gen. Micfalău); 3 Gál József Tamás (Şc. Gen. Ozun); 4 Szafta Zoltán (Şc. Gen. Ozun). 13-15 ani, fete: 1 Gilia Secelean (Şc. Gen Zăbrătău); 2 Gheorghiţa Popica (Şc. Gen. Bobocea); 3 Rodica Sticlaru (Şc. Gen. Ozun); 4 Takács Márta (Şc. Gen. Micfalău). Băieţi: 1 Farkas Mihály (Şc. Gen. Boroşneu Mare); 2 Balázs Attila Tobias (Şc. Gen.Ozun); 3 Balla Miklós (Şc. Gen. Hăghig); 4 Kuti László (Şc. Gen. Ilieni). Alexandra Banciu, Virág Rozalia, Gilia Secelean, Gheorghiţa Popica, Ficaru Sándor, Mikola Csongor, Farkas Mihály şi Balázs Attila Tobias au promovat în finală, programată la Piteşti, în 26-27 aprilie S. REMUS-ADRIAN