Cuvântul Nou, mai 2002 (Anul 13, nr. 3371-3393)

2002-05-29 / nr. 3391

Anul XIII Nr. 3391 Fundaţia KIDA - un sprijin de nădejde pentru copiii din familii nevoiaşe şi orfani Fundaţia KIDA, cu sediul în iiceni, fundaţie pentru tineret şi diaconie, al cărei preşedinte este domnul Kató Bela, episcop vicar al Bisericii Reformate din Ardeal, s-a făcut remarcată în ultimii ani printr-o multitudine de activităţi care, după cum ne spunea recent preşedintele său, se desfăşoară în două domenii de bază: organizarea de conferinţe naţionale şi internaţionale pentru tineret, conferinţe din care 60 la sută au o tematică religioasă, iar restul una laică şi în domeniul social, în care activitatea fundaţiei vizează îndeosebi sprijinirea copiilor ce provin din familii nevoiaşe sau sunt orfani, în acest an în jur de 900 de elevi din şcolile municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi din oraşele Baraolt, întorsura Buzăului şi Târgu Secuiesc, beneficiază zilnic, pe durata cursurilor şcolare, de o masă caldă, cea de prânz. Caracterul ecumenic al fundaţiei este pus în evidenţă şi de faptul că aproximativ o treime din aceşti copii ce provin din familii nevoiaşe sunt de naţionalitate română. Faptul că ei au asigurată masa zilnică de bază, că sunt, deci, mai bine hrăniţi, a contribuit într-o măsură importantă la obţinerea unor rezultate mai bune la învăţătură. Pe de altă parte, în cadrul Satului de copii orfani al fundaţiei sunt crescuţi şi educaţi în prezent aproape 30 de copii orfani. Ei sunt organizaţi în 7 familii şi sunt îngrijiţi de “mame” sterile care primesc salarii la nivelul celui al unei învăţătoare şi de “taţi" care au locuri de muncă în diverse domenii. Fiecare familie dispune de un apartament compus din 4 camere, bucătărie şi două băi, cu o suprafaţă totală de 160 mp. Fondurile necesare Fundaţiei RIDA pentru acoperirea cheltuielilor necesitate de toate activităţile pe care le desfăşoară provin din donaţii făcute de biserici reformate din Elveţia, Olanda şi Germania. Aurel GOLCIU Recital de pian William Choat (SUA) Centrul de cultură Arcuş va găzdui vineri, 31 mai, orele 19, în cadrul stagiunii muzicale “Iosif Sava” a Fundaţiei ACCUMM un recital de pian susţinut de William Choat din Statele Unite. Pianistul american şi-a început studiile în ţara sa natală, după care s-a perfecţionat (pian, arta dirijatului, teoria şi tehnologia educaţiei muzicale) la Paris şi Londra. Devine instructor şi profesor de pian la colegii şi universităţi americane, dar a şi concertat cu numeroase orchestre de renume şi a susţinut recitaluri în multe ţări din Europa şi SUA. A obţinut distincţia “Franz Liszt” pentru pian, precum şi alte premii la concursuri naţionale. în programul recitalului de vineri al pianistului William Choat sunt înscrise lucrări de Bach, Chopin, Soler, Berio şi Menotti. Poliţiştii atleţi din întreaga ţară se întrec în aceste zile la Sfântu Gheorghe începând de astăzi, 29 mai şi până pe 31 maia.c. are loc în judeţul nostru, mai precis în municipiul Sfântu Gheorghe şi în împrejurimi pe traseele amenajate un important eveniment sportiv de anvergură naţională la care participă poliţişti din întreaga ţară. Nu toţi, evident, ci doar aceia cu calităţi atletice, care se vor întrece în cadrul finalei Campionatului de atletism şi cros pe Ministerul de Interne, competiţie tradiţională la care vor lua parte între 350-400 de cadre din toate inspectoratele judeţene, ca şi din Capitală, fiind o onoare pentru IPJ Covasna de a organiza în cele mai bune condiţii o asemenea întrecere de tradiţie. După cum se ştie, există în municipiul Sfântu Gheorghe, în cartierul Simeria, un stadion corespunzător pentru asemenea întreceri, ca şi în zona învecinată amintitei baze sportive bune un traseu special de cros pentru a asigura condiţii optime de concurs, prilej de a se proba calităţile fizice ale cadrelor înscrise în competiţie, dar şi de a se cunoaşte de către participanţi frumuseţea meleagurilor şi ospitalitatea gazdelor. Astăzi sosesc competitorii, la ora 18,00 are loc şedinţa tehnică, iar mâine de la ora 9,00 începe festivitate de deschidere. Vom reveni cu detalii în zilele următoare. Tuturor participanţilor de urăm mult succes! Horia C. DELIU Cupia Mondială Grupa a Vlll-a: Italia nu a avut adversar Cum era de aşteptat, grupa a Vlll-a a preliminariilor Campionatului Mondial de fotbal, zona europeană, a fost dominată de Italia. Squadra azzurra a avut iniţiativa în prima parte a întâlnirii de la Budapesta, pe parcursul căreia şi-a creat câteva mari ocazii de gol. Ungaria a egalat însă cu circa un sfert de oră înainte de finalul partidei, pentru ca atunci când mai era foarte puţin până la ultimul fluier al englezului Barber să se afle aproape de 3-2. Ca să nu mai aibă surprize de genul celei de pe “Népstadion”, azzurrii şi-au luat rolul în serios la Milano, contra României. Urmarea? Filippo Inzaghi, Delvecchio şi Totti au făcut ca, în prima repriză, tabela de marcaj să arate 3-0 pentru gazde, care, mulţumite de rezultat, au coborât “strocul” după pauză, în faţa Georgiei, ei nu s-au mai descurcat însă la fel de bine, întrucât, spre deosebire de noi, ex-sovieticii au dat o replică extrem de viguroasă. Asta nu i-a împiedicat, totuşi, pe “macaronari” să câştige, ajutaţi fiind de suedezul Karl Erik Nilsson, care le-a făcut cadou două lovituri de la 11 metri. Primăvara anului trecut i-a arătat pe italieni în formă foarte bună, dovadă că s-au impus lejer la Bucureşti. Cu Lituania a fost la fel de uşor, nu însă şi cu Georgia, care şi-a vândut scump pielea la Tbilisi. în toamnă, squadra lui Trapattoni a remizat la Vilnius şi s-a impus pe teren propriu în dauna Ungariei, promovând fără emoţii în ultima fază a competiţiei. Reprezentativa României a trecut greu la Bucureşti de Lituania (golul lui Ganea a venit abia în minutul 88), după care a fost spulberată de italieni la Milano. Lucrurile s-au complicat după ce aceştia au repetat figura pe stadionul “Steaua”, dar nu într-o asemenea măsură încât “tricolorii” să abandoneze lupta. Ei au învins, după numai câteva zile, Georgia la Tbilisi, iar mai târziu Ungaria, la capătul unui meci în care Adrian Ilie şi Marius Niculae au conlucrat perfect. Ulterior, ai noştri au învins Lituania şi Ungaria în deplasare, calificându-se la baraj. Dubla confruntare cu Slovenia le-a lăsat însă un gust amar iubitorilor fotbalului din România, întrucât Hagi nu a ştiut ce să le ceară celor pe care i-a trimis pe teren, nepriceperea lui fiind speculată de experimentatul Katanec, a cărui strategie s-a dovedit mult mai realistă şi, ca atare, câştigătoare. Ungariei nu i-a acordat nimeni credit înainte de începerea preliminariilor. Selecţionata ţării vecine a făcut însă o excelentă repriză secundă la Budapesta în compania Italiei, pe care, aşa cum spuneam, a fost foarte aproape să o îngenunchieze. Remiza obţinută în disputa cu finalista lui Euro 2000 le-a dat, fireşte, curaj lui Lisztes şi alor săi, care au zdrobit Lituania. Aceasta din urmă s-a revanşat însă pe “Népstadion”, egalul înregistrat acolo dând stingerea în tabăra reprezentativei ungare, care avea să fie învinsă atât de România (0-2 la Bucureşti, 0-2 la Budapesta), cât şi de Italia. Georgia şi-a făcut intrarea în preliminarii al Vilnius, unde s-a impus la un scor care nu lasă loc comentariilor. Formaţia ex-sovietică s-a prezentat bine şi la Ancona, dar acolo l-a avut ca adversar pe arbitrul Nilsson, care a penalizat-o cu două lovituri de la 11 metri imaginare, înfrânarea suferită în faţa Italiei i-a mutat pe gruzini, care au pierdut următoarele trei partide, ieşind din cursa pentru Jap-Cor. Lituania a evoluat foarte modest, singurele ei realizări demne de luat în seamă fiind egalurile înregistrate în întâlnirile cu Ungaria (în deplasare) și Italia (pe teren propriu). Rezultate România-Lituania 1-0, Ungaria-Italia 2-2, Lituania- Georgia 0-4, Italia-România 3-0, Lituania-Ungaria 1-6, Italia-Georgia 2-0, Ungaria-Lituania 1-1, România-Italia 0-2, Georgia-România 0-2, Italia-Lituania 4-0, România-Ungaria 2-0, Georgia-Italia 1-2, Lituania- România 1-2, Ungaria-Georgia 4-1, Lituania-Italia 0-0, Georgia-Ungaria 3-1, Ungaria-România 0-2, Georgia- Lituania 2-0, Italia-Ungaria 1-0, România-Georgia 1-1. Clasamentul Topul marcatorilor 7 goluri: F. Inzaghi (Italia). 5 goluri: Del Piero (Italia). 4 goluri: Iasvili (Georgia). 3 goluri: Horváth, Feher M. (Ungaria), M. Niculae (România). 2 goluri: Totti, Delvecchio (Italia), Ketbaia (Georgia), Sebők V., Korsos A., Matyus (Ungaria), Ad. Ilie (România). 1 gol: Ganea, D. Munteanu, V. Moldovan, G. Popescu, Contra (România), Kinkladze, A. Arveladze, S. Arveladze, Kobiaşvili, Jamarauli (Georgia), Buitkus, Razanauskas, Fomenko (Lituania), Illés, Lisztes (Ungaria). Nicolae STOIAN 1 Italia 8 6 2 0 16-3 20 2 România 8 5 1 2 10-7 16 3 Georgia 8 3 14 12-12 10 4 Ungaria 8 2 2 4 14-13 8 5 Lituania 8 0 2 6 3-20 2 Italia s-a calificat la turneul final. Claca primăverii pentru copii Centrul de cultură al judeţului Covasna, în colaborare cu Asociaţia Coregrafilor Maghiari din România, filiala Sfântu Gheorghe, organizează pe 1 iunie Ziua Copiilor, Festivalul Claca Primăverii, care se va desfăşura la Teatrul de Vară (Stadionul Mic) din municipiu, cu începere de la orele 10. Scopul manifestării: apropierea copiilor de tradiţie şi folclor şi obişnuirea lor în zilele de sărbătoare să se bucure şi de obiceiurile şi folclorul comunităţilor din care fac parte, alături de alte practici şi jocuri ale copiilor. Din programul manifestării amintim spectacolul de gală al celor mai bune formaţii de copii şi tineret din judeţul nostru (invitat de onoare - Ansamblul de cântece şi jocuri populare Napsugár din Târgu Mureş), ateliere de creaţie organizate în colaborare cu Casa Meşteşugarilor din Sfântu Gheorghe şi Fundaţia Csiporka din Cernat; călătorie în lumea păpuşilor organizată de Atelierul de păpuşi Pinocchio (teatru de păpuşi, concursul de artă păpuşărească); balul copiilor - dans în aer liber pe muzica Tarafului condus de Melkuhn Robert. Organizatorii aşteaptă cu drag pe toţi copiii şi tinerii din Sfântu Gheroghe să sărbătorească Ziua Copiilor la Claca Primăverii. Daniela ANDREI Baraoltul se pregăteşte de sărbătoare Deşi zona Baraoltului se confruntă cu mari probleme economice şi sociale, fapt pentru care i-a fost atribuit statutul de zonă defavorizată, totuşi edilii fostului oraş minier au hotărât să le ofere locuitorilor câteva zile de sărbătoare. Astfel, în acest wee--end, în centrul oraşului va fi montată o scenă unde vor evolua numeroase formaţii de muzică şi dans. în mare, programul celei de a patra ediţii a „Zilelor Baraoltului“ este asemănător cu cel al „Zilelor Sfântu Gheorghe“. Deschiderea oficială a manifestării va avea loc vineri de la ora 15.00. Vineri seara vor concerta jazz-manii de la Session Dixilan Band, câteva formaţii autohtone de dance, Danes Annamary, prima seară încheindu-se cu un bal stradal cu formaţia Bumerang. Sâmbătă va fi seara bluesrock-ului cu formaţiile Cuba Delta Blues Breakers din Ungaria, Cortex din Baraolt, Keopsz, Krater, Nocoment (Ungaria) și Role din Miercurea Ciuc. Ultima seară a sărbătorii se va încheia cu un foc de artificii. RăzvanCONDREA Fundaţia culturală Live Art organizează a doua tabără de dans în munţii Harghitei Anul trecut în vară, Fundaţia culturală Live Art din Sfântu Gheorghe a organizat prima tabără de dans în munţii Harghitei şi iată că această iniţiativă îşi are continuitate şi în acest an. Aşadar, tabăra de dans în munţii Harghitei se va desfăşura în două perioade, între 24-30 iunie şi 1-8 iulie, fiind asigurate cazarea, masa, transportul şi, evident, cursurile de dans pentru 7 zile. înscrierile se primesc în zilele lucrătoare până la data de 15 iunie la studioul de dans din strada Oltului nr. 1 Sfântu Gheroghe între orele 10-13. De asemenea, înscrieri se pot face sunând și la telefoanele 067/352315 sau 092-233774. Reamintim că numărul locurilor este limitat. D. ANDREI Facilităţi pentru obţinerea paşapoartelor în teritoriu începând din această săptămână Serviciul pentru Evidenţa Informatizată a Persoanei Covasna a venit în întâmpinarea doleanţelor exprimate de cetăţeni, în sensul că locuitorii din trei oraşe ale judeţului vor putea să se prezinte pentru obţinerea noilor paşapoarte la formaţiunile din localitate. Dl. lt. col. Eugeniu Constantinescu, şeful SEIP Covasna, ne-a precizat că cererile pentru eliberarea paşapoartelor pot fi depuse de acum înainte şi la sediile Poliţiilor din municipiul Târgu Secuiesc, Baraolt şi Covasna, urmând ca în cel mai scurt timp să fie instalată aparatura necesară şi la întorsura Buzăului. De la 1 iunie intră în vigoare şi noul preţ pentru paşaport, care este de 547.000 lei. (H.C.D.) Cursurile pieţei valutare din 27 mai 2002 anunţate de BNR Cursurile casei de schimb valutar pentru 28 mai 2002 - Banca Transilvania Cumpărare Vânzare USD 33.200 33.590 EURO 30.900 31.100 FORINT 115 129 1 EURO 31089 1 liră sterlină 49000 1 forint ungar 128 1 zlot polonez 8274 1 dolar SUA 33579 1 AUR (preț în lei) 346980 1 DST 42962 Divizia A Pancu şi Cursaru mai au doar un gol avans Deşi a revenit pe gazon după accidentarea suferită în amicalul cu Ucraina, Pancu nu a marcat în ultimele două etape. La fel stau lucrurile şi în ceea ce-l priveşte pe Cursaru, care, după ce l-a ajuns din urmă pe rapidist, s-a oprit, fapt ce le-a permis lui Claudiu Răducanu şi Claudiu Niculescu să se apropie ameninţător, în ascensiune se află, de asemenea, Bucur, Guriţă şi Mitrovic. Ei nu-i mai pot ajunge însă pe Pancu şi Cursaru, întrucât a rămas de jucat o singură etapă. Topul marcatorilor are următoarea configuraţie: 15 goluri: Pancu (Rapid), Cursaru (FCM Bacău). 14 goluri: CI. Răducanu (Steaua). 13 goluri: CI. Niculescu (Dinamo). 12 goluri: Bucur (Sportul Studenţesc). 11 goluri: Mihalcea (ex-Dinamo), Guriţă (Oţelul). 10 goluri: Solomon (Ceahlăul), Coroian (Gloria), Mitrovic (FC Naţional). 9 goluri: S. Radu (FC Naţional), Şumudică (Rapid), Dică (FC Argeş). 8 goluri: Bădoi (FCM Bacău), Vlădoiu (FC Argeş). 7 goluri: Dănciulescu (Dinamo), Robert Ilyes (Rapid), Todoran (Petrolul). 6 goluri: L. Mihai (Farul), Costescu, O. Gheorghe (Petrolul), Tameş (Dianmo), Trică, Neaga (Steaua), Mazilu (Sportul), B. Andone (Oţelul), Bărcăuan (U Craiova). 5 goluri: Bolohan, Vl. Munteanu (Dinamo), Cristocea (Farul), Dună (Astra), Stere (FC Başov). 4 goluri: Schumacher (Rapid), Cioloboc (Gloria), Danciu, D. Rednic (U Craiova), C. Ilie, CI. Drăgan (Dinamo), T. Şerban, Enache (Ceahlăul), Negru (Farul), FI. Dumitru, Liţă (Steaua), Diniţă (Sportul), G. Popescu (FC Naţional), Buga (FC Braşov), CI. Bălăci (UMT), V. Tănase (Oţelul). 3 goluri: Coman, S. llie, M. Savu (FC Naţional), Iacob, Manta, Dobre, Grigorie (U Craiova), Mada, Vlaicu (UMT), M. Dăscălescu, Mihart (Astra), Pădureţ, Chihaia, T. Bălan (Sportul), Bucuroaia, Sănmărtean (Gloria), leneşi (Rapid), Bălaşa (FC Argeş), Barbu, Ţeican (Farul), Ardeleanu, Ciocoiu (FCM Bacău), C. Oprea (Oţelul), FI. Bătrânu (ex- UMT), Săvoiu (UMT), Irimescu (Petrolul), D. Şerban (Rapid), Brujan (Ceahlăul), Vase, Isăilă, Onofraş (FC Braşov). 2 goluri: Val, Năstase (ex-Dinamo), Zicu, Onuţ (Dinamo), P. Marin, Falub (FC Naţional), Linear (Steaua), Frăsineanu, Domocoş (U Craiova), I. Savu (ex-U Craiova), Trofin, Chirea, Dicu (Farul), Bârsan, Zahariuc, Cr. Turcu (Gloria), Baştină (Oţelul), M. Croitoru, Nivaldo, FI. Petcu (FCM Bacău), Iorga, Vascko, FI. Moldovan, Bodea, M. Stan (FC Braşov), Petroiesc, Movilă, A. Dumitru (Astra), Chiţă, Ad. lordache (FC Argeş), Ciubotariu (Sportul), FL Călin (UMT), A. Savu (Petrolul), Lupuţ, Axinia, Fetzuian (Cearnăul). 1 gol: Semeghin, Dragomir, Giuchici, Paşcovici, E. Tudor, Grama, Paraschiv (Petrolul), Stroe, Kiriţă, FI. Pârvu, FI. Petre (Dinamo), M. Iordache, Potocianu, Carabaş, Caramarin, Ad. Matei (FC Naţional), Papură (ex-FC Naţional), Mitriţă, Stoica, Mutică, Rădoi, S. Cristescu, Luca (Steaua), Perjă, Bogdanovic, Măldărăşanu, Raţ, Şoavă, FI. Bratu, D. Nicolae, R. Niţă (Rapid), Verdeş, Vrăjitoarea (U Craiova), Ad. Voicu, Senin, Popete, Mocanu (Farul), Juia, Mândrean, V. Popa, Minteuan (Gloria), Băncea, Nemţanu, Roşoagă (Ceahlăul), M. Ilie, Pitu, Fl. Ciobanu (FCM Bacău), T. Şerban, Şandor, Dani (FC Braşov), Negoiţă, Crăciun, Gavrilescu, Lăcustă, N. Constantin, Mihalache (Astra), Diţă, Gr. Tudor, Tănasă, Cr. Vlad, M. Radu, Şomcherechi, R. Neagoe (FC Argeş), Rahat (ex-Petrolul), Irimia, Stancu, Maxim, Lazăr (Sportul), Mariş, Bota Kovács M. (UMT), Tofan (Oţelul). Autogoluri: M. Ionescu (Ceahlăul), Negoiţă (Astra), pentru FC Naţional, Toporan (Petrolul), Ogăraru (Oţelul), pentru FC Braşov, Colceag (ex-FC Argeş), lodi (Dinamo), pentru FCM Bacău, Senin (Farul), pentru Petrolul, Ad. Toma (Oţelul), Coman (FC Naţional), pentru UMT. S. NICOLAE Social -Sport 3 Nu s-au consemnat evenimente deosebite în ultima perioadă ieri-dimineaţă a avut loc săptămânala Conferinţă de presă de la sediul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna, în cadrul căreia dr. col. Constantin Scurtu, inspectorulşef al instituţiei, a subliniat că aidoma intervalului anterior de timp, nici în ultimele şapte zile nu s-au înregistrat evenimente deosebite în acest perimetru geografic, de genul actelor comise cu violenţă, agresiuni, violuri, fapte antisociale grave ori accidente de circulaţie în care să-şi piardă viaţa şoferi, pasageri ori alţi participanţi la traficul rutier. De altminteri, nota generală pe luna mai - chit că mai sunt câteva zile până la finalul ei - s-a înscris într-o curbă descendentă a infracţionalităţii, fiind depistate în total 241 de acte care au contravenit legii, mult mai puţine ca în aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar tendinţa aceasta pozitivă se menţine încă de la începutul lui 2002. Raliul de la Bálványos - fără incidente La finele săptămânii trecute a avut loc în staţiunea Bálványos o importantă competiţie sportivă automobilistică (Raliul pe traseu montan, etapele a lll-a şi a IV-a), dar - din fericire - nu s-au înregistrat evenimente negative. La concurs au asistat în jur de 700 de persoane localnici şi turişti veniţi să admire frumuseţile zonei, iar unii pasionaţi de “motoare” special pentru concurs - însă graţie măsurilor de siguranţă luate nu s-a produs nici un incident. Au fost de faţă 30 de lucrători de la Poliţia Rutieră şi de Ordine Publică din cadrul IPJ Covasna, poliţişti ce au vegheat discret şi eficient la buna desfăşurare a manifestării, ne-a precizat d-na It. Mariana Orzea, purtător de cuvânt. îi felicităm pe organizatori pentru reuşita manifestării, şi subliniem ca privitorii s-au dovedit a fi disciplinaţi şi nu au creat greutăţi artificiale forţelor de ordine. De fapt, aşa e şi firesc. “Amnezie” sau forţarea norocului? » Graţie măsurilor luate de către lucrătorii de Poliţie din judeţ s-a reuşit şi în ultima perioadă de timp o mai bună disciplinizare a participanţilor la trafic, dar şi scăderea altor abateri, infracţiuni ori fapte cu impact social negativ. Totuşi, destul de des lucrătorii Serviciului Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna au prilejul de a descopri în trafic şoferi care nu au actele în regulă, dând felurite explicaţii puerile, că le-au uitat acasă, că nu au observat că data de pe dovadă a expirat demult, că au multe probleme pe cap numai la asemenea “fleacuri” (vorba vine) nu se mai gândesc şi aşa mai departe. Este un capitol căruia îi dedicăm chiar un articol separat în pagina I a ziarului de azi. Nu de mult un echipaj a oprit pentru control un autoturism, procedură care se întâmplă frecvent. Din actele prezentate de către conducătorul auto a reieşit că dovada provizorie de circulaţie expirase, iar conducătorul auto se făcea că nu are...cunoştinţă de acest “amănunt”, deoarece maşina era proprietatea unui cunoscut, domiciliat în altă localitate, pe nume S. Ion. Şi iată cum s-a ajuns la demararea cercetărilor pentru săvârşirea infracţiunii de punere în circulaţie a unui autoturism neînmatriculat şi cu număr fals de înmatriculare, gen de abateri ce sunt tot mai dese în ultima vreme şi în judeţul nostru. Traversările imprudente sunt foarte periculoase După cum se ştie, traversările haotice, imprudente ale căilor rutiere constituie sursa multor accidente, mulţi pietoni care s-au hazardat să treacă prin locuri nemarcate, să apară brusc în faţa unor autovehicule, să fugă fără să se uite în jur ajungând pe un pat de spital. Dacă nu cumva mai rău! Din analiza situaţiei statistice reiese că mulţi dintre cei care au fost accidentaţi grav pe raza judeţului nostru de la începutul acestui an sunt pietonii, săptămânal numărul celor sancţionaţi fiind foarte mare. Numai în ultimele zile doar pe raza municipiului reşedinţă de judeţ au fost amendaţi aproape 30 de asemenea indisciplinaţi, care s-au expus riscului de a fi surprinşi şi loviţi de vreo maşină al cărui şofer nu mai are timpul necesar de reacţie. Iar la nivel de judeţ cifra este triplă, cel puţin! Concluziile sunt uşor de tras... Rubrică realizată de Urman DELIU Divizia D Ciucaşul a făcut instrucţie cu Perkö Proaspăta campioană, din rândurile căreia au lipsit câţiva titulari, a rezistat doar o jumătate de oră la întorsura Buzăului, golul lui Pâslaru descătuşându-i pe cei de la Ciucaşul, care s-au dezlănţuit în repriza secundă, pe parcursul căreia au punctat de patru ori. Perke a părut însă mai puţin preocupată de joc, gândurile componenţilor formaţiei din Sânzieni zburând către meciul de baraj cu reprezentanta judeţului Vrancea (va fi Vrancart Adjud sau Steaua Focşani), pe care îl vor disputa în 8 iunie, la Bacău. Progresul Sita Buzăului a reuşit să o îngenunchieze pe Stăruinţa Bodoc, determinând o nouă rocadă pe podium. Pentru că, învingând acasă pe FC Moacşa, IAS Câmpu Frumos a urcat pe locul 2, ceea ce înseamnă un salt remarcabil faţă de ediţia precedentă a campionatului. La Ozun, Victoria şi FC Micfalău s-au hârjonit ca pe maidan, partida, pe durata căreia s-au marcat nu mai puţin de 11 goluri, încheinduse cu avantaj de partea formaţiei vizitatoare. Cel de-al doilea succes în deplasare a fost obţinut de Nemere, echipa din Ghelinţa profitând de noncombatul celor de la Carpaţi Covasna, care au privit meciul ca pe o corvoadă. Scorul etapei S-a înregistrat la Hăghig, unde localnicii au făcut ce au vrut cu apărarea Avântului Ilieni. în urma meciului de la sfârşitul săptămânii trecute am primit un telefon la redacţie, rugat fiind să adresez mulţumiri, din partea conducerii formaţiei şi a jucătorilor, tuturor celor ce au dat o mână de ajutor pentru ca Sparatcus să încheie cu bine campionatul. O fac, desigur, cu plăcere, nutrind speranţa că sprijinul acordat echipei va fi la fel de consistent şi în sezonul viitor. Rezultate IAS Câmpu Frumos-FC Moacşa 2-1 Carpaţi Covasna-Nemere Ghelinţa 0-1 Progresul Sita Buz.-Stăruinţa Bodoc 3-2 Avântul Catalina-Prima Brăduţ 1-0 FC Ojdula-Bradul Zagon 3-0 Ciucaşul Int. Buz.-Perkö Sânzieni 5-0 Spartacus Hăghig-Avântul Ilieni 7-1 Victoria Ozun-FC Micfalău 5-6 Harghita Aita Mare-Minerul Baraolt 0-3 Clasamentul 1 Perkö Sânzieni 34243 781 -3375 "Echipă penalizată cu două puncte. Perkö este, aşadar, campioană, iar Bradul Zagon şi Harghita Aita Mare urmează să evolueze, evident, dacă doresc, în campioantul judeţean. N.VALCEANU 2 IAS Câmpu Frumos 34232 984-36 71 3 Stăruința Bodoc 34223 987-40 69 a n-».n *t v lutui ia wtui ■ 34212 1186 - 61 64 5 Ciucașul înt. Buz. 34186 1085-52 60 6 Prima Brăduț 341851185-41 59 7 Carpați Covasna 34174 1373-57 55 8 FC Ojdula 341651379-53 53 9 Minerul Baraolt 34164 1469-59 52 10 FC Micfalău 34162 1687-84 50 11 Progresul Sita Buz. 34162 1680-92 50 12 Avântul Catalina* 34143 1762-81 43 13 Avântul Ilieni 34133 1858-84 42 14 Spartacus Hăghig 34124 1870-93 40 15 Nemere Ghelința 34114 1958-89 37 16 FC Moacșa 34106 1856-84 36 17 Bradul Zagon 3482 2434-99 26 18 Harghita Rita Mare 3422 3023-1128