Cuvântul Nou, iunie 2002 (Anul 13, nr. 3394-3418)

2002-06-18 / nr. 3408

% Anul XIII Nr. 3408 Cozmin Guşă consideră că declaraţiile lui Băsescu dovedesc că acesta are probleme serioase în partid Secretarul general al PSD Cozmin Guşă consideră că “declaraţiile excesive pe care le-a făcut Traian Băsescu la Lugoj, la întîlnirea cu primarii PD”, duc la concluzia că liderul democrat “are probleme serioase în partid”. “De fapt, Traian Băsescu nu şi-a respectat promisiunile pe care le-a făcut în faţa membrilor Partidului Democrat atunci cînd a preluat preşedinţia partidului, este speriat de administrarea proastă pe care o exercită în Capitală, şi asta îl face să declame tot timpul lucruri spectaculoase în faţa partidului său", afirmă Guşă într-un comunicat remis, luni, agenţiei MEDIAFAX. Secretarul general al PSD susţine şi că Băsescu se teme, de asemenea, că va fi taxat de către PD şi pentru gafa politică pe care a făcut-o prin încercarea de a încheia o alianţă cu PNL. “De aceea credem că strîngerea în jurul său a celorlalţi primari din PD reprezintă o tentativă precipitată de a recupera o parte din credibilitatea pierdută în faţa partidului pe care îl conduce discreţionar”, declară Cozmin Guşă. Preşedintele PD Traian Băsescu a propus, sîmbătă, la Lugoj, la reuniunea primarilor partidului, ca formaţiunea politică pe care o conduce să nominalizeze PSD alături de PRM ca partide cu care PD nu va face nici o alianţă pre-electorală sau post-electorală. Băsescu a mai propus ca PD să-şi stabilească drept obiectiv electoral îndepărtarea PSD de la putere şi obţinerea unui scor electoral de 22-25% la alegerile parlamentare. Preşedintele PD a mai spus că cele două modificări au fost introduse deja în dezbaterea internă a partidului şi este posibil ca ele să fie luate în discuţie în cadrul unei convenţii extraordinare care ar putea avea loc la finalul lunii august. “Acest partid (PSD, n.r.) s-a dovedit a fi toxic pentru România, pentru populaţie”, a declarat Băsescu. “Guvernul Adrian Năstase a ales sărăcirea populaţiei în favoarea clientelei politice”, a adăugat liderul PD. “Pesediştii au căzut într-o capcană deschizînd subiectul cu flota, pentru că o să le explic şi o să le fie neplăcut”, a mai declarat la Lugoj preşedintele PD. El a făcut referire la aprobări de vînzare a unor nave semnate de “fruntaşi pesedişti” şi i-a nominalizat pe Şerban Mihăilescu şi pe Ion Honcescu. “Eu îi rog să mă întrebe de flotă!”, a concluzionat Băsescu. PNŢCD critică faptul că puterea l-a retras pe primarul Timişoarei din Congresul Puterilor Locale Preşedintele PNŢCD, Victor Ciorbea, a criticat, luni, actuala putere pentru că l-a retras pe Gheorghe Ciuhandu, primarul Timişoarei, de la Congresul Puterilor Locale şi Regionale (CPLR - organism al Consiliului Europei) şi pentru că l-a trecut, pe lista oficială, pe Călin Cătălin Chiriţă, vicepreşedinte al Congresului, ca reprezentant al PNŢCD. Faţă de nominalizarea lui Chiriţă ca ţărănist, PNŢCD protestează “vehement” şi cere autorităţilor să facă “corecţiile cuvenite”şi să “ceară scuze” faţă de acest demers “inadmisibil” din punct de vedere politic şi administrativ, în scopul de a clarifica cazul Chiriţă, PNŢCD a luat legătura cu Partidul Popular European şi va trimite toate documentele necesare, a precizat Ciorbea, în opinia sa, retragerea de la CPLR a unui primar serios şi competent ca Gheorghe Ciuhandu, care este totodată reprezentativ pentru opoziţie, este un gest “incredibil” din partea puterii, mai ales că primarul Timişoarei nici nu a fost avertizat, deşi el se afla la Strasbourg în calitate de co-raportor. “Este un demers intolerabil şi o măsură a modului cum reacţionează puterea faţă de reprezentanţii PNŢCD”, a declarat preşedintele PNŢCD. Pe de altă parte, Victor Ciorbea consideră că puterea şi-a permis “o minciună fără precedent, inadmisibilă şi impardonabilă”, prin menţionarea lui Călin Cătălin Chiriţă ca reprezentant al PNŢCD la Strasbourg, ceea ce este “un fals grosolan”, avînd în vedere că acesta nu mai este de un an membru al partidului. Contactat telefonic, Gheorghe Ciuhandu a declarat că de şase ani a participat la întrunirile Congresului Puterilor Locale şi Regionale de la Strasbourg şi că în martie 2001 a fost nominalizat de Federaţia municipiilor din România, care este o structură autonomă şi partener de dialog al Ministerului Administaţiei Publice, pentru un mandat de 2 ani în Comisia de dezvoltare durabilă a Congresului. El a activat în această comisie pînă la întrunirea din 4-6 iunie, cînd a prezentat raportul privind “Politici integrate de transport”. în paralel, delegaţia română, care numără 10 persoane, din care cinci titulari şi cinci rezerve, a făcut nominalizări pentru componenţa delegaţiei pe anii 2003-2004, iar Gheorghe Ciuhandu nu mai figurează în această comisie, în locul numelui său fiind spaţiu alb. Delegaţia română este compusă din şapte membri ai PSD, doi ai PNL şi un reprezentant al UDMR, a mai spus primarul Timişoarei, care a menţionat că vicepreşedintele Congresului, Călin Cătălin Chiriţă, a figurat ca reprezentînd PNŢCD. Jean-Pierre Raffarin va forma noul Guvern francez Premierul francez, Jean-Pierre Raffarin, şi-a prezentat, luni, demisia, după care preşedinte Jacques Chirac l-a confirmat în funcţie şi l-a însărcinat cu formarea noului Guvern, a anunţat Preşedinţia franceză, citată de AFP. "Conform,tradiţiei republicane, la o zi după alegerile legislative, premierul i-a prezentat demisia preşedintelui Republicii, care a acceptat-o”, potrivit comunicatului de la Palatul Elysee. "Preşedintele Republicii l-a reconfirmat pe Jean- Pierre Raffarin în funcţia de premier şi l-a însărcinat cu formarea unui nou Cabinet”, se arată în text. Componenţa noului Guvern va fi dată publicităţii marţi la prînz, au anunţat, luni, surse din anturajului premierului. Majoritatea miniştrilor vor fi reconfirmaţi în funcţii, cu excepţia lui Renaud Donnedieu de Vabres, ministrul Afacerilor Europene, acuzat de finanțarea ilicită a fostului Partid Republican.  Presa europeană comentează alegerile legislative din Franţa Preşedintele francez, Jacques Chirac, este marele învingător al alegerilor, comentează presa franceză de luni, referindu-se la încheierea unei serii de patru tururi de scrutin, pentru alegerile prezidenţiale şi cele legislative din Franţa, relatează AFP. “Le Figaro” remarcă, sub titlul “Cinci ani pentru a schimba Franţa”, faptul că al doilea tur al legislativelor a asigurat majoritatea absolută pentru Uniunea pentru Majoritatea Prezidenţială (UMP), partid de dreapta care a strîns în jurul preşedintelui Jacque Chirac mai multe curente de dreapta. “Chirac are o majoritate istorică pentru reformă”, a titrat, la rîndul său, cotidianul economic “Les Echos”, în timp ce “La Tribune” afirmă: “Chirac are majoritate şi cinci ani pentru reformă”. “La Croix” remarcă, sub titlul “Chirac are majoritatea”, că nici o majoritate parlamentară nu a reuşit, după 1978, să înregistreze succese fără a forma alianţe. “Le Parisien” se întreabă “Prea mult?”, referindu-se la cele 399 de mandate obţinute de forţele de dreapta, reprezentînd două treimi din Adunarea Naţională, dar şi la recordul înregistrat în ceea ce priveşte absenteismul - aproape 40 la sută. LONDRA - Presa britanică a apreciat că victoria zdrobitoare a dreptei franceze la alegerile legislative îi va permite premierului Jean-Pierre Raffarin să aplice reforme profunde. “Nu există nici un motiv să credem că Raffarin nu va reuşi să îşi atingă obiectivul, care prevede adoptarea de către Parlament a unor reforme de anvergură”, afirmă “The Guardian". “Preşedintele Jacques Chirac trebuie să folosească acest mandat extraordinar”, afirmă, la rîndul său, “Times", remarcînd faptul că “alegerea lui Jean-Pierre Raffarin, provincialul premier interimar, este total opusă alegerii lui Alain Juppe, intelectual rece și parizian, ale cărui încercări de a impune măsuri de austeritate s-au încheiat dezastruos”. “Daily Telegraph” susţine că “nimeni nu mai vorbeşte despre criză constituţională” în Franţa, unde “nu se mai pune problema de a afla cine conduce ţara”. “Franţa şi restul Europei vor beneficia, fără nici o îndoială, de reforme economice care să facă mai flexibilă piaţa muncii şi să liberalizeze economia în general”, consideră “The Independent”. MADRID Şi în Spania, presa de luni subliniază majoritatatea zdrobitoare obţinută de partidul preşedintelui francez, dar şi “misiunea colosală care îl aşteaptă” pe acesta. “Chirac s-a convertit în preşedinte absolut pentru următorii cinci ani", scrie “El Pais”, care salută faptul că Frontul Naţional nu a intrat în Parlament. “Pericolul este ca Jacques Chirac şi alţi lideri europeni - cum sînt Tony Blair şi Jose Maria Aznar - să depună eforturi pentru a bloca extremismul, ducînd o politică marcată de o profundă neîncredere faţă de imigranţi”, adaugă “El Pais”. “El Mundo” pune accentul asupra “majorităţii absolut zdrobitoare a dreptei în Adunarea Naţională”, remarcînd că “Jacques Chirac are proiecte ambiţioase atît pe plan naţional, cît şi în Europa”. “ABC" consideră că Franţa “i-a dat un cec în alb lui Chirac, pentru a aplica reformele de care are nevoie Franţa”. ROMA - Ziarele italiene consideră că francezii au votat pentru stabilitatea puterii, acordîndu-i lui Chiarc o majoritate zdrobitoare în Parlament, dar remarcă şi absenteismul ridicat. “Francezii au votat deci pentru o putere stabilă. Iar stabilitatea este reprezentatăde preşedintele reales cu o majoritate de dictatură africană”, scrie “La Repubblica”. Dar “partidul absenteismului este cel care pare să fi cîştigat, deoarece nimeni altcineva nu a primit 38,5 la sută din voturi”, adaugă ziarul citat. “Corriere della Sera" a publicat pe prima pagină o caricatură care îl prezintă pe Chirac în ţinută regală, afirmînd “Statul sînt eu... sau aproape”. Ziarul adaugă că "francezii au nevoie de certitudini şi de securitate, şi au demonstrat acest lucru”, dar subliniază faptul că 15 milioane de alegători au rămas în afara jocului. La rîndul său, “La Stampa" afirmă că “Jacques Chirac a obţinut ceea ce probabil că nici nu spera la început - majoritate absolută în Parlament, dar cu un procent-record de francezi care nu au votat”. VIENA - Victoria dreptei franceze la alegerile legislative îl transformă pe preşedintele Jacques Chirac într-o persoană “aproape atotputernică”, apreciază presa austriacă. “Preşedintele francez se află într-o situaţie fără echivalent în Europa de Vest", afirmă cotidianul “Kurier”, adăugind că “după ce a obţinut numai 19 la sută din voturi în primul tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale, Chirac dispune două luni mai tîrziu, de un Parlament care îi este total devotat”. “Majoritate absolută pentru preşedinte şi partidul său", titrează “Die Presse”, apreciind că “nu mai există nici un obstacol instituţional care să îl împiedice pe preşedinte şi guvern să îşi pună în aplicare programul electoral”. (îivântul nou Actualitatea internă şi internaţională Senatorul PD Aurel Pană declară că ideea desfiinţării prefecturilor trebuie analizată profund Senatorul PD Aurel Pană a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că trebuie analizată “mult mai profund” ideea desfiinţării prefecturilor ca instituţii, în momentul de faţă acestea nefiind altceva decît “o prelungire a judeţenelor de partid, care se amestecă în mod nepermis în treburile primăriilor”. în opinia lui Pană, funcţia de control a legalităţii acţiunilor primăriei - care revine în acest moment prefecturii - ar putea fi preluată de un oficiu juridic, format din fucţionari publici, care şi-ar da avizele de conformitate în legătură cu diverse hotărîri. Pană a mai arătat că singura ţară din Europa î care mai există prefecturi este Franţa, însă aici aceste instituţii funcţionează într-un cadru legislativ diferit şi au un alt rol. Prezent la conferinţa de presă, senatorul PD Constantin Bălălău a fost de părere că şi Consiliile Judeţene reprezintă “o anomalie", întrucît ele sunt conduse de un preşedinte (ce face parte, de regulă, din partidul de guvernămînt), care, alături de consilieri, votează bugetul şi repartizarea acestuia, dar el este în acelaşi timp şi ordonator principal de credite. PD a analizat, la sfîrşitul săptămînii trecute, situaţia din administraţia locală, în cadrul reuniunii primarilor acestui partid, desfăşurată la Lugoj. La reuniune s-a adoptat o rezoluţie care cere Guvernului să retragă din dezbaterea parlamentară Legea Statutului aleşilor locali. Referitor la problematica prefecturilor, rezoluţia cere Guvernului “să abroge sau să modifice corespunzător actele normative prin care se conferă puteri discreţionare prefecţilor şi subprefecţilor - inclusiv în sancţionarea aleşilor locali - să modifice procedurile de alocare a transferurilor bugetare, astfel încît ele să nu mai fie distribuite clientelar, prin consiliile judeţene”. Operaţiunile israeliene din Cisiordania au drept scop îndepărtarea lui Yasser Arafat Operaţiunile armatei israeliene în Cisiordania vizează îndepărtarea de la putere a preşedintelui palestinian Yasser Arafat, ceea ce ar permite afirmarea unor noi lideri, a afirmat, luni, un consilier al ministrului israelian al Apărării, citat de AFP. "Obiectivul principal al acestor operaţiuni este îndepărtarea lui Arafat şi crearea unui mediu favorabil afirmării noilor lideri, cum ar fi Mohammad Dahlan sau Mahmoud Abbas, deşi Dahlan este cea mai importantă figură’, a declarat consilierul David Hacham. "Pentru moment nu vedem nici un partener palestinian credibil. Arafat nu mai este un partener pentru negocierile de pace”, a adăugat el, apreciind că acesta a devenit ”un dictator”. Mohammad Dahlan, în vîrstă de 41 de ani, a demisionat la începutul lunii iunie din funcţia de şef al serviciilor palestiniene de securitate preventivă din Fâşia Gaza şi nu mai joacă nici un rol în cadrul Autorităţii Palestiniene, a afirmat Hacham. Yasser Arafat i-a propus lui Dahlan un post de consilier pe probleme de securitate, dar nu a primit, încă, nici un răspuns. Mahmoud Abbas (Abu Mazen) este al doilea în ierarhia Organizaţiei pentru Eliberarea Palestinei. Hacham, însărcinat cu problemele arabe în cadrul Ministerului israelian de Interne, a apreciat că operaţiunea desfăşurată în perioada 29 martie - 10 mai în Cisiordanian a fost un "succes”, mai ales avînd în vedere că aşteptările palestinienilor privind susţinerea lumii arabe sau concretizat doar la nivel declarativ de ani, a demisionat la începutul declarativ. •-*--------—-■ PUR îi cere preşedintelui Iliescu să răspundă la solicitarea de a nu promulga legea impozitului pe profit Partidul Umanist solicită preşedintelui Ion Iliescu un răspuns în legătură cu cererea privind nepromulgarea legii impozitului pe profit, formulată printr-o scrisoare transmisă, la începutul săptămînii trecute, şefului statului de către preşedintele PUR, Dan Voiculescu, informează un comunicat al PUR remis, luni, agenţiei MEDIAFAX. în scrisoare se menţionează nemulţumirea Partidului Umanist faţă de respingerea, de către Parlament, a unui amendament al PUR referitor la scutirea de la plata impozitului pe profitul reinvestit în crearea de noi locuri de muncă, pentru activităţi de protecţia mediului şi pentru investiţii pe piaţa bursieră. Potrivit amendamentului, de aceste scutiri urmau să beneficieze agenţii economici fără datorii la bugetul asigurărilor sociale şi la bugetul statului, pentru a încuraja bunii contribuabili şi a nu împovăra bugetul, se arată în comunicat, “în condiţiile în care există acte normative pentru reeşalonarea datoriilor şi anularea penalităţilor pentru firme care nu şi-au achitat ani de zile obligaţiile bugetare, ar fi normal să beneficieze de stimulente şi întreprinzătorii corecţi”, se mai arată în comunicat. în scrisoare, Dan Voiculescu îi solicită preşedintelui ţării să nu promulge legea şi să o retrimită Parlamentului pentru o nouă dezbatere în regim de urgenţă. Şi liberalii i-au solicitat preşedintelui Ion Iliescu, într-o scrisoare deschisă, să nu promulge Legea privind impozitul pe profit şi să o retrimită la Parlament cu recomandarea unei noi dezbateri. Legea impozitului pe profit, adoptată de ambele Camere ale Parlamentului, stabilește că de la 1 ianuarie 2003, cota de impozit este de 12,5 la sută pentru partea din profitul impozabil care corespunde ponderii veniturilor încasate din export în volumul total al veniturilor. Începînd cu 1 ianuarie 2004, cota de impozit pe profit este de 25 la sută. Legea ar urma să intre în vigoare pe 1 iulie 2002 şi în termen de 30 de zile de la această dată Guvernul va aproba metodologia de calcul şi formularistica, precum şi regimul deductibilităţii fiscale a provizioanelor agenţilor economici şi ale societăţilor bancare precum şi regimul perisabilităţilor. Partidul Umanist Român a anunţat, pe 9 iunie, că îi va solicita preşedintelui Ion Iliescu să nu promulge legea impozitului pe profit şi să ceară Parlamentului o nouă dezbatere în regim de urgenţă. Guvernul de la Riyad neagă prezenţa unor celule al-Qaida ”în aşteptare” în Arabia Saudită Ministrul saudit de Interne, Nayef Ben Abdel Aziz, a negat prezenţa pe teritoriul ţării sale a unor celule "în aşteptare” din reţeaua al-Qaida, se arată într-o declaraţie a ministrului de Interne saudit, prinţul Nayef, dată publicităţii duminică, transmite AFP. "Dacă am fi descoperit astfel de celule le-am fi distrus prin diferite metode securitare, dar, cu voia lui Allah, ele nu sunt prezente în regat”, a declarat prinţul Nayef, citat de cotidianul saudit ”Okaz”. Ministrul adjunct de Interne, prinţul Ahmed Ben Abdel Aziz, a negat şi el prezenţa unor astfel de grupuri şi a afirmat că Statele Unite nu au acuzat niciodată Arabia Saudită că adăposteşte celule ”în aşteptare”. Washingtonul nu a formulat acuzaţii împotriva regatului saudit "legate de prezenţa unor celule al-Qaida ”în aşteptare” în această zonă” deoarece “reţeaua nu este prezentă în Arabia Saudită”, a declarat prinţul Ahmed, citat de cotidianul arab "Al-Hayat". El a afirmat că autorităţile de la Riyad i-au reţinut pentru interogatorii pe “saudiţii care au venit din Afganistan, Pakistan şi alte ţări”, dar detenţia lor nu a fost de lungă durată. ’’Este o măsură preventivă pentru a ne completa informaţiile despre reţeaua al-Qaida şi persoanele implicate în activităţi teroriste”, a adăugat prinţul Ahmed, fără a preciza numărul persoanelor reţinute. Prinţul Nayef i-a sfătuit pe saudiţi să evite călătoriile în Statele Unite pentru a evita măsurile complicate adoptate de autorităţile însărcinate cu controlul imigraţiei în această ţară. Au început lucrările la zidul defensiv între Israel şi Cisiordania Ministrul israelian al Apărării, Binyamin Ben Eliezer, a deschis, duminică, lucrările de construcţia unui zid defensiv de-a lungul Liniei verzi cu Cisiordania, menit să împiedice infiltrarea palestinienilor kamikaze în Israel, relatează AFP. Ben Eliezer a inspectat locul unde se vor ridica primele construcţii în apropierea satului arab israelian Kafr Salem, de lîngă Cisiordania, la vest de oraşul Jenin, 70 de km nord-est de Tel Aviv, potrivit unui corespondent al AFP. Mai multe buldozere au pregătit terenul, duminică dimineaţă, în vederea construirii primului tronson al zidului. Lucrările, al căror cost a fost estimat la 400 de milioane de shekeli (aproximativ 80 milioane de dolari), vor dura şase luni, iar zidul va despărţi oraşele palestiniene Jenin, Tulkarem și Kalkiliya de teritoriul israelian. Ele au început într-un sector extrem de vulnerabil, de unde atentatorii palestinieni s-au infiltrat în Israel în ultimele luni. Potrivit serviciilor de securitate israeliene, atacatorii au beneficiat de complicitatea arabilor israelieni din localitățile din apropierea "Liniei verzi”. Un elicopter cu cinci persoane la bord a fost dat dispărut în Marea Egee Un elicopter al Centrului naţional de salvare elen (Ekav), cu cinci persoane la bord, a fost dat dispărut, în noaptea de duminică spre luni, în sudul Mării Egee, au anunţat surse din cadrul Ministerului Marinei Comerciale, citate de AFP. Elicopterul, de tip Agusta, transporta doi piloţi, o infirmieră, un însoţitor de zbor şi un bolnav, îmbarcat din insula Anafi, şi se îndrepta spre Rhodos, au precizat sursele citate. Aparatul a dispărut de pe ecranele radar la ora locală 02.15. Autorităţile au trimis la fața locului două elicoptere de salvare SuperPuma și un avion de tip C-130. # Patru persoane au fost date dispărute în urma coliziunii între un cargo rus şi un vas turc Echipele de salvare turce căutau, duminică, patru persoane date dispărute în strîmtoarea Bosfor după ce ambarcaţiunea turcă în care se aflau a naufragiat, în noaptea de sîmbătă spre duminică, şi s-a scufundat după ce a fost lovită de un cargo rus sub pavilion cambodgian, au anunţat surse maritime turce, citate de AFP. Coliziunea s-a produs la puţine minute după miezul nopţii, în regiunea Kurucesme, în partea europeană a Istanbulului, a declarat un purtător de cuvînt al gărzilor de coastă. Vasul turc, Yeni Beşiktaş 2, s-a scufundat. La bordul navei se aflau cinci membri ai ehipajului şi 26 de pasageri. Trei membri ai echipajului de pe nava turcă, printre care şi căpitanul vasului, şi 24 de pasageri au fost salvaţi, dar patru persoane au fost date dispărute, potrivit purtătorului de cuvînt. Un bilanţ precedent, oferit de surse ruse, informa că două persoane au dispărut, iar alte ,15 sunt rănite. Cargoul, Modiks 3, care transporta metal din Ucraina spre Italia, a fost uşor avariat, au anunţat autorităţile maritime turce. Cauzele coliziunii nu sînt, pentru moment, cunoscute. .* ft Un bărbat înarmat a rănit trei persoane într-un bar din New York Un bărbat înarmat a deschis focul, duminică seara, într-un bar din New York, rănind trei persoane, înainte de a fi imobilizat de două cliente şi arestat de poliţie, au anunţat, luni, surse din cadrul poliţiei citate de AFR Steven Johnson, în vîrstă de 34 de ani, a intrat în localul Barkeloce din Manhattan, avînd asupra sa trei arme, o sabie de samurai de 75 de centimetri, 153 de încărcătoare, un cutter, o brichetă şi un recipient cu kerosen. Potrivit martorilor, Johnson, cetăţean de culoare, a strigat ”în seara asta vor arde nişte albi”, după ce a deschis focul şi a rănit trei persoane. El a început să arunce kerosen asupra persoanelor prezente, dar a fost imobilizat de două cliente - Ann-Margaret Gidley, în vîrstă de 23 de ani, şi Annie Hubbard, de 34 de ani. ’’Ştiam că avea o armă şi o brichetă şi nu voiam să murim", a declarat Ann-Margaret Gidley, în timp ce Annie Hubbard a spus: ’’Trebuia să facem ceva, altfel am fi murit”. Johnson a fost uşor lovit la cap de un glonţ al forţelor de poliţie sosite la faţa locului pentru a-l aresta pe agresor. Bărbatul, disperat în urma decesului soţiei sale, i-a lăsat fiului său, în vîrstă de 10 ani, o scrisoare în care îşi anunţa intenţia de a se sinucide.