Cuvântul Nou, iulie 2007 (Anul 18, nr. 4933-4955)

2007-07-24 / nr. 4952

Actualitatea internă ------------------------------------------------perina 3 3 Ce ne determină să alegem un anumit partener 3 Christina Aguilera la apărarea rivalei Britney Spears 3 Trei pe zi... ---------------------------------------Plinite 3-3 SPORT ------------------------------------------------pagina 6 Cotidian social-politic al județului Covasna Anul XVIII Numărul 4952 • Marti 24 iulie 2007 8 pagini 40 bani Editorial Polul bogăţiei Dacă tot avem în ţară un pol al sărăciei ile ce n-am avea şi unul al bogăţiei? Sigur, nu este vorba despre cei care s-au lansat în diferite afaceri şi au câştigat cât au câştigat, ci de oameni care îşi iau salariul de la stat, deci funcţionari publici, şi care sunt mai egali decât alţii atunci când vine vorba despre venituri. Ştiţi câtă pensie ia un procuror militar? 50 de milioane în bani vechi, başca aproximativ un miliard jumătate pentru că a avut bunăvoinţa să ceară trecerea in rezervă... Cu venituri asemănătoare se pot lăuda şi alte categorii de militari, poliţişti, judecători şi... cam aici se opreşte lista. Nu insă medicii, inginerii, profesorii şi uite categorii de intelectuali, dar şi alţi angajaţi care s-au mulţumit să fie simpli funcţionari publici. Asta pentru că tot se vorbeşte în aceste zile despre “majorarea pensiilor”, măsură în urma căreia vor avea de câştigat, probabil, tot cei cu pensii mari şi foarte mari. Fără discuţie, nu este vorba despre milioane de persoane aflate în această situaţie, dar discrepanţa existentă între unii şi alţii denotă o anumită gândire la nivelul cel mai înalt al statului. Preşedintele ţării frecventează cu asiduitate diferitele reuniuni ale magistraţilor, le cântă un strună din motive lesne de înţeles, dar atunci când vine vorba despre restul pensionarilor acelaşi Traian Băsescu strâmbă din nas, se codeşte să semneze legea, cere lămuriri privind resursele. Nu acelaşi lucru se întâmplă atunci când se măresc lefurile aceleiaşi categorii de privilegiaţi. La rândul lor, parlamentarii se cred şi ei deasupra omului de rând atunci când este vorba să-şi aloce nişte venituri suplimentare, fără a cere explicaţii privind provenienţa banilor. Vine însă vorba despre profesori sau medici, bineînţeles altfel se poartă discuţiile, nu se găsesc bani, nu sunt legi, nu există bunăvoinţă. Discrepanţele existente intre anumite categorii de pensionari, dar şi lefegii, sunt promovate cu obstinaţie din interese particulare. Nu avem nimic împotrivă ca unii oameni să se îmbogăţească de pe urma abilităţii lor in afaceri, dar care comportă şi anumite riscuri, in schimb este incalificabilă “grija” guvernanţilor pentru unii salariaţi care s-au distins întreaga viaţă prin acumularea de avantaje. Ar trebui să existe o minimă echitate între cei ce iau salariul de la stat, astfel încât să nu apară diferenţe uriaşe între unii şi alţii. Pentru aceasta este nevoie, însă, ca guvernanţii şi parlamentarii să se trezească la realitate. Nu am auzit ca un ministru sau un deputat să-şi fi dat demisia deoarece a constat că I inegalităţile persistă în ciuda demersurilor sale de a promova legii mai drepte. Nu am auzit ca un lider de partid sau senator să facă I grevă pentru că în ţară există nemulţumiri printre cei ce formează polul sărăciei. Nici gând, ei sunt aliaţi doar cu cei ce fac parte din celălalt pol. în mai multe localităţi din judeţ. Incendii provocate de caniculă şi de neglijenţă, soldate cu importante pierderi materiale în cursul săptămânii trecute, ca urmare a temperaturilor deosebit de ridicate, de peste 35 de grade la umbră, care s-au înregistrat şi în judeţul nostru, dar şi a neglijenţei unor persoane, s-au produs câteva incendii soldate, din fericire, numai cu pierderi de ordin material. Trei dintre incendii au fost declanşate de autoaprinderea unor cantităţi de fânuri depozitate în gospodăriile unor cetăţeni din Mărtineni, Aradi şi Valea Seacă, altul de autoaprinderea vegetaţiei uscate de pe un teren agricol, în suprafaţă de 10 hectare, din Zagon. Cel mai grav incendiu a fost însă la Calnic, sat aparţinător comunei Valea Crişului, în ziua de 19 iulie, şi a avut loc ca urmare a neglijenţei unui locuitor, care s-a apucat să sudeze ceva în șura sa cu fân, iar în urma producerii unui arc sau de scântei electrice, a izbucnit focul ce s-a extins cuprinzând anexele altor 4 gospodării vecine. O PAGINA 3 m. BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ „BOD PÉTER” SFÂNTU GHEORGHE Tel. 351 609,315 57' SEPSISZENTGYORG BOD PÉTER MEGYEI KONYÁR ss, Spitalul Intorsura Buzăuluiobiectiv ce se doreşte finalizat în acest an în spitalele covăsnene - instituţii în care se resimte probabil cel mai acut nevoia de a fi finalizate consolidările sau construcţiile începute - se lucrează după principiul melcului. E momentul să ne oprim atenţia asupra construcţiei spitalului din oraşul întorsura Buzăului, unde se bate pasul pe loc de câţiva ani buni. Chiar dacă primarul oraşului, Gheorghe Baciu, a bătut pe la toate uşile ministerului Sănătăţii pentru a primi fonduri cât mai substanţiale şi a obţinut 20 de miliarde de lei pentru finalizarea construcţiei respective, cineva pune frână execuţiei. Se pare că vina o poartă fostul constructor, care nu şi-a făcut Angela NEGOIŢA O PAGINA 3 STRICT AUTENTIC Jder electrocutat în curtea morii din localitatea Chilieni, pe un stâlp de înaltă tensiune unde îşi avea cuibul o familie de berze şi-a găsit sfârşitul un JDER de o frumuseţe exemplară. Personajul a avut calitatea de musafir nepoftit la cuibul berzelor, fapt pentru care a suportat consecințele. Angela NEGOIȚĂ MERIDIANE Voronin a dezvăluit în numele cui a atacat Kalman Mizsei România în interviul acordat vineri seara postului de televiziune NIT, în limba rusă, preşedintele Vladimir Voronin a ridicat voalul de pe o taină care de două săptămâni îi frământă pe ziariştii de la Chişinău, in numele cui a atacat România reprezentantul special al UE în Republica Moldova, Kalman Mizsei scrie, luni, cotidianul Timpul din Moldova de peste Prut. Voronin a recunoscut în interviul menţionat, după cum relatează în continuare Timpul, că, în cadrul vizitei sale la Bruxelles din 18-19 iunie, “a povestit totul” despre "politica României în domeniul cetăţeniei". Voronin a mai recunoscut şi faptul că a insistat la UE ca Centrul comun de eliberare a vizelor să fie deschis pe lângă Ambasada Ungariei din Chişinău, pentru a lipsi România de avantajul de a fi "singura ţară prin care se putea intra în Europa”, în acelaşi interviu - prima apariţie publică de acest gen a preşedintelui moldovean după înfrângerea pe care comuniştii au suferit-o în alegerile locale din iunie - Voronin a acuzat în continuare România că aceasta ‘ ’a propus deschiderea unui centru de vize ca să dicteze moda - cine să ajungă în Europa şi cine nu”. ’Românii au vrut să facă ceea ce fac de o sută de ani şi ceva - cetăţenii noştri care ajung în Europa trebuie să ajungă ca cetăţeni români. Despre toate acestea eu le-am vorbit ! PAGINA 7