Cuvântul Nou, iunie 2008 (Anul 19, nr. 5163-5183)

2008-06-02 / nr. 5163

Vremea Județul Covasna ■mbbmbhhbi Cotidian independent—Luni 2 iunie 2008 Anul XIX Nr. 5163 » 8 pagini • 40 bani PATRONATUL PRESEI ^ DIN ROMÂNIA nOnEuiA ^ Luni 2 iunie Minim: 18 °C Maxim: 28°C Marţi 3 iunie Minim: 18 °C Maxim: 28°C^ La întorsura Buzăului Valorificarea materiei prime din zonă se realizează la nivel superior PAQIPIAg Aburii alcoolului i-au tulburat într-atât mintea unui individ, încât s-a dus la restaurant cu... toporul! momAg] EDITORIAL Gabriel Florescu Verde la drumul mare Uf, am scăpat şi de ce a fost mai greu în această primăvară: alegerile locale. Rezultatele nu le cunoaştem, încă, dar ele sunt mai puţin interesante pentru cetăţean, important este să vedem acum modul în care promisiunile se vor pune în aplicare. Ştiind că una din marile hibe ale judeţului o reprezintă starea drumurilor, aşteptăm să vedem cum noile autorităţi se vor implica în refacerea sau construirea unor artere de circulaţie. Bineînţeles, ceea ce ne doare cel mai mult este situaţia şoselelor naţionale ce traversează judeţul, în special porţiunea Chichiş-Bixad. Urmează, apoi, tronsonul Reci- Covasna, o secţiune despre care mult s-a vorbit, dar puţin s-a făcut. Aceasta ar fi prima cerinţă pentru atragerea turiştilor: să avem artere circulabile, fără pericole de a ne “rupe” maşinile şi a umbla după aceea prin tribunale pentru a obţine daune din partea autorităţilor aşa cum a fost obligat cetăţeanul german care a dat în judecată forurile judeţene pentru defecţiunile pricinuite maşinii sale de starea drumului. Dar la noi mai marii judeţului de până acum s-au ocupat de orice altceva decât de problemele serioase. Iată, de pildă, tâmpenia cu amplasarea panoului “turistic” privind Ţinutul secuiesc la Aita Mare pe un drum practic necirculat şi nu numai de turişti, dar nici de autohtoni. Las' că va îmboldi turiştii spre frumuseţile judeţului panoul de la Bicfalău... Aşa a conceput Consiliul judeţean promovarea turismului! Iar rezultatele sunt cât se poate de deplorabile. Dacă în orele dimineţii de ieri, 1 iunie, zi în carea a avut loc primul tur al alegerilor locale, numărul persoanelor cu drept de vot din judeţul nostru care s-au prezentat pentru a introduce buletinele de vot cu opţiunile lor în urnele secţiilor de votare a fost redus, situându-se sub media de 7 la sută pe ţară, comunicată de Biroul Electoral Central ca fiind cea înregistrată la ora 10, la orele amiezii afluenţa de alegători a început să crească semnificativ. Fapt vizibil şi în municipiul Sfântu Gheorghe, unde spre secţiile de votare la care erau arondaţi se îndreptau tot mai mulţi femei şi bărbaţii, îndeosebi de vârstă medie şi din categoria persoanelor de vârsta a III- a, dar şi tineri, parcă ceva mai numeroşi decât la alegerile locale precedente. La intrările în câteva secţii de votare, ne-am oprit pentru a pune o singură întrebare unora din alegătorii care tocmai votaseră. Iată întrebarea: Care consideraţi să sunt problemele cele mai importante pe care consiliile local şi judeţean ce vor fi alese, ca şi viitorul primar al municipiului Sfântu Gheorghe, vor trebui să le soluţioneze în următorii 4 ani? A. GOLCIU ! O preformanţă de neinvidiat Am ajuns pe “podium” în clasamentul judeţelor cu cele mai ridicate rate ale şomajului La sfârştul lunii aprilie, rata şomajului în judeţul Covasna atinsese nivelul record, de 7,5 la sută din forţa de muncă existentă, cu mult peste rata şomajului înregistrată la nivel naţional, de numai 3,9 la sută. Nu-i de mirare că în aceste condiţii ocupam în clasamentul judeţelor cu cel mai ridicat şomaj un nedorit loc III, înaintea noastră, cu rate mai mari ale şomajului, aflându-se judeţele Vaslui şi Mehedinţi, în cursul lunii trecute, chiar dacă în judeţul nostru rata șomajului a înregistrat comparativ cu cea din luna precedentă, o scădere cu aproape o jumătate de punct procentual, continua să fie ridicată, mai exact de 7 la sută. A. GOLCIU PAGINA. Alegerile locale, în câteva date parţiale furnizate de BEJ în judeţ, ca în toată ţara, ieri au avut loc alegerile locale. După o campanie electorală destul de plictisitoare, dar fără incidente majore a venit şi momentul în care cetăţenii şi-au exprimat opţiunile, înaintea închiderii ediţiei ziarului nostru, conform celor declarate de preşedintele Biroului Electoral Judeţean, dl. judecător Pusztai Miklós, până la ora 14.00 în judeţul nostru votaseră 21, 14 % din totalul cetăţenilor cu drept de vot, în mediul urban prezenţa a fost mai scăzută decât media pe judeţ, respectiv de numai 17,40 %, în timp ce în mediul rural, până la ora menţionată, se înregistrase o prezenţă de 25, 34%. Dintre sesizările primare la BEJ am reţinut-o pe cea depusă de UDMR prin care se solicita retragerea acreditărilor emise pentru membrii ai organizaţiei neguvernamentale apolitice Sepsireform. Pentru că BEJ nu a ajuns la o înţelegere pe cale amiabilă cu contestatarul, sesizarea a fost trimisă mai departe spre rezolvare Biroului Electoral Central. Totodată în legătură cu inscripţiile găsite pe asfalt în apropierea unor secţii de votare din municipiul Sfântu Gheorghe, inscripţii care au fost considerate ca fiind semnul electoral a unui partid. BEJ a luat legătura cu conducerea Poliţiei Judeţene pentru ca acestea să fie îndepărtate, pentru ca alegătorul să nu fie influenţat, iar în paralel să fie făcute cercetări pentru depistarea autorului acestor inscripţii, în cursul zilei de mâine, vom reveni cu noi date privind desfăşurarea alegerilor locale în judeţul nostru. « Roxana GABOR S-a realizat harta radonografică a Trastațiunii Covasna