Cuvântul Nou, iunie 2008 (Anul 19, nr. 5163-5183)

2008-06-02 / nr. 5163

■ Anul XIX Nr. 5163 Pagina 4 Inspectorul general adjunct al Jandarmeriei Române, gen. dr. Olimpiodor Antonescu, a declarat, pentru ROMPRES, că situaţia din localitatea ilfoveană Ştefăneşti este inedită, raportat şi la alegerile locale precedente. Sute de persoane s-au îmbulzit, duminică, la urnele de la secţia nr. 2 din localitatea ilfoveană Ştefăneşti, determinându-l pe preşedintele secţiei să închidă temporar secţia. Potrivit generalului Antonescu, jandarmii au permis accesul alegătorilor în secţia de votare în serii de câte zece persoane, în faţa clădirii fiind în continuare aglomeraţie. Foarte multe persoane vor să-şi exercite dreptul la vot şi s-a creat acea îmbulzeală la intrare. Nu am mai întâlnit în ţară asemenea interes pentru exercitarea votului şi nici la alegerile precedente. E o situaţie inedită’, a declarat Antonescu. Conform acestuia, 60 de jandarmii au fost dislocaţi la secţia de la Ştefăneşti. Pe lângă jandarmi, în zonă sunt prezenţi şi 15 poliţişti ilfoveni, inclusiv luptători de intervenţie DPIR, potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie (IJP) Elena Banu. Scandalul început duminică dimineaţă la Secţia de votare nr.2 de la şcoala din comuna ilfoveană Ştefăneşti continuă şi la această oră, incinta fiind din nou asaltată de simpatizanţii principalilor doi candidaţi - primarul Anghel Bababoc (PNG-CD) şi viceprimarul Aurel Pârvu (PSD). Antonescu (Jandarmeria Română). Situaţia de la Ştefăneşti este inedită BEM a fost sesizat de Pro Democraţia că premierul a votat cu cartea de alegător Preşedintele Biroului Electoral al Municipiului Bucureşti (BEM), Ileana Dănăilă, a declarat, duminică, că Asociaţia Pro Democraţia a făcut o sesizare atât la BEM, cât şi la BEC privind votul pe baza cărţii de identitate. Dănăilă a precizat că în sesizarea Asociaţiei Pro Democraţia se solicită luarea măsurilor legale şi constatarea faptului că la secţia 1140 din sectorul 6, premierul Călin Popescu - Tăriceanu a votat pe baza cărţii de alegător. ‘’Votul premierului nu poate fi anulat după ce a fost introdus în urmă, nici nu se pune problema la acest moment, şi nici nu există dispoziţii legale care să ne permită să anulăm alegerile. Cei de la sectorul 6 vor da un răspuns în sensul dacă apreciază necesară sancţionarea persoanei care a încălcat legea. In urma cercetărilor se va vedea dacă s-a permis sau nu exercitarea dreptului de vot pe baza altui document de identitate decât cel prevăzut de lege şi cine a făcut acest lucru. Alegătorul trebuie să se supună legii, dar în acelaşi timp cel care are obligaţia de a asigura respectarea legii este preşedintele secţiei de votare împreună cu ceilalţi membri”, a spus Dănăilă. Peste 28.000 cărţi de identitate, eliberate în ultimele două zile Bucureşti, 1 iun /Rompres/ Institutul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor (INEP) şi Serviciile Publice Comunitare Judeţene de Evidenţă a Persoanelor, inclusiv municipiul Bucureşti, au eliberat, în intervalul 31 mai - 1 iunie, 28.312 acte de identitate. Până la ora 14,00, s-au prezentat la urne 23,26% dintre alegători Aproximativ un sfert dintre alegătorii înscrişi pe listele electorale - 23,26% - s-au prezentat duminică la urne, până la ora 14,00, a anunţat purtătorul de cuvânt al Biroului Electoral Central, Marian Muhuleţ. Potrivit datelor furnizate de BEC, în mediul urban au votat 19,31% din alegători, iar în mediul rural 28,72%, în 22 de judeţe prezenţa la vot a fost superioară mediei calculate la nivel naţional, în Capitală, prezenţa la vot a fost de 14,84%, la ora 14,00. Cu acest procent de participare la urne, bucureştenii se află pe ultimul loc în topul judeţelor. 14 an?iWIÎN Competiţia Quit&Win 2008 şi-a desemnat câştigătorul QldttmBUkW&CMtke uurtL Organizaţia Mondială a Sănătăţii a stabilit pentru Ziua mondială fără tutun sloganul ‘Tinereţe liberă de fumat’, exprimând preocuparea profesioniştilor sănătăţii publice din toată lumea faţă de creşterea prevalenţei fumatului în rândul adolescenţilor şi adulţilor tineri, a declarat prof. dr. Radu Stroescu, de la Institutul de Sănătate Publică. Deşi în România, pentru prima oară în ultimele decenii, s-a constatat în 2007 un regres în prevalenţa fumatului: 30 % (33% bărbaţi, 27% femei) din populaţia de la grupa de vârstă 15-59 ani, faţă de la circa 35% (46% bărbaţi şi 24% femei) în 2003 , reflectând alinierea legislativă a ţării noastre la politicile UE şi efortul campaniilor de sănătate publică, numărul fumătorilor este încă mare. ‘Sorţii au trimis Marele Premiu România 2008 de 1000 euro oferit de Otter Distribution către Botoşani, unde Lamasan Marcel Bogdănel se găseşte întro etapă avansată de autentificare a noului său statut de nefumător. Este semnificativ că sorţii au pus încă o dată în lumină devotamentul vectorilor de sănătate publică comunitară care s-au aplecat cu grijă creştinească şi asupra conaţionalilor noştri care îşi recroiesc în penitenciare un rost de viaţă îmbunătăţită ‘,a declarat prof. dr. Radu Negoescu. Biletele la concertul Metallica s-au epuizat Biletele pentru concertul Metallica, care va avea loc 23 iulie, pe Stadionul Cotroceni, s-au epuizat, show-ul fiind declarat oficial sold-out, după cum au precizat organizatorii evenimentului, Emagic Entertainment. Biletele au fost puse în vânzare pe 5 aprilie, preţurile fiind cuprinse între 100 şi 350 de lei. în primele cinci zile s-au vândut peste 10.000 de bilete la concert şi spre la jumătatea lunii mai a mai existat o suplimentare de 500 de bilete. Metallica a lansat de-a lungul carierei opt albume de studio, doua albume live, doua EP-uri, nouă videolipuri, a vândut peste 100 de milioane de discuri și a primit șapte premii Grammy. Trupa, formată în anii ’80, și-a făcut foarte repede un nume pe scena thrash și s-a remarcat prin show-uri incendiare. Actualitatea internă Poliţistul rănit prin împuşcare a fost operat Poliţistul rănit prin împuşcare de către un coleg de la Secţia 20 a fost operat la Spitalul Universitar. Intervenţia a durat aproximativ patru ore şi a presupus cusături ale ficatului cu scop hemostatic pentru leziunile hepatice, o rezecţie parţială a colonului transvers cu instituirea unui anus contra naturii temporar, a declarat pentru ROMPRES , dr. Radu Costea de la Spitalul Universitar. El a adăugat că după şase săptămâni se va reveni la un anus normal. Dr.Radu Costea a precizat că starea pacientului este stabilă , are tensiune, puls normal, bolnavul se monitorizează 48 de ore pentru a se vedea dacă intervin complicaţii. Pacientul se află la Terapie Intensivă. Un poliţist de la Secţia 20 a fost împuşcat accidental de un coleg, a cărui armă s-a descărcat în timp ce o curăţa,în momentul incidentului, polițistul rănit lucra în sectorul procese verbale. Miluţ, încrezător că PNŢCD va avea reprezentanţi în CGMB Preşedintele PNŢCD, Marian Petre Miluţ, s-a declarat ‘încrezător în şansele PNŢCD de a avea reprezentanţi în Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după aceste alegeri’. ‘în această campanie, PNŢCD a dat dovadă de activism politic şi mobilizare, arătând bucureştenilor o faţă întinerită a acestui partid’, a spus Miluţ, la ieşirea de la vot, la Liceul ‘Nicolae Tonitza’. Preşedintele creştin-democrat consideră că partidul său a avut ‘candidaţi valoroşi, tineri care vor reprezenta şi de aici încolo PNŢCD’. ‘Am încredere că bucureştenii au votat pentru schimbarea actualei clase politice, care a transformat capitala într-un loc de nesuportat pentru cetăţenii ei’, a mai spus Miluţ.