Cuventul, iunie 1928 (Anul 4, nr. 1115-1144)

1928-06-14 / nr. 1128

2 THEODOR ATANASIU & C2 STR.BAZACA 1 • STR.CAROL 76-78• 80 • strhcalelor21 fíchiZiliefittea de mobile e o chestiune de încredere Dacă doriţi să cumpăraţi mobile bune, să nu vă pară rău pentru o călătorie la TÂRGU MUREŞ să priviţi magazinele de mobilă ale firmei SZÉKELY&RETS FABRICA ARDELEANA DE MOBILE S. A. Reprezentanta fabricilor de PIANE si PIANINE Bösendorfer, Stingi, Wirth şi Hoffmann Persoanele de încredere condiţiuni favorabile de plată INCAEHAHEA O IN SOS. PANDURI Epidemia de ciumă A apărut: No. T 16 pagini Anul 7 OGLINDA mim mare revista săptămânală ilustrată de actualitate 50 de vederi şi instantanee fotografice numeroase bucăţi distractive şi instructive. Exemplarul 7 Lei 0 crimă într’un tren Chişinău, 12. — Pe linia ferată, la klm. 12 în apropiere de stafia Strejeni, a fost găsit cadavrul oribil mutilat al unui bărbat. După poziţia în care a fost g£Uit şi aspectul îmbrăcămintei se crede că la mijloc este vorba de un atac banditesc Probabil că bandiţii au atacat victima în tren, au jefuit-o și au svârlit-o din vagon în plină viteză. Parchetul face cercetări. Ah! sjectacol reconfortant, colora Valescu în capul mesii şi cu maestrul în Empireu! Ah! toamna, rodul periodicităţii lirice! De ce nu mai aud uralele organului generaţiei noui, şi tânguirile victimelor! De ce tăcere în jurul celui mai intim fenomen cultural? D. Mihail Dragomirescu trebuie să trăiască. Trebuie lăudat sau înjurat. Tăcerea îl ucide, iar tăcerea lui indispune miile de cetitori credincioși. De câtva timp,nimeni nu îl mai ia în seamă. înainte, cronicarii umpleau lipsurile coloanelor cu laude sau ponegriri. Săptămânal și bisăptămânal — i se închinau buletine. De acum, tinerii au obosit scriind. Iar maestrul proerează, veşnic june şi ferice. Maestrul scrie, ucide, înmormântează, înviază, cu aceiaş generozitate şi acelaş geniu. De ce nu mai suntem informaţi a“nirg ultimelor descoperiri, asupra celor mai recente operaţii mamoşe la căpătâiul naşterilor poetice, asupra celor mai proaspete matchuri critice din aula Institutului? Tinerii îl evită ,bătrânii îl ocolesc cuviincios, copiii răspund năzuroşi: fugi, că nu mai ai haz ! Tragică soartă a celui mai autentic umorist român, să nu mai aibă haz! El, singurul, marele, etern tânărul maestru al râsului... Şi dece mă rog? Oare «Falanga» şi-a încetat apariţia, referenţii au dezertat, oltenii s’au împrăştiat şi d-ra Valescu s’a măritat? Nu. Toţi, la locurile lor- De ce atunci indiferenţă generală? însăşi cititorii nu se mai arată bucuroşi înaintea eventualelor pagini polemice. Şi pe nedrept. Au uitat că datoresc recunoştinţă inepuizabilului şampion. Nu întrevăd decât două soluţii, numai două, imediate şi imperative. Cila dintâiu: exilarea d-lui M. Dragomirescu în Insula Şerpilor pentru zece până la douăzeci de ani, interzicându-i-se colaborarea la oricare organ teritorial, precum şi constituirea sucursalelor Institutului în porturile dunărene. Ar fi dureros ,dar suportabil. Cel puţin, l’am şti în imposibilitate de a practica intens prozelitismul. L’am şti izolat, solitar, eroic. Aşa cum a rămas în Capitală. A doua soluţie: să-şi recâştige locul de frunte în publicistica noastră. Să se ridice iar în Empireu, iar să i se reproducă fotografia, şi tinerii să-l necăjească iar cu nuiaua critică şi Institutul să fie iar sărbătorit şi iar să auzim gorniştii de la «Falanga». In indiferenţă, acest unic fenomen se iroseşte. Ori toţi despre el, ori niciunul. Acolo unde e mulţi, e şi maestrul, iar cu el, tinereţea, talentul şi geniul. Mircea Eliade capitala Un mare scandal urmat de rănire s’a petrecut ori noapte pe şoseaua Panduri, unde indivizii Costică şi Petre Dani, fraţi, domiciliaţi în str. Paulina No 5, s’au luat la bătac cu prietenul lor Gheorghe Sidi, domiciliat în strada Stoian Barbu No. 5, rănindu-se cu cuţitele. Toată noaptea derbedeii au chefuit în curtea lui Matei Burzane, din şoseaua Panduri. Unul din cheflii Gheorghe Sidi despărţindu-se de ceilalţi tovarăşi, a plecat spre casă. Costică Dani, însoţit de un alt tovarăş a ajuns din urmă pe Sidi şi l-a lovit cu un stilet în cap. Victima a căzut plin de sânge, în mijlocul stradei. In timpul încăerărei sosind şi ceilalţi tovarăşi, a fost lovit, fără să se poată dovedi până în prezent de cine— şi Costică Dani, în abdomen Răniţi au fost transportaţi la spitalul Brâncovenesc, unde au fost internaţi, starea lor fiind foarte gravă Circumscripția a 5-a a început urmărirea derbedeilor. •------ooxxxoo------ O crimă pasională la Dorohoi Iaşi 12. — Din Dorohoi se anunţă, o dramă pasională. Inginerul Jean Borineacu, a fost acostat pe strada I. C. Brătianu din Dorohoi de d-ra Finkelstein, cu care era în relaţii de intimitate, şi care i-a cerut unele explicaţii■ Inginerul refuzând să stea de vorbă, d-ra Finkelstein a tras asupra amantului său un foc de revolver. Glontele ricoşând Boriineacu a scăpat neatins. Arestată, d-ra Finkelstein a declarat că intenţiona şi ea să se sinucidă după ce şi-ar fi ucis prietenul. Biroul secţiei de higiena a Ligei Naţiunilor a înştiinţat ministerul sănătăţii că dela 27 Mai la 2 Iunie s’au ivit următoarele cazuri de ciumă bubonică: Egipt: 18 la Mitneh, 17 (cu 5 morţi) la Benisulf şi 5 (cu 2 morţi) la Menufieh. Asia: 2 cauzri (cu un mort) la Bagdat, 1 la Canton, 3 la Haiphong, 1 la Saigon și 8 cazuri (cu 4 morți) la Bancok. ----—o o x x xoo—--- Transferările în învăţământul secundar In Monitorul Oficial No. 1266 din 12 iunie a. c. a apărut tabloul orelor vacante din învăţământul secundar, profesional, comercial şi normal din întreaga ţară." Aceste ore nu se pot ocupa decât prin transferare. Cererile de transferare vor fi adresate direct ministerului instrucţiunii, direcţiunii respective de învăţământ după categoria şcoalei unde doresc transferarea, până la 12 iulie cel mai târziu Conform legii cererile vor fi supuse deliberărilor Consiliului inspectorilor generali, care are nevoe spre a-şi da avizul de toate datele specificate în publicaţiunea No. 47751 care precede tabloul orelor vacante. Cererile cari nu vor avea pe verso toate datele menţionate în suscitată publicaţie nu vor fi luate în consideraţie. Orice cerere înregistrată la minister după 12 iulie nu va fi luată în cercetare şi de aceia este în interesul candidaţilor să evite întârzieri de poştă şi să petiţioneze în primele săptămâni. Pentru numirile cu titlul provizoriu şi numirile de suplinitori la orele ce vor rămânea vacante în urma transferărilor, ministerul va face publicații la timp. CU VAN ruc ktt in ne mii si Ine “ ..007^-OD- " - — (Continuarea articolului din pag. I-a) doua domenii în care se bate recordul. Este, apoi, un cuvânt — săracu foarte rare excepţii, toată lumea foarte foarte rare excepţii, lumea, însumi, însuţi, însuşi; acest adjectiv pronominal (dacă nu ne înşelăm aşa ceva trebue să fie) nu cunoaşte, şi pentru singular şi pentru plural, altă formă decât cea de însuşi : noi însuşi, voi însuşi, et.- Tot aşa, construcţia, trebue că este, e foarte des întâlnită. Şi tot aşa, influenţa franceză, par’că, face pt domnul Cezar Petrescu, de exemplu, să nu scrie—de foarte multe ori PE al unor acuzative: a văzut omul care a venit (vrând să spună: pe omul care a venit),,, etc. Dar, fiindcă acest articol am opus că e cu nume și că nimeni nu trebue să ne supere, (mai ales alăturat de d. Iorga) — vom pomeni că și Petronius pater grammatiens de la «Viitorul» — cine va fi fiind nu ştim, dar că pretinde — dânsul dela sine şi alţii dela domnia-sa — o bună românească, — anta ştim, — şi Petronius îşi are cu nemiluita, şi nu la distanţe planetare în timp şi spaţiu, greşelile proprii. In «Viitorul» de azi, minune, n’am găsit nici una, dar — în altele vechi —* destule. Și oprindu-ne acuma chiar la autorul articolului care a prilejuit rândurile de faţă — la Perpessicius, tocmai la domnia-sa observam în articolul Limba Română—, de mai alatăeri — putea n’ai citire și această frază: «Nu e decât o scăpare. Una şi bună, înaintea oricărei alta... Nu ştim precis, dar întrebăm: e corect spus oricărei alta? Nu: oricărei altei, sau oricărei altele? (N- R: ni se pare că aed, colaboratorul nostru, el însuşi, a scrântit-o). Să ’ncheem acuma cu o perlă dintr’o lucrare solină a unui student din anul trei, teză pe care un binevoitor ne-o trimite, s’a constatat că materia e compusă din diferite atomii care s’au cristalizat ca să înţelegem această trecere dela (materie) starea primitivă la una mai complexă avem nevoe de chimie. Acum, nu interesează provincia care l’a furnizat, pe student, Univesităţii din Bucureşti, dar fapt este că aşa scrie, într’o lucrare, un student de anul trei la această Universitate. Ştia el, director Pan, gratti, ce cerea — când arăta necesitatea introducerii limbii române la toate facultăţile. Cel puţin o catedră de punctuație sau punctografie — cum vreți să-i spuneți — și tot ar fi ceva. Accidentul de automobil ii pe pil Peşti-liriniC Şoferul Ilie n’a murit.Cum s’a întâmplat accidentul Victimele accidentului de automobil, din aproprierea şoselei Ploeşti — Bucureşti au fost aduse în Capitală şi internate la spitalul Colentina. D-na Slătineanu Eufroscina, cea mai grav rănită, fiind apucată de maşină în momentul când s-a răsturnat, a fost sdrobită de aripa maşinei, pe întreg corpul. Adusă la spital, după câteva minute a încetat din viaţă, fără a i se putea da vreun ajutor midecal. Şoferul IBoe a scăpat cu viaţă Cu aceiaşi maşină mai fusese adus la spital şi şoferul Ilie, despre care la început se bănuia că are fractura bazei craniului. Primele relaţii au fost că în cursul nopţei ar fi încetat din viaţă. In urma examenului medical, s-a constatat că victima nu este în stare gravă. Ce declară şoferul Şoferul Ilie, a putut da autorităţilor, relaţiuni privitoare la accident. El declară că era într’o stare complectă de ebritate şi la un moment dat când se găsea în plină viteză pe şosea, n’a mai văzut înainte, de cât iluzia unei şosele drepte. Automobilul, ajungând la un viraj, şoferul nu l’a observat şi maşina s-a răsturnat din plină viteză. Celelalte victime, sunt afară de pericol şi după câteva zile vor părăsi spitalul. rmEiljjpoASE In societate sau la teatru, la orice oră, frumuseţea părului trebue să vă preocupe în mod deosebit. De e blond sau brun, scurt sau lung, părul atrage întotdeauna priviri de admiraţie, dacă este într’adevăr, frumos. Remediul indicat pentru orice îngrijire a părului este Shampoo Elida. Părul de orice natură devine moale şi mătăsos, lucios, de culoare închisă şi frumos. Shampoo Elida Pentru toată lumea, în ambalaj albastru cu inscripţia aurită Pachetul pentru 2 spălături lei 10. Shampoo Elida Mişcare în corpul sanitar-militar — —Oo-Jjr»--- Medicii, veterinarii şi farmaciştii prevăzuţi mai jos, care au obţinut titlul academic respectiv, cu exerciţiul liberei practice în ţară, au fost avansaţi la gradul de medic, veterinar şi farmacist locotenent stagiar, însumându-se pentru executarea stagiului militar obligatoriu, la compania II-a sanitară. La gradul de medic locotenent stagiar, Frucht Moise, Pinkas Bruch Herman Armand, Lăzărescu N. Dumitru, Meierovici Maier, Paes Struletic, Hager Samoilă, Horovitz Alfred, Porjesz Francisc, Spartah Maier, Benzion Isidor, Weissberg Rudolf, Mavrodin Dan, Florian S. loan, Fisman B. David, Grümberg Wilhelm, Perehoizen Slioina, Claudian F. loan, Roşianu C. Nicolae, Buzoianu V Georghe, Ziller Adolf, Farkas Tiberiu, Verona Haim, Mandl Iosef, Mayer Martin, Tovaru Chr. Simion, Buczenchi Nicolae Carol, Tinman Haim, Götz Nicolae, Daiban Iacob, Caiman Emil Cardonsebi Isac, Weinstein Isac, Melzer Victor, Weinfeld Iacob, Marina I. Ioan, Chirculescu M. Dumitru, Felkler Herman, Eigenstein Moses, Braunstein Moritz, Ghidali Iosef, Firică I. Teodor, Rudeanu V. Alexandra, Leibovici Eugen, Evolceanu D- Radu, Glaubes Marcu Mayer, Rădulescu I. Nicolae, Georgescu Carpen Olimpiu, Schmidt Iosef, Saposnic Zusi, Leuchter Zoltán, Rottman Alfred Gottfried, Cohen Emanoil, Santai Augustin, Poleacu Gheorghe, Nelepcu Gh. Constantin, Grosu M. Ioan, Pasternak Mauryey, Cotter M. Armand, Vişineanu Nicolae, Cohn Alfred, Colfman Samuil, Dosef Pavel, Blasian Enric, Schwartz B. Haim, Vidiraşcu NConstantin, Dumitrescu Gh. Gheorghe, Broşteanu Ernest Raul, Weinselbeim Ghers, Kovács Arnold, Petrescu Mircea, Berthold Sost, Radion S. Ion, Buchler Frigyes, Popper Andrei, Santoi Iosif. La gradul de veterinar locotenentstagiar Igtian Marcu, Ghetie Vasile. La gradul de farmacist locotenent stagiar Goldştein Artur, Hersohn Hainrich, Bock M. David, Sotropa E- Vir gil, Kreva Beniamin, Segal M. Jaques, Szekely Eugen, Isehy Ernest, Reingewurz Siginmund, Presehel E- froim, Repaezky Iuliu, Kovari Iosef, Galperin Sohmil, Lazár Zoltán, Grimberg Leizer, Iacobsobn I. Iosef Legman Iacob, Krausz Alexandra, Martonfi Vasile Ladislau, Pieros Andrei, Zilberman Avram, Nagy Eugen. Următorii medici sublocotenenţi din institutul sanitar militar, absolvenţi a 5 (cinci) ani de studii, se înalţă la gradul de medic locotenent. Pe ziua de 1 Aprilie 1928 Dumitraş Eugen, Ursan Iosef, Pe ziua de 15 Mai 1928 Constantinescu G. Gheorghe, Paulian Em. Virgiliu . ■ - OXO-------------— Delegaţii uniunii generale a micilor industriaşi la Principele Regent Nicolae Marţi 12 Iunie col., Alteţa Sa Regală Principele Regent Nicolae a primit în audienţă pe d-nii Al. Samoil, N. Nicolau şi Toma Dumitrescu, delegaţii Uniunei Generale a Micilor Industriaşi, care i-au expus situaţia precară a micei Industrii şi lupta ce o duce această organizaţie pentru ajutorarea şi desvoltarea ei. In acelaş timp delegaţii au adus la cunoştinţă înaltului Regent că Uniunea a expus în târgul Moşilor, în două paviloane, produsele Micei Industrii. Cu această ocazie, s’a oferit prințului un joc de table, executat artistic în atelierele d-lui Gh. Georgescu, unul din expozanți. înaltul Regent, a promis sprijinul său pentru mica industrie —--—0X0-—— Sloe Notes Azi şi mâine la Parcul Oteteleşeanu se fac repetiţii generale ale feericei comedii muzicale «LUMPATIUS VAGABONDUS» cu întregul ansamblul: actori, muzica, dans, cor şi figuraţie, în vederea deschiderei stagiunei de vară a companiei dramatice «Teatrul Nostru», care va fi Vineri la ora 9 precis la Parcul Otetelişeanu-Biletele se vând la casa teatrului zinic între orele 10—12 a. m. şi 5—7 p. m. j\} r L Ateneul Român Artiştii pictori şi sculptori, expozanţi ai Salonului Ateneului, întruniţi Luni 11 Iunie au ales, prin vot, pe reprezentanţii lor, cari împreună cu Comisiunea artistică a Ateneului Român vor forma Juriul Salonului pentru anul viitor. Au fost aleşi: sculptorul I. Iordănescu şi pictorii: O. Băncilă şi Pan Ioanid. Conferinţe Mâine Joi 14 iunie ora 7 seara de profesor Nicolae Iorga va conferea tia la sediul Uniunei funcţionarilor din comerţ, industrie, bănci şi biurouri din strada Blănari, 14. Sâmbătă 16 Iunie 1928, ora 4 jump. m., domnul avocat stagiar Corneliu Alexandra Budescu, va ţine în sala Curţii cu juraţi din Palatul Justiţiei, conferinţa sa despre: «Problema minorităţilor». Prezenţa stagiarilor obligatorie. Bibliografii A apărut în editura «Junimea Literară» un elegant volum de «Evocări veneţiene de C- Narly cu desenuri de A. Barte. Autorul stăpâneşte cu iscusinţă un gen care participă deopotrivă din însemnările de călătorie, cu realismul şi critica pe care acest fel de literatură le compară, și poemul în proză, stilul împlecă aceste «contrarii» într’o fericită unitate. Teatrale SPECTACOLE Teatrul Regina Maria Ay, Ay, Ay, Teatrul Mic de Vară (Grădina Marconi, Cal. Griviţei) Ginerile d-lui Prefect. .^-x. Teatrul Alhambra Varietăţi. -------- li Reviste D-nul George Mihail Zamfirescu, autorul cunoscutei piese teatrale «D-ra Nastasia» va face să apară în curând «Sam, poveste cu mine, CU tine, cu el, în trei părţi, 8 capitole prolog, epilog şi un manifest. , * ' 'i D. Radu Boureanu, recentul pre* miat al S. S. R.-ului, a pus sub’ tipar un volum de poeme, intitulat «iUmbre peste unde». Un proces între moştenitorii lui V. Alexandri şi Academia Română Iaşi, 12. Prin testamentul său, Poetul Vasile Alexandri precizase că uzufructul casei sale de la Mirceşti revine soţiei sale Paulina, iar după moartea acesteia nepoatelor, Maţrgareta şi Elena Catargi. La rândul lor acestea au dăruit, casa Academiei Române. După moartea soţiei poetului, ’Academia a aplicat sigilii pe averea mobilă şi imobilă, dar nepoatele poeului au intentat proces, pretinzând că au dăruit instituţiei casa metlită şi relicvele aflate în interior. Procesul s’a judecat azi dar. pr.înnunțarea a fost amânată. --------exp------- ____ | Un interesant proces la Iaşi Iaşi 12 — Tribunalul Iaşi, în procesul dintre d. Michel Stern, cunoscut industriaş şi Banca da Credit din Praga cu sediul în Capitală, şi-a declarat competenţa, trimiţând afacerea spre judecată la Piatra-Neamţ. CorietatJudiciar CONDAMNAREA UNUI DEFRAUDATOR Tribunalul Prahova condamnase la 5 ani închisoare corecţională pe Aurel Lăzărescu, fost impiegat la Administraţia financiară a judeţului Prahova, învinuit de sustragere de acte publice şi fals în acte publice de pe urma căror operaţiuni Statul a fost păgubit cu un milion 200 mii lei. Absolvise tribunalul pe Marius Danielopol şi N. Nicolau, funcţionari superiori lui Lăzărescu la aceaşi administraţie, cari fuseseră învinuiţi că patronaseră operaţiile de defraudare ale subalternului lor dar îi condamnase solidar cu Lăzărescu la plata sumei defraudate. S. N apel a judecat acum câtva timp apelul acestor inculpaţi. Rămânând în deliberare, curtea a pronunţat astfel: a redus pedeapsa lui Lăzărescu la 4 ani, a menţinut absolvirea celorlalţi doi, a menţinut quantumul despăgubirilor solidar cu cei doi patroni ai operaţiilor lui Lăzărescu. CONDAMNAREA UNUI ŞOFEUR Ion Gulimănescu, şofeur pe un autobuz al soc. S. T. B. a călcat la 28 August 1927 pe calea Călăraşi pe un copil de 12 ani, Marin Ştefănescu, ucigându-l pe loc. Tribunalul Ilfov, s. L în complectul d-lor judecători, Se. Costinescu şi Tzigara Samurcaş, a condamnat pe acest şofer pentru omor prin imprudenţă la un an închisoare corecţională şi solidar cu societatea de tramvaie la 80.000 lei despăgubiri civile către mama victimei. O ORDONANŢA DE CLASARE D. judecător de instrucţie C. Răileanu, de la cab. , a dat ordonanţă definitivă de neurmărire în afacerea plângerilor de abuz de încredere ce se făcusră împotriva d-lui avocat Mişu Negreanu. D. judecător Răileanu în considerentele ordonanţei, arată că plângerile ce se făcuseră erau neîntemeiate şi imprecise. ATENTAT LA PUDOARE Croitorul Dumitru Vasilescu, de 20 ani, în serviciul unui croitor din str. Grigore Alexandrescu 75, ademenind pe o fetiţă de 10 ani Maria P. Chifor, şi-a bătut joc de ea dându-i şi o boală venerică. Dar în judecata curţei cu juraţi, această instanţă l-a judecat ori. In urma rechizitorului d-lui procuror Al. Procop Dumitrescu, comisia juraţilor a adus un verdict afirmativ cu circumstanţe atenuante pe baza căruia a condamnat pe această bestie la doi ani închisoare corecţională. ACT BUNE IN CONTENCIOS D. Const. Dumitrescu, fost preşedinte al trib. Dâmboviţa, a făcut acţiune împotriva deciziei Ministerului de Justiţie de a numi o comisie medicală, care avea însărcinarea de a-i examina starea mintală. Curtea de apel i-a respins această acţiune. A făcut recurs împotriva deciziei curtei de apel. I-a a fost respinit însă recursul ca neregulat introdus, deoarece el fusese introdus direct la Casație în loc de a fi introdus la Curtea de apel, aşa cum cere legea. DE MANDATE Tribunalul I- IV a confirmat mandatul de arestare emis de d. judeinstructor Al. Minculescu, împotriva lui Florea Ciortânel învinuit de falsificarea statelor de plata lucrătorilor atelierelor Griviţa şi delapidarea banilor obţinuţi de pe urma operaţiunei de fals. De asemenea au fost confirmate mandatele de arestare emise împotriva lui Marin Ionescu şi Matei Puică, excroci cu automobile și gramofoane. i,: — —rn—a—mbhwi WBSSBB^^^BBPBBSSS Razii sanitare în sectorul Albastru D. prof. dr. N. Minovici, primarul sectorului de albastru făcând ori inspecţie în cartierul Văcăreşti, a fost silit să depună închiderea a zeci de prăvălii care au fost găsite în infecţie. D. dr. Minovici a dat dispoziţiuni pentru acoperirea alimentelor şi ferirea lor de microbii şi bacteriile ce se ridică odată cu norii de praf, înăbuşitor. Nici un progres nu s’a putut constata la abator. Acelaşi sistem de spălarea matelor, acelaşi miros şi aceiaşi mizerie, nu numai pentru bieţii lucrători din serviciu, ci pentru un întreg cartier. Săptămânele trecute s’a adus apa... S’a hotărât să facă mai multe coşmele. S’a destinat o saca specială, numai pentru acest cartier, care să stropească de câte 2-3 ori pe zi. In curând se va face canalizarea căei Văcăreşti (porţiunea Abatorul Penitenciar), astuparea şanţurilor) aducerea luminei electrice şi îm sfârşit, aducerea ST. B.-ului brătienist... ------------OXO—JSI împroprietărirea foştilor deputaţi din „Sfatul Ţării“ Ministerul de domenii a decis ca foştilor deputaţi în „Sfatul Ţării’* împroprietăriţi în baza legii speciale, să li se libereze titluri de împroprietărire în conformitate cu legea agrară din vechiul regat. O parte din foştii deputaţi cerueră să li se facă acte de vânzare. Loturile nu vor putea fi înstrăinate decât după 5 ani de la atribuire. De altfel din informaţiunile noastre reese că unii foşti deputaţi au şi luat aconturi asupra loturilor de împroprietărire. ------xxooxx—----• Farmaciile de serviciu Azi 13 Iunie D. Ciolac, Baratiei 1?; Gh. Dan, Griviţei 183; Dr. A. Voitonovici, Victoriei 266; I. Mătăsaru, Victoriei HO; Dr. Einhorn, Carol 41; G. Paraschivescu, Dudeşti 54; N. Wassermann, Moşilor 240; D. M. Borş, Vasile Lascăr 42; St M. Antonescu, Şos. Ştefan cel Mare 125; Seb. Nitescu Prel. B-dul Ferdinand 8; Gh. Velescu, Șerban Vodă 21; Al. Munteanu, Mihai Vodă 8; Em. Friedmann, Rahovei 120; Gh. Romascan, Doamnei 27.* ---------exo--------