Cuventul, august 1928 (Anul 4, nr. 1176-1206)

1928-08-17 / nr. 1192

Centenarul lui Ion Raţiu Parastasele de la Sibiu şi Turda.Serbări comemorative în Octombrie La 19 August se împlineşte o sa aşezată pe casa lui Raţiu, devastată la de ani de la naşterea lii Ion Raţiu, fost preşedinte al partidului naţional român din Ardeal. Ion Raţiu a fost un adevărat martir al luptelor pentru libertatea politică, dusă de românii transilvăneni. De aceea amintirea lui este celebrată cu pietate de întraga suflare românească. In ziua de Duminică 19 August vor avea loc două parastase în memoria lui Ion Raţiu, la Sibiu, unde locueşte văduva marelui român şi la Turda, cu care prilej se va depune şi placa comemorativă ce a fost --------OO^ÎOO-----!•-- de unguri. La parastasul de la Sibiu, partidid naţional-ţărănesc va fi reprezentat prin însuşi preşedintele său, d-l Iidiu Maniu, iar la Turda prin d-l Ştefan Ciceo Popp. Osebit de manifestările de la 19 August vor avea loc la Turda, în cursul lunei Octombrie, serbările comemorative ale centenarului lui Ion Raţiu. Cu acest prilej se va desvălui şi statuia ridicată prin colectă publică din iniţiativa baronului Burda, opera sculptorului Medrea. Ştiri din Craiova A FURAT DOSARELE. — Aprodul Ioniţă Ştefănescu zis Gică, de la secţia I-a a trib. Dolj, de mai multă vreme sustrăgea dosare din arhiva veche a tribunalului, registre şi colecţiile monitorului oficial, pe care le vindea ca maculatură, cmerciantului Haralambie Gustescu din satul Romaneşti. Acesta la rândul său le revindea comerciantului Isac Ordnung din str. Justiţiei, din Craiova. Insă, cum ulciorul nu merge de multe ori la apă, i s’a înfundat şi aprodului Ioniţă Ştefănescu, care descoperia, a fost arestat şi depus. El a recunoscut fapta. Parte din dosarele furate au fost găsite şi înapoiate tribunalului.. SA SE DESPĂGUBEASCĂ. — Locuitorul Barta Böhm din comuna Haţeg, a venit acum câteva zile în oraşul nostru, unde moştenise un imobil de pe urma unei rude, — şi pe care vroia să o vândă. Cumpărătorul a şi fost găsit în persoana Iocuitorului Constantin Pârvu din satul Romaneşti, căruia Barta ia şi vândut imobilul! La eşirea de la tribunal, cum este obiceiul, cumpărător şi vânzător au intrat într’o cârciumă să bea aldămaşul. După câteva pahare, cumpărătorul Pârvu a plecat lăsând pe fericitul moştenitor în tovărăşia câtorva prieteni de ocazie. După un chef care a durat o zi şi o noapte, Barta s’a pomenit cu moştenirea... intrată la... apă. Ca să se despăgubească Barta a simulat un furt, acuzând pe cumpărător, că ia luat banii. Poliţia, bineînţeles a arestat pe bănuit, însă în urma cercetărilor făcute s’a dovedit că totul a fost o înscenare. Ba ceva mai mult, s’a dovedit că Barta furase un ceasornic dela Cleoplae din B-dul Carol, cared găzduise o noapte. Şi „păgubaşul” hoţ a fost trimis parchetului. ULTRAGIU. — Bicicliştii Zaharia Păunescu din str. Cogălniceanu No. 3 şi Ungureanu Dionisie din str. I. C. Brătianu No. 16, au fost arestaţi şi înaintaţi parchetului pentru că au lovit şi ultragiat pe sergentul de oraş cu postul în str. Unirei, care voia să aresteze pe un alt biciclist care călcase un copil. ATAC. — In grădina Mihai Bravu, Costică Sutiman, Dumitru Radu şi Creţulescu Ion zis Tufan, au pândit şi atacat pe locuitorul Rădulelescu Vasile din str. Zafhanalei, pe care l-au bătut şi rănit destul de serios la cap. Agresorii sunt urmăriţi. HOŢ ARESTAT. — Poliţia a arestat pe cunoscutul hoţ de trenuri Nicu Taşcu, prins în raionul circ. II pe când furase prin sistemul „Grand”, o importantă sumă de bani de la săteanul Grigore I. Tănase din comuna Pietrari-Vâlcea. RAZZIE .— In unire cu jandarmii poliţia a făcut o razzie prin cartierele mărginaşe ale oraşului, arestând printre alţi indivizi suspecţi şi pe Marin Rogojină şi Gh. Stănoiu, cari erau condamnaţi la câte doi ani închisoare pentru crimă. INCENDIU. — La aria sătenilor din Comuna Barbara, dela scânteile maşinei de treerat s’a aprins arzând recolta mai multor săteni, împreună cu garnitura de treerat. CLĂDIRE DE BISERICA. — In comuna Salcia, a hotărît înălţarea unui locaş a Domnului, din zid. In acest scop s’au întocmit planurile necesare aprobate de Sf. Episcopie, şi pentru ziua de 19 August s’a hotărît licitaţia pentru construcţia acelei biserici. Iniţiativa locuitorilor din Salcia merită toată lauda. ŞCOLARE. — La şcoala normală de învăţători „Ştefan Velovan”, din oraşul nostru, sunt vacante pentru anul şcolar 1928-929, următoarele locuri: Clasa I: 60 locuri din cari 50 burse şi 10 Solve; Clasa II: 12 locuri din cari 8 burse şi 4 Solve; Clasa HI şi IV câte 21 locuri din care 15 burse şi 6 Solve şi clasa V-a, 5 locuri Solve. înscrierile se fac la 15 August la 5 Sept., iar examenul de admitere are loc la 10 Septembrie. --------ooxxxoo-------- Şedinţa Consiliului technic superior Consiliul technic superior a ţinut ieri şedinţă la Ministerul lucrărilor publice, luând în discuţie următoarele chestiuni: Procetul pentru construcţia Palatului comunal şi al teatrului din Craiova în valoare de 31.082.065 lei. Proectul lucrărilor de îngrădire cu beton armat a noului târg din Cărei. Proectul pentru alimentarea cu apă a comunei Predeal. Proectul pentru construcţia unui local necesar judecătoriei şi pretoratului plăşei Horezu din judeţul Vâlcea. Proectul instalării unei conducte pentru apa de răcire între uzina electrică şi uzina hidraulică din Timişoara în valoare de 13 milioane lei. Proectul transferării şi măririi unei clădiri din str. G. Cantacuzino pentru a servi ca local al Serviciilor Ministerului Justiţiei, în valoare de 20.078.920 lei. 1 Nu se reiau negocierile polono lituane Berlin, 15 (Rador). — Ziarul «Paris-Midi» anunţă că împotriva oricărei aşteptări, d. Valdemaras ar fi decis să nu accepte propunerea guvernului polon a se relua negocierile între Polonia şi Lituania. ---113W?....... Noul preşedinte al Consiliului Poporului Paris, 15 (Rador). — Din Moscova se anunţă că d. Schmiedt a fost numit preşedinte al consiliului poporului, în locul d-lui Rykoff care este bolnav. CU VANT tfc -'51 „BINELE PUBLIC“ Clacuri, case fri mode si confectiuni... JUPANIŢA DE LA COLENTINA Am arătat în numărul nostru de ori, în mod oarecum parţial, activitatea — un fel de început doar — al poliţiei sanitare de moravuri. Şi am promis să revenim cu unele amănunte în legătură cu aceasta. Vrem să arătăm astăzi că, poliţia noastră de moravuri îşi reduce vânătorile doar pe străzile bucureştene, atunci când există anumite cluburi, — mixturi — case de rendezvous ferite de orice ochiu poliţist, case de mode şi eocafecţiufiii, localuri publice de marcă, — unde prostituţia clandestină se răsfaţă în voe. Şi e păcat că aceste locuri nu se «calcă». Ar da la iveală amănunte interesante, pe cât de amuzante, pe atât de edificatoare. C iubiri*boi,del S’au ivit, în ultimele luni câteva cluburi noui. Unele, intitulate «Binele public», altele botezate cu titulaturi mai mult sau mai puţin interesante. Unul e plasat vis-a-vis de Meriea Albă, altul pe strada Academiei, un al treilea în strada Câmpineanu. Joacă, la aceste cluburi, femei şi bărbaţi. La mese, — de ochii lumei probabil — diferite. După un poker, — sunt la dispoziţie anumite cabinete tainice. Cabinete aranjate cu rafinament, unde jucătoarele şi jucătorii îşi schimbă rolurile. Vasăzică cluburi bordel? Mai mult decât atât. Sunt case în care desfrâul este la tot largul. Dar pragul lor nu-i calcă nici un oficial, invulnerabile ?.... Sunt și case patronate de politiciani. In cartierul Romană, o cucoană a închiriat o vilă şi a transformat-o într’un club bordel în care se întâlnesc lepădăturile trotuarului bucureştean etichetat «lume bună». Oficiază acolo, în mare maestru, un politician avereşean voluminos şi cu mare suprafaţă... Maison X Dar casele de modă şi confecţiuni cari au ajuns adevărate lupanare ! Le arată lumea cu degetul. Ştie lumea că doamna cutare şi-a făcut rochia superbă pe care a arborat-o la ultima reuniune mondenă, dintr’o întâlnire cu X., pusă la cale de patronul sau patroana casei X. Şi mai ştiu «craii» în vecinică goană după inedit, că la cutare casă, doamna Y, s’a decis în fine să primească ultima toaletă expusă,recent la Paris, în schimbul unei ore de dragoste... După cum se vede, casele de mode şi confecţiuni concurează în mod foarte serios cluburile bordeie. Dar nu se atinge nimeni de ele. Vai, când d-na G. e furnizoarea casei curând potentat al zilei, cum ar îndrăzni agenţii poliţiei să murdărească covoarele saloanelor în care nu intră decât cei chemaţi tainici şi cu punga plină ? Scenă de Grand Guignol Cincizeci de mii de femei se sustrag controlului sanitar. Asta, în vreme ce prostituatele catalogate, purtătoare de boli scabroase, sau sănătoase, trec prin infernul unui tratament scornit drăceşte. A bâiguit un singur cuvânt «neparlamentar«? Va cunoaşte gălbaciul gardienilor de la Colentina. N a fost încă în spital? E trimisă săguste binefacerile .N’a sperţuît gardianca ? îşi va petrece noaptea în carcera spitalului. O capela mică, rece, părăsită în care — legenda spune — o jupăniţă vine în fiecare noapte în formă de strigoiu... şi ,în fiecare dimineaţă, pe lespedele reci ale fostei capele, prostituatele sunt găsite în nesimţire. Jupăniţă —strigoi are pradă bogată în fiecare noapte. Că se aruncă nenorocitele de pe ferestrele etajelor de spital, — preferând moartea, nopţilor reci petrecute pe lespezi în aşteptarea jupăniţei —, pe cine interesază ? La cluburile — bordel în casele de mode şi confecţiuni, jupăniţastrigoi nu-şi face apariţia niciodată... Piste. Excedentul bugetului francez Paris, 15 (Rador). — In ultimele două săptămâni ale lunei iulie, impozitele încasate se ridică la circa 1 miliarde 200 milioane franci, cu un spor de 373 milioane, faţă de evaluările budgetare. încasările făcute în primele şeapte luni ale anului curent, se ridică la 23 miliarde 500 milioane franci, adică cu un spor de 1 miliard 672 milioane franci, faţă de evaluările budgetare, şi cu 916 milioane franci mai mult faţă de perioada corespunzătoare a anului 1927. ——ooxxxoo------ Ţăranii ruşi împotriva comuniştilor Paris, 15 (Rador). — A cincea conferinţă a Uniunei Republicei sovietice a fost amânată pentru a doua oară. S’a fixat în mod definitiv tinerea ei pentru data de 13 Aprilie 1929. Noua amânare s’ar datori temerei că ţăranii s’ar putea folosi de conferinţă pentru a face propagandă împotriva partidului comunist. -------ooxxxoo------ Ministrul de externe turc la Budapesta Budapesta, 15 (Rador). — D. Tevfic Rouehdi Bey, ministrul de externe al Turciei a sosit eri în localitate, unde va rămâne mai mult timp. In onoarea sa se vor organiza mai multe mari recepţii cu caracter oficial. Mărinimia unor bandiţi Londra, 15 (Rador)). — Din Bagdad se anunţă că bandiţii care au atacat în apropiere de frontiera Syriei, un convoiu de automobile, au trimes la Damasc, sacii poştali ce capturase, împreună cu un automobil. Gestul bandiţilor se explică prin faptul că ei au constatat că sacii poștali aparțin Angliei, cu care ei au vor să se pună rău. -------ooxxxoo------ Moartea unui post german Berlin, 15 (Rador). — La Davos (Elveția) a murit în vârstă de 38 ani de tuberculoză poetul german Klabund. -ooxxxoo- Nici o negociere secretă între Franța şi Anglia Paris, 15 (Rador). — Contrar unor anumite telegrame din sursă americană, crecurile oficiale anunţă că în prezent nu se negociază în secret între Franţa şi Anglia, în vederea încheierei vreunui acord naval. Departamentul de Stat din Washington posedă toate documentele relativ la acordul naval. ------ooxxxoo-------- i A reisbucnit incendiul în munţii Vlădeasa Cluj 15. — In apropiere de comuna Poeni, pădurea Vlădeasa s’a aprins din nou. Focul este foarte violent. S’au trimis puternice detaşamente de soldaţi şi jandarmi. Se crede că focul a fost pus cu intenţiuni criminale. D. C. Argetoianu la Cluj Cluj, 15. — D. C. Argetoianu ministru agriculturii, a sosit ori la după ce a vizitat herghelia de cai dela Bonţida. Ministrul de domenii şi adinterim la externe a declarat că în tot ţinutul Mureşului superior s’a convins că recolta porumbului este satisfăcătoare. D-sa a desminţit apoi demisia d-lui ministru al industriei Mrazek, spunând că e vorba de un simplu concediu. Aseară, d. Argetoianu a luat masa la grădina «Florida», fiind în societatea d-nei şi d-rei Argetoianu a principelui Calimachi, a d-relor Catargi şi a domnilor dr. Partenie Dan prefectul judeţului, Radu Văcărescu, colonel Oprescu, etc. Cu trenul din aceiaşi seară d. Argetoianu a părăsit Clujul, înapoindu-se în Capitală. ----------0X0--------- Congresul voluntarilor români din Italia la Cluj Aw 15 ssssîf îs* localitate studenţi italieni Cluj, 15. Astăzi, Miercuri, la orele 10 se deschide în Aula Universităţii din Cluj, congresul voluntarilor români din Italia. Va prezida, d. Simeon Mândrescu, profesor universitar. In vederea congresului s’au făcut mari pregătiri.* Din întâmplare, tot astăzi au sosit în localitate 15 studenţi italieni conduşi de d. prof. Claudiu Isopescu din Bucureşti. Studenţii excursionişti vor să ne cunoască ţara. Ei vor sta la Cluj 5 zile. După toate probabilităţile studenţii italieni vor participa şi la solemnitatea deschiderii congresului Voluntarilor români din Italia. A APĂRUT informativă, culturală, distractivă 16 PAGINI MARI NUMEROASE ILUSTRAŢI! PREŢUL: LEI 7 ---------0X0--------- Directorul penitenciarului din Ismail a fost arestat Ismail, 15. — Hotărât lucru, demnitatea de director de închisoare nu mai prezintă nici un avantagiu de când o simplă dispoziţie judecătorească, te poate muta din portofoliul directorial în scăunaşulcu trei picioare al celulei! Acest lucru, i s-a întâmplat azi d-lui Gheorghiu, directorul penitenciarului local, despre care am anunţat că acuzat de pederastie asupra deţinuţilor, a fost reclamat parchetului. Cercetările dovedind exacte învinuirile de prim procuror a dispus arestarea fantezistului director, în sarcina căruia, se pare sunt pe cale a se descoperi și isprăvi de alt soi. Ştiri din Cluj INCENDIUL DELA VAMA. La oficiul vamal din localitate, a isbucnit dri seară un puternic incendiu. Datorită pompierilor, focul a fost stins. FURTURI LA STRADUL DIN CLUJ. — La «ştrandul» Clujului s’au comis în timpul din urmă o serie de furturi. Hoţii au chei false pentru cabine. O parte din aceste chei false au fost aflate de poliţie într’un foc ascuns. ZIUA MARINEI. Astăzi Miercuri (15 August) s’a celebrat la orele 11 în biserica ortodoxă din Cluj un parastas în amintirea eroilor morţi ai marinei române. ARESTAREA UNUI COMUNIST. — Siguranţa din Cluj a arestat pe şoferul Iosif Denko despre care s-a dovedit că a avut un important rol în scăparea comuniştilor din închisoarea militară din localitate. -------exp------ Taxarea unor mărfuri Cu începere de la 15 August, transporturile de colete cu reclama imprimate expediate cu mică iuţeală se vor taxa după clasa 0. Printre staţiunile ce încarcă cărbuni se va trece şi staţiunea Jibou, aplicându-se tariful special VIU --------exo-------- Cu începere de la 20 August a. c. se face o seamă de modificări în mersul unor trenuri. Astfel, vor fi modificate mersul trenurilor: accelerat No. 80, trenurile personale 257 şi 258 dintre Timişoara—Arad, trenurile personale 231 şi 233 dintre Sibiu—Alba Iulia, trenurile mixte 2151 şi 2242 dintre Vinţul de Jos — Miercurea—Sibiu. Trenul accelerat No. 30 va pleca din Arad la orele 6.03 şi va sosi la Timişoara la orele 7.23. Trenul personal No. 258 va pleca din Arad la 7.36 şi va sosi la Timişoara la 8.58. Trenul personal No. 257 va pleca din Timişoara la 6.25 şi va sosi la Arad la 7.56. Trenul mixt 2156 va pleca din Alba Iulia la orele 17.34, va sosi la Miercurea la 18.58 şi la Sibiu la 7.20. Trenul personal 231 va pleca din Sibiu la 3.09, pleacă din Miercurea la 5.34 şi soseşte la Alba Iulia la 7.31. Trenul personal No. 233 va pleca din Sibiu la 17.24, Miercurea la 19.58 şi soseşte la Alba Iulia la orele 21.50. LINIA JIBOU — ZALAU Tot pe ziua de 20 August se modifică mersul trenurilor personale No. 459 şi mixte 4129 şi 4130 dintre Jibou—Zalău. Trenul personal No. 459 va pleca din Jibou la orele 6 şi va sosi la Zalău la orele 7.04. Trenul mixt No. 4129 va pleca din Jibou la 10.45 şi va sosi la Zalău la 11.35. Trenul mixt 4130 va pleca din Zalău la 7.30 şi va sosi la Jibou la 8.41. LINIA BAIA MARE—SATU MARE Pe aceiaş dată de 20 August se modifică mersul trenurilor personal 448/445 dintre Baia Mare—Satu Mare, trenurile mixte 3168/3173 şi 3170/3163 dintre Oradea Mare — Vaşcău, trenurile mixte 3164/3169, 3166/3171, 3172/3165, 3174/3167, 3186/3187 şi 3188/3185 dintre Sămbăşag Rogoz—Holod. Personalul No. 448/445 va pleca din Baia Mare la 23.10 şi va sosi la Satu Mare la 1.07. Trenul mixt No. 3176/3163 va pleca din Oradea Mare la 2.15, va sosi la Holod la 5.13 şi la Vascău la 8.10. Trenul mixt No. 3168/3173 pleacă din Vascău la orele 2.00 şi va sosi la Oradea Mare la 7.57. Trenul mixt 3176/3187 va pleca din Sămbăşag —Rogoz la 2.41 şi va sosi la Holod la 3.00. Trenul mixt 3172 va pleca la 16.24 şi sosi la 16.40. Trenul mixt 3174/3117 va pleca la 22.09 şi sosi la 22.20. Trenul mixt 3164/369 va pleca din Holod la 9.12 şi va sosi la Sămbăşag Rogoz la 9.22 Trenul mixt 3166/3171 va pleca din Holod la 15.47 şi va sosi la Sămbăşag Rogoz la 15.57. Trenul mixt 3188/3135 va pleca la 21.40 şi va sosi la 21.50. NOUI TRENURI Tot cu începere de la 20 August se vor pune în circulaţie noui trenuri, pe distanţa Satu Mare a Halmei şi înapoi. Aceste sunt trenurile mixte No. 4239 şi 4240. Din această cauză se modifică pe aceiaşi dată trenul mixt .No. 4196 de pe aceiaşi distanţă şi trenul mixt 3103 dint.ro Câmpina—Doftana. Trenul mixt Mare la 14.30 15.02. Trenul mixt la 10.00 şi sosi Trenul mixt la 16.10 şi sosi Trenul mixt na la 11.20 şi role 11.45. LINIA BUCUREŞTI — HALMEI Pe aceiaşi dată va fi modificat parţial mersul trenurilor accelerate No. 41 şi 42 din Bucureşti — Halmei şi acceleratele 43/46 şi 45/44 dintre Teiuş—Sighetul Marmaţiei. Trenul accelerat 41 va pleca din Oraradea Mare la 8.20 şi va sosi la Halmei la 5.48. Trenul accelerat 43/46 va pleca din Oradea Mare la 8.20 şi va sosi la Halmei la 11-29. Acceleratul 42 va pleca din Halmei la 0.30 şi va sosi la Oradea Mare la 5.00. Acceleratul 45/44 va pleca la 17.51 şi sosi la 22.05-LINIA ARAD—ORADEA MARE Tot pe ziua de 20 August, se modifică mersul trenurilor automotoare accelerate No. 35 şi 36 dintre Arad—Oradea Mare, trenurile automotoare personale No. 280 şi 281 dintre Arad—Pecica, trenurile mixte 2159 dintre Alba Iulia — Zlatna 2176 dintre Cugir—Şibot şi trenul, mixt 2183 dintre Simeria—Hunedoara. 4239 va pleca din Satu şi va sosi la Halmei la 4240 va pleca din Halmei la Satu Mare la 10.82. 4196 va pleca din Halmei la Satu Mare la 16.57. 3103 va pleca din Câmpiva sosi la Doftana la o- Sporirea vitezei trenurilor In vederea sporirii vitezelor trenurilor, direcţia generală C. F. R. a dispus de urgenţă verificarea şi eventual rectificarea tuturor curbelor de pe liniile principale, astfel ca supraînălţările să corespundă vitezelor maxime de circulaţiune, corespunzătoare acelor curbe. Pentru curbele cu raze mai mari de 1300 m, inclusiv supraînălțările ce se vor da, vor corespunde vitezei de 120 km. pe oră. -ooxxxoo- -ooxxxoo- Naufragiul unui vapor Paris, 15 (Rador). — Din ^Salteen se anunță că vaporul «HsinhSutung», sul pavilion chinez, care mergea la Chang, a naufragiat la ora fluviului Yangtse. SVIaă multe sute de pasageri au pierit in valuri, împreună cu vaporul care s’a scufundat. 3 m card mippo. Sir Chamberlain către Liga Naţiunilor GENEVA, 15 August (Rador).• Sir Austen Chamberlain a transmis secretarului general al Societăţii Naţiunilor copii după notele adresate la 18 Iulie, ambasadorului Statelor Unite, şi la 19 Mai însărcinatul de afaceri al Statelor Unite la Londra, ca răspuns la propunerile Statelor Unite, referitoare la un tratat ce vizează renunţarea la război, ca instrument de politiei naţională. In scrisoarea care însoţeşte aceste texte, Sir Austen Chamberlain spune, că aceste propuneri preocupă foarte mult guvernul britanic, dat fiind dispoziţiunile art. 20 din pactul Societăţii Naţiunilor. Guvernul britanic ar dori să ştie dacă nu există vre-o incompatibilitate între acceptarea acestor propuneri şi obligaţiunile ce rezultă din pactul Soc. Naţiunilor. El doreşte să fie sigur, că semnătura tratatului propus nu este în opoziţie cu obligaţiunile ce rezultă pentru el, dat fiind calitatea sa de membru în Soc. Naţiunilor. Deoarece chestiunea aceasta este dintre cele care interesează în linie generală, pe toţi membrii Soc. Naţiunilor, Sir Austen Chamberlain este de părere, că textele notelor trebuesc comunicate tuturor Statelor membre în Societatea Naţiunilor, ceiace s’a şi făcut. Demersul guvernului britanic, — primul de acest gen, — dovedeşte considerabila importanţă pe care o dă acestei instituţiuni, ceiace a făcut o excelentă impresie la Geneva. Innfornaţiuni Studenţeşti Direcţiunea căminului studenţesc «Ialomiţa» din Bucureşti aduce la cunoştinţa studenţilor ialomiţeni cari vorsă ocupe locuri în cămin să înainteze cereri însoţite de certificatul de paupertate în strada Transilvania 54 până la 5 Septembrie cor. Aceasta şi pentru vechii locatari. Totodată se pune în vedere celor rămaşi în restanţă cu plata cotizaţiei lunare, că cererile lor nu vor fi soluţionate decât după achitarea sumelor ce datoresc., Diverse ori dimineaţă s’a făcut la aerodromul dela Băneasa, botezul avionetei «Aeroclubului de albastru» un tip «Avion» redus. Solemnitatea a început cu un serviciu religios după care au luat cuvântul d-nii Temistocle Alexandrescu, preşedintele aeroclubului de albastru şi general Dumitrescu, directorul aviaţiei Servicii religioase pentru pomenirea eroilor marinei au avut loc şi la toate biseriele. Detaşamente, militare au participat. Libieri, cu ocazia zilei marinei, s-au oficiat serviciuri divine în toate bisericile din ţară. Vizitatorilor târgului internaţional de mostre din Viena li se acordă o reducere de 50 la sută pe C. F. R. între 4 şi 14 Septembrie.TEATRUL NOSTRU (Parcul Oteteleşanu) Vineri 17 August DIVORŢUL DOMNULUI DUVAL Farsă în trei acte de BISSON cu G. Timică, Al. Ghiberneon, Roland De Iassy, C. Hociung, Anicuţa Cârje, Nelly Caracioni, Fanţa Stancovici. Locuri cu 140, 80, 40, Loji cu 600, 400, 300, fără nici o altă taxă. Cu începere de la 1 August a intrat in vigoare suplimentele I la tariful de mărfuri român-polon, partea II, fascicola I şi la fascicola H-a. Acest supliment cuprinde diferite modificări cum şi noui dispoziţiuni privind transportul de tuburi de sondaj. Teatrul CARABUS Astă-seară formidabilul succes ! Intre ciocan şi nicovală de A. de Herz şi N. Vidoianu cu întregul ansamblu al companiei Gertrude & Stanley de la Casino de Paria Franklin (omul gumă) de la Colisseum din Londra Montare fastuoasă numere extraordinare Biletele la cassa Teatrului «••••« eaacessor-------COXXX .K --------