Cuventul, octombrie 1930 (Anul 6, nr. 1956-1986)

1930-10-01 / nr. 1956

Ite fornaţiuni Ministerul instrucţiunii a dispus ca toate şcoalele care actualmente poartă denumirea de «Regele Mihail» sat* *Principele Mihai» să se numească pe viitor. «Marele voevod Mihah. ».* â. C. dr. Al- Tapa a fost numit, pe ziua de 1 Octombrie, profesor titular la catedra de histologie dela faciultatea de medicină din Iaşi. Termenul de înscriere la concursul pentru profesorii secundari în specialitatea «religia greco-catolică» s’a amânat până la 15 Octombrie. Duminică s’a ţinut la Băneasa o licitaţie de cai pur sânge englez, crescuţi în ţară. Din cauza crizei s’au vândut numai 16 din 27 de produşi cu preţuri variind între 40—70 mii lei, în loc de 80—150 mii lei cât se vindeau altădată. In zilele de 4—6 Octombrie se va ţine la Otopeni un concurs de motocultură, organizat de ministerul agriculturii. Va asista la acest concurs şi d. ministru I. Mihalache. D. Laurenţiu Chiosa a fost numit preparator la laboratorul de fiziologie de la facultatea de medicină din Iaşi. Banca Românească a donat suma de 1456600 lei asociaţiei A. R. P. A. din care s-au cumpărat trei avionete. De asemenea Casa autonomă a C. F. a donat pentru fondul aviaţiei naţionale suma de 866.690 lei. Comitetul asociaţiei A. R. P. A. de sub preşidenţia d-lui general N. Condeescu, ministrul armatei, mulţumeşte, pe această cale, donatoriilor. La bursa «Baltic Exchange» Londra, s’au făcut următoarele navlosiri dela 1-19 Septembrie, Marea Neagră 297300 tone din car 105.300 tone Dunărea şi Constanţa. înalta Curte de Conturi aduce la Cunoştinţa celor interesaţi că toate apelurile de pensii ce se adresează acestei Curţi trebuiesc timbrate cu suma ce lei 26,50, conform deciziunii comisiunii centrale a timbrului instituită conform art. 110 din legea timbrului, dată în ziua de 4 Martie 1900. D. dr. Ion Jianu, chirurg primar al Spitalului Colentina, a plecat la Paris pentru a lua parte la congresele: francez de chirurgie, internaţional de chirurgie facială şi estetică şi de chirurgie ortopedică, unde va face comunicări. Solemnitatea deschiderea cursurilor Conservatorului de muzică şi artă dramatică din Capitală vaavea loc, mâine Miercuri, orele 10 jum. a. m. Sunt rugaţi a lua parte: Corpul profesoral, părinţii elevilor şi elevii şcoalei. „ Elevii clasei de cor sunt rugaţi a fi prezenţi la orele 9 jumn. a. m. Cursurile încep în mod regulat. Luni 6 .Octombrie, Camera de Comerţ şi Industrie din Bucureşti în dorinţa de a veni în ajutorul elevilor şi absolvenţilor şcoalelor practice comerciale, roagă stăruitor Soc. Anonime, Băncile, pe d-nii industriaşi şi comercianţi şi orice întreprindere comercială cari au nevoie de funcţionari, funcţionare, practicanţi, practicante în biurouri şi magazine şi de dactilografe, să se adreseze la Camera de Comerţ domnului C. Nicolescu, dimineaţa de la 81 spre a le recomanda dintre absolvenţii, absolventele şi elevii şcoalelor practice comerciale. Un grup de părinţi ai elevilor, care nu au putut obţine pe cale dreaptă examenul de bacalaureat, la liceul «Sf. Sava» şi altele din Capitală şi din ţară, sunt rugaţi a veni la întrunirea de la «Carpaţi Bulevardul Academiei, Joi 2 Octombrie a. c. între orele 5—6, pentru a se consfătui şi lua măsurile dictate de împrejurări. Joi 2 Octombrie, ora 2 p. m. se deschid cursurile şcoalei speciale de ucenici şi ucenice, coafori şi bărbieri, din Bucureşti, Str. Viitorului 54. Domnii patroni, coafori şi bărbieri sunt rugaţi a lua parte pentru fixarea zilelor şi orelor de prelegeri. Casa Autonomă a C F .R. aduce la cunoştinţa generală că livretele pentru călătorii circulare se pot forma din bilete de diferite clase. De exemplu: Un călător care doreşte a face un circuit şi voieşte a utiliza pe diferite secţiuni clasa I, iar pe alte clasa II sau III, se poate forma livretul cu cupoane pentru clasele solicitate de călător. Reprezentanţii vânzătorilor de petrol rusesc în Anglia, tratează în principalei oraşe engleze, în vederea reînoirii convenţiunilor de furnituri de produse petrolifere, convenţiuni cari expiră la finele anului curent. Negocieri de acelaş scop sunt în curs de tratare cu Italia şi Germania. D. lupu Maniu a vizitat dri dimineaţă expoziţia de radio. 1 .„ Cursurile divizionare de specialitate de la şcoala de menaj din Ploeşti au fost trecute, pe ziua de 1 Octombrie, la şcoala de menaj din Iaşi. ,r1. Consiliul de miniştri a aprobat funcţionarea sindicatelor de export de animale din Timişoara, Oradea, Satu Mare, Braşov şi Cernăuţi. Reprezentanţii acestor sindicate sunt convocaţi la 9 octombrie, la ministerul de agricultură pentru a constitui uniunea sindicatelor, respective. D. prof. Iacobovici, ne scrie din Liége că reprezintă România la congresele medicale din Paris şi Bruxelles, însă de contul d-sale şi în calitate de membru al acestor asociaţii, iar nu pe socoteala Statului. TEATRUL „REGINA MARIA“ In fiecare seară şi matineu marele succes ETIElDIE D. profesor Iuliu Moldovan, subsecretar de stat la sănătate, însoţit de d. dr. Pascal, inspector general sanitar, a plecat la Alexandria, T. Măgurele, Corabia şi Caracal, pentru a inspecta instituţiile sanitare şi a lua măsurile de rigoare pentru îmbunătăţirea acestor instituţiuni Studenţeşti Delegaţii societăţilor pe facultăţi «Căminul şi cantina» sunt convocaţi la Centrul Studenţesc, azi, Marţi, orele 3 p. m. — D-nii consilieri în U. N. S. C. R ai Centrului Studenţesc Bucureşti, sunt rugaţi cu insistenţă a lua parte la şedinţele Consiliului. Prima şedinţă este astăzi la orele 10 dim. la sediul Centrului. Expoziţia de pielărie şi încălţăminte din Parcul Carol Ministerul de industrie şi comerţ aduce la cunoştinţa d-lor, industriaşi că, între 5-31 octombrie a. c., va avea loc în Parcul Carol, o expoziţie de pielărie şi încălţăminte, la care se va adăuga o secţie de blănuri. •. Ministerul a dat asociaţiei care organizează această manifestare industrială românească, concursul său material şi administrativ şi invită prin aceasta pe toţi industriaşii din această ramură de activitate ca să dea tot concursul lor pentru buna ei reuşită, înscriindu-se într-un număr cât mai mare. Bursa Piaţa de devize staţionară. Paris 6.61 Belgia 23.41 Elveţia 32.65 Londra 817& Italia 8.81 New-York 16.-75 Praga 5 Viena 23.76 Berlin 40.68 BURSA DE ACŢIUNI Piaţa calmă în toate compartimentele. ^ Banca Naţională opt. 6450—500 Banca Românească 645—55 Banca Minelor 90—100 Soc. Steaua Rom. 500—10 Soc. Astra Rom. 770—75 Soc. I. R. D. P. opt. 140—45 Soc. Cr. Minier opt 325—36 Soc. Reșița 355—60 Soc. Mica 380—900 00X00- CAPITALA Un automobil găsit sfărâmat Pe şoseaua Bucureşti-Ploeşti, în dreptul fermei Băneasa, a fost găsit sfărâmat automobilul No. 160. Automobilul era proprietatea dlui Mihail Ganea, domiciliat în str. Pictor Obedeanu 6, şi fusese scos din garaj fără ştirea şoferului, de către ajutorul său Ion Cristea. Comisariatul respectiv, urmăreşte pe Cristea, care a dispărut. Nu se ştie dacă în, maşină au fost pasageri, şi dacă au fost sau nu răniţi. Rănirea din strada Siret Handelberg Sabo, frizer din str. Siret 77, luându-se la ceartă cu Dumitru Guran, cizmar, care locueşte într’un apartament din aceiaşi curte, beligeranţii s’au încăerat crâncen. Cizmarul în timpul încăerărei, a aplicat adversarului două lovituri în mâna dreaptă și în spate. Cant apartament Trei camere, baie, cartier central. A se adresa la ziar sub «B.» Inaugurarea liniei ferate Kuty-Vijniţa O importantă operă economică. Inaugurarea unei noui legături C. F. R. în Polonia. Un record polono-român CERNĂUŢI 28. Eri, Sâmbătă, s-a făcut, cu o deosebită solemnitate, inaugurarea podului de cale ferată ce leagă Vijniţa (Bucovina) cu oraşul Kuty din Polonia. Această legătură era cerută de guvernul polonez cu insistenţă, atât pentru deservirea oraşului Kuty, care n’avea până acum legături de cale ferată, cât şi pentru a se da posibilitatea de transport — şi deci şi de exploatarea — imensului masiv păduros care porneşte de la Kuty în Carpaţii polonezi. ÎNSEMNĂTATEA NOULUI POD VIJNIŢA-KUTY Ca urmare a acordului românopolon, căile ferate poloneze au construit un pod peste Ceremuş, în lungime de 306 metri, iar C. F. R au făcut legătura podului cu staţia Vijniţa. Datorită nouei linii, Polonia va face legătura podului cu oraşul Kuty şi va construi o gară instalând calea ferată industrială dela Kuty până la exploatările forestiere, cari se contează că vor da, într’un viitor apropiat, material lemnos pentru 10 trenuri zilnic, cari, traversând secţia Vijniţa—Grigorie—Ghica-Vodă, va intra în Polonia pe la Snyatin. DOUA RECORDURI Deocamdată, ceace este interesant, e podul suscitat care, cu toată marea lui lungime, a fost executat In decurs de numai două luni, de către brigada 4 sapeuri polon de cale ferată, cu 90 ofiţeri şi 90 de soldaţi. S’a remarcat maşinăria cu totul modernă de care dispune brigada de sapeuri. Tot atât de repede s’a construit şi de către C. F. R. racordarea cu podul, care a necesitat importante terasamente şi construcţii de poduri mai mici pentru scurgerea apelor. SERBĂRILE La Vijniţa, invitaţii au fost primiţi de către autorităţi, iar podul era ornat cu drapele române şi polone. La ora 10 s-a oficiat sfinţirea podului de către trei preoţi catolici, dintre cari unul militar, cu gradul de general Au luat parte d-nii director regional al Bucovinei, secretar general al directoratului, inspector general Cercavschi, director C. F. R. Emil Niţescu, director Brukner, din partea dir. podurilor Bucureşti, maior Bujor, delegatul div. 8-a, inspectorii: Adelstein, Greibel şi ing. Foghit colonel Colţ, com. reg. 4 pioneri, consulul polon din Cernăuţi, prefectul judeţului Storojineţ şi preşedintele delegaţiei judeţene. Din partea polonezilor au luat parte: subsecretarul de stat de la domenii Voevodul din Stanislau, generalul corn. de div. din Stanislau, un general polon din partea direcţiei podurilor dela ministerul de răsboiu, corn. brigăzii 4 de sapeuri, Victor, director regional Stanislau, Prahtel director regioni Lemberg, director din partea direcţiei de poduri şi şosele din Varşovia şi alţi funcţionari superiori români şi poloni de căi ferate. După sfinţirea podului a vorbit de director regional al Bucovinei în limba română şi subsecretarul de stat polon în limba polonă, fiecare la capul podului respectiv, scoţând in evidenţă însemnătatea acestui eveniment economic. EXERCIŢIILE MILITARE Au urmat apoi exerciţii militare în legătură cu tehnica geniului. A avut loc defilarea şi la urmă s’au împărţit premii soldaţilor polonezi. Invitaţii s’au îndreptat apoi în automobile spre oraşul Kuty, unde a avut loc un banchet la care au luat parte, afară de invitaţii români, poloni şi notabilităţile oraşului. La orele 10 seara a avut loc un bal cu producţii artistice. ION CERNAUTEANU Acţiunea publică in afacerile dela Domenii -------OCCO----- Cine sunt până acum reţinuţi în instrucţia penală Se ştie că d. judecător de instrucţie Ion Stănescu, dela cap. 7, a întreprins cercetări ample, în unele afaceri necurate ce s’au făcut la ministerul de Domenii. Şi cu perseverenţă şi migală, d. judecător de instrucţie a făcut o serie de descinderi şi percheziţii în Ardeal, la unele bănci şi la unii avocaţi. Cu acest bogat material la îndemână, d. Stănescu a început cercetări la cabinetul d-sale. Au fost ascultaţi toţi cei vizaţi în documentele adunate. DESCHIDEREA ACŢIUNEI PUBLICE Terminându-se cercetările preliminare, dosarul instrucţiei a fost înaintat parchetului. D. procuror Al. Procop Dumitrescu, după mai multe zile de examinare a voluminosului dosar cu importante piese şi elemente de vinovăţie, a deschis acţiunea publică, conform art. 146 cod penal (trafic de influenţă) şi art. 40 (cumul delicte) împotriva lui Tiberiu Vornic, deja arestat în altă afacere, Emil Man şi Alex. Dan, iar conform art. 146 cod penal, împotriva lui Al. Comăniţă şi a va lui Al. Comăneşti, avo- Teofil Bena din Ardeal. Urmează ca de judecător de instrucţie să-şi urmeze cercetările mai departe, spre a vedea dacă se mai găsesc şi alte fapte la activul celor vizaţi sau al altora în legătură cu aceste afaceri şi celelalte în curs de instrucţie prealabilă. CE SE IMPUTA CELOR PUŞI SUB ACUZARE Lui Tiberiu Vornic i se impută că, luând 300.000 lei de la cei interesaţi, a intervenit şi a făcut trafic de influenţă cu afacerea composesoratului din Borsec. asc. Emil Man şi Alex.Dan au luat câte 100.000 lei Incraderea bornelor, pentru influenţa ce au depus-o. Al. Comăniţă a încasat 30.000 lei pentru traficul de influenţă în afacerea composesoratului din Borsec, 30.000 lei şi poliţe învaloare de 100 mii lei, pentru traficul de influenţă în afacerea bornelor. Avocatul Teofil Bena a încasat 1 milion 300.000 lei în afacerea composesoratului de la Gheorgheni, pentru traficul de influenţă săvârşit Dosarul a fost înapoiat cabinetului 7 de instrucţie pentru continuarea cercetărilor. Procesul falsificatorilor de bancnote din Dolj şi Dorj CRAIOVA. In fata tribunalului Dolj S. I, prezidat de d. I. A. Herăscu, a venit spre judecare procesul bandei de falsificatori de bancnote a 1000 lei, al cărei sediu era în comuna Dobriţa-Gorj. Acuzaţii: Lajos şi Maria Szabó, St Paschini, Gh. şi St. Mărcuiescu, Marin Marinescu, Al. Cioroianu, Radu Gârlea, Lapădat Coiculescu, Vasile Cârlig, Radu Golei şi Gh. Olaru, s’au prezentat în, stare de arest. S’a început audierea martorilor. Procesul a fost amânat în continuare. Cu ocazia judecării procesului, acuzaţii Maria Szabó şi Marin Marinescu au cerut tribunalului să fie puşi în libertate, menţinerea lor în stare de arest ne mai fiind necesară. Tribunalul a fixat termen de judecare a cererei Mariei Szabó pentru 29 Septembrie. Cererea lui Marin Marinescu s-a luat în discuţie imediat. Apărarea, prin d. avocat Şt. Baţoiu, a susţinut că nu mai este necesar ca acuzatul Marin Marinescu să fie menţinut arestat. El nu este complice, ci denunţător. A cerut, deci punerea în libertate. D. procuror Iulian Demetrescu a combătut susţinerile d-lui Baţoiu şi a cerut ca Marin Marinescu să fie menţinut arestat. Tribunalul deliberând, a respins cererea de punere în libertate, menţinând arestat şi pe Marin Marinescu. sas Fraţii Blaunstein din Craiova din nou arestaţi CRAIOVA. Camera de punere sub acuzare a admis apelul făcut de parchetul Dolj contra infirmării mandatelor de arestare emise împotriva bancherilor, fraţii Blauenstein cari au fost reclamaţi parchetului că şi-au însuşit banii deponenţilor. In consecinţă, Nicu şi Tevi Blaunstein au fost menţinuţi arestaţi. Organele anchetatoare au făcut o nouă descindere la sediul băncii Blaunstein, operând o verificare a scriptelor. Procesul de concordat s-a amânat pentru complectare de acte. CUVÂNTUL Tren atacat cu pietre La ieşirea din staţia Dărmăneşti a trenului expres No. 52 Cernăuţi-Bucureşti, a fost atacat cu pietre. Au fost sparte mai multe geamuri la un vagon de clasa întâia. Din fericire, nu a fost lovit niciun călător, neînregistrându-se nici o victimă. Cazul a fost adus la cunoștința autorităților, pentru prinderea făptuitorilor. Accident la o fabrică de zahăr ARAD. — La fabrica de zahăr din localitate, s’a întâmplat un accident, la una dintre topitoarele de zahăr. Deschizăndu-se un robinet, materialul, care era în fierbere, s’a revărsat în sală, unde lucrau Al. Vas, A. Heveş şi Benţe St. Toţi trei au suferit grave arsuri, şi au fost internaţi la spitalul judeţean. -------ooxoo Noul tarif la taximetre D. Dem. I. Dobrescu, primarul municipiului Capitalei, a dat ori o ordonanţă prin care se fixează noul tarif, care intră în vigoare la 1 octombrie, se prevăd următoarele preţuri: Pornirea împreună cu primii patru sute de metri, lei 10 şi câte patru lei pentru fiecare patru sute de metri. Ora de staţionare optzeci lei, şi ora în oraş, cuprinzând cimitirele, hippodromurile şi plimbările la şosea o sută patruzeci lei. Până la preschimbarea aparatelor de marcat, s-a prevăzut următorul tarif: ^ Cursa obişnuită, treizeci lei, cursa la gară cincizeci lei, iar cursa de la gară, șasezeci lei. »---------OOOXOOO—*-*« Prețul oficial al cerealelor la Brăila LUNI 29 SEPTEMBRIE 1930 Grâu calitatea I (79—80 kg. la II.) cu 2 la sută corpuri străine, suta de kilograme 370 Linie port. Grâu calitatea II (77—78 kg. la III.) cu 5 la sută corpuri străine suta de kilograme 330 Linie port. Grâu calitatea III (74—75 kg. la III.) cu 50 la sută secară suta de kilograme 230 Linie port. Secară (71—72 kg. la HI.) 3 la sută corpuri străine, suta de kilograme 185 Linie port. Orz (62—63 kg. la HI.) cu până la 3 la sută corpuri străine, suta de kilograme 200 Linie port. Orz Moldova (7—8 la sută corpuri străine), suta de kilograme 190 Linie port. Ovăz (43—44 kg. la Hr.) 3 la sută corpuri străine, suta de kilograme 180 Linie port. Porumb dinte cal condiţie bună suta de kilograme 295 Linie port. Porumb corcitură condiţiune bună uscat suta de kilograme 280 Linie port. Porumb nou suta de kilograme 260 Line port. Fasole comună Moldova suta de klograme 700 Linie port. Fasole comună Silistra și Muntenia suta de kilograme 640 Linie port. Meiu suta de kilograme 270 Linie port. Mazăre furaj suta de kilograme 250—350 Linie port. Răpită sălbatică (5 la sută corpuri străine), suta de kilograme 220 Linie port. ■ ^ Prețurile sunt cele plătite la Brăila, linie port, bord sau doc. OinorafMiuv reciproc« Ce vrea sa zică asta? Citţi ultimul număr din Oglinda Lumii Mare revistă ilustrată de actualitate tipărită pe offset în 8 culori (8 lei exemplul veţi afla! Io acelaş număr ! Maşină de divorţ O regină nebună Luxul femeii Nuvelă de V. Blasco-Ibanez Semi-centenarul regimentului 10 roșiori Teribilă catastrofă de cale ferată Violent atac german contra lordului Rothermere Un articol din „frankfurter Zeitung“ BERLIN 29 (Rador). — Lordul Rothermere a publicat într-unul dintre numeroasele sale ziare, «Daily Mail», un articol în care priveşte victoria naţional-socialiştilor germani ca un început de renaştere a Germaniei. «Frankfurter Zeitung» scrie următoarele, la adresa acestui articol: «Lordul Rothermere, care, cum se ştie, este unul dintre cei mai mari proprietari de ziare şi unul dintre cei mai mici ziarişti din lume, pare să aibe ambiţia de a muta scena năzbâtiilor sale din Ungaria în Germania. «Cum îl cunoaştem, va fi în stare să-şi învingă sentimentele reacţionare şi să ceară revizuirea tratatelor de pace. Orice om, care ţine la asanarea politicei de după războiu, trebuie să refuze categoric o temenea alianţă. «Propaganda lui n’a servit nici Ungariei. Ar fi adus chiar pagube acestei ţări mult încercate, dacă englezii ar cunoaşte Ungaria adevărată. «Ei cunosc situaţia noastră politică. Fiecare vorbă pe care Rothermere o va pronunţa împotriva situaţiei ce ni s’a impus în tratatul de pace, nu va putea decât să ne fie dăunătoare şi nu pentru că ar fi în favoarea naţional-socialiştilor, ci fiindcă o pronunţă Rothermere... Faptul că d. Lloyd George şi-a tuns acum de curând vestita lui coamă căruntă, este de mai mare importanţă pentru politică, decât un articol al d-lui Rothermere». VIENA 29 (Danub). — In desfăşurarea crizei ministeriale în Austria trebuie să se aştepte o întorsătură sensaţională pentru zilele ce vin. Partidele burgleze, în calculele lor politice au uitat să ţie cont şi de Heimwehr. Or, ori, la o conferinţă ce a avut loc între şefii Heimwehr-ului s’a decis că această organizaţie să-şi păstreze mâinile libere în vederea alegerilor. Dacă partide burgheze nu vor reuşi să prezinte o listă unică antimarxistă, Heimwehr-ul îşi rezervă dreptul de a pune candidaţi proprii la alegere. In faţa acestei eventualităţi partidele burgheze au hotărât să-şi revizuiască atitudinea primă şi de a studia posibilitatea de a intra într’un minister Vauguin. Se crede că înapoierea fostului cancelar Seipel — care este aşteptat pentru azi la Viena — va influenţa şi ea mult asupra desfăşurării evenimentelor şi va contribui la o apropiere între diferitele partide burgheze — cu atât mai mult că fostul cancelar Schober a refuzat să primească de a figura în capul listei pan germane. Pan germanii cari contau pe popularitatea fostului cancelar pentru a repurta un succes electoral, par mai deciși acum de a colabora cu creştini-sociali. Wm Creşterea şomajului în Anglia LONDRA 29 (Rador). Dintre minerii ce lucrează la minele de cărbuni din Anglia, 2600 mineri au fost înştiinţaţi că peste 15 zile vor înceta să mai lucreze în mine. Măsura este luată de societăţile minere, din cauza depresiunei comerciale. Programul financiar a guvernului german BERLIN 29 (Rador). — Programul financiar al guvernului Bruening, va fi cunoscut mâine, Marţi. 1 Puternicul incendiu din Roubaix PARIS, 29 (Rador). — La Roubaix s’a produs ori un incendiu foarte puternic, care a distrus în cea mai mare parte cinci mii de baloturi cu lână, aparţinând unei mari fabrici de ţesătorie. Pagubele se ridică la mai multe milioane franci. —*—*—000X000--------- Tururi comuniste la Belleville PARIS 29. (Danub) — Eri a avut loc la Belleville alegeri complementare pentru Camera deputaţilor. Scrutinul va da loc la un balotaj dar, la primul tur de scrutin cel mai mare număr de voturi a fost obţinut de comunistul Thores. Comuniştii aflând de acest rezultat au organizat manifestaţii sgomotoase. Au avut loc ciocniri cu poliţia; mai mulţi manifestanţi şi poliţişti au fost răniţi. S’au operat numeroase arestări. O ciocnire mai gravă s’au petrecut la o cafenea unde se aflau vre-o 100 de comunişti cari au atacat cu pietre un autocamion care transporta 35 de poliţişti. S’a încins o bătălie în regulă care s’a întins până în pivniţele cafenelei. Lupta a durat mai mult timp; după ce poliţia a reuşit să rămâie stăpână pe teren a arestat 96 de comunişti. Numeroşi comunişti au fost răniţi precum şi 18 poliţişti. Un foarte mare număr de arestări a fost operat. Moartea multimilionarului Guggenheim NEW-YORK 29. (Danub). — Multimilionarul Daniel Guggenheim, supranumit Regele Arămei a murit ori la Washington în vârstă de 74 de ani în urma unei apoplexie cardiace. El a lăsat mari sume de bani pentru spitale și pentru astronomie. MW Noi agitatori indieni arestaţi LONDRA 29 (Rador). — Agenţia «Indopacific» anunţă din Hanoi că autorităţile au arestat mai mulţi indivizi, dintre care doi se pare a fi agitatorii care au împins la provocarea ultimelor incidente. -«OO Lucrările congresului presei medicale române BRUXELLES 29 (Rador). — In şedinţa de azi a congresului presei medicale latine, d-nii Cosăcescu şi Gardette au făcut un raport documentat asupra drepturilor editorilor de lucrări periodice Decorarea unui micmarinar erou PARIS 29 (Rador). — Micul marinar Marcel Riou, în vârstă de 16 ani, care a salvat în cursul marei furtuni de pe coasta bretonă, echipagiul unei bărci, a fost decorat cu Meritul Maritim, în gradul de cavaler. 4 Decorarea lui George Fernie In «Monitorul Oficial» de eri a apărut înaltul Decret Regal prin care se conferă Ordinul «Crucea de Awn a Virtuţii Aeronautice» sublocotenentului de rezervă aviator Vernie Gheorghe din cadrele de rezervă ale aeronauticei militare. După cum se ştie, nefericitul aviator George Frenic a căzut ucis în timpul unor exerciţii cu avionul la un meeting aerian din Chicago. George Férnie era socotit în America drept un bun pilot şi serios inovator în domeniul aviaţiei. Tragicul accident a pus capăt proiectului lui George Férnie de-a face sborul fără excală New-York la București, sbor pe care vroia să-l efectueze chiar în cursul lunei Septembrie acest an. pone în caz de moarte * aparentă PIATRA N. — Locuitorii din com. Corbu şi cele învecinate sunt adânc impresionaţi de o întâmplare curioasă petrecută zilele trecute. Flăcăul VarSile Haralambie, în vârstă de 17 ani, lovindu-se de un gard, şi-a pierdut cunoştinţa căzând într’o stare letargică asemănătoare cu moartea Găsit în această stare, părinţii îl crezură mort şi făcură pregătirile de înmormântare. Nu mult după pornirea cortegiului funebru, se auziră nişte su-â nete misterioase, ce veneau din sicriu. Deschizându-se sicriul, nu mică a fost mirarea sătenilor când au văzut pe sărmanul băiat sbătându-se, cu capul însângerat să deschidă sicriul. Dus înapoi acasă, tânărul Vasile Haralambie s-a restabilit complect. Medicii au declarat că evorba de un curios caz de moarte aparentă. CORESP.  Nenorocirea de lângă Paşcani O mamă împreună cu fiul ei îngropaţi de vii PAŞCANI. — Zilele trecute, Maranda Dumitru Dandu, împreună cu fiul ei Gheorghe, în vârsta de 10 ani, s’au dus la marginea satului, spre a scoate lut. După ce au încărcat lutul în căruţă, un mal înalt de un metru s’a prăbuşit prinzând sub el neferitele victime. Trecătorii au sărit ln ajutor. După o oră de muncă victmele au fost scoase moarte.