Cuventul, august 1933 (Anul 9, nr. 2969-2999)

1933-08-01 / nr. 2969

MARTI I AUGUST 1933 Gardianul public Dicu Aurel, din postul Drumul la Tei, pe când trecea aseară, în inspecţie, pe strada Coțofeni, a zărit un individ suspect şi l-a somat să se oprească. Individul însă a luat-o la fugă. Gardianul a tras după el, două focuri de revolver. Lovit de un glonte în laba piciorului drept, fugarul s’a oprit. Sergentul l-a înşfăcat şi a pornit cu el spre circumscripţie. La un moment dat însă, arestatul s'a smucit şi fugind pe străzi a reuşit să dispară. O oră mai târziu însă, gardianul l-a găsit într’o maşină, împreună cu alţi trei indivizi. Gardianul s’a urcat pe scara maşinii, somându-i să oprească. Drept răspuns, urmăritul a scos un cuţit şi a... tăiat nasul sergentului. In cele din urmă însă răufăcătorul, Alexandru Constantinescu din strada Elena No. 50, a putut fi prins de jandarmi. Gardianul a fost dus la spitalul Colţea, unde i s’a cusut pasul. MOARTEA VICTIMEI UNUI ACCIDENT DE TRAMVAY Am relatat, în numărul de ori al ziarului nostru, gravul accident de tramway depe strada Orientului, unde, Sâmbătă un vagon de tramway depe linia 17, a lovit pe Achim Drăghici, care mergea pe bicicletă, evârlindu-1 cu capul în bordura trotuarului. Nefericitul s’a ales cu fractura bazei craniului. Transportat cu «Salvarea» la spitalul Colțea l a încetat ori din viată. In urma acestui desnodământ hatmanul N. Bărbulescu a fost arestat. UN ȘOFEUR DISPARE CU UN AUTOMOBIL D. Ion Toreca proprietarul automobilului No. 11429x, a reclamat poliţiei că şoferul său Anton Simion, angajat de curând, a dispărut de trei zile cu automobilul. II băneşte plecat la plimbare la Constanţa. FURT Comerciantul Aristide Carcea, din str. Bibescu Vodă No. 5, sa culcat ori noapte în faţa prăvăliei sale de zarzavaturi. Dimineaţa a avut o surpriză: un hoţ, îi tăise buzunarul furându-i suma de 4506 lei. ACCIDENT Tânărul Duţu Grumberg, în etate de 19 ani, rechizitor la teatru «Nou» din Calea Văcăreşti No 34, a căzut de pe acoperişul teatrului, de la o înălţime de 12 metri, fracturându-și două coaste. «Salvarea» l-a transportat la spitalul Brâncovenesc. PATRU ÎNCERCĂRI DE SINUCIDERE Servitoarea Maria Molnar, din strada Lascar Catargiu No. 25, fiind învinuită de stăpână-Sa, că i-ar fi furat o sumă de bani, a încercat să se sinucidă. Sâmbătă după amiază, luând 100 grame de spirt denaturat. A primit însă îngrijiri şi şi-a revenit. Eri însă, a încercat din nou să se sinucidă, luând o cantitate de 100 grame de sodă caustică. De data aceasta, starea ei e gravă. A fost transportată cu o ambulanţă a «Salvării», la spitalul Colţea. — Comerciantul Niculae Georgescu, în etate de 31 ani, domiciliat în Calea Griviţei No. 450, în urma unor certuri pe care le a avut cu alţi comercianţi, concurenţi, a încercat să se sinucidă, luând 100 grame de spirt denaturat. A fost internat de «Salvare» la spitalul Colţea— D. Const. Ionescu, din Bulevardul Cuza No. 47 subşef de biurou la Primăria Sectorului IV verde, din ce motive nu se ştie, a încercat să se sinucidă, luând 100 grame de spirt denaturat. Starea lui nu e gravă. — Aseară a mai încercat să se sinucidă, pe când se afla la sediul organizaţiei sioniste din strada Carol No. 81, femeia Şendrea Aelgut, în etate de 38 ani, de fel din Cernăuţi. A băut 50 grame de acid sulfuric, din cauză că n’a putut pleca în Palestina. Starea ei e gravă. capitala Luptă intre un gardian şi un râu înfor întrunirea sfatului economic din sect, ce Vene Comercianţii din sectorul IV verde s'au întrunit ori la orele 10 a. m, la sediul filialei din Calea Griviţa No. 240. A prezidat d. Temistocle Alexandrescu care deschizând şedinţa aduce la cunoştinţă adunării intervenţia încununată de succes făcută de Sfatul Economic pe lângă Primăria de Negru pentru: reducerea valoarei locative la contracct, reducerea costului luminei electrice pentru firmele luminoase, reglementarea comerţului ambulant, reducerea taxei de trotoare cum şi pavarea unor străzi principale. Propune şi se aprobă constituirea unei delegaţii a negustorilor de verde care să întocmească un memoriu detailat asupra nevoilor comercianţilor de verde, cerându-se în special reducerea dărilor şi impozitelor comunale pe care să-l înmâneze d-lui primar al sect. IV verde rugându-l să-l supue consiliului comunal pentru aprobare. D. Petre Modreanu, secretar general, arătând greutăţile, ce apasă asupra negustorimei, se însărciează cu aducerea la îndeplinire a propunerea d-lui T. Alexandrescu relativă la întocmirea memoriului şi formarea delegaţiei care va merge la primărie pentru susţinerea intereselor negustoreşti. D. avocat Iancu aduce elogii d-lui T. Alexandrescu pentru activitatea ce o desfăşoară pentru interesele comercianţilor. D. Ghiţă Peiu roagă ca Sfatul să intervină la locul în drept pentru scoaterea băeţilor de prăvălie din rândul servitorilor şi pentru organizarea biroului de plasare al ministerului muncii şi punerea vii în legătură cu acel al prefecturei poliţiei Capitalei »#6 Adunarea breslei carosierilor de automobile Eri la ora 10 dimineaţa a avut loc o consfătuire a acestor meseriaşi la sediul lor din str. Dr. Felix No. 80 sub preşidenţia d-lui loan Baban, asistat de d. Enache Bucur-Tercoianu, secretar. D. loan Baban a supus cunoştinţei adunării, rezultatul demersurilor făcute cu privire la oprirea importului de caroseriiie automobile, arătând că s’a înmânat un memoriu în acest sens d-lui D. R. Ioaniţescu, care a primit delegaţia cu mare bună voinţă, dispunând ca cererea lor să fie adusă la îndeplinire de Camera de Muncă. D-nii Anton Muller şi C. Popescu, au depus raportul cu privire la rezultatul obţinut la desfiinţarea atelierelor clandestine, arătând că d. ministru a dispius ca asemenea ateliere să fie închise pe loc, imediat ce va fi descoperite. După ce au mai vorbit d-nii G. Mistacopol, Coriolan Pop, Vasile Lucaci, I. Vaida, Gruea, E. I. Bucur-Tercoianu şi alţii adunarea a luat sfârşit la ora 12 a. m. Viitoarea şedinţă, Luni 7 August 1933 ara 8 jum. fir. Cărţi pentru şcoala română din Roma Biblioteca şcoalei române din Roma a primit din partea direcţiunei presei şi informaţiilor un important număr de cărţi ştiinţifce şi iterne şi de publicaţii periodice. Aceste cărţi au fost colectate de direcţia presei de la diferite edituri, instituţiuni şi persoane particulare. Printre donatori menţionăm : Facultatea de ştiinţe din Cluj, Comisiunea istorică a României, Facultatea de drept Bucureşti, comisiunea Monumentelor Istorice din Bucureşti şi Chişinău, Fundaţia culturală Principele Carol, d. profesor I. Nistor, editura Ciornei, facultatea de teologie Bucureşti, societatea regală de geografie, Universitatea din Cluj, facultatea de litere din Cernăuţi, institutul geologic, editura Krafft şi Diotloff, editura Ramuri, editura Scrisul Românesc, aşezământul cultural I. C. Brătianu, Casa Şcoalelor, editura Cultura Naţională, direcţia presei şi informaţiilor. mi Spargerea de la administraţia silvică Pătrăuţi (Suceava) SUCEAVA 29. — Hoţi au intrat la una din nopţile trecute în cancelaria administraţiei silvice din comuna Pătrăuţi pe Suceava şi au scos afară până la poartă cassa de bani. Hoţii au intrat prin spargerea unui geam dinspre grădină, au forţat uşa ce ducei în cancelaria administraţiei şi neputând deschide cassa, au rostogolit-o pe fereastră. Au fost însă simţiţi de un câine, care a trezit prin lătratul lui suspect pe servitorul administratorului silvic. Acesta a dat alarma şi hoţii au dispărut, fără ca omul să-i poată observa. Imediat au fost înştiinţaţi jandarmii, cari, împreună cu d. Pscheidt, administratorul silvic s’au pus pe urmele hoţilor. I-au putut urmări până la marginea pădurii, unde au dispărut. In apropierea administraţiei s'a găsită o căruţă fără cal, luată din curtea locuitorului Petru Gorgan şi care urma să serveasă la transportarea cassei de bani. Acest fapt a făcut pe jandarmi să cerceteze dacă Gorgan nu e amestecat în aceasta spargere. Hoţii au mai încercat să ia o căruţă de la locuitorul George Corniciuc, dar n’au izbutit. Pagube nu sunt decât nişte geamuri sparte. De altfel nici în cassa de bani nu se afla decât o mie lei. După felul cum au operat, se vede că hoţii nu sunt la prima încercare. -----oOXOo---- CUVÂNTUL Ancheta noastra: problema autoDmnelor plin Cap Hald Linia de autobuze No. 5125 Cum este stăpânul aşa plect ruinate. Vehicule canice şi alte cauze. 17 Linia de autobuze No. 2-1 este monopolizată de faimosul I. Beştoiu care, în tratativele de la ministerul muncii dintre şoferi şi patroni a revenit asupra salariului de 2500 lei lunar pentru 8 ore de muncă, convenit, anticipat, în numele patronilor, cu organele ministerului, pentru a nu mai oferi decât 2000 lei lunar. Tot el a declarat cu acea ocazie că legea zilei de muncă de 8 ore nu se poate aplica șoferilor ,pentru că aceştia nu sunt muncitori». Vroind, probabil să spună că aceştia sunt... animale, aşa cum i-au tratat până acum. Dar nu acesta este cazierul lui Beştoiu. Isprăvile sale sunt mai puţin comune decât aceste «reveniri» şi injurii. Le vom afla imediat. CUM ESTE STAPANUL, AŞA SUNT ŞI AUTOBUZELE Un patron atât de puţin uman cu personalul său nu putea avea preocupări deosebite pentru ceilalţi sclavi ai săi, autobuzele. Vehiculele liniei No. 25 sunt pentru o proporţie care nu diferă prea mult de cea stabilită asupra autobuzelor No. 5 şi 11, într-o stare de ruină complectă. 70 la sută din maşinile în circulaţie oferă cel mai trist aspect. EXEMPLE Cităm, pentru orice verificare : 15.253 (Ford), 15.254 (Ford), 15257 (Ford), 15.258 (Ford), 15.259 (Ford), 15.260 (Ford), 15.255 (Ford). Dar, dacă vechimea lor — 4-5 ani — justifică ruina din afară şi din interior, murdăria periculoasă în care sunt transportaţi călătorii este numai consecinţa «grijei» pe care patronul o are faţă de cei nevoiţi să le folosească. La care contribuie, fireşte, lipsa de control sever din partea celor sub supravegherea cărora cad. VEHICULE PUŢINE Vechi, murdare şi prăpădite, auto-buzele No. 25 sunt prea puţine pentru traseul pe care circulă Căci această linie începe de la Vama Poştei şi continuă prin Podul Mihai Vodă—Podul Senatului-Tribunal—Calea Rahovei—Str. Sabinelor—str. 13 Septembrie—Cimitirul Ghencea—Comuna Lupeasca. Pe un traseu atât de lung circulă numai 10 autobuze. Deși virtual sunt 12 vehicule afectate acestei linii din care cauze decurg întârzierele peste măsură cu care acestea se succed, opririle neregulate pentru a lua pe călători și toate celelalte abateri de la o circulaţie reglementară şi normală. CAUZE «MECANICE» ŞI ALTE CAUZE La aceste cauze «mecanice» se adaugă cele relative la personalul conduător. Căci, după ce sunt obligaţi să conducă maşini deteriorate, deci nesigure, şoferii au de suportat un regim de muncă istovitor, ziua de lucru a acestora este 17—18 ore. Prin urmare, la o trudă multiplă, din cauza motoarelor vechi şi defectate, şoferii au de prestat un număr de ore de muncă mai mare decât îndoitul numărului legal de ore. Regim de omorâre lentă, care primejdueşte deopotrivă viaţa salariaţilor şi a călătorilor. Regim, care nu oferă cel puţin salariaţilor compensaţia unei retribuţii echivalente cu munca depusă. Un şofer de pe linia No. 253 primeşte între 120—150 lei pentru ziua de 17—18 ore. Iar un taxator primeşte, pentru un timp de muncă egal, 50 lei. CINE-I BEŞTOIU Am dat câteva indicaţiuni, la începutul acestor rânduri, asupra «personalităţii» lui Beştoiu, unicul concesionar al liniei No. 25. Am rezervat complectarea indicaţiunilor date pentru a arăta, în primul rând, cum înţelege acesta sa se conducă în exploatarea ce i s’a încredinţat. După cele relatate, personalitatea lui Beştoiu nu va constitui pentru nimeni o surpriză. Deoarece un om care îşi maltratează în măsura arătată pe salariaţi şi călători, nu poate fi decât un certat cu tot ce se poate numi morală şi legalitate. Intr' adevăr, actualul concesionar al liniei No. 25, fost şofer pe vremuri, are următoarele fapte la trecutul său: a) ca militar la Iaşi, a fost legat in lanţuri pentru grave abateri militare; b) de când este «concesionar» a fost în mai multe rânduri amendat pentru tratamentul sălbatec al salariaţilor săi. Până în primăvara anului în curs ajutorii de şoferi şi taxatorii, angajaţi cu masă şi casă, au dormit într-o baracă de lemn inabitabiă, fiind hrăniţi în mod murdar şi insufleiet. A fost nevoe de amenzile repetate ale organelor de control muncitoresc pentru ca sălbătăcia patronului să înceteze. c) angajează minori, fără carnete, pe cari îi munceşte fără plată, pretextând osteneala depusă pentru obţinerea permiselor de condus. Acesta-i patronul de pe linia No. 25. Se mai poate atunci mira cineva că cele constatate sunt opera lui? sunt şi autobuzele. 7 din 16 vehicule sunt come puţine. Exemple. Lipsă de control. Cauze times —18 ore de muncă pe zi. Salarii de mizerie. Cine-i Beştoiu ? Accident de automobil la Ploeşti PLOEŞTI, 30. — Maşina No. 831 din Bucureşti, proprietatea d-lui M. Marcu din str. Paleologu No. 13, venind astăzi dinspre Câmpina, a călcat în B-dul Ferdinand din oraşul nostru pe fetiţa Florica Popa, originară din Ciuleni, jud. Cluj, fracturăndu-i ambele picioare. Şoferul pierzând prezenţa de spirit, a dat apoi peste un pom. Maşina răsturnându-se, au fost uşor răniţi- d-na Renée Marcu, d. M. Marcu şi avocaţii Romulus Hotter şi Isersoon. Florica Popa a fost transportată la spitalul Schuller iar ceilalţi răniţi au fost pansaţi pe loc și duși apoi la prefectură pentru cercetare. --------pXo------- Impresionanta sinucidere a unui tânăr din Bârlad BARLAD, 30. — O sinucidere neobişnuită s’a petrecut astăzi la amiazi în oarşul nostru în următoarele condiţiuni-D-na Emilia Thileş, fostă Trandabura, s’a prezentat dimineaţă chesturei a 6-a acuzând pe fiul ei, Dumitru, că i-a furat suma de 1800 lei. Tânărul a fost arestat și anchetat de comisarul Iacob. La amiază comisarul a plecat la masă lăsând pe tânăr în birou, în paza unui agent. La un moment dat agentul ieșind din birou, tânărul care în triftpul cercetării observase într’unul din sertarele biuroului un revolver, a forţat, sertarul şi luând arma a ieşit afară din birou, descărcându-şi un foc în tâmpla dreaptă. Moartea i-a fost fulgerătoare. Se fac acum cercetări pentru a se vedea dacă plângerea împotriva lui fusese întemeiată. —«0x0«— Jubileul reg. 6 artilerie PITEŞTI 29. — In cursul lunei Septembrie, reg. 6 artilerie din localitate, care a fost înfiinţat la 1 Aprilie 1883, va sărbători 50 ani de existenţă. Cu ocazia acestui jubileu va avea loc o strălucită serbare, care va fi onorată cu înalta prezenţă a M. SRegelui. Camera de agricultură a jud. Argeşvaorganiza cu acest prilej o expoziţie în târgul din Vale, cu concursul ministerului de domenii şi al autorităţilor locale. In vederea acestui important eveniment, d. colonel Boiţeanu, comandantul reg. 6 artilerie, va întocmi un istoric al regimentului şi va aranja o sală muzeu. Pentru înfăptuirea acestor deziderate, toţi ofiţerii de rezervă, precum şi toţi reangajaţi şi soldaţii, cari cu acest regiment au făcut răsboiul, sunt rugaţi fiecare să contribue cu o sumă cât de mică. îndrăzneţul furt dela Tg.Frumos — Luptă între hoţi şi poliţişti — TG. FRUMOS, 30. — Azi, la orele 3 p. m., în tirup de comerciantul Weiss era pledat de acasă, doi indivizi s’au introdus în locuinţa lui şi i-au furat stihia de 100.000 lei şi mai multe lucruriî de valoare. Nu mult după comiterea furtului comerciantul s’a înapoiat acasă şi văzând că uşile sunt deschise şi că lipsesc banii din sertarul în care îi păstra a dat alarma, sesizând poliţia. Incepându-se cercetări, s’a stabilit că atorii furtului sunt indivizii Gh. Novenschi şi D-tru lonescu, doi îndrăsneţi sprăgători cari au dat şi în trecut mult de lucru poliţiei. Hoţii fiind puşi în urmărire imediat, au putut fi descoperiţi în staţia Sărea, din apropierea comunei noastre. Hoţii aşteptau aci trenul pentru a fugi laIaşi şi a li se pierde astfel urma. LUPTA CU BANDIŢII In momentul când poliţişti caii îi urmăreau au vrut să-i aresteze cei doi indivizi au luat-o la fugă, ascunzându-se după vagoanele din staţie şi deschizând un foc viu de revolvere asupra urmăritorilor. Poliţiştii au răspuns şi ei cu focuri de revolver. Hoţii terminând gloanţele, au fost nevoiţi să se predea. Ei au fost arestaţi şi, după ce li s-au dresat actele, au fost înaintaţi parchetului de Iaşi. De la „Garda Apărări Proprietăţii“ dri Duminică, o delegaţie a «,Gărzei Apărărei Proprietăţei» de sub preşidenţia domnului profesor Em. Antonescu, compusă din d-nii Inginer Grigore Fieroiu şi Ioan I. Eftimescu, au Uzitat comunele din plăţile Pantilimon şi Fierbinţi expunând sătenilor noul program al «Gărzei pentru Apărarea Proprietăței». m rmm MANIFESTATIE CULTURALA STUDENŢEASCA. — In comuna Coşeşti—Muscel, un grup de intelectuali, în frunte cu studentul Constantin Fuiorescu, fost preşedinte al studenţilor argeşeni, a luat iniţiativa fondărei unui cămin cultural. In acest scop se organizează o mare serbare pentru ziua de 13 August, sub patronajul d-lui colonel David Popescu, comandantul regiei Vânători, preparâdu-se un bogat program artistic cu piesa «Titanic- Vals» de d. Tudor Muşatescu, executată de studenţi şi studente. FISCALE. D. Perceptor Teodor. V. Rachide, şeful circ. 1 fiscale Piteşti, aduce la cunoştinţa proprietarilor de autovehicule, că, pentru a putea circula sunt obligaţi să posede, pe lângă foaia de circulaţie şi un permis fiscal de circulaţie, care se eliberează de percepţiile de circumscripţii. NUMIRI. — Ministerul de finanţe a numit pe ziua de 15 iulie a. c. pe d-nii A. Mihăescu ca controlor de constatare la Piteşti, şi pe Teodor Cornel, controlor la Spineni jud. Olt. ÎNCERCARE DE SINUCIDERE. — Angela Ciobănaş, cu domiciliul în Piaţa Episcopiei, a încercat a se otrăvi luând zece pastile Jurist. Dându-i-se îngrijiri, a fost salvată. RĂNIRE. — Potcovarul Ion Murășanu din str. Calanfirescu 20, în stare complectă de ebrietate maltratându-și concubina, a fost rănit de aceasta la cap. Hattern zboară NEW YORK 30 (Băilor). —Se comunică din localitatea Deluth (Minnessota) ca aviatorul Mattem a sosit acolo la ora 11 și 30 (ora locală) și a plecat imediat mai departe spre Toronto. „Garda de fier“ şi tăişurile dela Râşinari O NOUA PRECIZARE Din partea «Gărzii de Fier» organizaţia centrală primim o comunicare din care reţinem: «In urma brutalei şi dementei manifestări brahiale a guvernului şi în urma criminalelor insinuări ce ni s’au făcut de anumită presă, că am fi înfiinţat, condus, sau susţinut numai, fabrica de monete false de la Răşinari, am cerut şefului organizaţiei Sibiu să întreprindă o anhietă, să stabilească dacă vre’un membru al Gărzii ar fi amestecat în această afacere, să escludă pentru totdeauna din organizaţie pe orice cine l’ar găsi că a avut o cât de neînsemnată vină şi să ne raporteze imediat. Până azi am primit două rapoarte din care extragem: 1) Nici un membru al Gărzii nu este amestecat şi sub nici o formă în societatea falsificatorilor de pani din Răşinari. 2) Un singur om din Răşinari care abonase ziarul nostru între timp s a dovedit amestecat (în ce măsură nu ştim dosarul fiind încă secret) în această afacere. 3) Cercetările autorităţilor încheiate aci după confruntări chiar, a stabilit că Gărzii de Fier nu i se poate atribui nici un amestec în falsificările de bani de la Răşinari-4) Această chestiune s’a verificat până la absolut o manevră politică criminală în contra organizaţiei noastre». ■ j . ---------oXo-------- -----oOXOo----- intrunirea liberala - ducisia dda (îhtrdani (tambovita) — Declaraţiile d-lui I. G. Duca — TARGOVIŞTE, 30. Astăzi a avut loc o mare întrunire a partidului liberal în corn. Ghergani. întrunirea s-a ţinut în parcul conacului d-lui Nicolae Ghica. Au luat parte numeroşi săteni din judeţ şi multe delegaţii din judeţele Ilfov şi Vlaşca. La ora II dim. d. I. G. Duca, şeful partidului a sosit de la Bucureşti însoţit de d. C. Dumitru, şeful organizaţiei din Dâmboviţa, fiind întâmpinat de d. Nicolae Ghica care i-a urat bun venit. Id .. • CUVÂNTĂRILE Primul a luat cuvântul d. C. Dumitru, care propune în aclamaţiile generale ca preşedinte pe, d. Nicolae Ghica. D-sa luând cuvântul, după ce aduce o aspră critică actualului regim închină pentru M. S- Regele Carol H-lea. D. C. Dumitriu, şeful organizaţiei din Dâmboviţa, arată că partidul liberal a început campania de răsturnare a guvernului pe care nu o va înceta până nu-şi va atinge ţinta. Au mai luat apoi cuvântul aducând aspre critici guvernului şi partidului naţional-ţărănesc d-nii: av. M. Nicolescu-Răcari, av. Polizu Dragomirescu, preot Matei Popescu- Ghergani, Andreescu-Cojanu, I. G. Vântu din partea tineretului liberal din Bucureşti, Ion Inculeţ, fost ministru, care aduce salutul Basarabiei, av. Ionel C. Nicolaescu, Alimănişteanu-Muscel, Tiberiu Moşoiu, şeful organizaţiei Oradea-Mare şi O. Năstase. DISCURSUL D LUI I. G. DUCA D. I. G. Duca după ce a mulţumit călduros organizaţiei de Dâmboviţa pentru manifestaţia ce i-a făcut şi după ce a exprimat d-lui N. Ghica gratitudinea sa pentru ospitalitatea oferită, spune: Două fapte se desprind luminos din situaţia politică de azi: întâi, că regimul naţional-ţărănist îşi trăeşte ultimele clipe şi al doilea că ţara aşteaptă salvarea ei de la partidul naţional-liberal. Naţional-ţărăniştii fac impresia unei asociaţiuni în vederea guvernării ţării, ei nu mai fac impresia unui partid politic care să reprezinte hotărât şi clar anumite curente sau anumite interese ale masselor populare. Putem spune că interesele superioare ale ţării reclamă ca această agonie să se sfârşească cât mai repede şi întru cât ne priveşte pe noi nu vom cruţa nici o sforţare pentru a grăbi acest sfârşit. Arată apoi că salvarea din situaţia actuală nu poate veni de la improvizaţii politice fără experienţă, fără tradiţii şi fără directive precise, ci numai de la un partid puternic, unitar, cu tradiţii şi experienţă. Şi am mândria să declar — spune d-sa — că singur partidul naţionalliberal e în măsură să împlinească aceste condiţii indispensabile salvărei statului şi neamului nostruîncheie făcând apel la organizaţia de Dâmboviţa şi la toate celelalte organizaţii pentru susţinerea luptei începută de partid. întrunirea s-a terminat la ora 3 p. m. după care a avut loc o masă intimă la conacul d-lui N. Ghica, unde au ţinut toasturi d-nii: N. Ghica, I. G. Duca, C. Dumitriu și O. Dănescu. * La ora 6 seara d. I. G. Duca a plecat spre București urmând ca astăzi Luni să plece spre Govora. 2010- Mippism FLOREASCA — ZIUA 9 DE GALOP — DUMINECA 30 IULIE a. c. O afluenţă cum rar s’a văzut pe acest Hipodrom, atracţiunea zilei fiind Pariul australian care ajunsese la frumoasa sumă de 124.640. REZULTATUL TECHNIC I. Premiul Casserdaro 1400 m. 1. Dragoş (Cristea Radu) al d-lui Vlădoianu; 2. Fus; 3. Băț 7 partanți pariu tribuna 40-33-37 peluză 35—28—30. II. Premiul Medelstone 800 m. 1. Hai (M. Cailag) a d-lui G. Negropontes; 2. Belette; 3. Stela. 5 partanți. Pariu tribuna 12—12—13 peri 13—11—13. Event 49 lei. III. Premiul Peru Jaune 1300 m. 1. Tin’te Bine (Chevalier )al d-lui J. Karmitz; 2. Oglinda; 3. Marche-en-avant, 5 partanți. Pariu tribune 27—12—11. Peluză 26—11—11. Event 25. IV. Premiul Uricani 1800 m. 1. Le Premier (Hanson) al d-lui Schwartz; 2. Fraga II; 3. Hamiear; 4. Halte 8 partanţi. Pariu tribune 22—21—16—17. Peluză 19—19—15—19. Event 168. V. Premiul M. Marghiloman 1600 m. L Lido (Cristean Radu) al d-lui Co. Hortopan; 2. Kino König; 3. Lăstun. 5 Partanti tribune 76—41—56. peluză 85—35— 31. Event 767. VI. Premiul Monarque 1400 m. 1. Marchiz (M. Csilag) al d-lui Deciu; 2. Pan 3 part. Pariu tribune 15. peluză 16. Event 104. VII. Pr. Windspiel 1. Gluma (D. Bostea); 2. Princese Card; 3. Dragostea. 5 partanți pariu tribune 25—12—17. Peluză 25-12-20. VIII. Pr. Găetan 1. Jandarm (M. Andrews);1’); 2. Adonis; 3. Dolly; 4. Wapitti. 12 partanți. Pariu tribune 35—15—24 —21. Peluză 32—15—30— 29. Event 84. IX. Pr. Valea Largă R. 1 1. Salba (Borisiac); 2. Cleo Caid; 3. Jianul. 8 partanti. Pariu tribune 24—14—21—20. Peeluză 27—12—16—14. Event 90. X. Idem R. 11 1. Centurion Molodoi (Dobrescu); 2. Irinel; 3. Drăguţa; 4. Judecător. 8 partanţi. Pariu tribune 153— 22—52—21, plasat. Evenet 360. La jocul australian a rulat pe ziua de ori aproape 100.000 lei — nici unul din pariori nu a indicat toţi câştigătorii — conform însă instrucţiunilor prevăzute al art. 7 suma de 124.640 câştigată va fi împărţită la cei care au indicat 5 câştigători. Ni se spune că sunt 32 de câștigători. Interzicerea apariţiei ziarului lui Ludendorff BERLIN, 30 (Rador). — Ziarul lui Ludendorff «Volkswarte», care se afla deja suspendat pentru trei luni, a fost interzis de către poliţia secretă. Interdicţia este dată până la noi ordinea. Congresul blocului pensionarilor publici din ju£f. Prahova PLOEŞTI 30. Peri dimineaţă s’a ţinut în sala Paiaţa din str. Buna Vestire întrunirea blocului pensionarilor publici din Ploeşti şi judeţ. întrunirea a fost prezidată de d. N. Schina, care după ce face un istoric al luptelor duse de asociaţie dă cuvântul d-lui Al. Vintilescu care a citit o moţiune ale cărei puncte admise de cei prezenţi sunt următoarele: Restanţele pe aul 1931 şi 1932 să fie plătite în numerar iar nu în bonuri pensionarilor din oraşul Ploeşti şi valea Prahovei să li se plătească pensiile de caetgoria întâia întocmai ca celor din Bucureşti armonizarea pensiilor în legătură cu salariile funcţionarilor; cota de şease la sută, aplicată astăzi pensiilor să se calculeze şi să se reţie numai din scumpete respectându-se pentru orice sume, minimul de două mii lei şi să se aplice numai în acest an, pensia nefiind un venit, ci numai un drept, cere să fie scutită de impozitul global şi de taxele de 4 la sută şi 8 la sută care au mai fost aplicate salariilor. Au mai vorbit apoi d-nii M. Nicolescu, col. P. Rădulescu, D. Morcovescu, Gh. Vrânceanu, St. Enescu, I. O. Negulescu, Eug. Craioveanu, I. C. Adam, şi N. Schina care încheie seria cuvântărilor îndemnând pensionarii la sprijinirea activităţii comitetului central. Tragicul sfârşit al unui pensionar PITEŞTI, 29. Azi dimineaţă, la ora 9, la intrarea rapidului în gara Piteşti, pensionarul Daniel Jugureanu, domiciliat în strada Dragoş Vodă No. 36, s’a aruncat înaintea maşinii, care, lovindu-l cu botul, l’a asvârlit în afară de linie omorăndu-l. Sosind autorităţile, au găsit cadavrul cu faţa în jos şi creierii risipiţi; ţeasta îi era complectă sdrobită. Pe partea dreaptă a botului maşinii s-au găsit fire de păr şi sânge. Cadavrul a fost dus la morga oraşului. Se crede că Daniel Jugureanu şi-a pus capăt zilelor din cauza unei boale incurabile. Congresul asociaţiei „Virtutea Militară“ ZIUA I a PLOEŞTI, 39. Astăzi s’a deschis în localitate congresul asociaţiei «Virtutea Militară de război». Drapelul asociaţiei a fost adus din capitală la orele 9 de d-nii: Gh. P. Ştefănescu, preşedinte, deputaţi: Popescu Celia, N. Constantinescu Bordeni şi Turtureanu, Gh. Popescu, Răducă şi I. Constantinescu, fiind primit de membrii asociaţiei în frunte cu muzica regimentului 7 Dorobanţi. După oficierea uinui serviciu religios la catedrală, congresiştii s-au îndreptat spre grădina Griviţa, unde a avut loc adunarea. Preşedintele filialei Ploeşti, d. I. Constantinescu deschizând întrunirea, propune preşedinţia d-lui Gh. I. Ştefănescu, care luînd cuvântul arată că întâia datorie a cavalerilor «Virtuţii Militare» este să contribue la fortificarea sufletelor generaţiilor tinere împotriva duşmanilor revizionişti. Iau apoi cuvântul d-nii: Popescu Lelia- Turtureanu, Constantinescu Bordeni Gh. P. Constantinescu, care după ce arată revendicările ce au de făcut cavalerii «Virtuţii Militare» solicită sprijinul Suveranului, căruia îi aduc omagiul bărbăţiei şi credinţei lor. La ora 1 a avut loc apoi un banchet în sala Azuga. Aci au ţinut cuvântări d-nii: G. Popescu, I. Vasiliu, Florescu, Popovici, Popescu, Ceica, I. Popescu, I. Constantinescu, căp. Ilie Dăscălescu şi alţii, cari şi-au exprimat încrederea în sprijinul Suveranului şi al ministrului apărării naţionale. D. Gh. P. Ştefănescu, încheind cuvântările după ce face un istoric al luptelor duse de asociaţie, închină pentru sănătatea Suveranului. Lucrările congresului vor continua (i mâine, Luni, 31 iulie.