Cuventul, noiembrie 1933 (Anul 9, nr. 3061-3089)

1933-11-04 / nr. 3064

Sâmbătă 4 Noembrie 1933 A fost identificat asasinul din strada Şepcari ! Rezultatele surprinzătoare ale autopsiei cadavrului Mateosian a fost strangulat. In lumea clientelei magazinului „Cospoli“ Eri au continuat, cu aceeași intensitate, cercetările în jurul misteriosului asasinat din str. Şepcari. In timpul prânzului, d-nii jude instructor Horia Bogdan, inspector Frânculescu şi dr. Sava, s-au dus din nou la magazinul «Cospoli,» spre a examina topografia locului. Altă serie de informatori au fost audiaţi de magistratul instructor. REZULTATELE SURPRINZĂTOARE ALE AUTOPSIEI Eri d. a. la orele 2, s’a făcut la institutul medico-legal autopsia cadavrului lui Mateosian. Autopsia s’a făcut de d. dr. Sava, medicul legist al parchetului, în asistenţa d-lor jude instructor Horia Bogdan şi inspector Frânculescu. Rezultatele autopsiei au fost surprinzătoare. S’a stabilit că Mateosian a primit două lovituri puternice cu un corp neascuţit (topor sau rangă de fier). Din cauză că toporul ori ranga nu erau ascuţite, nu s’au produs tăeturi. Carnea a plesnit. Important e faptul că s’a stabilit faptul că după ce a primit loviturile, Mateosian a fost strangulat. Probabil că asasinul văzând că, după cele două lovituri victima nu moare, l-a strangulat pe Mateosian. IN LOC DE SÂNGE, — SIROP S'a crezut la un moment dat că Mateosian a fost ucis cu un topor — neascuțit chiar — găsit în cuerul depozitului de la «Cospoli», chiar lângă victimă-Toporul prezenta urme suspecte, şi autorităţile au dispus să se facă o analiză. In loc de sânge, s’au găsit însă pe topor, urme de sirop. Totuşi autorităţile poliţieneşti persistă în a crede că Mateosian a fost lovit cu acel topor. ÎNTOARCEREA DIN DRUM In ce privește întoarcerea viterrinei din drumul spre birtul unde-şi comandase peştele, e neîndoios că Mateosian a fost oprit de un cunoscut. Probabil de cineva care i-a fost client. Nu mai încape îndoială că, Mateosian a fost ademenit în magazin su pretextul unei comenzi importante. Cercetările autorităţilor s’au îndreptat ori în această direcţie şi se părea aseară că s'a ajuns la rezultate destul de bune. Clientela magazinului, cunoscuţii lui Mateosian, au fost trecuţi în, revistă, — unii au şi fost citaţi de către magistratul instructor spre a fi audiaţi. IN RÂNDURILE VÂNZĂTORILOR AMBULANŢI Până astă noapte târziu au fost continuate la prefectura poliţiei Capitalei cercetările în rândurile vânzătorilor ambulanţi. După cum am relatat la vreme, la magazinul «Cospoli» se aprovizionau numeroşi vânzători ambulanţi şi la un moment dat, autorităţile au avut impresia că s’ar putea ca vreunul dintre aceştia să fi asasinat pe Mateosian. Din lotul clientelei acestea a magasinului «Cospoli», dar vânzători ambulanţi lipseau la apel. Se înţelege că bănuelile au căzut la un moment dat asupra lor. E de presupus însă că Mateosian om cu tabieturi, nu s’ar fi întors din drumul spre birt, pentru o vânzare de câţiva lei. Până aseară însă, vânzătorii au fost găsiţi. Ei şi-au stabilit alibi uri, aşa că au fost scoşi din cauză. CRIMINALUL A FOST IDENTIFICAT . După cercetările urmate astă noapte la prefectura poliţiei Capitalei se pare că magistratul instructor a reuşit să stabilească indicii asupra asasinului lui Mateosian. Investigaţiile urmate în legătură cu clientela magazinului «Cospoli» s’au dovedit de mare folos. D. jude Horia Bogdan a reuşit să aibe indicaţiuni preţioase asupra identităţei asasinului. Se înţelege că nu se pot face indiscreţiuni asupra cercetărilor urmate, şi care vor fi desăvârşite astăzi. In orice caz, autorităţile sunt pe drum bun. « f ae spionaj la Cărei sau lacul trei importante arestări CLUJ 2. — Autorităţile de siguranţă din Cărei aveau informaţii asupra unei vaste organizaţii de spionaj de mai multă vreme. Cum autorităţile erau informate că animator al orgnizaţiei era un tânăr subtenent, a fost înştiinparchetul militar din ilitate, care în urma anchetei ce s’a făcut a dispus arestarea ofiţerului. Astăzi în urma unei noi descinderi a parchetului la Cărei au mai fost arestaţi profesorul Stan Ion şi ziaristul Vladimir Prezinsky, secretarul organizaţiei partidului maghiar din Cărei. La descindere au mai fost găsite nouă acte compromiţătoare și s’a identificat ca făcând parte din organizație și o studentă. Cercetările continuă. Un grav accident s’a întâmplat ori după amiază, pe strada Carol, la construcţia care se ridică lângă Piaţa de Flori, la No- 68. Din cauza materialului vechiu, prost, din care a fost făcută, o schelă s’a prăbuşit. Din fericire, în acel moment nu se afla pe schelă nici un lucrător, astfel că accidentul n’a luat proporţii tragiceAu fost loviţi însă, în momentul prăbuşirii tinichigiul Gheorghe Crepsus, în etate de 37 anii, din Calea Văcăreşti No. 37 şi ucenicul Anghel Gheorghe din str. Vasile Lascăr No 167. Starea amândurora nueste gravă. CAPITALA Accidentul din strada Carol S’a prăbuşit o schelă. Doi răniţi ţin balcon prăbuşit nouă lucrători răniţi , fiind prins astfel de automobil. Victima a fost internată la spitalul Colţea In str. Fluer No. 29, la o nouă construcţie, s’a prăbuşit ori după amiază un balcon în care se aflau doi lucrători, anume: Naghi Ştefan Şi Heidan Edmund, Primul s’a ales cu coastele rupte, iar al doilea cu fractura unui picior. In stare gravă, au fost transportaţi la spitalul Coltea. S’a deschis o anchetă spre a se stabili răspunderile. ISPRAVA UNOR BORFAŞI ‘Eri, în zorii zilei, gardianul Badea C. din postul str. Traian Plantelor, a zărit un individ dând târcoale imobilului sublocat, V .Ionescu din str. Timpului. Apropiindu-se de uluca imobilului, gardianul a intrat în vorbă cu necunoscutul căruia îi cerea explicaţii asupra prezenţei sale acolo. In acel moment însă, un alt individ a sărit de pe ulucă peste gardian, rănindu-l grav cu un pumnal în cap. Gardianul s’a prăbuşit la pământ, iar cei doi indivizi, probabil spărgătorii cari preparau o lovitură, s’au făcut nevăzuţi. Politia a luat cuvenitele măsuri de urmărire, de ACCIDENTE . 1 Automobilul 493 a surprins pe bulevardul Take Ionescu pe copilul, Ion Niculae, de 12 ani, ucenic cis din strada Caragea Vodă No. 59, tremar din str. Ferentari 5, căriuaa când traversa liniile în gara Obor, fracturat un picior. ‘ a fost lovit de o garnitură-Ucenicul se agăţase de remorcat-1 A reuşit însă, oarecum, să se feluri tramvai şi de teama conducătorească, astfel că s’a ales doar cu carului sărise din mersul vagonului, Iteva leziuni uşoare. Automobilul 12573 a surprins pe str. Antim pe copilul Alois Filipescu de 7 ani din str. Ţăranu No. 6. Victima a fost internată la spitalul Brâncovenesc. INDOLENŢA PUBLICULUI O servitoare, anume Anica Sutea, a fost pusă în urmărire pentru patru furturi comise la stăpân. Servitoarea hoaţă a putut opera în voe, din cauza indolentei stăpâ- I nilor cari nu s’au interesat la biroul I de servitori asupra trecutului şi identitălei femeei angajate GRAV ACCIDENT DE AUTOBUZ PE CALEA DUDEŞTI Calea Dudeşti a fost dri noapte, teatrul unui grav accident de circulaţie. Autobuzul No. 16.202, condus de şofterul Petre M. Dumitru, venind cu viteză mare şi voind să ocolească o căruţă, a virat brusc şi a intrat în zidul unei case de lângă Parcul Badorin, răsturnându-se. Şoferul s-a ales cu leziuni şi contuziuni şi a fost internat la spitalul Brâncovenesc. ACCIDENT DE TREN Voiajorul comercial Albert Lebin, C U VAN TUL’ Drama conjugală din Cernăuţi ŞI-A DESFIGURAT SOŢUL CU VITRIOL CERNĂUŢI. I — Eri seară, pe la orele s, s’a produs o dramă în oraşul nostru. D-na Jelii Schaube, în etate de 27 ani, fusese părăsită de câteva săptămâni, de soţul ei. Intre timp, a încercat să se împace cu el, dar acesta s'a arătat neînduplecat. Atunci, d-na Schauber a trecut la ameninţări, dar şi acestea au fost zadarnice. Hotărâtă să se răzbune, d-na Jetti Schauber s’a plasat eri seară in coiful străzii Universităţii. Pe acolo era drumul spre casă al soţului ei. Când d. Schauber s’a apropiat, sofia sa va ieşi înainte şi — fără să spună vreun cuvânt — i-a aruncat in faţă conţinutul unei sticle cu vitriol. Victima, cu faţa plină de arsuri, a căzut la pământ, în dureri atroce. Căţiva trecători l-au expediat cu o maşină la spitalul Central. Atentatoarea a reuşit să fugă, în direcţiunea parcului Schiller. A fost însă ajunsă de alti trecători, cari au condus-o apoi la chestura de politie. Politia continuă cercetările. TENTATIVA DE ASASINAT de la Consiliul de rasboi din Capitală - Un magistrat militar înjunghiat de un fotograf Eri la orele 8 a. m. s’a produs pe culoarele Consiliului de răsboi al corpului 11 armată o tentativă de asasinat, pufin obişnuită. Un individ, care făcuse o reclamaţie la consiliul de răsboiu şi care era cunoscut mai tuturor cabinetelor de instrucţie ale consiliului, prin tenacitatea şi felul puţin normal în care îşi susţinea cauza, după o discuţie moderată cu d. U. col. Candiani, titularul cap. IX instrucţie, prinzând momentul când magistratul militar se întorsese cu spatele, i-a aplicat acestuia mai multe lovituri de cuţit. Individul se numeşte Atanase Rădulescu şi e de meserie fotograf, înalt, degradat fiziceşte, are vârsta de 51 ani. Cu toate cele întâmplate, povesteşte calm şi măsurat, ca un om care ar fi avut de îndeplinit o misiune dreaptă şi firească. Narează împrejurările în care s’a petrecut crima şi mai ales motivele care l-au determinat s’o pună în aplicare cu un debit verbal uimitor Cum s’au petrecut faptele Atanase Rădulescu făcuse o reclamarie contra unui ofiţer superior dela un regiment de grăniceri şi o adresase consiliului de războiu al C. N A. — Prin această reclamaţie Rădulescu aducea o serie de învinuiri unui maior intendent de la regimentul 1 grăniceri, care ar fi intervenit ca o lucrare fotografică, evaluată la vreo 300.000 lei, să fie încredinţată unui alt fotograf, deşi el fusese angajat de comandantul regimentului. Era vorba să se efectueze câteva albume fotografice ale unor poziţii strategice de pe graniţă. Lucrare care ar fi adus fotografului angajat beneficii frumoase. Cum Rădulescu este un alcoolic în ultimul grad şi pentrucă, se spune, nu se ţinea de treabă, el a fost înlocuit. Rădulescu fiind înlocuit, s’a considerat nedreptăţit. Şi de atunci a început să facă reclamaţii la toate autorităţile civile şi militare şi să-şi plângă păsul oricui voia să-l asculte. S’a dus pe la minister, pe la redacţiile gazetelor, să-şi caute dreptatea. A început dela un timp să creadă că toţi îl persecută. Şi s-a hotărât, cu orice risc, să-şi facă singur dreptate. Pe culoarele consiliului de război Una din reclamaţiile sale, îndreptată consiliului de războiu, a fost încredinţată d-lui It.col. Candiani, titularul cab. IX instrucţie. D-sa a instruit afacerea timp de câteva luni şi negăsind reclamaţia întemeiată a pus concluziuni de clasare- Lucrul acesta l-a înfuriat pe Rădulescu. Intr’o zi a intrat în cabinetul d-lui lt. col. Candiani şi după o discuţie vehementă, i-a adresat cuvinte insultătoare-Magistratul instructor s-a simţit insultat şi i-a deschis acţiune publică pentru ultraj. Dri dimineaţă, urma să se judece în faţa tribunalulu corecţional procesul de ultraj. Miercuri dimineaţă, Rădulescu l-a întâmpinat pe magistrat în faţa consiliului de războiu şi l-a invitat să depue favorabil pentru el . colonel Candiani ar fi răspuns că nu înţelege să influenţeze hotărârea justiţiei. Cu cuţitul şi benzina ori dimineaţă, criminalul , după ce şi-a procurat un cuţit bine ascuţit de la proprietarul său şi a cumpărat un kg. de benzină, cu intenţia de a da foc colonelului, după asasinat, s’a înfiinţat la ora când magistraţii militari soseau la serviciu în faţa porţii consiliului. După ce d. lt.-col. Candiani a urcat scările s’a luat după d-sa. Pe culoare i s’a adresat cu voce stăpânită, rugându-l să vie la tribunal să depue favorabil pentru el. D. colonel i-a răspuns că chestia e prea simplă şi că i poate fi liniştit. In momentul când d-sa s-a întors cu spatele, Rădulescu a scos cuţitul şi a aplicat o primă lovitură. Lovitura a fost aşa de puternică încât a străbătut regiunea cervicală de la stânga la dreapta. Cu o repeziciune uimitoare criminalul a aplicat o a doua lovitură în tâmpla dreaptă, lângă arcada ochilor. A treia în abdomen. Victima revenindu-și a prins cu mâna dreaptă lama cuțitului Rădulescu a încercat atunci să stropească cu benzină victima cu intenţia hotărâtă de a-i da foc. In momentul când Rădulescu isbea sticla de pământ, au sosit în ajutorul victimei câţiva inşi de pe sală şi elevul plutonier Marcu, care a pus mâna pe criminal şi l-a imobilizat. Faptul s-a petrecut în câteva minute. Sosirea autorităţilor Imediat a fost anunţat d. lt. col. Victor Pomponiu, prim comisar regal al consiliului de răsboiu, care a telefonat parchetului. Victima a fost transportată cu o maşină de piaţă la spitalul militar. Până la sosirea reprezentanţilor parchetului civil, primele cercetări au fost făcute de d. căpitan Atanasiu.D. titularul cab. VII instrucţie-Criminalul a fost pus imediat în lanţuri: d. prim procuror Procop Dumitrescu, d. procuror Ştefan Stăncescu şi judenstructor Kosnovanu. D. prim procuror a luat un prim interogator criminalului. Care, după ce şi-a povestit întreaga viaţă şi neşansele grele care-l însoţesc de un timp încoace ca o umbră sinistră, a mărturisit că a voit să se răsbune pe victimă întrucât şi ea l-a nedreptăţit şi i-a nesocotit interesele. . Starea victimei Victima a fost internată la secţia I-a chirurgicală dela spitalul militar Regina Elisabeta. I s’a făcut un drenaj. După pansare, i s'a luat un prim interogator de d. Procop Dumitrescu. Rănile, în afară de una din regiunea cervicală, nu prezintă gravitate. Numai rana din regiunea gâtului e mai gravă şi putea fi mortală dacă ar fi atins artera carotidă. Starea victimei e în afară de orice pericol. Instrucţia La ora 11 a. m. criminalul a fost expediat sub escortă de la consiliul de răsboiu la parchet. Din primele cercetări, ar reeşi că Rădulescu e dement, sau în cel mai rău caz suferă de mania persecuţiei. Prezintă toate simptomele unui desechilibrat mintal. Accese de furie nemotivate, incoherenţă în vorbă urmate de stări de prostafie complectă. Afacerea a fost încredinţată d-luî jude-instructor Rosnoveanu, titularul cap. IV, care a şi procedat la primele cercetări S-a emis mandat de arestare care a şi fost confirmat de tribunal Judele instructor al cap. IV d. Ion Rosnovanu, însărcinat cu instrucţia tentativei de asasinat care a avut loc ori dimineaţă pe sălile consiliului de război, a cercetat după amiază îndelung, pe autorul acestui atentat, Atanase Rădulescu din str. Cedrilor No. 4. După luarea unui lung interogatoriu, judele instructor a emis mandat de arestare, împotriva lui Rădulescu, pentru crimă săvârşită dar neizbutită, cu premeditare şi pândire, asupra d-lui comisar regal loc. col. Alexandru Candiani. Mandatul de arestare cuprinde un scurt istoric al unor întâmplări care au determinat actul vindicativ al lui Atanase Rădulescu. Numitul nemulţumit de faptul că fusese înlocuit de la nişte lucrări fotografice de către d. maior intendent Dumitrescu Ioan, a adresat consiliului de Război al corpului II de armată, o plângere, prin care cerea să fie despăgubit cu suma de lei 350.000 întrucât interzicerea d-lui intendent maior Dumitrescu i-a cauzat prejudicii care ating cifra arătată. Cazul a fost repartizat cap. 9 din consiliul de război al corpului II de armată, al cărui titular este d. locat col. Alexandru Candiani. Atanase Rădulescu, se arăta însă nemulţumit de rezultatele cercetărilor, ofiţerului instructor. A făcut în consecinţă o întâmpinare — la 30 Decembrie 1932 — în faţa consiliului de război, în care aduce învinuiri d-lui loc. c. Candiani, că şi-a depăşit competenţa reţinând o reclamaţie a sa de natură civilă. Rădulescu califică acest fapt, ca „ilegalitate“ şi „evident pentru interes particular“. Această întâmplare a fost considerată ofensătoare pentru d. Candiani care a sesizat parchetul de Ilfov. Acesta după instrucţia cuvenită a deschis acţiune publică — la 27 Ianuarie 1933 — împotriva lui Atanase Rădulescu. Termenul de judecată urma să fie ori la secţia II a tribunalului. Rădulescu s’a dus J în Amman, în preziua termenului la d. Candiani Nu sau raa* înregistrat nici un fel pe care voia să-l determine să se fie incidente cu arabii, prezinte în faţa tribunalului şi să-i ceară achitarea. Nereuşind a recurs ori la actul disperat, al asasinării lui Candiani, cu cinci lovituri de cuţit pe care i le-a aplicat, având pregătită şi o sticluţă de benzină pentru incendiere, în cazul când manipularea cuţitului nu i-ar fi ajutat. Confirmarea mandatului de arestare Mandatul de arestare a venit chiar ori spre confirmare, în faţa tribunalului de Ilfov, sec. II corn., format cu d-nii Gogu Popescu şi Ion Zamfirescu, ministerul public fiindreprezentat prin d. procuror St. Stăncescu, Atanase Rădulescu în fața tribunalului, a recunoscut vina, accentuând asupra, faptului că înlăturarea de la exercitarea profesiunei de fotograf pe lângă regimentul I Grăniceri i-au adus prejudicii mari care l-au determinat să facă actul ştiut. In decursul interogatoriului, Rădulescu a vădit că nu este într-o normală funcţiune a sistemului nervos. Printre altele, Rădulescu a spus magistraţilor că intenţiona să ajungă cu cauza lui până la Liga Naţiunilor. Pleca mai întâiu în Bulgaria şi, apoi, din ţară în ţară, cu vremea, câştigându-şi existenţa în timpul călătoriei, ar fi ajuns la Geneva, unde ar fi reuşit să convingă de dreptatea cauzei sale pe trei forţe europene care, câştigate de partea lui ar fi ridicat în faţa înaltului for internaţional «afacerea Atanase Rădulescu». Mandatul de arestare a fost confirmat de tribunal, fără deliberare. Atanase Rădulescu a fost transportat apoi la Văcăreşti. Instrucţia acestei tentative, neavând multe puncte obscure, urmează a fi încheiată, în scurt timp, iar Rădulescu trimis în faţa juraţilor. Situaţia în Palestina LONDRA, 2 (Rador). — Agenţia «Reuter» semnalează că situaţia este azi normală în Transiordania, cum şi 3 Despre insubordonanta proprietarilor de autobuze la ordinele repetate ale ministerului muncii am scris suficient, aducând dovezi materiale, convingătoare pentru cei mai neîncrezători. Lunga listă a câtorva numai dintre cei contravenienți, publicată, ori, este una din aceste dovezi cari nu admit nici o contrazicere. Această listă se referă, însă, numai la insubordonanța patronilor de autobuze relirivă la drepturile consacrate prin lege ale șofeurilor din serviciul lor. Căci până acum numai de acest aspect al problemei autobuzelor au avut să se ocupe de hotărârile singurului organ intervenient. Era de altminteri, singura sa chemare în chestiunea ce ne preocupă, pe care şi-a îndeplinit-o cacea mai energică hotărâre. Regretăm că nu putem face afirmaţii similare despre celelalte organe, în seama cărora cădeau schimbările esenţiale semnalate de noi ca esenţiale pentru o administraţie corectă a acestui serviciu public de transport. Este adevărat că nici măsurile ministerului muncii n’au dus la un rezultat pozitiv în domeniul ce-i cade în corupetinţă. Cele «câteva» abateri semnalate ieri constitue dovada clară a dispreţului cu care aceste măsuri au fost primite de cei vizaţi. TOLERANŢA ? ! Noi credem, însă, că această luare în derâdere a ministerului şi a textului expres al legei se explică numai prin atitudinea prea îngăduitoare din partea altor organe, în seama cărora cădea posibiltatea de ai forţa eficace-Aceste organe ar fi putut remarca din prima zi a anchetei noastre, dacă nu mai demult, că halul degradant în care circulă autobuzele Capitalei necesită o intervenţie fără întârziere-Reamintim că din cele circa 500 de autobuze cari străbat oraşul, jumătate sunt cuiburi de murdărie perpetuă şi ocazi de accidente în fiecare clipă. Pentru a nu mai vorbi despre tariful lor exagerat şi destrăbălat, modul neregulat în care circulă etc. etc. toate puncte desbătute pe larg aci. Ştie Primăria că această situaţie continuă şi astăzi deşi au trecut mai multe luni de când am dat alarma? Invităm pe oricine să viziteze două numai din liniile de autobuze, de ex. No. C şi L pentru a-şi face o imagine exactă a stării în care funcţionează exploatarea lor. SE OPREŞTE IN STAŢII FIXE ?! De curând, forţaţi de reportaţiile noastre, unele linii au găsit cu cale să afişeze în vehicule că «opririle se fac numai în stătii» (!!). Să nu se creadă, însă, că acest afiş corespunde hotărârei patronilor de a înlocui opririle la fiecare pas cu un program fix de staţii! Ci numai pentru a înşela organele de anchetă sesizaţi de noi. Căci opririle ca şi toate celelalte aspecte ale problemei autobuzelor suferă şi azi— azi mai rău ca eri — de aceiaşi organizaţie retrogradă, demnă de un oraş sălbatec. Cu toate acestea, concesionarii sunt îngăduiţi să sfideze. Beneficiile lor curg mai departe în dauna pasagerilor şi a celor siliţi să-i suporte. Până când ? Intre proprietarii de autoboze şi organele competente Până când vor fi tolerat! actualii beneficiari? înmormântarea rămăşiţelor cap. aviator Petre Mircea Serviciul divin. Cuvântările Eli d. a., a avut loc înmormântarea rămăşiţelor regretatului căpitan aviator Petre Mircea. In capela spitalului militar «Regina Elisabeta» unde fuseseră depuse rămăşiţele pământeşti ale defunctului, s’a oficiat un serviciu religios în prezenţa d-lor R. Irimescu, subsecretarul de stat al aerului, general Sichitiu, comandantul forţelor aeriene, colonelul G. Negoescu, comandantul centrelor de instrucţie ale aeronauticei, etc., etc. Numeroase coroane au fost depuse de către unităţile şi instituţiile aviatice. Au rostit cuvântări în care au elorgiat calităţile regretatului aviator d-nii colonel Enescu şi căp. aviator Romanescu. Cel din urmă, d. Radu Irimescu, subsecretarul de stat al aerului, a rostit câteva emoţionante cuvinte pentru pierderea suferită de aviaţia noastră. S’a format apoi cortegiul funebru, în fruntea căruia căp. aviator Gogu Ştefănescu purta decoraţiile defunctului. înhumarea s’a făcut la cimitirul militar Bellu. 0 tânără necunoscută s’a aruncat înnaintea trenului -00- TATÎGOVIŞTE, 2. — Astăzi la orela 7 jum. dim., poliţia locală, a fost înştiinţată printr’o telegramă, de către şeful staţiei locale că pe calea ferată, în dreptul cantonului pentru schimbat acul, dinspre staţia. Văcăreşti, a fost tăiată de trenul personal ce pleacă din localitate la 7,20 dimineaţa, o tânără fată. , L-a faţa locului, s’a transportat imediat comisarul Petrică Rădulescu şi d. prim procuror Eugen Georgescu Tânăra sinucigaşă, nu a putut fi identificată, întrucât asupra ei, nu s’a găsit nici un act. Din percheziţia făcută asupra cadavrului, s’a putut găsi un bileţel din hârtie ce se obişnueşte a se pune pe mesele restaurantelor, pe care s’au putut descifra următoarele: «Mămiro, dă-mi şi mie 10 de lei, ca să pot veni acasă, şi mai sunt datoare la o domnişoară 2 lei, şi nu vreau rămân datoare». Biletul despre care am vorbit mai sus, este şifonat şi pare a fi fost udat pe masa unde va fi stat, de băutură. D. prim procuror, a ordonat ridicarea cadavrului şi transportarea lui la morga spitalului judeţean. Poliţia, a început să facă cercetări pentru a putea identifica pe sinucigaşă. Din primele investigaţii s’a putut afla, că astăzi dimineaţă pe la orele 7 fără 10 minute, sinucigaşa a apărut în staţia de trăsuri de lângă grădina publică, unde birjarilor li s’a părut că dorea să angajeze o trăsură până la gară. După ce a stat câteva minute, a plecat pe jos, în spre gară. Unul dintre birjari a urmărit-o cu trăsura, invitând-o să ia loc pentru a o transporta la gară. Sinucigaşa a răspuns că nu are parale. Atât cercetătorii cât şi ultimele versiuni ce s-au răspândit în oraş, duc la concluzia că nefericita ar fi petrecut în timpul nopţii într’o tavernă din localitate sau împrejurimi, unde probabil a fost necinstită. După altă versiune tânăra ar fi suferit de alienaţie mintală. Deşi necunoscută, la morga spitalului judeţean, unde se află cadavrul, în tot cursul după amiezii a fost un adevărat pelerinaj. După spusele unora care au văzut-o se crede că sinucigaşa ar fi din comuna Cobia judeţul Dâmboviţa, iar alţii spun că ar fi din comuna Butoiul din acelaş judeţ. De remarcat este că tânăra sinucigaşe, asupra căreia s’a găsit şi un degetar, de unde s’ar putea deduce că ar fi fost croitoreasă, este de o frumuseţe uimitoare. Astăzi Vineri, 3 Noembrie, i se va face autopsia de către d. dr. Alexandrescu medicul primar al oraşului, în prezenţa reprezentanţilor parchetului şi ai poliţiei. Tentativa de evadare a unui spărgător, la Constanţa CONSTANŢA. 1. — In timp ce se găsia pe sala parchetului, unde fusese adus de la închisoarea centrală pentru reconfirmarea mandatului de arestare, spărgătorul Vladimir Lobaevski, a încercat să fugă. In faţa Curţii de apel gardienii l’au ajuns, arestându-L Laboevski a fost pus în lanţuri. Acesta este autorul a peste 40 de spargeri la Constanţa şi Galaţi. El are şase clase de liceu militar. In d. Vila a rămas repetent şi a fost dat afară. Atunci s’a apucat de spargeri şi furturi, intenţionând — spune el —■ ca să dea o lovitură mare, care să-i asigure existența pe mai mult timp.