Dimineaţa, ianuarie 1912 (Anul 9, nr. 2811-2839)

1912-01-24 / nr. 2832

Operațiunile consiliilor de revizie Ministerul de interne a trimis prefecturilor de județe următoarea circulară: „In vederea operațiunilor consiliilor de revizie pentru rernizarea contigentului 1913, operațiuni cari potrivit dispozițiunilor ,art.45 din legea respectivă urmează să înceapă la 15 Februarie curent. „Ministerul de războiu ne semnalează următoarele neajunsuri întîmpinate, cu prilejul recrutărei din anul trecut: „Din cauza numărului restrâns al centrelor unde au avut loc prezentarea tinerilor și a distanțelor prea mari ce separau aceste centre de unele comune, numărul tinerilor recrutați în absență a fost foarte mare, depășind cu mult cifra absențelor din anii precedenți. La aceasta a mai contribuit și faptul că în tot cursul operațiunilor aceste centre și itinerarii au suferit dese schimbări“. Recrutarea în absență dă naștere la multe și mari neajunsuri dăunătoare bunului mers al operațiunilor recrutării, printre care cea mai importantă este că tinerii recrutați în asemenea condițiuni nu pot fi repartizați pe arme după aptitudinea lor fizică. Pe lângă aceasta sunt tinerii cari au drept la reduceri de termen, la dispense, etc. și cari nuși pot valora aceste drepturi, nefiind prezent la recrutare. Stabilirea în urmă a drepturilor, pe lângă că creează mari neajunsuri tinerilor în cauză, dar împovărează peste măsură lucrările ministerului de războia și al diferitelor autorități, cu întocmirea și arătarea diferitelor acte și motivelor invocate. Pentru a se pune capăt acestor neajunsuri, vă rog d-le prefect ca pe viitor, la stabilirea itinerariilor să aveți în vedere că centrele unde, va avea loc examinarea tinerilor, să fie cît mai numeroase, pentru ca astfel distanța de la comuna cea mai depărtată pînă la aceste centre să nu întreacă cifra de 15—?0 km. și odată bine fixate centrele să nu mai fie schimbate sus nici un motiv. In același timp aveți bunăvoință, a da ordin primarilor respectivi ca să pună din vreme în vedere tinerilor exact ziua și locul cînd și unde va avea loc recrutarea, dindu-se în același timp tot concursul in formarea actelor, de care ar avea nevoe în sprijinul reclamațiunilor ce vor avea de făcut“. . Mif" DE CITIT de aceia cari suferă friguri „Sînt în vîrstă de 32 ani, scrie domnul M. Martin, proprietar cultivator la Ygrande (Franța). —In verile precedente am avut cîteva accese de friguri, ca.Tî aü cedat întrebuințărei sulfatului de quinină. In August trecut am fost iar apucat de aceleași friguri intermitente , dar de astă dată sulfatul de quinină n’a mai produs efectul obicinuit. Mi-a cauzat dureri vii de stonxiale și după asta o scîrbă de neînvins. Frigurile au crescut. Am fost apucat de un dezgust extrem pentru alimente și de o slăbiciune mare. Nopțile ’mi erau înspăimântătoare și nu puteam gusta un singur moment de odihnă. ..La gîndul că nu mai puteam suporta singurul leac ce mă vindeca pînă atunci, am devenit de o tristeță ladîncă, și, desperat, nu mai așteptam decît moarte. „Atunci doctorul mi-a prescris vinul de Quintum Labarraque în doză de două păhărele de licoare de fiecare masă. Primele doze au provocat o căldură vie la stomac, urmată de vărsături de fiere. După 4 sau 5 zile, frigurile mi au dispărut. Am recăpătat somnul, pofta de mâncame, veselia. După 10 zile eram cu desăvîrșire vindecat, și de atunci n’am mai fost atins de friguri. Nu pot decit să recomand acest vin tuturor acelora ce suferă de friguri. întrebuințarea lui Quintum Laburraque în doză de un păhărel sau două de licoare după fiecare masă, este de ajuns pentru a vin, decât în scurt timp frigurile cele mai rebele,și cele mai vechi. Vindecarea obținută Prin vinul de Quinium Labarraque este mai radicală și mai sigură decît prin ajutorul chininei singure din cauza celorlalte principii ale quininex ce conține Quiniumul Labarraqxxe și care complectează acțiunea chininei. Quiniumul este un extract complect al chininei, constinând toate principiile folositoare ale acestei scoarțe prețioase, dizolvate în cele mai bune vinuri de Spania. Vinul de Quinium Labarraque este nu numai regele febrifugilor, dar încă, după expresiunea unnui medic ilustru. ..cel mai eficace și cel mai energic dintre tonicii cunoscuți“. El restabilește în scurt timp forțele bolnavilor celor mai slăbiți, redîndu-le vigoarea și energia. Din cauza eficacității sale și a nenumăratelor vindecări ce a produs, Academia de medicină din Paris a aprobat formula Quintumului Labarraque, distincția nu foarte rară și care recomandă ■acest produs încrederea bolnavilor din toate țările. Nici un alt vin tonic n’a fost onorat de o asemenea aprobare. De acela, persoanele slabe, debilitate de boli, muncă sau exces, adulți obosiți de o creștere prea repede; fetele tinere ce suferă în formarea și desvoltarea lor, damele ce se scoală din lehuzie, bătrînii slăbiți de vîrstă, amenicii și convalescenții vor vedea forțele lor redeșteptlndu-se în mod sigur și repede fxxind acest medicament eroic. Quintum Labarraque se găsește în toate framaciile. Depozit: Maison Frere, 19, rue Jacob. Paris. P. L. — Vinul de Quinium Labarraque are un gust amar, dar mi trebue să uităm că quinquina chiar e foarte amară; așa că, amărăciunea vinului de Quinium este cea mai bună dovadă a bogăției sale Inquinquina-și, prin ur Bire « effetat&W «He» D-nul MARTIN Conferințele de la institutul Ella Em. Savopol A continuat seria conferințelor ce se țin la inst. d-na Ella Em. Savopol. D-na Lucreția Stroescu profesoară de limba romînă, după ce a arătat în cîteva cuvinte rolul conferințelor în dezvoltarea intelectuală a unei școli, intră în tratarea subiectului conferinții sale „Despre Educație“. Consideră și analizează educațiunea în genere, vorbind în parte despre educația fizică, intelectuală și morală, cari una condiționează pe cealaltă; dat fiind faptul, ei corpul este un obiect tot atît de important ca ,și spiritul. Că, problema educațiunii nu tinde a realiza scopul final al existenții omenești, ci numai a pregăti pe omul tînăr pentru realizarea lui. Și, pentru o pricepere mai bine a realizării acestui scop, conferențiaza exemplificînd, tratează în special părțile cari privesc mai de aproape scopul educației spunînd că suferințele fizice zdrobesc spiritul, strică dispozițiunile, slăbesc voința precum și întregul mers al finții omenesc, pe cînd din contră puterea corpului înlesnește, foarte mult orice silință spirituală. Se arată cum nu se poate sili activitatea spiritului, înainte de a îngriji de dezvoltarea fizică, arătînd apoi mijloacele unei educațiuni bine echilibrate pentru ca să fie în acord cu disciplina intelectuală care are atîta valoare încît buna stare a unui individ sau popor stă întotdeauna în raport, cu cultura de care se bucură. Că, în fine orice muncă, orice profesie devine mai înfloritoare, mai profitabilă,dacă e condusă cu pricepere și calcul. Arată adevărata cultură ce trebue să și-o însușească un in divid. In sfîrșit după ce arată și aci mijloacele unei bune educații, conferențiara vorbește în ultima parte a subiectului sau despre educația estetică, morala și religioasă. Analizînd pe fiecare în parte, arată mai departe, mijloacele de, cari se servesc pentru a nu da oameni egoiști, mîndri, plini de capricii, fără voință, etc. Infine conchide că numai prin o educație fizică, intelectuală și morală, omul se dezvoltă singur pe sine în virtutea factorilor vii de care dispune și pe cari îi produce într’însul: viața practică, vederile, calitățile și activitatea educatorulor. Familia, școala și în special școala profesională, sunt factorii esențiali cari pregătescu ființa pentru viața practică. După terminarea conferinței sau pus întrebări elevelor asupra celor spuse de conferențiară și s'a lămurit, pe înțelesul tuturor însemnătatea educații fizice, intelectuale și morale. Comitetul biînd cunoștință de decesul membrului Wilhelm Straich, a numit o comisi unei de 4 persoane care s’a prezintat la locuința defunctului dînd văduvei suma de 500 lei, primul ajutor din partea societate ■ și prezintind .condoleanțe familiei. S-a hotărît ca la 24 curent, să aibe loc o nouă ședință specială pentru discuția statutului nou și în urmă ședințe pînă la complecta valoare. --------------------------------------— De la voiajorii comerciali Eri la orele 10 dimineața, s’a ținut, ședință la societatea voiajorilor comerciali. S'a rezolvat corespondența. Serbarea de la școala Silvestru Bri la orele 4 după amiază a avut loc la școala Silivestru o serbare dată de societatea ortodoxă a femeilor române. Dr. avocat TUDOR POPESCU, a vorbit, cu această, ocaziune în fața elevelor școalei despre , “Morala religiei creștine“. A arătat morala sănătoasă și care decurge din religiunea creștină. Părintele MOȘOAIA a răspuns mulțumind, și accentuînd și d-sn importanța ce o are în educația tineretului „Morala creștină. Au urmat după. , aceia coruri intonate de elevele, școaleî. Serbarea a luat sfîrșit la orele 5 seri a. *.■ s’au luat toate măsurile ca ordinea și tombola balului de diseară să reușească bine. S’au împărțit tuturor membrilor atribuțiuni pentru aceasta. S’a admis ca la adunarea generală de la 24 ianuarie să se discute numai modificarea statutului. -------------——-----------------■— Dela funcționarii comerci ali la orele 2 d. a., a avut loc o consfătuire a comitetului societăței funcționarilor comerciali la sediul din str. Carol. Ședința s’a deschis sub preșidenția, d-lui Gheorghiu care a comunicat că în ziua de 24 cor., vor avea loc întruniri în orașele Galați, Focșani, Ploești, Giurgiu și T.Severin, pentru a se protesta în contra nerespectărea repausului duminical. D-sa. s’a plîns de toleranța ce autoritățile acordă băcanilor. A arătat că este absolută nevoie de o nouă și puternică acțiune. S’a hotărît ca în ziua de 24 să se facă razii și să se dreseze procese de contravenție pentru care se vor învita toți șefii de circumscripții comunicîndu-se apoi rezultatul d-lui prefect al Capitalei. D. Haralambie a comunicat că Starea semănăturilor La ministerul de intrene, s’au primit următoarele rapoarte: Constanța: Starea semănăturilor de toamnă în acest județ este bună. Locuutorii se ocupă cu îngrijitul vitelor. Buzău: In cursul săptămînei trecute a nins în tot județul. Semănăturile de toamnă n au suferit. Temperatura e scăzută. Tecuci. Timpul în acest județ a variat: ger, zăpadă și viscol Semănăturile de toamnă pînă în prezent se mențin a fi brnd pretutindeni fiind acoperite cu un strat supțire de zăpadă. Lucrările agricole sînt încetate, iar sătenii se ocupă cu lucrări de gospodărie casnică și diferite cărăușii. . .. 5 FOIȚA ZIARULUI DIMINEAȚA 57) Fata Pandurulu Mare roman istoric național CAP. 35 Salvarea de la moarte In momentul cînd perdeaua cortului fu dată la o parte și apăru Banul Brîncoveanu însoțit de Vladimirescu, episcopul simți că tot, sîngele Îl năvălea In obraz. Ce va crede buciul acesta, văzîndu-mă în tabăra răsculaților, se întreba episcopul. Dar figura Banului galbenă și istovită, privirea cruntă a revoluționarului, îl făcură imediat să uite propria sa situație. — Ți - am adus ea să-l judeci chiar d-ta, prea sfințitule, zise Tudor desbrăcînd mantaua și aruncînd-o într’un colț. Spune de nu merită a-1 scurta de o palmă pe acest boer divănit care fuge lăsînd țara la pejte. — Au fugit și alții, Arhon Sluger de frica d-tale, căci de mult s’a răspîndit vorba că ai să-i tai. — Ba încă sînt mulți cari ar merita să fie umpluți cu pae și a-i trimete plocon din partea țarei pe la Curțile împărătești, unde vor fi negreșit puși la Muzau; acolo e locul lor, lingă fiarele sălbatice. Banul Brîncoveanu se desbrăcase și el de suba cea grea și se așezase pe o bancă lîngă masă, ascultînd cu fața de marmoră. ■ Privește-l pe acest mare boer divanit, zise Tudor încranjînd sprinceana. Pentru ce a fugit din București ? — Și cine mă poate opri? exclamă Banul cu tărie. Nu d-ta Arhon sluger, ți-o spun în față. Nu te măsura cu cei... — Taci pentru numele lui D-zeu strigă 1 la tion, tremurînd de groază. Banile nu vei fi aci pentru a se certa.— Lasă-1 să se apere, fiindcă el va fi cel dinții din cei 12 boerî pe cari am de gînd să-i scurtez de o palmă. — De o moarte am să mor și nu mai mult! răspunse Brîncoveanu cu hotărire și dispreț. — Arhon sluger, făcînd ceeace spui strict singur interesele țărei, răspunse Ilarion cu glas solemn. Vei da prilej vrăjmașilor dumitale și ai țăreî ca să te înegrească în ochii turcilor și ai muscalilor ca să te ia drept zavergiu. Nu-țî vei ajunge scopul pentru care te-ai sculat; vei băga țara în robie și țara va rămîne.iar pe mîna grecilor. Apoi omul nu poate invia o muscă, dar mite un om. Scriptura zice: cine scoate sabia, fie sabie va muri. Ce-aț folosit francezii în revoluția de la 1789 că aü omorît atîția boerî mari de-ai lor? Din nou s’au ridicat alți ciocoi mai îndrăciți. Moartea acestui boer va încuraja pe panduri, cari pentru pleașcă vor începe și ei să tac pe boerî. Arnăuții și grecii vor îndoi cruzimile ce fac. Datoria d-tale este sa împiedici jafurile și omorurile acestor zavergii cari au băgat spaima în bieții locuitori. — Dar trebue să dați un exemplu, odată pentru totdeauna, exclamă Tudor aprins, plimbîndu-se prin cort cu pași mari. > Din cînd în cînd se oprea aruncînd Banului priviri crunte. — Dar bine popo, ai uitat ce ați făcut acești balauri și țării și nouă tuturor? Ai uitat cîte judecăți am pierdut eu și bieții săteni din pricina lor ? Nu m’au îndemnat ei , prin graiu și prin scris ca să mă ridic cu pandurii mei pentru ca să scăpăm țara de lifte străine? Și apoi nu tot ei mă fac tîlhar în toate poruncile lor către ispravnici, în toate proclamațiile lor catre țară, în toate plîngerile lor către pași, către sultan, către împăratul Rusiei? — Eu n’am făcut aceasta, zise Banul. Nu te-am ponegrit, niciodată. Plec din țară ca să, nu cad în mîinile pașilor turci. — Dacă vrei să-l tai pe el, atunci trebue să mă tai și pe mine, zise Ilarion, și eu am fost nevoit a iscăli multe hîrtii înpotriva d-talei.Eu, dacă n’ai fi cine ești, să n’ai grijă că nu te-așî cruța, dar pe lingă cîțiva berbeci grași, am să tai și cîțiva țapi. — Să nu-mi ai blagoslovenia dacă vei face una ca asta. De cîte ori m’ai ascultat nu te-am căit; ascultă-mă și acum și nu te vei căi. — Pe acesta să mi-l judeci, strigă Tudor. De ce a fugit ? Ce râü, i-am făcut eu pînă la atît? De ce să plece tocmai cînd e, nevoe ca să strîngă rîndurile boerilor ca să luptăm contra dușmanilor. — Arhon sluger, averea mea îți stă la dispoziție. Poți să faci cu ea ce poftești. Eu nu sînt contra, d-tale. — Arhon Tudor, zise și Ilarion te-am cunoscut întotdeauna om cuminte, care nu faci nimic fără a te gîndi; gîndește-te maitur la urmărire acestei fapte nesăbuite. După ce-L vei ucide, toți boerii vor fi contra d-tale. După, părerea mea ești mai cîștigat să-l pui să iscălească o hîrtie cum că și el ține cu d-ta, decît să te compromitariseștî degeaba. Știi cît îmi sînt, de urîțî ciocoii, încît de ași putea i-așî stinge pe toți de pe suprafața pămîntului, nu te-așî opri ca să-î scurtezi de sub barbă, dar în împrejurările de față, nu e politic a face aceasta. Fă-țî întîi treaba cu dînșii și apoi ne vom chibzui. Banul Brîncoveanu, e boer de viță curată romînească. Trebue să ai mult respect față de el și de numele său. — Bine popo, te ascult, dar sînt, legat de un arhiereu , căci am făcut jurămînt, ca să tai măcar 12 din cei cu barbă (protipendadă) ca pildă pentru îndreptarea răului și pentru urmași. — Dar nu sînt și eu arhiereu? Și ceva mai mult decît arhiereu , te vom deslega eu de jurămînt, căci scris este: putere aveți a lega și a deslega, în numele lui Isus Cristos, fiul lui D-zeu. — A, popo Nzise Tudor oftînd. Ai să-ți dai seamă înaintea lui D-zeu, că num’am lăsat să tai pe acest boer fără credință. El și-a dat coatele cu grecii și acum pleacă lăsînd țara în voia turcului. — Fie păcatul meu! răspunse Ilarion vesel că a putut reuși a întoarce pe Tudor de la o faptă care ar fi compromis mișcarea. Voi da cu seamă înaintea lui D-zeu. O iau în sufletul meu aceasta. — Haide, desleagă-mă de jurămînt și fix fxx răspunzător înaintea țărei, dacă va eși altfel. Ține însă minte, că lupul țărul schimbă, dar năravul, har vei vedea ce vor face acești boerî, după moartea mea. Ilarion bătu din palme și veni gramaticul sau cu patrafirul și cu cartea. După ce-șî puse patrafirul de gît, citi rugăciunea de eroare, dîndu-i apoi și binecuvântarea sa arhierească. — Pleacă,a șopti parion către Banul Brîncoveanu. D-zeu să te aibă în sfînta lui pază. Astfel Banul fu scăpat de la moarte sigură. CAP. 36 Proclamația ro-lui Tudor . — „Fraților oameni știu că vă este cunoscută cererea ce face tot norodul țărei romîncș T (cel de D-zeu păzit) pentru drefitățile cele folositoare la toată obștea, care dreptăți din vechime ie avem mila hărăzită de prea puternica împărăție ce ne ocrotește. (Va urma). ----------------*|*--- ------- H. HEINRICH Wien, XIX, Heiligenstadterstrasse 44—48, Wien. Fabrică specială de Mașini și accesorii pentru pienițe de vin, fabrici de Bere și Ape minerale* Construcțiunile cele mai moderne și solide. — Toate sistemele de pompe de vin. — MAȘINI pl. curaj, sticlelor• Mașini pentru dopuri MAȘINI » pentru capse Aparate de curățit și vaporizat but. PSIESE Aparate de Pasteurizare Cataloage și informațiuni prin reprezentanțele noastre M. K.E1I €§H “■ str- Triumf"lui 11 BUCUREȘTI — VICTORUL MIlCEDONSKY, Brăila Sos. Samine Gaz și Menete lin Swarești A VI» La magazinul de expoziție și vânzare al Societății Generale de Gaz și Electricitate din str. Sărindar No. 10, se găsesc cu prețurile cele mai avantagioase următoarele articole BECURI, STICLE și SITE de prima Calitate pentru gaz Depozit de veritabile Lămpi Electrice „OLRA IV“ economice cu fiamente mezaice Cililmni pentru lămpi cu arc Bogat asortiment da: Candelabre, Lustruri Live, Lămpi de Sufragerie etc., pentru Sat și Electricitate. Onor public este rugat să viziteze magazinul.Intrarea liberă Reclama e sufletul comerțului Cotillon serbări, se cumpăra Tururi m»uî spieiKiide.1 Caschete admirabile.mL ast prise in mare alegere, măști, peruci, confeti, serpentine ghirlande «Se flori artificiale și toate articolele pentru baluri și i*m prețurile cele mai efftine la: ,Paradisul Copiilor’ Filip Lindenberg, Smîrdan 15 Articole de tombolă începînd dela: I0 baai bucata- Bragasin special de Jucării Mazinal General de Muzică La Harpa BUCURESTI, Strada Colici No. 5, BUCUREȘTI 1ST cel mai mare, cel mai eftin și cel mai conștiincios magazin de muzică din țară i Gramofoane de la 40 lei in sus Placi de Gramofon Ole mai noi cântece romăinești ÎNGER Lei 3.50.ZONOFON Lei 3.Orice altă marca de Imitație Lei 1.75 Toate plăcile sunt mari «imprimate pe ambele feti - CATALOAGE GRATIS Frumusețea ideală a teuului se obține intrebuințind zilnic renumita cremă, pudră și excelentul săpun , CLEO Ca parfum suav, de oinele rară e apa de toaletă , CLEO . Se găsește de vânzare la toate drogueriile, parfumeriile și magazinele de galanterie din toată țara Unde nu se găsește a se adresa depozitului general Farmacia Const. Chihăescu Calea Victoriei 75. — București Crema lei 2, Pudra 2.50, Săpun lei 1.50, Apa de toaletă 3.50, Cutia mică de pudră 1 leu. VINUL TONIC cu kola, coca, glicerofosfate, coaja de chinină și lecitină Preparat de VICTOR GEORGESCI Farmacii —Bucurest Principiile conținute în kola, coca și coaja de echina, asociate cu glicerofosfate și £>ecitona care este o substanță organică fosforată să asociaze mult mai ușor ca orîcari altit substanță anorganică dînd rezultate foarte bune în contra Neurasteniei lipsei de energie, insomnie, lipsei de voință datorită surmenagiului, smețelei, lipsei de poftă de mîncare. Flaconul mare 4 Lei. Flaconul mic 2.50 Lei. SIROPUL TONIC conține aceleaș principii ca și vinul Tonic, preparate în sirop , se recomandă persoanelor oprite de vin. — Flaconul 3 Lei — Aprobat de onor, consiliul sanitar superior. Se găsesc ia toate Farmaciile și Dragneriile. Depozitu general la Farmacia București, Strada, Apoloflor 8 Cereți „Revista jidei“ CERERI SI CĂUTĂRI DE POSTURI 6 BANI cuvîntul, minimum 10 CUVINTE popfionat se caută urSeasc- A I iex LUpalul prezenta cu oferte în scris la casa Eustațiu, stil Doamnei No. 8. 31. Qtenorgrofă cunoscând perfect lim Ololluglala ^e în germană, franceză și engleză, găsește imediat ocupațiune la o mare societate. Oferte în scris cu referințe sub „Stenografă“ Ia, administrația ziarului. ■’lin marp Birou comercial se LIN Illeti C angajază d-șoare cu scriere frumoasă. Se preferă acelea cu practică de birou și cunoștința lmbei germane. Limba germană însă nu e absolut indispensabilă. Ofertele ,X. Y.“ la administrația acestui sub ziar. 31-7008 D-ra Atanasiu oferă numeroasei sale clientele, serviciile de „masseusă“. A se adresa str. Sf. Voevozi 28. 5 . Oflifipat cauta meditații, curs pri CIUUCIL mar și secundar. Adresa la ziar sub „W._______51. Tănăr ^ and rutinat agentură, co uliul expediție caută post eventual încasator. Adresați-vă .Mișu agenția Carol -Schulder Comp., București. Doamnei 8, Ft. 12—^588 Domnișoară momib na de scris „Vost“, precum și brobeie română și germană caută serviciu. Cererile sub „Serviciu“ la agenția de publicitate Carol Schulder Co., str. Doamnei 8, Et. I. ________ Rî11TON ,care caută domnișoară pro DIUI UU rentabilă cu scriere frumoasă pentru postul de casieră. O fertre cu referințe sub „Casieră“ P.Restante. Cp X fot, gaf capabu condu-OC La Ulu cert ... salar și procente sau tovărășie. Foto-American Academiei. 19, 3 - 7017 Morimo se caută pentru moară IV ALCXIML provincie oferte la Schoenfeld Calea Babovei 105, București. 2—7019 ] p. p viran 3300 metri str. Matei LUL Voevod 77, bine situat, cu 2 fațade în perspectivă se vinde eftin. A se adresa la agenția de publicitate Carol Schulder Comp., strada Doamnei 8, Et. I.rg. Crema și pudra Mii iprt a curăță înfrăgereallor va conservă și înfrumusețează tonul sigur. De vânzare pretutindeni. Reprezentant: Lăzărescu, strada Lascar Catargiu 21, București. 15—7589 Tinichigiu 20laviSsohn, (ja)ea Văcărești 19. PrivntoriS bilanțier, dispunând de GDIlipiaul câteva ore pe zi, caută ocupațiune. Oferte sub „Bilanțier“, la administrație ziarului. Se Cailifi un tanăr intre 16:17 ani Danda cunoscând la perfecție limba română, puțin franceza, pentru lucrări mici de birou. A se adresa între 12— 2 p. m. afară de Dumineca, 63 Sos. Viitor, Vila No. 12. 2—7587 ! I iproturi cu ex nobile, lucrători la LUCI dlUI i mașini și un mecanic pentru conducerea motorului și dinamo caută fabrica de tâmplărie M. Kiczales, Șos. Viilor 53.______107582 Opo Mită un băiaș și două băeșițe Qc LaUla altă specialitate în masaj. Adresa Baia Moșilor str. Birjarilor.______ _____ Voiaj PP specialist în băuturi spir_Dl toase, posedînd clientelă frumoasă având și abonament C. F. R. caută post contra fix sau provizion. Adresa sub „Fix“ la agenția Carol Schulder Gomjpp Doamnei S, Et. I. Piloötni’not5 de albituri cu ziua ViUodi Undod avînd cele mai bune referințe caută lucru. Cererile sub „Cusătoreasă“ la Agenția de publicitate Carol Schulder Comp., strada Doamnei 8, Et. L__________________ Intrător mecanic cu L Ubiului practică în mari ateliere din țară și străinătate caută lucru. Cereri sub „Mecanic“ la administrația ziarului. Văzători buDl Prezent."ii111 de V Inia VIII I manufactură și galanterie găsesc ocupațiune bine -etului cu eventual pensiune compedă la un mare magazin din Briil' Oferte du „galanterie“, Poste-Brstante Brăila. Tânăr Ci!ttä I ° ° ca încasator Ocuidilal du-se și cu contenciosu. Posedă abonament C. P. B. cl. II-a, garanție morală. Adresa sub „Contenciosu“ agenția de publicitate Carol Schulder Comp . București, Doamnei 8, Et. I. 31. VÂNZĂRI. CUMPĂRĂRI :1 INCHIRIERI 8 BANI cu Trnul, minimum 1O CUVINTE. Pomoro modest mobilată, centru, Schilbld caută Sgr. Scrițî ziar numai indicând prețul. 5 1.]',p Cultivară, cu rod bunii, orice * 'O întindere, cumpăr. B. A. Poște- Bestante, Drăgășani./.~ nouă la C.Lung de 3 ani clădită , stil bizantin, prețul 20 mii lei, se vinde din cauza plecărei din țară. Ofertanți serioși se vor adresa, Poște Restante, C.-Lung. UnQIP orice întindere, cumpăr în MASIC județul Ilfov sau Teleorman intermediari excluși. Oferte sub I. Z. Poște Restante, Craiova. Cameră bine mobilată pentru domn onorabil, casă germană, S. M., Boni uhis 60. Came rasă Fox-terrier curat, vârstă 3 ani, sănătos se vinde oftin. A se dresa sub „ ex-Terrier“ la administratia ziarului. _________ pol sănătos, pentru ca’Uimion, caut urgent Oferte sub „Cal“ la administrația ziarului „Dismineața“. Cameră mobilată S la SSSS onorabile în Str. Traian 63, în fund pe dreapta . Din cauza plecărei vînd dormitor și sufragerie de un an cumpărată, în stare perfectă, ca nouă. Adresa sub „Mobilă“ Administrația ziarului „Di”,mineața“. 1 Dă CEAS GRATIS ADMIRABIL Ceas Ander rem. pe MM GLORIA In Inc di juniiTrei 9. 81 Mimii prin mahn >| La o comandă de 5 bucăți odată se trimete un ceas co-aus. Export ARNOLD WEISS, Wien 63 Postfach 12 rin închiriat imediat apartament minimal mobilat :patru , mere, bucătărie, bac, odae de ser ton. A scri sub „P. P.“ la ziar. 3 — K PROFESIONALE si COMERCEMI 12 BANI cuvîntul minimum 10 CUVINTE Ph 4. nm Ipî »«p0»*® îâ» LU iuUU Ici afacere comercială, rentabilă care să producă 6.000 lei anual. Nu trebue cunoștinți specialis nici muncă obositoare. A. se admisă la agenția Carol Schulder Coorp., . București, Strada Doamnei 8, lii. I. N.® PRATA nu abonați la vigexilia I IO revistă de igienă și medicină populară înainte de a cere număr de probă gratis. Revista „Sănătatea“, strada Triumfului 9, București ____________________ fo .5su GRATIS Înainte dr a vă abona să vreo revistă de igienă sau medicină populară cujUff an număr de probă gratis și vă vem convinge că vechea revistă „Sănătatea“ și „Viața Fericită , care apare neîntrerupt de un [UNK]sprezece ani, e cea mai interesantă și cea mai bună revistă de medicină populară. Fiecare număr conține Si pagini mari splendid ilustate Redacția și Administrajia revistei ..Sănătatea,*, Sir Triumfului 9, București sl oma MICA PUBLICITATE APARE IN FIECARE 2120 BANI cuvîntul. miniminth 10 CUVINTE prin pețitori, pețitoare, serioșit si dalii dresa la ziar sub „candidă“. _______ 4tfel Tânăr1 de 32 ani, prezentabil cu Vi I allal nu sigur de 350 lei baia dorește căsătoria unei d-șoarecub și de bună familie, cu dotă de 10 pre ia. 20 mii lei. A se scrie (sub ‘„sene's Poste-Bestante, București. ilumaknmră funcționară. stabilă UNIIlibudid )a 0 mare casă creștină, leafă 200 lei lunar, doreșteț căsătoria tânăr cu cel puțin aceia si leafă. Altă dotărare. Oferte sub „căsatorie serioasă“, poste restante i;i. Reclama sufletul comertiÂS Anunciurile trebuie predate totdeaua» ui anii zilei de ap ,pină la ora 12 a. m.,la scția Ziarului DIMIHEAȚIÎ, Strada Sărindarii și la Agentia de Pulicitate "Sarai Schulder & limp., Str. Doamnei, 8, Etaj. I, Concesiinarii Pulcităței noastre. Intr’ VÜTERNEilORIE ALTORIE IN VERDE cu rădăcini de 2 ANI din UNGARIA și din ȚARA foarte viguroase și pe deplin aclimatizate solului nostru, admirabile pentru împlinirea golurilor din vie. H. BRAUNSTEIN Str. Labirint 111, BUCUREȘTI Cereți catalog! Soc. Generală de gaz și Electricitate ---------------- DNS bucurești----------------AVIS Societatea Generala de Gaz și Electricitate din București aduce la cunoștința numeroasei sale clientele că a primit Un mare număr de aparate de luminat cu electricitate de fabricațiune franceză ca: Candelabre, Lustre, Lămpi de sufragerie, Lămpi de vestibul, etc. Societatea vinde aceste aparate cu prețuri cari desfid orice concurență. Onor. Public este rugat să viziteze magazinele sale de expoziție din Strada Sărindar No. 10 Intrarea liberă DEPOZIT L é Lecțiuni de vioară predă un profesor, laur Ca! al Conservatorului din Viena cu lei 4 ora. Sorții I. B. P.-Bestante, București. CASATORII