Dimineaţa, iunie 1913 (Anul 10, nr. 3319-3348)

1913-06-10 / nr. 3328

T Al* k 8-lea GOMCOBS de PREMII Cupon No. 90 3051F 1813 Pentru a da parte la premiile ziarului „DIMINEAȚĂ". A se ține și păstra zilniiș. Important patru d-nii avocați Aducem la cunoștință că Biroul de traduceri de âers și s''Tiere cu mașina al D-fel ROPCEA funcționează actualmente Strada Karageorgevici No. 2 și Strada Doamnei No. 8 ' RERUMITELE BAI SULFUROASE (60") POST'YEN (Ungaria) Dr. S. GARA vis-d ris de Karhotel Specializat la Facultatea din Vicus In Solide.: Gută, Reumatism, Sciat,că Stabilit din 11102—Vorbește românește Pima pe bani științifică. Da fapt cea mai bună metodă pentru întărirea piasei capului și fortificarea părului. 1 Jh Dentistul Flittifignn Lauriat din Paris face cunoscut onor sale cunteza d 8*A MffliAi în strada BrAl ei Mo. 18 (Casa pr.vie). Moda de azi cere o încheietoare de haină plată și sigură. Artiștii modei din Paris, precum și toate atelierele de modă mai mari din lume, întrebuințează de ani de zile extra platele și rezistente la orice mișcare. Cele mai înalte și unice distincțiuni. Observați la cumpărare, marca de garanție „RIN“. Garantate contra ruginei. De vânzare la principalele magazine de mercerie și furnituri de croitorie. Iste Eesi sateli Br. I. BLIEIlí orele de consult. K öBI.SA. 7—95—3 Markt- Drei Mohren TURIȘTI-automobiști, agenți, voiajori, militari, escursioniști, etc. toți cei car călătoresc în România, au na ve de noua CALAUZA A TUTUROR DRUMURILOR din ROMANIA de dl Gh. Popescu, șef de birou la Ministerul Lucrărilor publice. De vânzare la toate librăriile din București și la autor care ia cerere trimite contra ramburs. Prețul Lei 10 ilegant legatim pe sticla Lei 3.50. Ajungând mai multe luni. I DIMINEAȚA INFORMATIUNI -unit s'a hotârit definitiv ca batalionul 10 vinători ce urmează a se înființa cu de curind.Sâ-șî aibă reședința la Silistra, p. N. Xenopol, ministrul industriei și comerțului, insolit de d. I. Juvara, directorul comerțului și de o delegatiune a consiliului superior al comerțului, compusă din d-nil: D. Hagi Tudorache, N. Zane, Pavel Negreanu, Gr. Alexandrescu, a mers d la Banca Națională spre a remite d-lui Anton Carp, guvernatorul Băncel, medalia „Meritul comercial și industrial” cl. I în aur. D. N. Xenopol a remis personal d-lui Anton Carp această medalie împreună cu o adresă elogioasă din partea ministerului pentru activitatea guvernatorului Băncel. D. Anton „Carp, a mulțumit în mod foarte călduros d-lui ministru N. Xenopol pentru atențiunea d-sale și pentru cuvintele prin cure a pus in evidență, în adresa d-sale, activitatea Și rolul Băncei Nationale in ultima criză, -r„-Dumitrescu“ și „Continental“, a angajat cu mari sacrificii pe faimosul șef-bucătar Nicolae Bucur, care a contribuit la renumele acestor două restaurante, și pe tînărul artist Iordăchescu, a cărui orchestră a fost atît de apreciată de lumea aleasă de la restaurantul „Majestic“. Inaugurarea „Restaurantului Modern**, va avea loc în cursul săptămânei. Problema mare și vecinie de actualitate a tuberculozei ca boală socială, e discutată în revista medicală „Higiena", de d. dr. Poenaru-Căplescu, docent universitar și chirurg primar la Brîncoveneasa, care arată cum se ia această boală, cum se răspîndește și totodată ce măsuri eficace de combatere se pot întrebuința. D. general de brigadă Constantin Costescu, dela serviciul comandamentelor, a fost numit comandant al diviziei a șasea. D. Iasinsky Isidor a fost înaintat impiegat cl. II-a în serviciul porturilor maritime, iar d. Grigore Dobrescu, registrator în administrația centrală a ministerului de lucrări publice. Aflăm că d. S. Papier, cunoscutul director al casei S. W. Hoffmann din Galați a preluat și direcțiunea sucursalei din Brăila a acestei case D-sa deși cu sediul la Brăila va dirija atît sucursala din această localitate, cît și cea din Galați ‘a casei S. - IV. Hoffmann, ceea ce va contribui mai mult, cunoscută fiind capacitatea, și energia d-sale, ca toată clientela din țără să se folosească în măsură cea mai largă, de serviciile acestei renumite agenții de vapoare și case de expedițiuni și vămuiri. Poliția Capitalei a trimis comisariatelor o circulară prin care le amintește vechea dispoziție luată de către această autoritate ca toate casierele de berării, localuri de noapte, etc., să se prezinte la vizita medicală. Se va pune în vedere patronilor să trimită pe femeile cari îndeplinesc funcțiunea de casiere la vizita medicală. Inspectorul de poliție G. Moțățeanu, a fost trecut la inspectoratul IV în locul d-lui M. Cantuniari, înaintat director al poliției, iar d. inspector Andrei Ionescu, noul numit, a fost trecut la inspectoratul I în locul d-lui G. Moț&țeanu-Regele a acordat medalia „Răsplata Muncel“ cl. I-a pentru învățămînt următoarelor persoane: D-lor. Victor Mihăescu, directorul școalei române din Sofia; Constantin Tănăsescu, subdirector în ministerul de interne; Hafuz Rifat, muftiul jud. Constanța; V. Triandafil, directorul liceului „Codreanu“; Ion Chiriceanu, directorul școalei normale din Bîrlad; C. Tabacovici, profesor universitar la Iași; Ioan fotino, profesor la conservatorul din București; Victor Munteanu, subdirector în ministerul cultelor și instrucțiunei publice; și d-nelor Smaranda colonel Eftimie Uiescu, Cleopatra Gheorghiu, profesoară la școala secundară de fete No. 2 din București; Maria Marinescu, directoare de institut privat din T.-Severin; Henria Munteanu, institutoare; Laura Zaharia, Ela Savopol și Paulina Brăiloiu. Elevii școalei militare secția de administrație, au vizitat sub conducerea d-lui intendent maior Dumitrul, toate fabricile de pe valea Prahovei. In prezent elevii se ocupă cu ridicări topografice pe cari le vor termina săptămina viitoare ctnd se vor Înapoia la școală, urmînd a începe examenul pentru absolvirea școalei. Din sursă demnă de încredere suntem informați că linia strategică Medjidia, se lucrează cu multă activitate și in curind va fi pusă în circulație. ■ Se înțelege marea importanță a acestei linii strategice la frontiera Dobrogei. Lucrarea acestei linii este dată în regie. D. general de divizie Horjeu, ministru de räzboi, a lucrat erî după amiaza pînă la orele 9 seara cu d. general de brigadă Al. Averescu, șeful marelui stat-major. D. ministru de räzboiu a fost pus în curent despre mersul lucrărilor linieii strategice Medgidia. D. generali Văleanu, secretar general al ministerului de razboiu, a sosit ori în Capitală, venind din călătorie de comandament. D-sa și-a reluat azi ocupatiunile. Biblioteca elevilor de curs secundar de pe lingă Casa școalelor, a fost frecventată în cursul lunei Main luî3 de 286 elevi dela liceul Sf. Sava; 124 Lazăr; 46 Matei Basarab; 57 Mihaiu-Viteazu; 37 gimnaziul Cantemir; 6 Șincai; 56 alte școli; 2 seminarul Pedagogic universitar; 3 școli comerciale, în total 614 elevi cari au cercetat 1301 volume, dintre care 907 romînești și 364 streine. Regele a primit din partea împăratului Germaniei, rege al Prusiei, două scrisori prin care-l notifică: prin cea dinții căsătoria fiicei sale principesa Victoria-Luisa de Prusia cu principele Ernest-August, duce de Brunswick și Luneburg, iar prin cealaltă căsătoria principesei Victoria-Margareta, fiica principelui Frideric-Leopold de Prusia, cu principele Enric XXIII de Reuss. D. de Waldhausen,, trimis extraordinar și ministru plenipotențiar al Germaniei, a remis regelui scrisorile de notificare. O delegațiune compusă din d-nil. Gr. Golescu, directorul Băncei Agricole, Panait Ionescu, bancher și W. Dickin, directorul Băncei de Credit, s’a prezentat la d. N. Xenopol, ministrul industriei și comerțului, rugîndu-l în numele comitetului să ia parte la banchetul oferit de comercianți și indstriași d-lui Anton Carp, guvernatorul Băncei Naționale. D. N. Xenopol a mulțumit delegațiunei și și-a exprimat regretele sale că e împiedicat de a lua parte la acest banchet, fiind reținut de angajamente anterioare. Ofițerii școalei de război, cît și ofițerii stagiari de la statul major au plecat aseară pe Valea Jiului, într’o escursiune militară, sub comanda d-lui general Averescu, șeful marelui stat major al armatei și colonel Iancovescu. Citim in ziarul „Stambul": D-na Razu, soția fostului atașat militar al României la Constantinopol a fost decorată cu medalia cl. 11 a ordinului Șefariat. Azi, Duminică 9 Iunie, orele 10 a. m. va avea loc adunarea generală a membrilor societăței funcționarilor primăriei Capitalei, sub preșidenția d-lui Chiriță Mihăescu, directorul comptabilităței în localul primăriei din str. Scaune No. 25. La ordinea zilei fiind: 1) Raportul consiliului de administrație, bilanțul societăței la 31 Mai 1913 și raportul comisiunei censorilor. 2) Proectul de buget al cheltuelilor pe anul 1913-1914. 3) Scăderea chitanțelor de împrumut. 4) Alegerea consiliului de administrație și comisiunea censorilor. 5) Proectul pentru notificarea a cîtorva articole din statut. D. V. C. Popescu, impiegat auxiliar cl. I, a fost înaintat impiegat clasa II-a, în serviciul percepțiilor din Capitală Regele a semnat decretul prin care d. Ion G. Stoian, avocat a fost numit atașat comercial al Romîniei în Italia. Bucureștii va număra în curînd un restaurant mai mult. Societatea Restaurantelor Moderne, înființată de un grup de mari proprietari de vii și de cîțîva fruntași ai comerțului, a hotărît deschiderea unui restaurant de primul rang, în strada Sărindar No. 4. Direcțiunea încredințată d-lui G. Lăzărescu, care a colaborat ani îndelungați la restaurantele „Andrei Monumentul lui ManolacheJ Machii Erei — IN AJUNUL DEZVELIREI — In vederea solemnităței dezvelirei monumentului Manolache Costache Epureanu, care are loc în acest oraș. Duminică 9 cor., d. primar I. M. Stăncescu a lansat următorul călduros apel către cetățenii bîrlădeni: Cetățeni ! „Sunt rare ocaziunile, clnd putem slăvi pe oamenii cari au luptat pentru binele țării și al neamului și cu atît mai rară e ocaziunea cînd acel ce se slăvește e fiul Bicladului. Duminică, 9 cor., orele 9 și jumătate dimineața se dezvelește chipul turnat în bronz a aceluia care a fost MANOLACHE COSTACHE EPUREANU, în asistența miniștrilor, invitaților și a familiei. E o datorie sfîntă pentru dv. bîrlădeni, să veniți în cel mai mare număr, pentru ca prin prezența dv. să dovediți că înțelegeți să vă manifestați simțimintele de romîni și să aduceți și prinosul dv. de dragoste și omagiu omului care a luptat viata întreagă pentru binele țării. De aceia, cetățeni, să nu lipsiți nici unul de la această sărbătoare a orașului, care este și sărbătoarea neamului". (ss.) primar I. M. Stăncescu. Fără îndoială că, apelul autoritatei comunale va găsi răsunet în inimile bîrlădenilor, și că nimeni nu va neglija să asiste la solemnitatea anunțată. Eftenirea peștelui Mulțumită Interesului vince d. ministru C. C. Arion poartă ostenivel peștelui, acest articol a și început să se ostenească. Ni se scrie din Hîrșova că în ziua de Duminică, 2 Iunie, peștele cumpărat de negustorii din localitate s’a vîndut în hala orașului la consumatori cu 55 bani kgr. ciortănica (crap mic) și 75 bani kgr. ciortan (crap mare). Această scădere simțitoare de preț se datorește măsurilor grabnice luate contra speculei ce se făcea pînă acum. Primirea elevelor la Iașii Otteteleșeanu . CONDIȚIILE DE ADMITERE — „Cu începerea viitorului an școlar 1913—14 se vor primi douăzeci eleve în institutul de fete de la Măgurele (Ilfov), fundat de Ioan Otteteleșanu și înființat de Academia Romînă, sub înaltul patronagiu al Maiestății Sale Regelui, cărora li se vor da, conform dispozițiunii testamentare a răposatului fondator, o creștere casnică și instrucțiunea cuvenită unei „bune mame de familie, fără pretențiuni sau lux.“ In tot timpul studiilor de 5 ani, est d • ’vor putea părăsi școala pînă la terminarea studiilor, afară de cazuri de forță majoră. Sunt admise în institut copile născute din părinți romîni pe deplin sănătoase, cari pînă la 20 August 1913 au împlinit 12, dar încă nu 15 ani, au pregătirea ce se dă în școalele primare din Romînia și au obținut la terminarea cursului primar cel puțin media 7.50. Candidatele cu clase secundare au să prezinte certificatele de clase secundare avînd media cel puțin 6.50. Nu se admit dispense de nici un fel. A doua soră nu poate fi admisă în institut, decit numai după trecerea a cel puțin trei ani de la absolvirea celei dintiiü. Părinții elevelor primite în institut nu pot să-și ia fiicele în familie decît pe cele din clasele I și III în vacanța mare, iar pe cele din clasele II și IV în vacanța Paștilor. Direcțiunea își rezervă totuși dreptul de a hotărî cari din eleve se pot bucura de vacante în familie. Părinții aspirantelor ori reprezentanții legali ai acestora au să trimită la Academia Romînă — pînă la 20 August 1913 — cererile de înscriere însoțite de: actul de naștere; actul de vaccină; un act liberal de autoritatea comunală respectivă, în care pe lingă naționalitate se vor mai arăta: profesiunea părinților, starea lor materială și numărul copiilor cu vîrsta lor; în caz de vor fi pensionari; și cuantumul pensiunii. Atestatul școlar despre terminarea claselor primare și alte certificate de studii. Actul de sub litera c trebue să cuprindă toate datele arătate mai sus; în caz contrariu, el se va inapoia cu celelalte acte și nu se va mai face înscrierea. Comisiunea Fundațiunii Otteleșeanu, examinînd actele și luînd informațiunile ce va crede de cuviință, va dispune ca concurentele, cari îndeplinesc condițiunile mai sus precizate, să fie supuse la un examen de primire, prin care se va constata gradul de pregătire în ceea ce privește cetirea și scrierea, analiza etimologică și cea sintactică, cele patru operațiuni, geografia și istoria țărilor române. Concurentele care nu sunt din Romînia se admit fără examen de primire, în virtutea atestatelor obținute ia școalele similare din patria lor, și au să trimită la Academia Romînă, tot pînă la 20 August stil vechi, cererile însoțite de actele enumerate mai sus, de un atestat medical și de o fotografie a lor. Actele în limbi străine vor fi însoțite și de traducerile lor în romînește. Lipsa fotografiei atrage după sine neînscrierea între candidate și înapoierea celorlalte acte. Academia își rezervă însă dreptul de a face admiterea definitivă a copilelor din afară de regat numai după ce ele vor fi examinate de medicul institutului. Rezultatele examenelor se vor supune împreună cu toate actele, printr-un raport, Augustului Protector al Academiei Române, Maiestatea Sale Regeluî, căruia îi aparține a decide în privința primirii. Examenele se vor începe în localul Academiei. Luni la 9 Septembrie 1913, orele 8 dimineața. Cu începere de la 25 August, părinții pot ridica actele de naștere, de vaccină și de studii, cu cari au înscris copilele“. Fesisis Obținerea actelor necesare precum și îndeplinirea tuturor formalităților în vederea regularea drepturilor la pensie, se pot face, în schimbul unui onorar modest prin „Informatorul”, biroul de informațiuni administrative al ziarelor „Adevărul” și „Dimineața”. A se adresa în persoană sau prin scris d-lui Basile Sepeanu, licențiat în drept, directorul biroului, str. Sărindar No. 9, telefon 40 pe 3. La scrisori se alătură o marcă pentru răspuns. IOEMitni Mii Bala Pentru ridicarea unui bust d-rului Budescu ,am mai primit următoarele sume colectate de d. general Iliescu: d. W. Staadeker lei 20; d-na Mihail Isvoranu lei 20. Total lei 40. J Luni, 1& Iunie, 1913 Dimineața“ la țară CALARAȘ Dela Curtea cu Jurați. — Radu G. Constantin din com. Ștefănești a fost condamnat la 8 ani muncă silnică pentru omor săvîrșit asupra lui Gh. Georgescu tot din Ștefănești. A mai fost condamnat și la 3000 lei despăgubiri civile. Curtea a mai judecat și a respins ca neregulat introdusă acțiunea intentată de d. Costache latan, contra d-lor Tache St. Iatan și alții pentru delict electoral. Concert. — Soc. corală „Freamătul“ de sub conducerea maestrului Calistrat Popărescu va da Sîmbătă 15 Iunie al 6-lea concert în sala Parcului comunal. Programul e alcătuit în mare parte din bucăți clasice. Urmările cutremurelor.Din cauza cutremilor din zilele trecute s’a dărîmat astăzi o parte din peretele deja stradă al cofetăriei Sassu. Din fericire n’avem de înregistrat nici o victimă. Bin Slănic-Prahova SLANIC, 8 Iunie. — D. G. Chivăran, notarul comunei Plopeni, din acest județ, a raportat ori prefecture, precum și serviciului sanitar județean, că în comuna arătată mai sus s’au ivit mai multe cazuri de scarlatină. In zilele de 2, 3 și 4 Iunie, în sărbătorile de Rusalii, au venit mai multe familii de săteni din comunele vecine cu Plopenî să petreacă la un bal și probabil că printre ei se găseau mai mulți scarlatinoșî, E încă timp ca epidemia să nu se întindă și deci se impun grabnice măsuri. Furt. — Uie Scorbea, fost argat în serviciul penitenciarului local, în lipsa de acasă a d-lui director s’a introdus alaltăeri noapte în salonul d-sale și i-a furat mai multe lucruri în valoare de peste 500 lei. D. polițai Mihăileanu, făcînd cercetări a descoperit pe autorul furtului, căuia i s’au dresat acte pentru a fi dat judecăței. Pentru d-nii escursioniști. — In ziua de 2 Iunie, cînd d-nii escursioniști din țară au vizitat orașul nostru s’a găsit pe o banchetă din parcul comunal o geantă mare de piele de culoare neagră. Geanta fiind pentru doamne a fost involuntar poate schimbată cu geanta d-nei Stoica din localitate, soția d-lui director al penitenciarului local. Geanta schimbată se găsește la, d. Titus St. Stoica. Distracții. — In sala și grădina d-lui Ion Th. Popescu se dau în fiecare seară reprezentații de cinematograf. In parcul comunal, muzica societate „Lira“ din București, sub conducerea d-lui Petrică Constantinescu va cînta cu începere dela 15 iunie, dela orele 8—12 dim. și de lla o- rele 6—12 noaptea. La vila Regală, orchestra d-lui Al. Ciolacu cîntă dela 11—2 a. m. și dela 6—12 noaptea. La hotelul Verde un taraf de lăutari sub conducerea lUI Oaie, cunoscutul chitarist din Ploești, cîntă de asemenea în timpul prînzului și pînă seara la 12 noaptea. Diverse. D. Iulian Slăniceanu, proprietarul „Băilor Roșii“, a angajat un automobil omnibus care va parcurge de la gară pînă la „Baia Roșie” și viceversa. Taxa va fi de 1 lea de persoană dus și intors. — L Gr. întrunirea funcționarilor comerciali din Ploești PLOEȘTI, 8 Iunie. — Mîine, Duminică are loc în sala liceului vechin, întrunirea funcționarilor comerciali pentru a protesta împotriva nerespectării legii repaozului duminical. În acest scop s’a lanst un manifest printre funcționrii sînt rugați să ia parte în număr cît mai mare la întrunirea în care se va discuta despre soarta lor. Se anunță de asemeni că va lua cuvîntul și d. Alexandru G. Radovici, președintele societății funcționarilor comerciali din Ploești. Va asista și o delegație din București care va lua cuvîntul.—Stavăr Catastrofa din Jirșova CONSTANȚA, 8 Iunie. — Em d. Radovici, jude de instrucție, a înaintat tribunalului din localitate, ordonanța definitivă în chestia catastrofei din Hîrșova. După cum se știe în ziua de 17 Septembrie a. tr. șalupa „Trotușul“ plecînd din Hîrșova, cu niște ofițeri și plutonieri spre Piua Petrei, în drum s’a ciocnit cu vaporul de pasageri „Graf Széchenyi“ din care cauză șalupa s’a scufundat, înecîndue-se toți ofițerii și plutonierii cari faceau parte din batalionul de pionieri cu garnizoana în orașul Focșani. Pentru a se stabili responsabilitățile, s’a numit o comisie de experți, compusă din d-nul inginer Gh. Popescu subdirector la ministerul lucrărilor publice, comandor Cătuneanu, directorul marinei din ministerul de războiu, și inginer Matei Drăghiceanu din Cîmpulung, cari au depus raportul expertizei din care rezultă, vinovăția vasului unguresc, condusă de căpitanul secund Carol Kuoz, în contra căruia s’a dat ordonanța de urmărire precum și în contra societății de navigație ungară pe Dunăre-Tribunalul a fixat ziua de 21 Iunie a. c. pentru judecarea acestui interesant proces, de dezbaterile căruia vom ține în curent pe cetitori, ali UNÜUVESC [al războiului independenței la Constanța CONSTANȚA, 8 Iunie. — Din inițiativa d-nor avocați Ion N. Roman și Alex. Gherghel s’a constituit un comitet pentru ridicarea unui monument comemorativ al războiului independenței și reanexărei Dobrogei la țara mamă. Acest comitet se compune din d-nii : Const. Irimescu, prefectul județului; Mircea Solacolu-Traian, președintele comisiunei interimare;1 căpitan Aurel Solacolu, deputat general Culcer, general Pretorian, avocat Ioan Roman, Const. Pariano senator, dr. Alex. Pileșcu senator. Luca Oancea șeful partidului liberal, C. N. Adimănișteanu, dr. Tărășescu, avocat Alex. Gherghel, Șt. Dimitriu președintele tribunalului, și N. Negulescu, directorul gimnaziului. Acest comitet se va întruni, Duminică 9 iunie, în localul liceului „Mircea cel Bătrîn“ din localitate, pentru a hotărî asupra modului cum se va proceda la strîngerea fondului necesar ridicărea acestui măreț monument, care va fi o podoabă orașului nostru. Deocamdată primii subscriitori sînt d-ni: Aurel Solacolu 1000 lei, avocat Ioan N. Roman 500 lei, Mircea Solacolu-Traian 1000 lei și avocat Radovici 200 lei. După toate probabilitățile, acest monument va fi așezat în grădina din fața reședinței regale. — Syl. APELUL d-lui Berman Juster IAȘI, 8 Iunie. — înaintea Curții de apel a început astăzi judecarea apelului d-lui Berman Juster, contra declarării sale în stare de faliment. După cum am arătat, în sprijinul apelului lui Berman Juster au intervenit: „Banca Agricolă“ prin d. Lascar Antoniu, „Banca Moldovei“ prin d. Matei Cantacuzino și Con Drăcșineanu și „Banca Iașilor“’ prin d. Pandele Zamfirescu. In instanță a mai intervenit și creditorul Baroch din Hîrlău în contra apelului lui Bermant Juster. Dezbaterile au început cu cercetarea admisibilității acestor interventiuni. — Dan. IAȘI: 8 Iulie. — Dezbaterile in prosesul d-lui Barman Juster,din cauza unui urocan anterior au inceput ■ abia, la orele 1 și jumătate. Desbaterile au urmat apoi în ceea ce privește admisibilitatea intervențiilor făcute atît în favoarea apelului lui Berman Juster cît și în contra acestui apel. După pledoariile numeroșilor avocați, Curtea a admis intervențiunile și a aminat desbateriile fondului pentru Luni. In cercurile avocățești se comentează ca un fapt foarte semnificativ faptul că d. Pandele Zamfirescu, fost decan al baroului de aci, unul din cei mai distinși jurisconsulți din Iași care s’a retras din avocatura de 10 ani, pledează totuși astăzi în favoarea d-lui Berman. Juster. * Din ordinul sindicatului falimentelor și de altfel în conformitate cu legea, s'a suspendat toată activitatea, comercială a lui Berman Juster, astfel morile nu mai funcționează, nu, se mai permite scoaterea lemnelor din păduri, nici lucrarea pământului, cu alte cuvinte se ruinează întreaga avere a lui Berman Juster. Și aceasta se cheamă, după lege, proteguirea intereselor creditorilor. Uf Ziarul „Opinia“ continuînd ancheta sa, a intervievat pe d. Bale, expert contabil. Acesta a declarat că registrele d-lui Berman Juster nu erau false și că înregistrările sînt făcute după regulile contabilității. " w Das ! Uf Uf Pentru drecția serală a serviciului sanitar Locuitorii din comuna Rădăuți ca și din alte comuni, Miorcea, Horodiștea, etc., toate din județul Botoșani, ni se plîng că au mare nevoa de un medic cu reședința în localitate, care să fie mai la îndemina bolnavilor. Comuna Darabani unde e spitalul și reședinaa medicului de plasă, e la o depărtare de 22 km. de Rădăuți, așa că medicul nu vine aici decît de două ori pe lună, avînd multe comune de inspectat. •Locuitorii cer numirea unui medic cu reședința în Rădăuți, care să aibă în grija sa comunele Jiliorcani, Coțușca, Privolu și Horodiștea. Act de mulțumire Un timp îndelungat sufeream de stomac, după îndemnul mai multor persoane, cari au urmat cura de Kefir, m’am decis a urma și eu 3 luni o cură de Kefir, astăzi mă simț pa deplin sănătos. Proprietarul magazinului Derby Calea Victoriei 44. (