Dimineaţa, iunie 1922 (Anul 19, nr. 5597-5623)

1922-06-01 / nr. 5597

V V ȘTIRI DIN TOATĂ LUMEA iteratura- Arta-Știința Gura lumii.» Dobrogeanu gherea în a 18-a zi de grevă a foamei. Nu din „foamea“ de mâncare Cu durere azi se zbate . E un chin cu mult mai mare. Este setea... de dreptate. F. Lobodă Moartea lui Fra-Giacomo Roma, 30. — Ilustrul pictor Fra- Giacomo a încetat din viață la Veneția. Era născut la Triest, dar a trăit tot timpul la Veneția. Tablouri de Fra Giacomo se găsesc în toate principalele galerii de artă modernă din Europa și America. Spectateole Astăzi Miercuri 31 Mai Teatrul Naidonal: Închiderea stagiunii: Suflete l azi Teatru Regina Maria: Minunica. Teatru Mic: Culcușul Miresei. Gradina Astoria: Ultimul vals: Renartoriul săptămânal TEATRUL REGINA MARIA (Compania dramatică Bulandra) Joi Pygmalion. Vineri: Minunică: Sâmbătă: Ziua: Minunică; seara: potasch și Perlmuter. , Duminică: Ziua: Pygmalion; seara: Minunică. TEATRUL MIC Joi: Ziua și seara: A opta nevastă. Vineri: A opta nevastă. Sâmbătă: A opta nevastă. Duminică: Ziua și seara: A opta nevastă. Sosirea suveranilor în Capitală Regele și regina, după o absență de 15 zile, s’au înapoiat aseară în Capitală. Au venit să salute pe suverani în balta Cotroceni, d-l Ion I. C. Brătianu, președintele consiliului, d-nii miniștri G. G. Mârzescu, I. G. Duca cu d-na, d-r Angelescu cu d-na, I. Florescu cu d-na, general Măridărescu cu d-na, general Moșoiu ; Panaș, ministrul Greciei; C. Argetoianu, General Gristescu, șeful marelui stat-major ; M. Ferechide, președintele Senatului; G. Corbescu, președintele comisiunea interimar a Capitalei ;, I. Niculescu-Dorobanțu, prefectul de Ilfov, general Nicoleanu, prefectul Capitalei; Mișu Buzescu, directorul prefecturei ; general Boboc, comandantul pieței; Romulus Voinescu, directorul Siguranței Statului; N. Mișu, ministrul Curții ; baronii Stârcea și Mocsony cu d-nele ; Louis Basset, secretarul reginei; general Baliî, administratorul domeniilor Coroanei Butculescu ; d-nele de onoare ; Mavrodi, Lahovary, Cincu, Poenaru, general Perticari, Cantemir, din casa civilă ; general Anghelescu, mareșalul Palatului; colonel Țenescu, maior Skelett, din casa militară : general Condeescu, șeful casei princiare ; colonel Condeescu, aghiotantul principelui Carol ; maior Teodorescu, aghiotantul principelui Nicolae ; maior Oroveanu. Putin înainte de intrarea trenului, sosesc principii Carol și Nicolae cu principesele Elena, Marinara, Irina și Ileana. La orele 8 fără un sfert trenul regal intră în haltă. Din vagon descind suveranii, apoi d-na de onoare Procopiu, comandor Koslinski și colonel Rădescu, aghiotanți regali, d-r Romalo și amiral Scodrea. Suveranii se îmbrățișează cu principii și principesele, apoi trec în sala de recepție. La orele 8 și jumătate suveranii s’au retras. ___________ Săteni ocupând cu forța pădurile unui proprietar IA$1, 30. — In comuna Bădeni, proprietatea d-lui George Barbu, sătenii au ocupat cu forța pădurile și imașul aparținând proprietarului. Administratorul moșiei, cercând să se opue, a fost crunt bătut și a trebuit să fie transportat la spital. Parchetul cercetează. Furtul de medicamente din Iași IAȘI, 30*. — Poliția terminând cercetările preliminarii, toți bănuiții a fi implicați în furtul de medicamente de la spitalele Spiridoniei au fost înaintați parchetului. Procesul comuniștilor » « ■ Mi mitoni a fi ai pistei av. Leon Cazul Dobrogeanu-Gherea După apelul nominal se continuă cu ascultarea martorilor. D. COL. DUMITRESCU, director de studii la liceul militar din Craiova depune relativ la acuzatul Mihail Cruceanu. INDIGNAREA D-LUI DR. LEON D. PROF. DR. LEON fost rector al universității din Iași, chemat ca martor pentru Timotei Marin, spune că acuzatul de azi a contribuit foarte mult la alcătuirea căminurilor studențești. Timotei Marin era un tânăr de o inteligență sclipitoare. In calitate de președinte al cercului studențesc basarabean, Timotei ceruse să se predea limbile română și franceză basarabenilor. Conferințele pe care Marin le țintea erau autorizate cu plăcere de rector ca un mijloc de dezvoltare culturală. Martorul recunoaște fontul că a dat autorizare pentru conferințele ținute la Iași de Marin și pentru cari i se face un cap de acuzare. La o întrebare a acuzatului, martorul dă următorul răspuns: " După atentatul de la Senat, numeroși studenți au venit la mine acasă, spunându-mi alarmați că la cămin s'au făcut perchiziții fără știrea mea și că studentul Timotei Marin a fost arestat. M’am dus într’un suflet la cămin și, revoltat, m’am adresat capilor autorităților, spunându-le: ..Băgați bine de seamă, d-lor. Timotei Marin este un student inacuzabil. Vă spun aceasta în calitate de rector. Vă repet, aveți grije să nu se repete greșala din anul trecut, când mi-ați arestat alți doi studenți din cei mai buni, pentru ca, după un an de închisoare, să le dați drumul ca nevinovați. Bineînțeles, adaogă martorul, nu ar putut împiedica arestarea lui Marin. Și pentru că aceste hărțueli continue ale autorităților mă scandalizau și pentru că prevedeam chiar și pentru mine Curtea marțială, am preferat să-mi dau demisia de la rectorat și să mă scap de toate. După ce mai răspunde unor întrebări ale lui Timotei Marin și ale avocatului acestuia, d. Basile Sepeanu, d. prof. Leon este chestionat de comisarul regal. Martorul răspunde unei întrebări a d-lui Take Policrat, întrebat de d. Basile Sepeanu, d. prof. Leon precizează că nu i s’a adus niciodată la cunoștință că în Universitate pătrund persoane străine. La o întrebare a acuzatului Timotei Marin, martorul răspunde că o copie după procesul-verbal al adunării cercului cultural basarabean era supusă totdeauna rectoratului. De altfel, zice fostul rector, conferințele erau publice și conferențiarul nu putea fi făcut responsabil de prezența persoanelor cari asistau. D-l BASILE SEPEANU ridică un incident voind să arate că o întrebare a comisarului regal nu era concludentă. Pentru că președintele nu i-a dat cuvântul înainte ca întrebarea comisarului regal să-și producă efectul, apărătorul depune pe masa consiliului o cerere cu rugămintea ca incidentul să fie consemnat în procesul verbal al ședinței. -------------------------------------- CUM S'AU FĂCUT ARESTĂRILE D-l D. BURILEANU depune favorabil pentru acuzat. Depune d-l IȚIC GHIDALOVICI. D-l GH. LEACU, comisar de siguranță din Iași depune pentru Solomon Schein. Timotei Marin, Diaconescu, Saly Holtzman, Olănescu, Paraschiva Palade, Harg Moscovici etc. Mai toți acuzații aceștia cari trecuse prin cercetările martorului de azi cer d-lui Leacu să precizeze ce știe despre felul în care s’au făcut arestările și cum au fost schingiuiți acuzații la Siguranță- Martorul nu dă însă nici un răspuns. Mai depun câțiva martori în legătură cu acuzații din Iași. Ședința se suspendă zece minute. Toate privirile se îndreaptă spre țarcul din fund, unde Dobrogeanu stă lungit fără să miște pe o targă. Câțiva coacuzați îi pun comprese cu apă rece la cap, alții Îi dau să miroasă eter. Sosesc fiica, mama și soția lui Dobrogeanu Gherea și plâng. DEMERSUL APARAREI La redeschidere, d-l avocat ELIAD ROMANUL cere cuvântul și spune că judecata se face de obicei în prezența acuzaților. Uneori acuzații sunt de față însă starea lor fizică nu le permite să ia parte de fapt la dezbateri. Avem acum cazul lui Dobrogeanu, care din cauza tratamentului a ajuns în halul acesta de aiureală fără să audă și să vorbească nimic. Cere consiliului să ia măsuri în sensul de a soluționa chestia în așa fel încât în urma unei constatări medicale să se stabilească că începând din a 9-a zi de grevă a foamei Dobrogeanu nu se mai consideră prezent la proces. RĂSPUNSUL COMISARULUI REGAL Răspunde d-l comisar regal care spune că situațiunea de față și-a creat-o singur Dobrogeanu și faptul că acesta nu răspunde la proces poate fi considerat ca un simplu refuz de a face față procesului. Arată că în acest caz acuzatul — după procedură — este lăsat în închisoare, iar judecata continuă. Roagă consiliul să considere atitudinea lui Dobrogeanu ca un refuz și să procedeze în consecință. D-l ELIADE ROMANUL răspunde în replică susținând că nici un articol din lege nu prevede situația când îndemnat de ilegalitățile din închisoare acuzatul declară greva foamei. Cere consiliului să ordone o constatare medicală oficială care să stabiească dacă Dobrogeanu este în depline facultăți mintale și dacă poate fi considerat, ca prezent la proces Pentru prima oară de la începutul procesului, consiliul suspendă ședința pentru a delibera asupra unui incident ridicat de apărare. După zece minute, președintele redeschide ședința și respinge incidentul ridicat de apărare. In acelaș timp președintele reoagă pe apărători să intervie pe lângă Dobrosteanu ca acesta să înceteze greva foamei. In ceea ce privește constatarea medicală vocații să se adreseze medicului Inchisoarei. REPLICA Ancheta dela închisoarea militară S'a anunțat In mod oficial cS ancheta cerută da d-1 Al. Dobrogeanu. Gherea a fost în sfârșit ordonată. Firește, atâta nu e de ajuns, întrebarea e dacă se face și mai ales cum se face? E un lucru elementar că pentru a ajunge la un rezultat serios întregul personal superior al Închisorii trebue suspendat până la terminarea anchetei In deosebi căpitanul Antonescu are o prea mare autoritate, ca să nu Închipuim că subalternui lui ar putea să depun altfel decât se cere dânsul, cât timp el este șeful lor direct. In vederea acestei anchete credem nimerit să reproducem dintr'o petiție semnată de top deținuții dela Închisoarea militară, un tablou al tornurilor aplicate conținând numele victimelor și ale torturatorilor ; 1) Deținutul Ioan Grecia bătut de 4 ori de d-1 locotenent Apostolescu și un soldat; 2) Șwil Babnovschi de d-nii căp. Antonescu, Săndulescu, locot. Apostolescu și plut. Bratu; 3) losef Hutschnecker, student și ziarist, de d-nii căp. Antonescu și locot. Apostolescu; 4) Moise Serebrier, de d-nii căp. Antonescu, locot. Apostolescu și plutonierul Bratu; 5) Timotei Marin, student, de d-1 plutonier major Râdulescu; 6) Rozenberg Nandor, de d-1 căp. Săndulescu; 71 Nicolae Carageale, de d-1 plut. Bratu și câțiva soldați din ordinul d-lui căp. Săndulescu; 8) Urdălean, de d-1 căp. Săndulescu și locot. Apostolescu; 9) Podi Noe, student de d-1 căp. Antonescu și locot. Apostolescu; 10) Grigorescu Goga- de d-1 căp. Săndulescu, locot. Apostolescu și plut. Bratu; 11) Lupu Goldștein, de d-1 locot. Nistorescu; 13) loachim P. Ciubotariu, de serg. instr. Călin; 13) Heinrich Sternberg, de d-ni căp. Antonescu, Săndulescu, locot Nistorescu și Bozacopol. (Acesta din urmă nu face parte din personalul închisorii); 14) Marin Cojocaru, de d-nli căp. Antonescu, Săndulescu și plut Bratu; 15) Gheorghe Nănădescu, de același; 16) Imre Faragó, de același; 17) Barda Lajos, de același; 18) Gheorghe Nicolau, de d-i locot. Apostolescu; 19) Iacovici Izo, de d-1 căp.Antonescu; 20) Sanl Ozlas, student, de acelaș; 21) Pavel Tcacanov, student de acelaș; 22) ’Kvintel MUșteln Maar, student de d-1 căp. Săndulescu; 23) Neculai Vacutin, de d-1 locot Apostolescu și șeful de post; 24) Moritz Iosef, de d-1 piu*. Dragu din ordinul căp. Antonescu; 25) Maș Goldștein bătut in nenumărate rânduri de Întregul personal superior și inferior al închisorii; 26) Iulius Goldștein, profesor, de d-1 plut Bratu; 27) Alexandru Dobrogeanu-Gherea inginer, bătut de mai mulți necunoscuți în latrina închisorii. ABONAMENTE. Un an lei 300 6 luni lei ISO 3 luni lei 75 * Ultime informații Corespondentul nostru din Belgrad ne telegrafiază că Ducele de York Însoțit de Colonelul Waterhouse secretarul său particular va părăsi Londra la 3 iunie pentru a se duce la Belgrad, spre a asista la căsătoria regilui Alexandru. El va pleca din Belgrad a doua zi după căsătorie. O delegațiune specială va primi pe suveranii români și pe prințesa Maria la frontiera sârbo-română. Amiralul Pjritza a fost numit șef al acestei delegațiuni. Lucrările pentru decorarea orașului au început, Ministerul de finanțe fiind sesizat că în timpul din urmă s’au făcut mari contrabande de aur și argint in butone de vin, a ordonat prin direcțiunea generală a vămilor, măsurile de rigoare. Comisiunea pentru acordarea de valută, studenților din străinătate in vederea unui riguros triaj ce intenționează să facă a hoărât ca legatiunile să întocmească nouă tablouri de studenții aflați la studii, tablouri în care să fie trecute toate datele referitoare la situația fiecărui student. Aceste tablouri vor servi atât pentru alegerea studențior care urmează să mai primească valută după terminarea anului școlar în curs cât și pentru orientarea comisiunea în vederea stabilirei normelor după care se va acorda, valuta nouilor sudenți ai anului viitor. D.l general Văitoianu, ministru de Interne, luând act din ziare de învinuirea ce se aduce Președintelui Comisiunea de cenzură din Chișinău, a însărcinat cu facerea anchetei, pe Const. Râuleț, care a plecat în localitate. Cu începere de astăzi Capitalei va începe noul maht al imobilelor. _ primăria recensă- Academia Română, întrunită in sesiune generală, va ținea ședință solemnă mâine Joi 1 Iunie la ora 3 da., pentru comemorarea donatorilor ei defuncți. D-1 I. Blanu va face comunicarea comemorativă. In circumscripțiile electorale : Carașeul, Șomcuța-Mare și Alejd, vor avea loc peste 8 zile noui alegeri La Șomcuța Mare n’a sosit rezultatul dela 3 secțiuni, unde din cauza dezordinilor alegerea s’a declarat zădărnicită. La circ. Alejd este balotaj între d-nii N. Bănescu liberal și I. Răducanu țărănist. La Carașeu este de asemenea balotaj între d-nii Voicu Nițescu național ardelean și Crăciun liberal. Aflăm că Sâmbătăt 27 Maîu a. c. d-nii Darius Cuper și Lazăr M. Lazarovici, interni ai Sanatorului Central, și-au susținut teza de doctorat în medicină și chirurgie la Facultatea de medicină din Capitală cu un deosebit succes tratând, primul despre : „Fracturile bazei craniului la copil și tratamentul lor prin puncțiuni bombare repetate“ și secundul despre: „Miomectomia pe cale vaginală naturală în fibroamele uterine submucoase“. Noul medici au fost obiectul viilor felicitări ale furiilor respective și al aclamațiunilor numeroasei și distinsei asistențe. Miercuri 31 cu orele 7 p. m., va avea loc în sala de gimnastică a liceului Lazăr, sediul societăței de educațiune fizică „înainte“, o conferință a d-lui profseor Ionescu despre organizația gimnasticei în societățile cehoslovace (Sokol) și Influența ce aceștia au răspândit în masa poporului din punctul de vedere național și patriotic, Legațiunea Italiei a primit o înștiințare de la Ministerul de externe italian care desminte în mod formal știrile, provenind din Belgrad, despre ocuparea orașului Scutari și a unei părți din teritoriul Albaniei de către trupele italiene. Nici un fel de detașamente Italiene n’au fost debarcate pe coasta Albaniei. O desmințire analoagă este dată de consulatul albanez din Capitală. In ce ne privește, am formulat de la început rezerve in privința acestei știri, în așteptarea versiunei oficiale Italiene. Funcționarii oficiilor de Închiriere din Capitală roagă pe d-1 ministru de interne să dispue plata salariilor pe luna Mata, ținând seamă că cea mai mare parte din funcționari au greutăți familiare de suportat. In portul Severin a sosit închtul regal „Ștefan cel Mare“, cu care suveranii noștri și principesa Marmara vor călători spre Belgrad, închtul va fi escortat de monitoarele „I. C. Brătianuu” și „Lascar Catargiu", cari, de asemenea, au sosit h T.Severin. Legația Cehoslovacă aduce la cunoștința celor interesați, că pentru locuitorii din județele nordice ale Basarabiei și Chișinău, cari voesc să meargă în Cehoslovacia la diferite stațiuni balneare, s'a admis ca vizele pentru pașapoarte să se facă la viceconsulatul cehoslovac din Cernăuți, în loc să se facă, ca până acum, la cei din Galați. Cu această ocazie, Legația Cehoslovacă ține să atragă atențiunea publicului român că taxa de viză pentru o călătorie în Cehoslovacia este lei 125, — pentru o călătorie dus si întors 250. lei. In toată Bulgaria s’a comemorat, în ziua de 25 Mai, a 25-a aniversare de la moartea tragică a scriitorului Aleco Constantinioîl, autorul celebrului „Bai-Gandu“ tradus și în limba română. Ministerul de finanțe a dat tuturor vămilor următoarea circulară : Deoarece s’a constatat, că mulți funcționari demisionează, ca să deschidă birouri de expedițiuni, sau să intre procuriști la diferite birouri de expediție particulare, atrași de lofurile mari momentane, cari nu vor dura mult timp, distrugându-și în modul acesta cariera de funcționari și aducând perturbări în serviciu, vă facem cunoscut, că s’a luat dispoziția să nu se mai acorde în viitor acestor funcționari nici birouri de expediție, nici să fie autorizați, ca procuriști. D-l general Nicoleanu, prefectul poliției Capitalei, a dat dri o ordonanță prin care dispune că dela 1 Iunie—31 August toate magazinele — în afară de bodegi și băcănii — vor fi închise dela 12 Juni.—3 d. a iar seara la orele 7. Societatea Română de înosoire, ține ședință publică Joi, 1 iunie, ora 6 seara, la Fundațiunea Universitară. Va vorbi d. Enric Otetelișanu directorul Institutului meteorologic, despre Fizica și relativitatea. încercarea de evadare a comitagiilor prinși Bazargic, 28 Mai. Brigada de siguranță, din localitate, descoperind firul unei vaste organisațiuni de comitagiî in Cadrilater, cu ramificatiuni in tot cuprinsul provinciei, arestase acum câtva timp 18 indivizi dovediți că făceau parte din aceste organizatiuni, pe cari, cu actele dresate, i-a înaintat Curței Marțiale din Constanța. . Acum câteva zile, descoperind o asemenea organizatiune si in comuna Ezibei din acest județ, a mai crestat și pe individul Dumitru Mincel, președintele organizațiunei. Din lipsa unui arest special, fiind ținut intr'o cameră din etajul II al localului Siguranței, numitul a încercat să evadeze, sărind dintr'o fereastră, de la o înălțime de 6 metri. Spre nenorocirea lui însă, s'a ales cu o rană adâncă la cap și cu alta la umăr cari V au pus in imposibilitate de ași realiza planul. Ridicat el a fost internat în spitalul din localitate și pus sub paza ampenților Siguranței. Întrebat, după ce ți-a revenit un fire, dacă a încercat o evadare sau o sinucidere, Dumitru Mincel a declarat: am încercat să evadez, cu fizicul vieței mele, pe care cred că tot o voiu pierde, întru cât sunt hotărât să nu-mi divulg organizația și n’ci compliciți. Indivizii Anghel Trifon Stoianoff și Jelensco Lolos, din banda vestitului Enoiu Gheorghe, despre cari v'am relatat la timp ce au fost prinși In apropierea satului Esigea, pe când erau transportați in satul Nastradin pentru reconstituirea crimelor asupra jandarmului sergent Alba și a mai mulți locuitori din acel sat. In drum, au Încercat să evadeze de sub paza jandarmilor, luând-o la Ingfi spre o carieră de piatră din apropiere. Refuzând să stea la somajiunile jandarmilor, aceștia au fost nevoiți să facă uz de armă. După mai multe focuri, ambii tâlhari au fost împușcați, unul sucombând imediat, iar celalt după câteva minute. Grădina Astoria Marea Compania de operete „ELYSEE“ formidabilul succes Ultimul Vals .Bilete la magazinul Jean Feder Asto seară Parcal Otetelișanu Comp. Lirică Leonard Deschiderea Stagiuni de vară Joi 1 Iunie la 9 seara se va juca pentru prima oară Contesa Dansului (Die Tanzgräfin) Operetă în 3 acte de STOLZ cu D-na Leonard, Maximilian, Ciucurete, Dinescu, Groner, Solomonescu, Simionescu etc. D-nele Annie Aurian, Silvia Dobrescu etc. Biletele se găsesc de vânzare la Agația Teatrală Română din Pasagiul Imobiliara și seara la cassa Teatrului. Comp. Dramatică Bulandra Teatrul Regina Maria Astăzi Miercuri 31 Mai 1922 Minunică Joi 1 Iunie 1922 Pygmalion Sâmbătă 3 Iunie Matineu Minunică Duminică 4 Iunie Matineu PIoTil Ion TEATRUL MIC (In fața Palatului Regal) Compania Elvira și Iancovescu Astă seară pentru ultima oară Croicușul Miresei Joi 1 Iunie Matineu și seara A 8 a Nevastă a lui Barbă Albastră Vineri 2 și Sâmbătă 3 Iunie A 8-a Nevastă a lui Barbă Albastră Duminică 4 Iunie Matineu și seara A 8-a Nevastă a lui Barbă Albastră Luni 5 Iune Matineu și seara ,A 8-a Nevasta a lui Barba Albastră“ Rătitoare In toate mărimile 40357 MSO Calea Victoriei 104 Tel. 38157 Frații BLOCH CALEA VICTORIEI 47 Anunță enor sa clientelă din Moldova că a primit SFEȘNICE Speciale No. 103 și 421 Policlinica VIATBucurești CALEA GRIVITSI 1 Medici specialiști vindecă radicalióni secrete siniîsul BLEEmei ■ ! sfe la BARBAȚI și FEME! Aaliza Sângelui. Injecțiuni fărâ _ durere direct în vine au Mercur Nc și Silbersalvarsan și Consultațiuni 8—I și 8 1. 1NTABIREA NERVILOR Dr. Eroir SA MUTAT Str. Bibacu Vodă Consultații și tratament special în bol nervose, sexual s (Impotența) stomacale, constipații cronice, reumatic și paralisii. ORELE 8—12 a. m. 6—8. p . Policlinica-IMel Dr. A. ANTONIU București, Calea Griviței No. 33 Medici specialiști tratează: Boli interne, nervoase, chirugicale GEHIT0-URIHARE VENERICE ȘI SIFILITICE Se fac: Pansamente, spălături, Injecțiuni Intravenoase etc. Analize Secțiune specială de Fizioterapie oreJe 8.dim. până la 12 și jum. 28 —seara. Dr. I. Weissberg BOALE INTERNE și Venero-Sifilitice Consult. —4 și 7—8 p. m. |Sft. Gheorghe Nou No. 7 CARLSBAD Dr. I Căbănescu Haus „ Sorbes'Stramz” (vis-a-vis de Mühlbrun) D-lui Dentist EICHENBAUM LAUREAT din PARIS s’a mutat Calea Moșlor 161 (întretăierea B.dul Carol). Consult 9-12 Și 3-5 Dr. L. Ghelerter Roale Interne și de copii Strada Labirint 15 Consultațiuni: 4—7 d. a. Telef. 49165 Jî Dealul ZULUS Propriei. $t. G. Ardeleanu . Atragem atenția onoratei sale clientelă că cu începere de Luni 15 Mai prețurile la vinuri sunt următoarele : Vin Sili de masă (Ef M verde) Ut. Lei 10 Vin mi de Drăgășeni „ ^ 11 Vin AH) de Drăgu super. „ H12 Vin regre Odobesti „ „ 1o Vin tegra Superior „ „ 12 Velvi „ „14 Țuică „ „ 10 Țuică veche „ „ 18 Pentru specialități prețurile rămân același. Roga se observa cu atenție Etichetele și a plăti calitățile de Vinul numai după prețurile indicate aci. Clomenzile se primesc la Biroul Priniților din Calea Victoriei No. 107 •Telefon 16.59 Cekuri perdute Duminecă seară 28 Mai crt. 3 cekuri în franci elvețieni de Schenker - D-ie Buchs, girat la Mayer Devi și iscălite în blanco de mine No. 900 franci 311.70 No. 902 franci 453. — No. 922 franci 163.30 Anunț pe această cale toate băncile și casele de schimb, spre a nu cumpăra aceste certuri, fiind anulate. MAYER 1. LEVI Str. Blănari 20. •— Bucureștii —------------ 1 Marele Rabin LAZAR TVARSKI din Fălticeni, fiul marelui rabin Severn Russland, ginerele marelui rabin Maer Moscowinei din Suceava, venit in București pentru un scurt timp și locuește pe calea Moșilor No. 398 la Angel Grinvberg, Doritori a’ji .vizita. fifi em a* n Ü Casa BOZOUGAN Str. Primăverei . A sosit Modele de Pălării de Vară. Ultimele Creațiuni și Rochițe de Marchizette. . Dactilografă având și practică în lucrările de birou se caută la Societatea „Postavul“ str. Morilor 38. Se preferă prezentarea personală, 10046-3