Dobrogea Nouă, noiembrie 1955 (Anul 8, nr. 2264-2289)

1955-11-01 / nr. 2264

>? Aplicarea metodei de lucru sovietice Goldstein duce la creșterea productivității morilor de ciment Mărirea producției de ciment este posibilă atunci cînd moara este încărcată cu corpuri de măcinare de bună calitate. Practica a dovedit că după o funcționare mai îndelungată, o mare parte din corpurile de măcinare dintr-o moară de ciment se uzează rămînînd mici, ceea ce duce la golirea camerelor morii și în cele din urmă la scăderea producției de ciment. împrospătarea morilor de ciment cu corpuri de măcinare trebuie făcută mai rapid. Aceasta se poate efectua aplicînd în mod științific metoda de lucru sovietică Goldstein de încărcare rapidă a morilor cu corpuri de măcinare. In ce constă aceasta ? înainte de a se fi trimis spre măcinare, așa cum prevăd indicațiile lui Goldstein, clincherul este preconcasat, lucru care asigură o alimentare uniformă a morii și ușurează funcționarea primei camere. Consumul specific de energie electrică este scăzut și se obține o măcinare mai fină. In mod obișnuit în prima cameră de măcinare a morii cad bucăți metalice care înfundă deschiderea dintre pereții despărțitori și determină micșorarea capacității de producție a morii. In scopul eliminării acestei deficiențe moara trebuie oprită și scoase bilele (corpurile de măcinat) ca apoi să fie scoase bucățelele metalice care au înfundat pereții despărțitori. Timpul necesar pentru efectuarea acestei operații după vechile procedee era mare. Procedeul elaborat de mașinistul sovietic Goldstein reduce acest timp cu mult. La gura de vizitare a morilor se montează un grătar cu ajutorul căruia descăcarea incluziunilor metalice din prima cameră a morii este făcută într-un termen foarte scurt, nemaifiind nevoie să dăm toate corpurile de măcinare afară. După vechiul procedeu umplerea cu corpuri de măcinare a morilor se făcea greoi. Timpul de oprire al unei mori se ridica la 48 de ore. In acest timp se făceau următoarele lucrări : se golea complet moara, se făcea sortarea corpurilor de măcinat, se eliminau cele ce nu corespundeau, se sortau cele bune, se cîntăreau și se reîntorceau în moară împreună cu corpurile de măcinat luate din magazie. După metoda mașinistului sovietic Goldstein toate aceste operații sînt înlăturate. Muncitorii morari, lăcătușii, procedează astăzi în felul următor : pregătesc încărcătura completă de corpuri de măcinat pentru o moară din rezerva din magazie pentru fiecare cameră în parte înainte de oprirea morii pentru reîncărcare, iar după golire moara se umple imediat cu încărcătura pregătită și este pusă în funcție. Corpurile scoase din moară sînt sortate și trimise la magazie pentru a fi folosite cu ocazia celei de a doua opriri. Folosind metoda de lucru sovietică Goldstein, muncitorii de la fabrica „Ideal“ Cernavodă — ne scrie tov. Ionică Petre — au reușit să sporească producția orară de ciment. La ultima oprire pentru împrospătarea cu bile a camerelor morii nr. 1 timpul planificat a fost de 24 ore. Prin buna organizare a muncii și prin aplicarea metodei de lucru sovietice Goldstein, echipa condusă de Balamaci Augustin și maistrul de întreținere Bogdan Gheorghe a reușit să reducă timpul planificat la 9 ore, făcînd în același timp și o revizie mecanică. In luna iulie a.c. cînd a fost schimbată complet încărcătura unei mori s-a reușit ca timpul să fie redus cu 4 ore. Cu succes se aplică metoda de lucru sovietică Goldstein și la fabrica „Cimentul păcii“ din Medgidia, lucru ce a dus la sporirea productivității morilor cu mai mult de 2 tone de ciment pe oră. Datorită aplicării acestei metode și a altor măsuri luate colectivul secției mori ciment de aici este fruntaș în întrecere. ★ In scopul aplicării în mod cît mai științific a acestei metode de lucru sovietice care duce nemijlocit la sporirea producției orare de ciment, atît colectivul de conducere al fabricii „Cimentul păcii" Medgidia cît și cel al fabricii de la Cernavodă, sprijinite de comitetele de întreprindere și organizațiile de partid, trebuie să treacă la lămurirea tuturor morarilor, lăcătușilor că prin aplicarea științifică a acestei metode de lucru sovietică producția de ciment crește, deoarece morile sînt puse în funcție înainte de termenul planificat pentru reîncărcare. Munca de lămurire trebuie dusă arătîndu-se concret rezultatele practice obținute pînă acum, insistîndu-se în direcția folosirii tuturor dispozitivelor concepute de mașinistul sovietic Goldstein. Prin lichidarea pierderilor planificate Pierderile planificate exprimă diferența între prețul de cost efectiv realizat și prețul de vînzare — pierderi care se acoperă din bugetul statului. Economiile realizate la pierderile planificate reprezintă acumulări socialiste. Acumulările socialiste de peste 1.295.000 lei realizate în perioada 1 ianuarie — 30 octombrie 1955, în cadrul fabricii de ciment „Ideal“ Cernavodă se datoresc realizării și depășirii planului de producție, reducerii prețului de cost. In trimestrul II al anului în curs sarcina de reducere a prețului de cost a fost în întreprinderea noastră de 24,7 la sută. Aceasta s-a realizat în procent de 27,8 la sută. In trimestrul III al anului acesta sarcina de reducere a fost 25,7 la sută și s-a realizat în procent de 26,4 la sută. Principala cale care a dus la obținerea însemnatei valori de acumulări bănești peste plan a constituit-o lichidarea pierderilor planificate. Pînă acum colectivul nostru de muncă a dat statului o acumulare socialistă peste plan în valoare de 519.094 lei, provenită din impozit pe circulația mărfurilor. SULT CONSTANTIN șef contabil la fabrica „Ideal“ T DOBROGEA NOUA Nr. 2264 Cînd reparațiile generale se fac la timp și de calitate îndeplinirea planului de producție la ciment depinde în cea mai mare măsură de executarea în termen și de bună calitate a reparațiilor generale. Cînd în 1954, planul de reparații a fost întocmit și aprobat de către forurile tutelare, cînd echipele au fost bine organizate și cînd s-a constatat că urmărirea neîncetată a comenzilor lansate a făcut ca piesele să ne sosească, am trecut la executarea reparațiilor pentru 1955, înainte ca echipele să meargă la lucru am dat fiecăruia planul de muncă și instructajul de protecția muncii. Rezultatele acestei pregătiri nu au întîrziat să se arate. Majoritatea agregatelor și mașinilor care au fost în reparație anul acesta, au fost redate producției înainte de termenul planificat, gradul de ocupare al lor fiind realizat și depășit. Făcînd o mică analiză a modului cum s-au comportat agregatele constatăm că în semestrul I, de pildă, gradul de ocupare al morii de ciment „Ergo" a fost realizat în proporție de 100,1 la sută. Moara de ciment „Compont“ a funcționat fără întrerupere. Reparația capitală a cuptorului „Ming" nr. 2 a fost gata înainte de termen. Datorită îndeplinirii gradului de ocupare producția a fost realizată în aceeași perioadă de timp în procent de 102 la sută. Văzînd rezultatele bune înregistrate în acest an ca urmare a bunei pregătiri și executări a reparațiilor generale, anul acesta s-a întocmit planul de reparații pe 1956 încă din luna septembrie a.c. In momentul de față se lucrează la întocmirea devizelor, la antecalculul și necesarul de piese de schimb pentru întreg anul 1956. încă din trimestru I al anului în curs s-au trimis către furnizori comenzile pentru piesele de care avem nevoie. In urma urgentării livrării lor ne-au sosit pînă în momentul de față un procent de 75 la sută din cele contractate. In cursul acestui an atelierele noastre au executat și continuă să execute piese de schimb pentru reparațiile generale, și anume tamburi și axe pentru elevatoare, șuruburi de blindaje, eclise și role pentru concasoare și altele, ceea ce va duce la asigurarea cu piesele necesare pentru schimb. DRAGHICI GHEORGHE de la fabrica de ciment „Ideal" Cimentiștii de la Medgidia își înfrumusețează fabrica Cu fiecare zi ce trece, aspectul gospodăresc al fabricii „Cimentul păcii“ de la Medgidia se schimbă în bine. In cursul lunii octombrie Direcția Generală Lianți din Ministerul Industriei Materialelor de Construcții a trimis în ajutorul muncitorilor cimentiști un număr de 8 autocamioane și mai multe echipe de încărcători descărcători pentru a lucra la nivelarea și pavarea terenului din curtea fabricii. Cele 7 brigăzi organizate în acest scop muncesc cu deosebit avînt, reușind să realizeze zilnic însemnate depășiri a normelor de producție. Brigăzile conduse de I. Murat și Burcă Ion, își depășesc norma zilnică în medie cu 20 pînă la 30 la sută. Un aport însemnat în acțiunea de curățenie în cadrul fabricii au adus șoferii Greapcă Constantin, Năstase Vasile, Georgescu Adam și Stanciu Ene, care, lucrînd cu încărcătura maximă a autocamionului, își depășesc normele zilnice la trasport cu 40 la sută. Făcînd un bilanț al realizărilor obținute, constatăm că pînă la 28 octombrie a.c. am transportat din jurul diferitelor agregate, clădiri, etc. 12.250 tone pămînt și moloz. Odată cu efectuarea de transporturi a molozului și a altor materiale am strîns însemnate cantități de fier vechi, 7.200 kg. corpuri biconice pentru încărcarea morilor de ciment și 4500 kg. cărămidă refractară Ia 9 zile de muncă în direcția înfrumusețării fabricii a fost nivelată suprafața de 11.500 metri pătrați teren, dintre care 350 metri pătrați au fost betonați în scopul depozitării diferitelor piese. ing. LUIGI ZURINI de la fabrica „Cimentul păcii". Fruntași în întrecerea socialistă pentru mai mult ciment nea cu care muncitorii cimentiști din remecanicea reducerii timpului de opriri, sosesc la redacție ne arată că elanul numrul secției mari de ciment de la fabrica „In cinstea Congresului partidului, mai mult curtent patriei". Aceasta este lezigiunea noastră desfășoară întrecerea socialistă, pentru a da patriei mai mult ciment. Atenția lor este îndreptată în mod deosebit in direcția înlăturării defectelor lucru re face să se obțină însemnate realizări pe linia folosirii mașinilor. Veștile cetitorilor din industria cimentului a crescut. In cursul a 15 zile din luna octombrie colectia Idea! ne scrie tov. Cociu Ion — și-a depășit sarcinile de plan cu 25 tone. Odată cu creșterea producției de ciment se ridică noi fruntași. La.Ideal" coma strigă) realizează o producție mare de clincher dind zilnic peste plan 2 tone. La prins pe top morarii. Fruntași se situează comunistul Romanescu Petre (al doilea strigă), care dau o producție mai mare dect ceilalți cu 2 pînă la 3 tone zilnic. Reparațiile generale și reviziile curente ale agregatelor sînt făcute cu multă cătușă Fiorica Apostol tsi depășește sarcinile zilnice de plan cu 19 pînă la 20 fr. D’« dintre vrednicii morari ai fabricii ,.Cimentul păeh' este Nedelea Gheorghe ' în rc a morii obține o depășire a producției orare de 2 tone. Cu toții sînt mindria ministul Gilmenu Constantin (primul din aceeași fabrică întrecerea pe profesii a cudin stiigă) și Ratoti Ion (al treilea din pricepre de muncitorii lăcătuși. Tînăra lăsută (ultimul din clișeu) care prin bana ingricntărilor cimentești din regiunea noastră Schimb de experiență In „Luna prieteniei romîno-sovietice“, oamenii muncii din regiunea noastră au avut prilejul să cunoască îndeaproape bogata experiență a oamenilor sovietici. In acest scop la Atelierele C.F.R. Palas, s-a organizat în cadrul „Zilelor tehnice sovietice“ un schimb de experiență asupra metodei Kolosov, de tăiere intensivă a metalelor. Tovarășul inginer Priboiu Constantin a făcut o amplă prezentare a metodei, arătînd cum trebuie să fie aplicată. Tovarășul maistru strungar Dragomir Gheorghe a demonstrat practic celor 60 de tovarăși prezenți la această demonstrație cum aplică el această metodă. Tovarășii Teleanu Marian, Manoliu Artur, David Gheorghe și alții au cerut ample lămuriri manifestînduși interesul pentru cunoașterea și aplicarea acestei metode. PETRESCU CONSTANȚA corespondentă In cadrul „Decadei cîntecului și dansului sovietic“ In cadrul „Decadei cîntecului și dansului sovietic“ cercul A.R.L.U.S. din fabrica de ambalaje din orașul nostru a organizat o manifestare culturală cu tema „Viața culturală a orașului Moscova“. Peste 200 de muncitori din fabrică au ascultat cu acest prilej cuvîntul tovarășului inginer Marinescu Gheorghe care a vorbit despre larga dezvoltare a culturii în Uniunea Sovietică. In încheiere orchestra „Brîulețul“ a prezentat un concert de muzică populară sovietică și romînească. SAS MIBAI, coresp. Din istoria popoarelor Uniunii Sovietice S.N. TOLSTOI RĂZBOI ȘI PACE Lev Nikolaevici Tolstoi îmbinînd cu o rară măiestrie elementul literar cu cel filozofic și social-politic a creat prin „Război și pace“ un gen de roman deosebit, un adevărat poem epic, a cărui desfășurare îmbrățișează perioada istorică cuprinsă între primii ani ai veacului al nouăsprezecelea și ajunul răscoalei decembriștilor. Pe vastul fundal istorico-social și al vieții cotidiene-familiale a epocii se perindă in fața cititorului felurite tablouri din viața de război — de la curtea țarului și de la marele stat major pînă la detașamentul de partizani — precum și din viața particulară de familie — de la naștere și pînă la moarte. Campania de abonamente la presa R. P. R. Pătrunderea presei în comunele și satele regiunii noastre, înțelegerea rolului ei în ridicarea nivelului politic cultural al maselor muncitoare, contribuie în mare măsură la îndeplinirea cu succes a sarcinilor trasate de partidul și guvernul nostru. Deschiderea campaniei presei R.P.R. la 1 noiembrie 1955 va contribui la colectarea de noi abonamente la ziarele centrale precum și la ziarul local „DOBROGEA NOUA". In vederea măririi numărului de abonamente și pentru ajungerea la timp și în bune condițiuni a ziarelor în mîna fiecărui om al muncii din fabricele sau de pe ogoarele regiunii noastre. Serviciul Difuzării Presei și-a alcătuit un plan de lucru pe întreaga campanie a presei cuprinsă între 1 noiembrie și 30 decembrie 1955. Planul defalcat pe raioane, comune, factori poștali are ca obiectiv colectarea de noi abonamente, difuzarea presei în cele mai bune condițiuni. Pentru atingerea scopului propus în această campanie a presei este necesar ca organizațiile de partid, propagandiștii, agitatorii, organizațiile sindicale. U.T.M să ducă o intensă muncă de lămurire pentru abonarea a cît mai multor oameni ai muncii la presa centrală și locală, cît și la reviste și ziare ca „Agricultura nouă“, „Drumul belșugului“, „Albina“, „Săteanca“ etc. Șefii secțiilor agricole să sprijine în mod deosebit pătrunderea revistelor și ziarelor cu caracter agricol în rîndurile țărănimii muncitoare. Un sprijin deosebit în lămurirea oamenilor muncii din întreprinderi și din unitățile socialiste agricole pot să dea conducătorii acestor instituții, luptînd ca nici un om al muncii să nu rămînă neabonat. Sfaturile populare au datoria să organizeze echipe care să lămurească muncitorii și țăranii muncitori să se aboneze la ziare, arătîndu-le importanța citirii presei. Directorii de cămine culturale, bibliotecarii, directorii școlilor elementare și medii să popularizeze rostul citirii presei, să arate practic foloasele citirii ei. Campania presei R.P.R. să se desfășoare în așa fel încît fiecare om al muncii să fie abonat la presă, să găsească în ziare sprijin în munca sa, i L-am îndrăgit pe Colesov Cu ani în urmă, la cabinetul tehnic am zărit printre celelalte cărți și broșuri una intitulată: „Metoda intensivă de tăiere a metalelor“, de Colesov. Auzisem eu ceva vorbindu-se despre această metodă și m-am gîndit că nu ar fi rău dacă aș studia-o. Am răsfoit-o și apoi nu m-am mai îndurat să o las din mînă. Atunci cînd s-a pus în discuție de către colectivul nostru de muncă, dacă vom putea să aplicăm și noi această metodă, am fost printre primii care am susținut aplicarea ei. Astfel, citind în broșură că metoda Corescv se poate aplica numai cu anumite cuțite, m-am apucat și mi-am făcut singur cuțitul indicat în broșură cu toate caracteristicele geometrice. Am început deci să aplic metoda „Colosov“ mai întîi la strunjirea tijelor de pistoane, unde însă rezultatele nu au fost prea bune, fiindcă unele din tije erau prea subțiri și strungul mai avea vibrații. Mergînd la un schimb de experiență la Atelierele C.F.R. „Grivița Roșie“-București, am văzut acolo un dispozitiv de producție sovietică anume „Rîjcov“ care adaptat la strung amortiza vibrațiile acestuia. Am luat schița și cînd am venit înapoi am aplicat acest dispozitiv, iar rezultatele au fost cît se poate de mulțumitoare, deoarece aplicînd metoda „Colosov" realizam o depășire zilnică a normelor de 300 la sută. Am sfătuit și pe alți strungari din secția mea să facă acest lucru și mulți dintre ei mi-au urmat pilda, așa cum e David Gheorghe, care și acum la lucrări care se pretează aplică metoda Colesov. (Specificul nostru de muncă nu ne permite aplicarea continuă a metodei deoarece nu avem producție în serie ci mai mult reparații). Aplicarea metodei „Colesov" și a altor metode sovietice a făcut ca nivelul meu profesional să crească și astăzi să lucrez ca maistru în secția de strungărie, ajutînd și îndrumînd pe tineri și vîrstnici să muncească mai bine, să lupte necontenit pentru ridicarea producției și productivității muncii. Aramă Niculina, e o tînără strungărița venită nu de mult în întreprinderea noastră. Totuși, ajutată și îndrumată îndeaproape, ea lucrează la 2 mașini, realizînd o depășire de normă de 75 la sută — lucru ce face ca și salariul ei să crească. Acum, în cadrul „Lunii prieteniei romînosovietice", gîndul nostru, al muncitorilor care am învățat multe de la prietenii noștri sovietici, se îndreaptă spre ei, oameni minunați, inițiatori a noi metode de muncă, vașnici constructori ai comunismului. DRAGOMIR GHEORGHE maistru strungar Atelierele C.F.R.-Palas Constanța Roadele experienței și ajutorului sovietic în raionul nostru în raionul Fetești s-a dus o neobosită muncă de popularizare a metodelor sovietice, a experienței sovietice în diferite sectoare de muncă, în genere. Datorită aplicării cu succes și pe o scară tot mai largă a acestora, agricultura din raionul Fetești a cunoscut o necontenită dezvoltare O contribuție de seamă în această direcție au adus-o vizitele delegațiilor sovietice la unele unități agricole din raion (bunăoară la gospodăria agricolă colectivă Cegani, la gospodăria de stat Pietroiu și altele) cu care prilej delegații au împărtășit din bogata lor experiență, colectiviștilor și țăranilor muncitori. Un însemnat aport în acțiunea de popularizare și extindere a experienței sovietice, le-au adus cele 65 cercuri A.R.L.U.S din acest raion, care, prin activitatea lor, au reușit să facă cunoscute unui mare număr de țărani muncitori, colectiviști și cu gospodării individuale, importantele realizări obținute, de puternicele unități agricole din Uniunea Sovietică precum și tehnica și metodele care au dus la aceste rezultate în producție. Datorită, în parte, și acestui fapt, tot mai multe sînt unitățile agricole din raionul Fetești care au aplicat metode sovietice de muncă Astfel, gospodăriile agricole colective din Luciu, Mihail Kogălniceanu și altele, au însămînțat porumbul după metoda în cuiburi așezate în pătrat Stațiunea experimentală Mărculești a folosit pentru semănatul porumbului în pătrat mașina sovietică specială S.K.G. 6. și a aplicat metoda prășitului porumbului în două direcții. Rezultatele obținute au fost îmbucurătoare. La gospodăria agricolă colectivă din Șocariciu, toată suprafața de cartofi s-a însămînțat cu cartofi iarovizați. Recoltele obținute la această gospodărie au făcut ca metoda iarovizării să intre în obiceiul tehnicienilor noștri. Extinderea metodelor bune de muncă a cuprins și o mare parte din țăranii cu gospodării individuale. De pildă, în comuna Bordușani, în urma convorbirilor duse de către agronomi, un număr de peste 500 cetățeni au însămînțat porumbul după metoda în cuiburi așezate în pătrat. Numeroase unități agricole din raionul nostru au primit mașini sovietice. De pildă, gospodăria agricolă de stat Jegălia a primit 4 combine pentru recoltat bumbacul, gospodăria agricolă colectivă ,,Kirov" din Țăndărei, ca și cea din Săveni a primit autocamioane , Molotova, gospodăria agricolă de stat Bordușani a primit o mașină de recoltat cartofi. An cu an, experiența și tehnica sovietică pătrund tot mai mult în agricultura noastră, contribuind la creșterea neîncetată a recoltei la hectar, la îndeplinirea cu succes a sarcinilor izvorîte din proiectul de Directive ale Congresului al Il-lea al Partidului Muncitoresc Român. ION ANGHEL student la Institutul Agronomic din București ín vizite la L C. A. R. Mărculești „Luna prieteniei romîno-sovietice" a prilejuit pentru colectiviștii din satul Perișoru și din comuna Ștefan cel Mare din raionul Fetești, vizitarea stațiunii I.C.A.R. Mărculești. Pe lîngă altele, ei au admirat bogata expoziție agricolă locală, unde explicațiile au fost făcute de către tov. inginer Tușa Gheorghe Oaspeții au mai admirat și fotogazetele pe diferite teme, ca „Avîntul construcției economice și culturale din U.R.S.S. în slujba păcii“, „Miciurin, marele transformator al naturii" și altele.I. STROIE, coresp. ȘTAFETA PRIETENIEI In cinstea „Lunii prieteniei romîno-sovietice“, purtînd mesagiile oamenilor muncii din toată regiunea noastră, au sosit în Constanța ștafetele de sportivi din toate raioanele. Pe stadionul „23 August", intr-un cadru festiv, sportivii sosiți pe jos, cu bicicletele, călare și cu mașinile au dat citire mesagiilor din care se desprinde prietenia de nezdruncinat dintre poporul nostru și popoarele Uniunii Sovietice In ziua de 3 noiembrie, ștafeta regiunii Constanța va părăsi orașul, îndreptîndu-se către Tulcea, unde va preda mesagiile regiunii Galați FOTBAL Duminică au avut loc în Constanța primele jocuri de baraj pentru calificarea în campionatul de fotbal regional. Cel mai frumos joc a fost furnizat de Casa Ofițerilor Constanța și tînăra echipă Progresul Medgidia, care a luat sfîrșit cu victoria la limită a echipei constănțene. Iată rezultatele : Recolta Mangalia—Constructorul Fetești 1—0; Casa Ofițerilor Constanța — Progresul Medgidia — 4—3; Recolta Cogealac—Recolta Băneasa = 3—0 (neprezentare). Barajul cîștigătorilor campionatelor raionale continuă duminica viitoare, cu participarea echipelor cîștigătoare din primul tur plus echipa campioană a raionului Hîrșova. MOTOCICLISM Pe distanța Constanța—Tulcea—Constanța s-a desfășurat etapa a IlI-a din cadrul competiției de motorielism—regularitate, organizată în cinstea „Lunii prieteniei romîno-sovietice". Pe primele trei locuri s-au clasat motocicliștii : 1 Marinescu (Flacăra) 2 Vulpoi (Locom. P. C. A.) 3 Damaschin (Flacăra). CROS In finala pe țară a crosului „Să întîmpinăm 7 Noiembrie“ disputată duminică la București, tînăra atletă Gheorghe Elena a cucerit o splendidă victorie. Dovedind o bună pregătire ea a reușit să se claseze pe primul loc la categoria senioare. HANDBAL ln cadrul categoriei A de handbal s-au întîlnit la Constanta „Progresul“ Orașul Stalin și „Flamura Roșie“ din localitate. Deși au condus la o pauză cu 1—0, constănțencele au părăsit din nou terenul învinse cu scorul de 5—1. Acesta a fost ultimul joc susținut de „Flamura Roșie”' Constanța tn prima categorie de handbal a țării. SPARTACHIADA DE TOAMNA A SATELOR Duminică, orașul Constanța trebuia să fie locul de întîlnire a sportivilor din satele regiunii noastre, cîștigători ai fazelor anterioare in această competiție de mase. De altfel, ca și în etapele pe sat, pe comună, pe centre de comună și pe raion, organizarea și mai ales mobilizarea participanților a lăsat mult de dorit. La gimnastică și la volei, etapa pe regiune nu a avut loc, deoarece nu s-au prezentat majoritatea echipelor cîștigătoare pe raion. La gimnastică au fost prezentate numai echipele din raioanele Medgidia și Fetești, iar la volei numai echipa feminină din Fetești și cea masculină din Medgidia. Răspunzător de această gravă difidență se face în primul rînd consiliul regional al asociației pentru cultură fizică și sport „Recolta“ Spartachiada de toamnă a satelor s-a desfășurat doar la atletism, unde au participat reprezentanți ai tuturor raioanelor în afară de Adamclisi. Cele mai bune rezultate au fost obținute de sportivul Boncea Mihai (Hîrșova), care a cîștigat trei probe: 100 m. plat== 13 m.I.l lungime=5,05 m. și înălțime—1,50 m.. La aruncarea greutății, Glință Marin, (Negru Vodă) a reușit o aruncare de 57,18 m., iar la 400 m plat fete, Crăciun Gherghina (Medgidia) a înregistrat timpul de 77“,6