Dobrogea Nouă, noiembrie 1956 (Anul 9, nr. 2575-2599)

1956-11-01 / nr. 2575

4 x. PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ I ! In centrul politicii partidului și guvernului nostru ca o preocupare permanentă stă ridicarea continuă a nivelului de trai al oamenilor muncii. O dată cu stabilirea măsurilor pentru îndeplinirea noului plan cincinal, Congresul al 11 -lea al partidului a arătat că pe măsura creșterii productivității muncii și reducerii prețului de cost se vor crea condiții în vederea sporirii neîncetate a nivelului de viață al populației. j. Pe această linie, oamenii muncii din regiunea Constanța, ca și de pe întreg cuprinsul țării, au putut citi în ziare Hotărîrea C.C. al P.M.R., a Consiliului de Miniștri și a Consiliului Central al Sindicatelor privind luarea unor măsuri pentru îmbunătățirea sistemului de salarizare și a sistemului de pensii. Elaborarea unei asemenea hotărîri a fost posibilă datorită faptului că planul de producție în industrie s-a îndeplinit pe primele 9 luni ale anului curent în proporție de 104 la sută, că a denușit productivitatea muncii și că prețul de cost a fost redus, lucruri înfăptuite ca urmare a eforturilor depuse de clasa muncitoare. . Printre altele, în recenta hotărîre se acordă o grijă deosebită muncitorilor cu cîștiguri mici, asigurîndudi-se o creștere imediată a veniturilor acestora prin stabilirea cîștigurilor minimale nete din salarii, cu începere de la 1 noiembrie 1956, la 350—400 lei lunar, diferențiate pe ramuri de producție, la care se vor adăuga în continuare compensațiile bănești pentru cartelele salariaților și ale soțiilor lor. In sprijinul creșterii nivelului de trai al familiilor de salariați și pensionari cu copii, care au venituri permanente numai din salarii, hotărîrea prevede acordarea celor care beneficiază de compensația bănească pentru cartelele copiilor) cu începere de la 1 noiembrie 1956 a unei alocații de stat pentru fiecare copil pînă la virsta de 14 ani, în sumă de lei 100 (inclusiv compensația bănească pentru cartelele copiilor). Această alocație de stat se va plăti salariaților cap de familie în funcție de salariul lor tarifar. Astfel, de pildă, muncitorul tipograf Iuseim Osman de la întreprinderea poligrafică Constanța care are 6 copii sub 14 ani va primi în plus peste salariul său suma de 600 lei începînd de la 1 noiembrie 1956. De asemenea, hotărîrea mai prevede în scopul creării unor condiții mai bune de trai pensionarilor cu pensii mici stabilirea cu începere de la 1 decembrie 1956 de pensii minime de bătrînețe de 200 lei lunar în mediul rural și 250 lei lunar în mediul urban, pensii minime de invaliditate între 180—300 lei Lunar în raport cu gradul de invaliditate și domiciliul(urban sau rural) al pensionarului, iar pensia minimă lunară I.O.V.R. se stabilește la 180 lei în mediul rural și 200 lei în mediul urban, plătindu-se totodată, în continuare, și drepturile de compensație bănească de cartelă pentru pensionari și soțiile lor nesalariate. Cît privește sistemul de salarizare pe funcțiuni aprobat prin H.C.M. nr. 1360/1956, hotărîrea prevede că acesta se va extinde treptat, ținînd seamă de specificul fiecărei ramuri, începînd de la 1 ianuarie 1957 la personalul tehnic, de specialitate și administrativ din sectoarele necuprinse de această hotărîre și în primul rînd la personalul medico-sanitar, aparatul sfaturilor populare și la alte categorii de salariați, îmbunătățirea sistemului de salarizare trebuie să ducă la o creștere simțitoare a cointeresării materiale a muncitorilor în sporirea rentabilității întreprinderilor. In regiunea noastră, ca de altfel pe întreg cuprinsul țării, noua hotărîre a C.C. al P.M.R., a Consiliului de Miniștri și a Consiliului Central al Sindicatelor a fost primită cu viu entuziasm. Grijii deosebite pe care partidul și guvernul nostru o acordă creșterii continue a nivelului de trai a oamenilor muncii trebuie să-i răspundem cu noi succese în produc. • ^ 1 - 1 _ | -------------i A ~ 1„ rn. fiție. LvUIUU.lVIUI: UC mulreduc ia wwi tru mecanic Constanța și fabrica „Speranța“ din Medgidia, care și-au îndeplinit deja sarcinile anuale de producție, s-au angajat să lupte cu și mai mare avînt pentru sporirea productivității muncii și reducerea prețului de cost. De asemenea, colectivele de muncă de la S.N.M.C., fabrica „Munca“ și altele, unde productivitatea muncii crește necontenit iar prețul de cost scade, s-au angajat să muncească mai cu spor. Pentru ca și pe viitor să se creeze condiții în vederea ridicării standardului de viață al populației, fiecare om al muncii are datoria să lupte cu mai multă ardoare pentru îndeplinirea în întregime și la timp a planului de producție. Organizațiile de partid, sindicale și de tineret, organele locale ale puterii de stat au datoria să muncească cu toată abnegația pentru înfăptuirea întocmai a măsurilor prevăzute în noua hotărîre. De asemenea, conducerile tehnico-administrative din întreprinderi trebuie să ia măsurile necesare în vederea creării celor mai optime condiții pentru îndeplinirea cu succes și înainte de termen a planului anual de stat. Dat fiind faptul că prin noua hotărîre a C.C. al P.M.R., a Consiliului de Miniștri și Consiliului Central al Sindicatelor la numeroase categorii de oameni ai muncii le va spori considerabil puterea de cumpărare a salariilor, este necesară luarea de măsuri corespunzătoare în vederea creșterii însemnate a producției industriale și agricole, a fondului de mărfuri de consum, alimentare și agricole. Noua hotărîre, document însemnat în ridicarea continuă a nivelului de trai a celor ce muncesc, a fost primită cu viu entuziasm de către oamenii muncii din regiunea Constanța care sunt hotărîți să lupte cu și mai mult avînt pentru a traduce în viață istoricele hotărîri ale celui de-al II-lea Congres al P.M.R., răspunzînd cu noi succese în producție grijii partidului și guvernului față de nevoile celor ce muncesc. Mărturisirea primului cititor al ziarului E ora 4 dimineața. Pe stradă stăruie încă întunericul și doar pașii unor trecători mult prea matinali tulbură liniștea. In plin centrul orașului, dintr-o clădire, bine cunoscută de altfel de constănțeni, răbufnesc în liniștea matinală zgomote înăbușite: e tipografia. Rotativa deapănă sulul de hîrtie și ziarele ies curate și cu miros plăcut de cerneală proaspătă. Din cînd în cînd, un om scund, argintat la tîmpie, se uită atent la cîte un număr de ziar și, mulțumit, îl pune peste teancul care va lua îndată drumul gării. In noaptea aceasta muncitorii tipografi au lucrat cu mai multă rîvnă ca prietnd. Noua hotărîre a C.C. al P.M.R., a Consiliului de Miniștri și a Consiliului Central al Sindicatelor trebuia să ajungă doar cît mai grabnic în mîinile cititorilor. Mai cu spor însă și stăpînit de multă nerăbdare a lucrat mecanicul rotativei, omul scund și argintat la tîmpie, tnv. Iuseim Osman. Tirajul a fost tras. Tov. Iuseim a apăsat pe un buton și rotativa a stopat, dăruindu-i mecanicului, ei ultimul număr tipărit. Tăcut, cu fruntea ușor încruntată, tov. Iuseim și-a început lectura. Și fără îndoială, că ghiciți ce a început să citească mai întîi, hotărîrea. La sfîirșitul lecturii un zîmbet larg, de fericire, flutura pe fața tov. Iuseim, primul cititor de fiecare zi al ziarului nostru local. — Sînt recunoscător partidului și guvernului. Această nouă hotărîre, mie personal, îmi aduce un spor considerabil în ceea ce privește venitul. Și, înflăcărîndu-se, tov. Iuseim a continuat: — Să-ți explic. Eu am un salariu net de vreo 600 lei. Pentru mine și pentru soție mai primesc compensație de cartelă 103 lei. Deci, în total, să zicem, primesc vreo 700 lei. Ei, și acum să vezi. Am 6 copii pentru care primesc compensație de cartelă. Fă și dumneata socoteala. Cîte 100 lei pentru fiecare copil înseamnă 600 lei. Aproape cît salariul. Dacă mai adaug faptul că lunar iau în medie și o primă de 250 lei, asta înseamnă că datorită noii hotărîri eu voi avea un venit lunar de peste 1.500 lei. Păi, ce condiție de trai mai bună ca asta vrei 1 ! Mecanicul Iuseim Osman a făcut o clipă și apoi a continuat cu și mai multă înflăcărare. — Dar o să muncesc și eu mai mult. O să răspund grijii arătată de partid întreținînd mai bine mașinile, făcînd economii și dînd lucru curat și de bună calitate. _ > . ■« idI ii II nMMtTffti*1"“-'* i,rr>.«nW^ I heu^ttch r * r! ?A t ■ ®s*<: * * .*>"• ns I Anul IX Nr. 2575 JOI 1 noiembrie 1956 4 pagini 20 bani Entuziastul miting de la Șantierul Naval Maritim Constanța Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniștri și a Consiliului Central al Sindicatelor cu privire la îmbunătățirea sistemului de salarizare a muncitorilor, a celorlalte categorii de salariați și a pensionarilor a produs o vie satisfacție și mulțumire în rîndul muncitorilor din toate sectoarele de activitate. In întreprinderile din orașul nostru s-au ținut mitinguri unde după prelucrarea hotărîrii muncitorii și-au exprimat mulțumirea față de partid și guvern luîndu-și angajamente sporite pentru îndeplinirea planului anual de producție. In seara de 31 octombrie, peste 1.000 de muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari au participat la mitingul de la L.N.M.C. Mitingul a fost deschis de președintele comitetului de întreprindere, ing. Paraschiv care tov. Zaicenco Gheorghe, după Boris, directorul întreprinderii, a citit hotărîrea. Analizînd perspectivele de viitor și condițiile de muncă existente în întreprindere, muncitorii, inginerii, tehnicienii și funcționarii s-au angajat să răspundă grijii partidului și guvernului exprimată prin recenta hotărîre prin: îndeplinirea planului producției globale pe anul 1956 pînă la data de 17 noiembrie, creșterea productivității muncii cu 10 la sută peste sarcina planificată, reducerea prețului de cost prin micșorarea cheltuielilor de regie cu 4 la sută față de cele planificate, acumulări socialiste peste plan pînă la sfîrșitul anului în valoare de 870.000 lei, sprijinirea muncitorilor ce au primit loturi individuale și credite pentru a-și construi locuințe cu 15.000 bucăți de cărămidă, 6000 bucăți țiglă, 5.000 kg. ciment și alte materiale de construcții, depășirea angajamentelor din contractul colectiv pe 1956 prin reamenajarea secțiilor mecanică și navală. Exprimarea acestor angajamente de către inginerul șef Plopeanu Vasile a fost primită cu ropote de aplauze și ovații pentru partid și guvern. Luînd cuvîntul, cazangiul Stoian Vasile și-a exprimat dragostea și devotamentul fată de conducătorii partidului și statului nostru democrat-popular pentru grija părintească cu care transpun în viață hotărîrile Congresului al II-lea al P.M.R. Vorbitorul s-a angajat ca în cinstea zilei de 7 Noiembrie să-și îndeplinească planul cu 100 la sută. Angajamente însuflețite și-au luat și ceilalți vorbitori printre care s-au remarcat mecanicul utemist Ghebosu I., Pitei Vasile, scutier, electricianul Tătaru Gheorghe, Sefcadi Bișat, arătînd că vor munci cu rîvnă pentru îndeplinirea planului de producție pe întregul șantier. Vorbitorii au subliniat că aceste măsuri sunt rezultatul muncii însuflețite a întregului popor muncitor care luptă cu hotărîre să traducă în viață hotărîrile partidului și guvernului și ca atare nu vor precupeți nici un efort pentru înflorirea scumpei noastre patrii-Tovarășul Drăghici Zaharia, secretarul organizației de bază, în numele muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și funcționarilor a dat citire următoarei telegrame: TELEGRAMĂ Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român Tovarășului GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ prim-secretar al C. C. al P.M.R. BUCUREȘTI Cu nespusă bucurie, oamenii muncii din Șantierul naval maritim Constanța au primit Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniștri și a Consiliului Central al Sindicatelor, cu privire la îmbunătățirea sistemului de salarizare a muncitorilor și a sistemului de pensii. Această hotărîre arată grija deosebită a Partidului Muncitoresc Român pentru creșterea nivelului de trai al oamenilor muncii din patria noastră. Ea este rezultatul eforturilor depuse de către clasa muncitoare pentru îndeplinirea sarcinilor de plan trasate de partid și guvern, care au permis aplicarea în continuare a măsurilor de îmbunătățire a nivelului de trai al muncitorilor și funcționarilor. Noi, muncitorii, inginerii, tehnicienii și funcționarii din Șantierul naval maritim Constanța, întruniți în miting astăzi 31 octombrie 1956, analizînd rezultatele muncii noastre pe primele trei trimestre ale anului 1956, primul an din cel de-al II-lea cincinal, ne angajăm în fața partidului și guvernului, să realizăm pînă la 17 noiembrie a.c. planul producției globale pe întreg anul 1956; productivitatea muncii să crească cu 10% față de sarcina planificată, iar cheltuielile de regie să scadă cu 4% față de cheltuielile planificate, să dăm acumulări socialiste peste plan, pînă la sfîrșitul anului, în valoare de 870.000 lei. De asemenea, asigurăm Comitetul Central al partidului nostru drag că vom veghea neclintiți la apărarea cuceririlor noastre revoluționare și întărirea statului democrat-popular a cărui politică internă și externă corespunde năzuințelor celor mai firești și mai nobile ale harnicului nostru popor muncitor. Pe această cale ne exprimăm hotărîrea noastră de a apăra și întări prietenia cu gloriosul popor sovietic, cu al cărui ajutor frățesc țara noastră construiește socialismul, prietenia cu marea Republică Populară Chineză, cu celelalte țări socialiste surori, unitatea statelor socialiste, garanție sigură a păcii, democrației și socialismului. Trăiască Partidul Muncitoresc Român și Comitetul său Central ! Trăiască și să înflorească scumpa noastră patrie, Republica Populară Romînă! Trăiască prietenia și unitatea țărilor socialiste în frunte cu puternica Uniune Sovietică și Marea Republică Populară Chineză! ". De asemenea, colectivul de muncitori al Șantierului naval a trimis o telegramă tovarășului Chivu Stoica, președintele Consiliului de Miniștri al R.P.R., prin care s-au angajat să muncească cu hotărîre pentru îndeplinirea și depășirea planului anual de producție, creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost. Agențiile de presa transmit: • Declarația guvernului U.R.S.S. • Situația din Ungaria cu privire la bazele dezvoltării și întăririi prieteniei și colaborării între U.R.S.S. și celelalte țări socialiste • Declarația lui Guy Mollet în • Știri în legătură cu agresiunea Adunarea Națională Franceză împotriva Egiptului • Recepția oferită de N. A. Bul• Țările arabe sprijină necon didama în cinstea primului misionar Egiptul nistru al Afganistanului J CREȘTE AVÎNTUL ÎN MUNCĂ PENTRU RIDICAREA NIVELULUI DE TRAI Grijii partidului și guvernului să-i răspundem cu noi succese în producție Mitingul de la Atelierele C.F.R.~Palas 81 octombrie 1956, încă o zi de noi realizări înscrise pe răbojul faptelor de harnicii ceferiști de la Atelierele C.F.R. Palas. Realizarea planului de producție în proporție de 106,17 la sută, reducerea prețului de cost cu 6,46 la sută, acumulări bănești peste plan în valoare de 551.000 lei la sfîrșitul trimestrului III al anului în curs sînt realizări cu care colectivul de aici se poate mîndri pe drept cuvînt. In această zi însă, cazangiii, iovitatorii, strungarii, timpiarii, vopsitorii etc., toți deopotrivă păreau mai însuflețiți, fiecare dorind să mai dea cîteva procente peste normă pînă la lăsarea lucrului. Conștiința, recunoștința față de grija părintească a partidului și statului nostru — parcă spunea fiecare — ne îndeamnă, ne însuflețește în munca noastră și pășim cu hotărîre pe drumul nou, luminos, indicat de partid, drumul vieții noi și îmbelșugate. La ora 16 cînd a sunat sirena, grupuri de muncitori se îndreptau grăbiți spre sala de mese, unde urma să aibă loc mitingul prin care se aducea la cunoștință Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Miniștri și a Consiliului Central al Sindicatelor cu privire la îmbunătățirea sistemului actual de salarizare muncitorilor și a sistemului de penalti. In cîteva minute, sala deveni neîncăpătoare. Peste 350 de muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari veniseră să asculte hotărîrea și să-și manifeste recunoștința sinceră față de aceeași măsură. După ce s-a dat citire hotărîrii, tovarășul Alexandrescu Ion, directorul întreprinderii, a arătat importanța acesteia, precum și sarcinile ce revin întreprinderii pentru ridicarea producției și productivității muncii și reducerea prețului de cost, condiții de bază pentru ridicarea continuă a nivelului de viață a celor ce muncesc. „Pe baza realizărilor obținute și a posibilităților existente — a arătat vorbitorul în numele colectivului de conducere — întreprinderea poate realiza următoarele : îndeplinirea planului producției globale anuale pînă la data de 10 decembrie 1956, creșterea productivității muncii cu 12 la sută față de cea planificată, reducerea prețului de cost cu 6,5 la sută și realizarea de acumulări bănești în valoare de 700.000 lei, sumă care va fi vărsată în bugetul statului". La discuții, cei care au luat cuvîntul și-au manifestat recunoștința față de grija pe care partidul și guvernul o poartă celor ce muncesc, angajîndu-se să îndeplinească înainte de termen obiectivele propuse de colectivul de conducere al întreprinderii. „Realizările obținute de întreprinderea noastră și de altele — a arătat tov. Andrei Ion — au permis luarea de măsuri menite să ducă la îmbunătățirea continuă a nivelului de trai al celor ce muncesc. Toate acestea, însă, au fost obținute sub conducerea înțeleaptă a partidului și cu ajutorul multilateral și dezinteresat acordat de Uniunea Sovietică. Ea a spus vorbitorul, mă angajez să lupt pentru îndeplinirea și depășirea sarcinilor ce-mi revin, să lupt pentru consolidarea succeselor noastre“. Tot astfel au vorbit și tovarășii Porumb Adam, lăcătuș de vagoane, Mareș Nicolae, tîmplar, Haralambi Ion, vopsitor, Olteanu Mircea, inginer, Mărculescu Constantin și alții. Tehnicianul Gheorghe T. Vasile, tată a 6 copii, a spus printre atele: „Eu, ca și mulți alții, mă bucur și sunt fericit că prin munca mea și prin grija statului nostru pot să asigur un trai bun familiei mele Voi răsplăti această grijă prin străduința ce o voi depune la locul de muncă pentru depășirea planului de producție, conștient că astel voi contribui alături de ceilalți muncitori la ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural al celor ce muncesc“. In încheierea mitingului s-au trimis două telegrame: una Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român și una Consiliului de Miniștri, prin care colectivul de muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari asigură partidul și guvernul că va lupta pentru îndeplinirea planului de producție anual înainte de termen. O nouă bucurie De-abia așteptam să merg acasă să spun și soției mele vestea cea bună, cînd colo ea mă și ia de la ușă: — Ai auzit dragă, despre noua hotărîre? Ce zici de mine, că am și făcut socoteala. Salariul tău, și cu cei 300 lei luați în plus pentru copii, înseamnă aproape 1.000 de lei. Atît vei primi la sfîrșitul lunii. Nu-i așa că-i bine?' — Cum să nu fie bine nevastă, zic eu, mai ales acum cînd iarna bate la ușă și ne mai trebuie atîtea pentru aprovizionarea de iarnă. Martore la discuție au fost și cele două fetițe ale noastre care, la rîndul lor, își și făcuseră planuri. — Nu-i așa tăticule, că acum îmi cumperi și mie păpușica aceea, știi matale care — zise una dintre fete. — Și mie papuceii — sări cealaltă. Le-am promis acest lucru, și acum mă voi ține cu siguranță de cuvînt. Au gîndit bine cei din familia mea făcîndu-și anumite planuri, care sînt acum mai ușor de realizat. Mult mai bine a gîndit însă partidul și guvernul, care prin elaborarea noii hotărîri au adus multă bucurie în casele celor ce muncesc. Eu, ca muncitor, gîndesc că cel mai bun lucru ar fi ca de acum înainte să muncim cu și mai mult avînt, realizîndu-ne sarcinile de plan, dînd viață astfel hotărîrilor partidului și guvernului care veghează ca zi de zi viața noastră să fie tot mai îmbelșugată, tot mai frumoasă. CRĂIȚĂ SERAFIM, muncitor la termocentrala Ovidiu II Către Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român București Tovarășului GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ prim-secretar al C. C. al P.M.R. Noi, muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii de la Atelierele C.F.R. Palas-Constanța, cu mare bucurie am luat cunoștință de Hotărîrea C.C. al P.M.R., a Consiliului de Miniștri și a Consiliului Central al Sindicatelor cu privire la creșterea nivelului de trai al oamenilor muncii din patria noastră. Această hotărîre ca și toate celelalte hotărîri ale partidului nostru, demonstrează convingător grija permanentă a partidului și guvernului nostru față de oamenii muncii. Noi ne găsim în plină activitate pentru îndeplinirea sarcinilor ce decurg din Directivele Congresului al II-lea al P.M.R. cu privire la îndeplinirea planului de producție la toți indicii, creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost. Prin munca însuflețită a muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor și funcționarilor din întreprinderea noastră, sub conducerea permanentă a partidului, am îndeplinit planul de producție cu 128,08% pe luna septembrie, productivitatea muncii s-a realizat în proporție de 130,74% și prețul de cost s-a redus cu 6,97%. Noi ne angajăm în fața partidului și a Comitetului său Central să muncim și de acum înainte cu mai multă hotărîre pentru îndeplinirea și depășirea planului de producție la toți indicii, astfel ca planul de producție pe 1956 să fie realizat pînă la data de 10 decembrie 1956, productivitatea muncii să crească cu 12%, iar prețul de cost să fie redus cu 6,5%, realizînd acumulări bănești în valoare de 700.000 lei. Colectivul nostru de muncă este conștient că prin realizarea acestor angajamente va contribui, alături de toți oamenii muncii din patria noastră, sub conducerea permanentă a P.M.R., la creșterea continuă a nivelului de trai material și cultural al oamenilor muncii din patria noastră, la întărirea statului nostru democrat-popular, la întărirea pe mai departe a lagărului socialist în frunte cu eliberatoarea și marea noastră prietenă Uniunea Sovietică, la întărirea păcii și securității generale. TRAIASCA P.M.R. IN FRUNTE CU COMITETUL SAU CENTRAL! TRAIASCA GUVERNUL R.P.R. ! TRAIASCA ȘI ÎNFLOREASCĂ SCUMPA NOASTRA PATRIE R.P.R.i . O telegramă cu conținut asemănător a fost trimisă și tov. Chivu Stoica, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Romîne. In cinstea zilei de 7 Noiembrie Inovații la Atelierele C. F. R. Palas Apropierea zilei de 7 Noiembrie constituie pentru ceferiștii de la Atelierele C.F.R. Palas zile din ce în ce mai importante. Cine va fi fruntașul în întrecerea socialistă, ce se desfășoară în cinstea acestei mărețe sărbători ? Toți muncesc cu spor. Fiecare vrea să fie printre primii. Antrenați în întrecerea socialistă, datorită aplicării metodelor de muncă înaintate precum și respectării disciplinei în producție ei au obținut de pe acum însemnate succese. Astfel, tov. Negoescu Stan, Dincă Ilie, Tărăbășanu Gh. și Hîncu Mihai aplicînd metoda Kuznețov, de recondiționare a sculelor, au adus întreprinderii economii de 1.360 lei. Tot la această secție au fost realizate o serie de inovații ce au rezolvat probleme acute ale atelierului și au adus economii de 1.500 lei, cum ar fi „Boltă de cărămidă fără suporți la cazanul stabilă“ și „Modificarea cuplei conice a unui strung în cuplă cu lamele“ realizate în această lună de tov. Mărean A., Zamfir Ștefan și Gheorghiu Nicolae. La secția de vagoane, partida de frînă automată — sector de mare răspundere pentru siguranța circulației — constituie un exemplu și pentru alții de disciplină și conștiinciozitate. In munca lor au aplicat metoda Voroșin și un număr însemnat de inovații. In această privință tov. Niculescu Gh. maistrul, de la frâna automată, el însuși autorul mai multor inovații, constituie un exemplu bun de urmat. Dar nu pot fi trecute cu vederea nici rezultatele obținute de feroviarii ce nu s-au lăsat mai prejos ca alții. Aici a fost realizată o nouă inovație de către tov. Nicolae Berghezan — „Cărucior pentru transportat arcuri în fierărie“. Cei de la locomotive nu sînt desamăgiți de succesele obținute de celelalte secții și muncesc cu rîvnă pentru ca întrecerea să fie cîștigată de ei. Colectivul de aici în frunte cu tov. Țuțuianu L, șeful secției, este o familie unită. De curînd, au fost introduse cîteva inovații foarte valoroase ca, de pildă, „Dispozitiv pentru probat cazanele cu presiune hidraulică“ a tov. Ceaușu Nicolae, care a adus o economie de 2.265 lei și „Cuptor portativ pentru recoacerea tijelor de piston după sudură“ a tovarășilor Tudorașcu și Gheorghiu I. BIJU PETRE, coresp. A primit steagul de șantier fruntaș Constructorilor de pe șantierul 6 Basarabi, al Trustului 10 Construcții, li s-a decernat de curînd steagul roșu de producție, ca urmare a rezultatelor deosebit de frumoase obținute pe trimestrul III și în cinstea zilei de 7 Noiembrie. Un merit deosebit în obținerea drapelului cucerit îl au: echipa de pavatori condusă de tînărul constructor Lavric Anton, echipa lui Crăciun Ioan, echipa de dulgheri a tînărului constructor Kraus Mihai și brigada U.T.M. în frunte cu atemistul Eber,veni Iosif. COSTACHE IOAN, coresp. 18.930 kg. de pește într-o singură zi Ghiolurile, țepșile, privatele din jurul secției „Mila 23“ freamătă în aceste zile de munca entuziastă a pescarilor, care caută să cinstească cu succese măreața sărbătoare de la 7 Noiembrie. In ziua de 20 octombrie soarele s-a arătat mai binevoitor ca în celelalte zile de toamnă. Pescarii au fost destul de activi în această zi și au pescuit cantitatea de 18.930 kg. pește. Cel mai mult pește au prins pescarii brigăzii a 13-a condusă de Anton Buhaev, din care s-au remarcat Trofim Vidinei și Agap Vidinei. Cei doi pescari lucrează împreună și au dat peste planul lunar pînă la această dată 2.100 kg. pește. Rezultate asemănătoare au mai obținut pescarii Lavrente Trofimov, Dumitru Calabicev, Perfil Cozlov, Marcov Zinovei și alții, care și-au depășit cu mult sarcinile lunare de plan. STARAȘ PETRU, coresp. Inovații la I. A. M. C. De curînd, au fost puse în practică o serie de inovații la I.A.M.C., care contribuie la îmbunătățirea condițiilor de lucru ale muncitorilor. Pe lista inovatorilor și-au înscris numele muncitori și tehnicieni ca Ispas Grigore, Purcărea Ion, Dumitru Ion, Alfons Kesner, Ghiosea Gavrilă, Alexe Iordache, Cheser Nicolae și Fati Ilie. Ei și-au dedicat inovațiile măreței aniversări de la 7 Noiembrie. LUCA VASILE, coresp. Toate secțiile peste plan In cadrul întreprinderii piscicole Tulcea întrecerea socialistă pornită In cinstea zilei de 7 Noiembrie se bucură de participarea unui foarte mare număr de pescari. Datorită unei bune organizări a muncii, pînă la 26 octombrie planul pe întreaga întreprindere a fost îndeplinit în proporție de 153,06 la sută. Absolut toate secțiile întreprinderii și-au îndeplinit planul lunar pînă la această dată, realizînd chiar importante depășiri: (Somova = 497,7 la sută, Chilia Veche = 221,4 la sută, „Mila 23“ = 196,9 la sută, Mahmudia = 140,6 la sută, Tulcea = 135 la sută, Crișan =127,6 la sută)