Dobrogea Nouă, mai 1963 (Anul 16, nr. 4584-4608)

1963-05-03 / nr. 4584

Anul XVI nr. 4584 Vineri 3 mai 1963 4 pagini 20 de bani întreaga regiune a sărbătorit cu entuziasm ziua de 1 Mai. Cu acest prilej, oamenii muncii și-au manifestat dragostea nețărmurită față de partid, hotărîrea lor de a obține noi și însemnate realizări în construcția socialistă. Ei și-au exprimat totodată atașamentul profund față de cauza păcii și prieteniei între popoare. ASPECT DE LA TRIBUNA OFICIALA Entuziasta d&numeriitura oamenilor muncii din orașul Constanța și regiunea Dobrogea ...1 Mai 1963. Orașul a îmbrăcat haină de sărbătoare. încă de dimineață, Constanța a cunoscut o animație deosebită. Ca în fiecare an domnea și acum atmosfera festivă caracteristică evenimentelor de seamă. Pe străzi, se revarsă coloane compacte, zeci de mii de muncitori, tehnicieni, ingineri, funcționari, mecanizatori și colectiviști din agricultură, oameni de artă și cultură, elevi și pionieri, fluturînd steaguri, scandînd lozinci închinate partidului și zilei de 1 Mai. Mai sînt cîteva minute pînă la deschiderea mitingului și a demonstrației oamenilor muncii din regiunea Dobrogea și orașul Constanța. La tribuna oficială, frumos pavoazată cu drapele roșii și tricolore și cu inscripția festivă „Trăiască 1 Mai — Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni“, urcă tovarășii Vasile Vîlcu, Arsene Stan, Mîndreanu Constantin, Tudor Ion, Popescu Barbu, Ionescu Petre, Ionescu Ilie, Petre Nicolae, Soare Neroe, Trandafir Gheorghe, Chiriță Maria, Vicol Oprea, Fuiorea Dumitru, contraamiralul Sandu Gheorghe, general maior Gafenco Dumitru, membri ai Comitetului regional de partid. La tribună au urcat, de asemenea, numeroși reprezentanți ai oamenilor muncii din regiune și orașul Constanța, muncitori fruntași în întrecerea socialistă, reprezentanți ai oamenilor de cultură și artă, ofițeri ai Forțelor Armate ale Republicii Populare Române, activiști de partid, de stat și ai altor organizații de masă. E ora 9. Fanfara din fața tribunei oficiale intonează Imnul de stat al Republicii Populare Romîne. Mitingul e deschis de tovarășul Ionescu Ilie, prim-secretar al Comitetului orășenesc de partid Constanța. A luat apoi cuvîntul tovarășul Mîndreanu Constantin, secretar al Comitetului regional Dobrogea al P.M.R., care a rostit cuvîntul închinat zilei de 1 Mai. Cuvîntarea a fost subliniată de urale și ovații puternice. După terminarea mitingului, începe demonstrația oamenilor muncii din regiune și orașul Constanța. Cuvîntarea tovarășului Mîndreanu Constantin secretar al Comitetului regional Dobrogea al P.M.R. Dragi tovarăși și tovarășe. Cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai — Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua hăției muncitorilor de pretutindeni — în numele Comitetului regional de partid și al comitetului executiv al Sfatului popular al regiunii Dobrogea și al orașului Constanța, vă transmit un călduros salut și vă felicit pentru succesele obținute în munca plină de avînt patriotic pentru îndeplinirea sarcinilor trasate de cel de-al III-lea Congres al P.M.R. în opera de desăvîrșire a construcției socialismului în patria noastră. In lumea întreagă, ziua de 1 Mai este sărbătorită anul acesta in condițiile unui avînt general al forțelor socialismului, progresului și păcii, care își dovedesc tot mai mult superioritatea asupra forțelor reacțiunii imperialiste. Victoriile uriașe ale socialismului, ale mișcării comuniste internaționale sunt indisolubil legate de întărirea continuă a unității lagărului socialist, a coeziunii de monolit a partidelor marxist-leniniste. Coeziunea, unitatea de nezdruncinat a comunității țărilor socialiste, fidelitatea față de învățătura marxist-leninistă constituie condiția esențială pentru obținerea de noi victorii pe drumul socialismului și comunismului. Sub conducerea gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice, întemeiat de marele Lenin, poporul sovietic înfăptuiește cu succes programul construirii comunismului și obține în această măreață operă victorii remarcabile. Succese de seamă dobîndesc popoarele din celelalte țări socialiste. In contrast cu evoluția ascendentă a socialismului, sistemul capitalist mondial, intrat într-o nouă etapă a crizei sale generale, prezintă într-o formă și mai ascuțită contradicțiile sale inerente. In țările capitaliste, clasa muncitoare, oamenii muncii luptă cu eroism împotriva exploatării și asupririi exercitate de monopolurile imperialiste, pentru un trai mai bun, împotriva politicii de război, a reînvierii fascismului, pentru apărarea intereselor vitale (Continuare în pag. a II-a) Torent de bucurie și entuziasm La fel ca primăvara acestui an, coloana demonstranților din întreprinderile industriale ale orașului nostru, e o revărsare entuziastă de bucurie și avînt care se exteriorizează în aclamațiile îndelungi pentru partidul nostru drag în frunte cu Comitetul său Central, în urările de fericire și prosperitate, în zîmbetele luminoase ale fiecăruia. Bulevardul Tomis e un fluviu viu de oameni și drapele roșii și tricolore, care se scurge ritmic în acordurile fanfarei, e un torent năvalnic de entuziasm. In fruntea coloanei sunt muncitorii Șantierului naval maritim Constanța, care poartă pe brațe uriașe ancore, simbol al muncii lor, lozinci și un grafic prin care raportează că în cinstea zilei de 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, a frăției muncitorilor de pretutindeni, ei și-au îndeplinit planul producției globale pe primul trimestru în procent de 101 la sută, dînd în același timp importante economii și beneficii peste plan. Un alt grafic simbolizează ritmul de creștere rapidă a producției acestei mari întreprinderi din orașul nostru. Astfel, din 1960 pînă în 1963, volumul producției șantierului a crescut în procent de 124 la sută. Docherii și navigatorii, care urmează imediat în coloană, au instalat pe un autostivuitor, simbol al mecanizării lucrărilor (Continuare în pag. a II-a) Prin fața tribunei oficiale, trece o coloană de demonstranți, putting în brațe tablourile conducătorilor partidului nostru iubit 'fiii»)» )!) » jjili1 5» )» )» )!) )!! m))))))i( )> ). <ulîi in ția ptdurii Primăvară în orașul cu balcoane pulsate spre înălțimi de mîna zidarului, cu * 1 duelări aeriene de fum sub care se desfășoară torul uzinelor, cu nave încadrate în ’ rama azurie a portului, cu bulevardele drepte și tinere... !! Și lîngă aceste toate mari [ oglinzi de viață nouă, soarele de mai, scăldfnd dezlăn [țuite steaguri, torente de oameni cu s cu lozinci, cu pa ! [ nouri și flori. In cea mai tînără zi de mai, sub bolțile încăpătoare ale primăverii în această zi a solidarității de luptă a oamenilor muncii de pretutindeni, făurarii de trainică frumusețe din orașul de la marginea mării, trec prin fața tribunei cu bucuria împlinirii de noi trepte pe drumul desăvîrșirii construirii socialismului. Și în acest moment solemn al foșnetului de steaguri, al pașnicelor decorări de porumbei din căușele palme lor, toate gîndurile se înalță într-unul singur, îndoldorat de trăinicia faptelor de întrecere de pînă astăzi și cutezător în limpedea previziune a și mai deplinelor victorii de mîine și de întotdeauna. Gîndul acesta plin , de recunoștință și prețuire i se îndreaptă în clipa sărbătorii către marele conducător al strădaniei și izbînzilor noastre. Partidul. Fiecare pa(Continuare în pag. a IlI-a) |