Drapelul Roşu, septembrie 1982 (Anul 38, nr. 11688-11713)

1982-09-15 / nr. 11700

« 2 • Rolul și sarcina fundamentală a Cabinetului județean de organizare economico-socială se constituie, sub incidența indicațiilor Biroului și Secretariatului Comitetului județean Timiș al P.C.R., în acțiuni permanente de coordonare, îndrumare și control a celor de conducere organiicolectivi, a organizațiilor de partid din unitățile economice și sociale în vederea perfecționării activității acestora, verificîndu-se, totodată, și modul în care se respectă hotărîrile partidului și statului referitoare la organizarea producției și muncii. Sînt direcții deoseabit de importante, pentru că ele vizează în primul rînd aplicarea corectă a normelor unitare de structură și personal, dimensionarea însăși a compartimentelor întreprinderilor și instituțiilor — toate componente ale științei conducerii și organizării unităților, în așa fel incit ele să funcționeze cu maximum de randament. Despre ce a concret în ultima întreprins perioadă Cabinetul județean, am aflat dintr-o convorbire avută cu directorul acestuia, dr. Nicolae Tirajtaru, iar rolul analizei de tocmai sublinierea față este apăsată a lipsurilor și lor descoperite de neajunsuricontroalele Cabinetului, modul în care ele au fost operativ înlăturate ori diminuate, cu intenția mărturisită de a atrage atenția și altor unități posibile in a repeta asemenea erori cu implicații nefaste asupra bunului mers al producției. Așa, de pildă, după cum ne-a informat interlocutorul nostru, s-au găsit cazuri de constituire nelegală a unor compartimente de producție ori funcționale. La întreprinderea județeană de producție industrială și prestări de servicii — 11.Pr.P.L. —, bunăoară, au fost înființate două secții cu structură eterogenă, incluzînd activități de morărit, tîmplărie, mase plastice, confecții metalice etc. La „Azur“ o altă încălcare a legii constituirea, prin unirea a trei activități neomogene și necomplementare, a unui așa zis serviciu „planificaredezvoltare, personal, invățămînt, retribuire, administrativ, secretariat, documente secrete etc“ ! Repetăm, fără pic de acoperire fundamentală, doar de dragul de-a avea un „serviciu mamut“ ? ! „în alte întreprinderi, opinia tovarășul Nicoale Tîmplaru, pur și simplu nu am găsit în structura torică ateliere ori organizacolective de cercetare-proiectare“ Așa stînd lucrurile, unitățile respective au ales „soluția" de a pasa asemenea importante responsabilități și atribuții compartimentelor funcționale de genul celor de programare, pregătire și urmărire a producției, sau chiar secțiilor direct productive și așa încărcate cu propriile sarcini de plan. Cauza acestor nereguli nu numai de formă (cum ar înclina să creadă unii), ci și de fond o constituie necunoașterea, tratarea superficială de către consiliile oamenilor muncii a indicațiilor metodologice referitoare la posibilitățile ce de repartizare și specificumul ale sarcinilor. Mai grav, într-o serie de unități comerciale din rețeaua cu amănuntul, controalele efectuate au constatat neelaborarea regulamentelor de funcționare a organelor de ducere colectivă (C.O.M. conbirourile executive ale acesșitora). In astfel de cazuri nu surprinde pe nimeni deci „caruselul” altor deficiențe, cînd însăși conducerea unității nu-și cunoaște cadrul specific, propriu de acțiune. Ce a întreprins Cabinetul județean de organizare economico-socială ? Aflăm tot de la tovarășul Nicolae Tîmplaru, cit și de la tovarășa Maria Sîrb, în toate zile, unitățile au fost suuaîndrumate și sprijinite pentru ca acestea să ia măsuri de intrare în legalitate încă în timpul desfășurării controalelor. S-a urmărit apoi valorificarea imediată a analizelor atît în birourile executive ale COM, cit și în întîlnirile periodice cu conducătorii compartimentelor de organizare, pentru ca nimeni, în nici o situație, să nu impieteze fluxul eficienței economice. CORNELII POPOVICI Cine mai împotmolește fluxul eficienței economice? Control riguros, îndrumare eficientă - atributele activității Cabinetului județean de organizare economico-socialâ (I) Printr-o temeinică organizare a muncii (Urmare din pag. 1) * 20 * * * * 25 turilor de însămînțări datorită combinelor care se defectează des. De asemenea, am solicitat sprijin cu combine C.A.R.P., de la alte unitățî unde nu se folosesc aceste utilaje, intrucît am stabilit ca 50 la sută din suprafață să fie recoltată mecanic. Intr-adevăr, in patru zile, cu patru combine pentru recoltatul în echipate boabe, s-au strîns numai 60 de tone, față de 40 tone citeste viteza zilnică planificată. Avînd în vedere că pina la 20 septembrie trebuie încheiate arăturile pentru însămînțări, cu actualul cele 100 hectare, unde ritm urmează a fi semănat grîu, nu se vor elibera nici peste o lună... Considerăm de datoria biroului executiv al C.USA.S.C. Peciu Nou și specialiștilor de la S.M.A. , să analizeze mai atent situația de la C.A.P. Giulvăz pentru a asigura buna funcționare a combinelor și sprijinirea cu combine C.A K.PDe asemenea, la culesul porumbului trebuie mobilizați toți locuitorii satelor, inclusiv navetiștii, lucrătorii de la instituții și întreprinderi. Totodată, specialiștii de la C.U.A.S.C. au datoria să rezolve de urgență seminței de griu, la problema tate de 35 tone, din cantiLovrin, care are boabe solul încolțite. In ceea ce privește însămințările de toamnă, piuă acuin s-a realizat suprafața planificată la collum — 25 hectare, rapiță — 20 hectare, iar de mîine se trece la orz — 50 hectare Arătura pentru grîu s-a efectuat pe 200 din cele 385 hectare, evidențiindu-se tractoriștii Constantin Creangă, Aurel Sandu, Mihai Pravda. La însilozarea cocenilor și a coletelor de sfeclă de zahăr se lucrează cu trei combine C.S.U., rezultate mai bune înregistrând mecanizatorii Vasile Popa, Ioan Moț, care împreună cu ceilalți tractoriști au reușit să depoziteze 580 tone. / teacive din wwta Căii Gireaului — cartier nou al Timișoarei. DRAPELUL ROȘU 11.700 HE-AM INFORMAT PENTRU PVORARUL CURSELOR TAROM — Pornind de la faptul că odată cu sezonul de toamnă programul curselor de zbor se modifică, ne-am adresat tovarășului DUMITRU TOMESCU, șeful agenției TAROM — Timișoara, pentru a ne face cîteva precizări. — In perioada 15 septembrie — 1 noiembrie, programul curselor se schimbă pe toate tronsoanele. Astfel, cursa către litoral și de la litoral, respectiv Constanța — București — Timișoara — Constanța, își încetează activitatea. Cei interesați pot, însă, să circule spre litoral prin București, făcîndzeroări de locuri de la reagenția Timișoara. Pe traseul Timișoara — București și retur avem programate în continuare două curse. — Care este orarul de zbor al acestora ? — Prima cursă, efectuată cu un aparat de tipul TU 154, decolează din București — Otopeni la 7, aterizează la Timișoara la 7,50, decolează din Timișoara la 8,50, aterizează la București-Otopeni la 9,50. Plecarea pasagerilor de la agenția din Timișoara spre aeroport este la 7,15, iar sosirea pasagerilor din cursa de la București la agenția din Timișoara este la 8,30. Cea de a doua cursă, cu avion ÎL 18, decolează din București-Otopeni la aterizează la Timișoara 16,45, la 17,45, decolează din Timișoara la 18,50 și aterizează la București-Otopeni la 19,50. Plecarea pasagerilor din Timișoara pentru aeroport, are loc la 17,35, iar sosirea celor din cursa de București la agenția din Timișoara, la 18:30. Aș aminti cursa externă București — Timișoara — Frankfurt pe Main (R.F.G.), cu avion BAC 500, care circulă duminica, plecînd din Timișoara la 10:10 | autobuzul pleacă din fața agenției TAROM Timișoara la 8. De la Frankfurt cursa sosește la aeroportul din Timișoara duminica, la 14,50, iar pasagerii ajung la agenția TAROM la ora 16. Menționez că orele de decolare și aterizare sunt cele locale, nu orele din aviație, iar apropiata modificare orei României de la sfîrșitul a acestei luni nu va afecta orele de sosire și de plecare, acestea rămînînd cele indicate. — Aeronavele care aterizează pe aeroportul din Timișoara deservesc și pasagerii din Arad ? — Desigur, ei pot să-și procure biletele prin agenția TAROM din Arad, fiind transportați cu autobuzele la Timișoara și retur. — Problemele transportului aerian fiind deosebit de complexe, credem că ar fi bine să reamintiți obligațiile călătorilor. — Să se informeze din timp asupra posibilităților dig. călătorie ; să verifice dacă ziua și ora corespund cu cele solicitate; să se prezinte atît la aeroport, cît și la agenție la ora stabilită și să respecte indicațiile transmise de personalul TAROM. Convorbire consemnată de STELA RADU-ONU MAI MULȚI CETĂȚENI DIN TIMIȘOARA s-au adresat redacției cu întrebarea : „în ce situații asociația locatarilor poate să încaseze majorări pentru cheltuielile comune da la locatarii restanțieri ?“ Din răspunsul Consiliului popular, cât și din consultarea unor juriști, redacția este în măsură să dea următorul răspuns : Pentru acoperirea cheltuielilor privind zile de întreținere și lucrăreparare a părților și instalațiilor comune, stabilite ca obligații pentru chiriași, precum și pentru plata consumurilor de apă și energie electrică la părțile de folosință comună, încălzire centrală și alte asemenea se folosește fondul de rulment, format prin depunerea de către fiecare membru al asociației a sumei stabilite de adunarea generală, punzătoare acoperirii chestuielilor comune lunare, chella nivelul lunii cu cele mai mari cheltuieli dintr-un an. In cazul plății, de către asociație, către unitățile furnizoare , I.C.R.A.L., I.G.CL., a unor majorări sau penalizări pentru neachitarea în termenele legale a cheltuielilor comune din cauza unor locatari restanțieri, sumele reprezentând majorările sau penalizările plătite către unitățile amintite vor fi recuperate de către asociație de la aceștia proporțional cu restanțele fiecăruia. De reținut că este ilegală fixarea majorărilor pentru neplata cheltuielilor comune a unei singure luni calendaristice, deoarece aceasta poate avea temei (plecarea în concediul de odihnă, boală, întîrzieri în obținerea drepturilor bănești etc.) ESTIRCA SCHMIDT, str. Lidia nr. SI Timișoara ne-a vizitat nu demult la redacție pentru a ne aduce la cunoștință comportarea lipsită de atenție a unui vatman care ignoră cele mai elementare norme ale conducerii mijloacelor de transport în comun. O asemenea demonstrație a oferit-o vatmanul Lăcrămioara Acalipie, conducătorul tramvaiului 242 din 2 august a-c., care a găsit de cuviință să pornească din stație fără a se asigura că au urcat toți călătorii care așteptau în stație.Neprivind în oglinda retrovizoare, ea a pornit vasul în momentul în tramcare E.S. se afla pe treptele vagonului încercînd să-și ridice mai întîi copilul. Cercetind nota de audiență redacției, lucrători ai biroului exploatare al l.J.T.L au constatat veridicitatea semnalate mai sus, iar celor ca măsuri s-a trecut la reinstruirea tuturor vatmanilor privind obligațiile ce se revin în timpul conducerii și modul de comportare în relațiile cu publicul călător, vatmanul în cauză fiind sancționat cu „avertisment“. Mult mai exigenți s-au dovedit insă lucrătorii Biroului de exploatare parc autobuze I.T.A. în stabilirea pedepsei conducătorului auto de pe traseul Simindarul German — Timișoara pentru o abatere asemănătoare. Este vorba de șoferul Petru Ardeleanu căruia i s-a diminuat retribuția cu 20 la sută pe timp de trei luni. NECULAI ONOFREI, slt. colonel Enescu nr. 4 Timișoara . Ne scrieți că ați depus o cerere, încă din luna noiembrie anul trecut, la registratura Consiliului popular al municipiului prin care solicitați un lot de folosință, dar că n-ați primit încă răspuns. Răspunsul consiliului popular la plîngerea dv. către redacție confirmă primirea scrisorii la data amintită, făcînd însă precizarea că nu v-ați prezentat să primiți răspunsul așteptat. Rezolvarea cererii este posibilă — se precizează în încheierea scrisorii primite la redacție , ca atare sînteți așteptat la sectorul agricol unde vi se va stabili un lot din cele rǎmase disponibile. Rubrică redactată de ANTOANETA MAGURA Scrisorile oamenilor muncii, rezolvate responsabil de organele competente LA START, UN NOU AN DE ÎNVĂȚĂMÎNT saților de tehnologie chimică și construcții, corpul de laboratoare pentru mecanică fină al facultății de mecanice, noile edificii ale Institutului agronomic, spațiile amplificate ale Institutului de medicină etc. Există premise dintre cele mai bune de a se înfăptui un notabil salt calitativ pe calea integrării invățământului cu cercetarea și producția, sporindu-se și mai mult aportul valorosului potențial tehnico-științific de care dispune centrul unversitar Timișoara laționarea unor aspecte solo primordiale ale vieții economico-sociale. Puternicul detașament al cadrelor didactice timișene din invățămintul de toate gradele, elevii și studenții inaugurează astăzi anul școlar și universitar 1982-1983, purtând în cugete ecoul mobilizator al îndemnurilor și orientărilor conținute de cuvintarea secretarului general al partidului, tovarășul •Nicolae Ceaușescu, la Plenara lărgită a C.C. al P.C.I, din 1-2 iunie a.c., la cel de-al doilea Congres al educației politice și culturii socialiste. Sunt trasate, limpede, direcțiile prioritare pe care trebuie să le urmeze munca de formare și educare a tinerei generații in spiritul dragostei de muncă, al atașamentului față de patrie și partid, în modelarea unor oameni cu adevărat noi, crescuți in spirit revoluționar. Incepe azi un nou an de invățămint care este, deopotrivă pentru educatori și zecile de mii de elevi sau studenți, de fermă prilej de bucurie, hotăre privind autoperfecționarea, onorarea sarcinilor mereu mai exigente care stau în fața fiecăruia in procesul educației multilaterale. (Urmare din pag. Igor, Deta, Buziaș, Lovrin, Sinpetru Mare, Pișchia, Banloc, Recaș, concretizate in noi grădinițe, școli, săli de clasă, internate, săli de sport. . Timișoara universitară intimpină noul an cu condiții de muncă și viață simțitor imbunatățțte, cu finalizarea unor dotări de seamă cum ar fi noile clădiri ale facul