Drum Nou, iunie 1961 (Anul 18, nr. 5110-5135)

1961-06-20 / nr. 5126

5126 Metodele indii!$ffl*93nb — reduc durate (Urmare din pagina l-aniinumi de consum de manoperă. După experimentările făcute s-a început construirea cvartalului de locuinţe din str. 13 Decembrie. Primele 4 blocuri cu 144 apartamente, s-au executat cu pereţii din beton de scorie bazaltică, iar la ultimele 2 blocuri 4 apartamente, s-au executat cu pereţii din beton greu, placat în exterior cu fibrobeton. Acest sistem are mai multe avantaje. In primul rînd consumul de manoperă este mai mic decit la locuinţele executate cu zidărie obişnuită de cărămidă. Apoi se economisesc materiale deficitare (cherestea, etc.) şi se pot executa locuinţe în serie, într-un ritm rapid, fără a se face investiţii în fabrici. Executarea se bazează pe o coloană tehnologică mobilă, ce se deplasează uşor de la un amplasament la altul, sistemul pretîndu-se şi acolo unde nu sunt concentrări mari de locuinţe în acelaşi loc, permiţînd executarea în minimul de timp a miei varietăţi de tipuri de locuinţe. Bazat pe acest sistem, se execută noile blocuri din cvartalul Tractorul de către T.R.C.L. Braşov. Urmărind cu consecvenţă folosirea şi extinderea metodelor industriale în construcţiile de locuinţe, colectivul trustului nostru, a început în toamna anului 1959 executarea unui cvartal cu 700 de apartamente, din panouri mari prefabricate. Construcţia blocurilor de locuit din panouri mari prefabricate, constituie un procedeu tehnic nou, care asigură un grad maxim de industrializare a construcţiilor. Cvartalul de locuinţe din cartierul „Steagul Roşu“, prin poziţia sa, a impus aproape de la sine alegerea unei structuri din elemente prefabricate. Ritmul prevăzut la montaj a fost la început de 2 apartamente pe zi. După unele greutăţi inerente începutului, şantierul a intrat în ritmul planificat. Datorită preocupărilor permanente ale organizaţiei de partid şi ale sprijinului acordat comitetului sindicatului în antrenarea muncitorilor şi tehnicienilor în lupta pentru introducerea tehnicii noi şi a metodelor industriale, colectivul şantierului a reuşit să depăşească ritmul planificat, ajungînd în luna aprilie, la un ritm de montaj de 3—4 apartamente pe zi, iar în luna mai la 5—6 apartamente. Astfel, în luna mai s-au montat 112 apartamente. Şantierul este organizat pe loturi profilate pe specialităţi (montaj, finisaj, etc.), durata de execuţie a unui bloc reducîndu-se la 4—4 luni şi jumătate. In tot timpul, bune rezultate au obţinut echipele conduse de Şandru Gheorghe, Balog Zoltán şi colectivele maiştrilor Valeriu Constantin, Benedic Andrei Şi alţii. Lucrul în uzină cu utilaje de mare capacitate permite trecerea la o treaptă superioară a acestei metode, şi anume, trecerea de la panouri mari prefabricate la celule prefabricate, celule de 1 cameră, de 2 camere şi chiar la celule apartament, ajungând astfel cu adevărat la nivelul tehnicii mondiale. Dacă în ce priveşte mecanizarea lucrărilor de execuţie s-au obţinut rezultate bune, mecanizarea lucrărilor de finisaj a rămas în urmă. Din această cauză, la finisaj se foloseşte un timp tehnologic de execuţie mare, se consumă multă manoperă, iar calitatea este uneori necorespunzătoare. Lucrările de pardoseli, tîmplărie, zugrăveli-vopsitorii, reprezintă procente ridicate din devizul lucrărilor şi ele consumă multă manoperă pe şantier. Deci încă nu au fost introduse în suficientă măsură procedee tehnologice noi care să ducă la o soluţionare optimă şi economică. Apariţia noilor materiale de finisaj, oferă posibilitatea aplicării unor noi tehnologii de finisaj care să corespundă înaltului grad de industrializare a lucrărilor executate. Totuși mai sînt necesare game variate de materiale de finisaj, precum și dispozitive mecanice de aplicare a acestora, care ar ridica gradul de industrializare a finisajelor. Prin aplicarea metodelor noi de finisaj se pot înlătura procedeele umede de finisaj care duc la un consum mare de manoperă şi măresc durata de execuţie, ridica costul lucrărilor. La lucrările ce le executăm în prezent am folosit tapete lavabile, parchet fixat în adeziv, pardoseli din mase plastice, pereţi despărţitori din PAL, armături din semiporţelan, vopsele pe bază de răşini sintetice etc. Toate acestea au dus la creşterea gradului de confort, dînd un aspect plăcut locuinţelor. Totuşi, în problema calităţii lucrărilor, mai avem deficienţe pentru care s-au luat măsuri de remediere. Astfel s-au reorganizat serviciile C.T.C. din trust şi pe şantiere ; s-a întărit activitatea laboratorului care a fost dotat cu aparataje moderne de măsură şi control; s-a introdus recepţia pe faze de lucru, urmărindu-se permanent creşterea exigenţei constructorilor noştri faţă de calitatea lucrărilor executate. Urmărind cu perseverenţă folosirea tehnologiei moderne în proiectarea şi executarea construcţiilor, aplicînd consecvent hotărîriie Congresului al IlI-lea al P.M.R., vom da patriei construcţii bune, trainice şi la un preţ de cost redus. lolanda Balaş: nou record mondial la înălţime: 1,88 m Ana Roth: nou record republican la greutate: 15,97 m Pe Stadionul „A X-a Aniversare" din Varşovia, cu prilejul întrecerilor de atletism desfăşurate în cadrul tradiţionalului memorial Rusocinski, Iolanda Balaş şi Ana Rott) au reuşit performanţe excepţionale. Confirmînd înalta sa valoare, Iolanda Balaş a reuşit să obţină un nou record mondial la săritura în înălţime: 1,88 m., iar Ana Roth de la Dinamo Braşov, a înregistrat la aruncarea greutăţii: 15,97 m ceea ce reprezintă un nou record republican. Sunt performanţe care umplu de bucurie inimile sportivilor români şi vin să confirme grija ce se acordă pregătirii pentru ridicarea continuă a măiestriei sportivilor din țara noastră. Fotbal categoria B în cadrul seriei a doua toate cele 4 echipe din regiunea noastră care activează în cadrul categoriei B la fotbal au jucat în deplasare. De remarcat însă că toate cele patru echipe au fost învinse, iar una, C.S.M. Mediaș, la un scor mare. Dar iată acum rezultatele : C.F.R. Roşiori-Tractorul Braşov 1o (6-6). Dinamo Obor Bucureşti-Chimia Făgăraş 4-1 (1-0). Ştiinţa Craiova-C.S.M. Mediaş 7-0 (4-0). Ştiinţa Bucureşti-C.S.M. Sibiu 4-2 (1-1). Campionatul regional de fotbal Metrom Braşov şi A. S. A. Sibiu s-au calificat pentru finala Aşteptate cu deosebit interes, jocurile de baraj pentru desemnarea celor două finaliste ale campionatului regional de fotbal, au corespuns din punct de vedere tehnic şi au mulţumit în mare măsură numerosul public spectator, în mare parte venit din cele patru oraşe, care-şi disputau întîietatea. Au învins echipele mai bine pregătite, mai hotărîte, mai experimentate. Iată acum cîteva consideraţiuni asupra celor două partide : METROM BRAŞOV—TEXTILA SF. GHEORGHE 1—0 (0—0) Jocul începe în nota de dominare a braşovenilor, dar după scurt timp tesctiliştii echilibrează raportul de forţe şi ratează o mare ocazie prin Boszioc (min. 15), imitat puţin mai tîrziu de Pal. Ambele apărări sunt bine puse la punct şi resping destul de uşor acţiunile mai periculoase. Totuşi Metromul reuşeşte să atace mai periculos şi obţine o lovitură de la îim (min. 35) pe care însă Răileanu o ratează. După pauză jocul se menţine echilibrat şi ambele echipe ratează situaţii favorabile, în final însă, braşovenii domină mai mult, construiesc acţiuni mai clare şi în consecinţă în min. 75 înscriu şi singurul punct al meciului prin Radu, care a şutat imparabil de la 25 m. A arbitrat foarte bine Petre Sodr (Mediaş). FAIANŢA SIGHIŞOARA— A.S.A. SIBIU 1—3 (1—0) Această intîlnire a fost mult mai disputată şi mai dinamică decit prima, ambele echipe realizînd faze frumoase de fotbal, apreciate de spectatori. Sibienii încep puternic partida şi pun la grea încercare portarul sighişorean. Cu toate acestea în finalul reprizei Faianţa înscrie la un contraatac prin Szöcs (min. 49). După pauză, militarii îşi impun jocul cu destulă autoritate şi în min. 53 Tănase egalează, în min. 77 Onu I (Faianţa) este eliminat pentru joc periculos. Numai după un minut sibienii obţin avantajul necesar victoriei prin Madraş, pentru ca în min. 85 scorul să fie pecetluit prin punctul înscris de Moldovan. A condus cu scăpări Gr. Ştefănescu (Mediaş). întîlnirea finală dintre Metrom Braşov şi A.S.A. Sibiu, va avea loc tot la Făgăraş, joi 22 iunie a.c. la orele 17. V. LAZĂR, coresp. i întreceri ineriati dotate . „fi® Luceafărul“ cîştigate de reprezentanţii clubului şcolar din Braşov La Braşov, au fost organizate două competiţii la volei feminin şi handbal masculin de către clubul şcolar „Luceafărul“, la care au participat mai multe cluburi şcolare din ţară, întrecerile de volei au fost dominate de jucătoarele de la Luceafărul Braşov, care au cucerit trofeul pus în joc, terminînd neînvinse această competiţie. Pe locul doi s-a clasat C.S.S. Cluj, locul III C.S.S. Timişoara, iar ultimul loc a revenit C.S.S. Tg. Mureş. în aceste întreceri s-au remarcat îndeosebi tinerele : Irina Kepeu, Maria Dima (Luceafărul Braşov), Cornelia Chelniceanu şi Victoria Schranko (Timişoara), Doina Ungur şi Doina Potra (Cluj) şi Rodica Popescu şi Rodica Niculescu (Tg. Mureş). Ca şi la volei, tinerii reprezentanţi ai clubului şcolar Luceafărul Braşov au reuşit să ocupe primul loc şi la handbal. Echipa clubului Luceafărul a cucerit trei victorii : cu C.S.S. Cluj: 13-8; cu C.S.S. Tg. Mureş: 11-9 şi cu C.S.S. Timişoara: 13-6. Locul secund în această competiţie a fost ocupat de C.S.S. Tg. Mureş, iar în ordine s-au clasat C.S.S. Cluj şi apoi C.S.S. Timişoara. Jocurile au fost atractive, de nivel tehnic satisfăcător, reuşind a se remarca în mod deosebit Tiberiu Pakucs şi Pănilă Dan de la Luceafărul Braşov, Isacov Bogdan şi Günther Blum de la C.S.S. Timişoara (ultimii doi în ciuda slabei comportări a echipei lor) și alții. GH. CORCODEL, coresp. VOLEI A luat sfîrşit campionatul regional de volei masculin Cu etăţii de duminică au luat sfîrşit jocurile contând pentru campionatul regional de volei masculin. Primul loc în această întrecere a revenit echipei 7 Noiembrie Sibiu, care a acumulat maximum de punctaj, neinregistrînd nici o înfringere in tot timpul campionatului. Astfel echipa 7 Noiembrie Sibiu s-a clasat pe primul loc în campionatul regional și urmează să se pregătească acum pentru jocurile de baraj. In acest campionat, 7 Noiembrie Sibiu, antrenată de 1. fantovan, a utilizat tot cele mai multe partide următorul lot : W. Filk, T. Barna, F. Binder, V. Radu, N. Dumitraşcu, C. Ţoghe, I. Roibuleţ. Etapa de duminică a adus o modificare privind locul secund. Prin înfringerea Creaţiei de către lider şi prin victoria realizaită la Braşov cu 1oi asupra echipei Rapid, Indep etidenţa Sibiu a reuşit să acumuleze tot 31 puncte, ca şi Croaţia, dar cu un set averaj mai bun, ocupind astfel locul doi în clasament. In general disputa pentru această întrecere regională a fost cit se poate de interesantă, echipele au manifestat în general interes şi acest lucru este folositor voleiului nostru. Pe alocuri însă au fost semnalate indiscipline, ca de exemplu la Făgăraş la jocul Utilajul Politehnica Braşov, în care arbitrul meciului a întrerupt partida din lipsa unei bune organizări şi asupra căreia urmează să se hotărască de către consiliul regional U.Q.F.S. Iar ţină atunci nici situaţia clasamentului campionatului regional nu poate fi definitivată. Totuşi, ordinea primelor trei locuri din clasament nu mai poate suferi vreo modificare. C. GRUIA, coresp. DRUM NOU Uit seminar util şi Interesant Intărirea economico-organizatorică a G.A.C., legarea tot mai strînsă a muncii culturale de rezolvarea sarcinilor economice şi politice, aceasta a fost tema principală a seminarului raional cu directorii de cămine şi bibliotecarii comunali, organizat la Rupea în ziua de 15 iunie a.c. Programul seminarului a fost bogat şi a cuprins o informare politică despre situaţia internaţională şi o lucrare de control pe tema: „Alcătuirea unui program cultural legat de întărirea economico-organizatorică a G.A.C. din comună". La dezbaterea acestei probleme seminarul a fost împărţit pe grupe, formate din doi directori de cămin şi un bibliotecar care în colaborare, au alcătuit programul care a cuprins expuneri, manifestări cultural-artistice şi cu cartea. La seminar tov. Roman Ion, directorul Bibliotecii regionale Braşov a prezentat referatul de analiză asupra muncii desfăşurate de bibliotecile din raionul Rupea. Pentru îmbogăţirea cunoştinţelor teoretice şi discutarea unor aspecte ale muncii culturale, tov. Oancea ,„ directorul Casei raionale de cultură Rupea a prezentat lecţia „Metode, mijloace şi forme ale activităţii culturale legate de problema întăririi economico-organizatorice a sectorului socialist din agricultură". După purtarea unor largi discuţii asupra problemelor prezentate, a urmat o seară literară model, organizată de Biblioteca raională Rupea, cu ocazia căreia s-au citit fragmente din beletristica noastră contemporană, care vorbesc despre viaţa satului nostru în epoca actuală. Seminarul s-a dovedit foarte util şi interesant. FOTBAL Steagul Roşu învins la scor de Voivodina Novisad 1-6 (1-4) Chiar dacĂ oaspeţii se prezentau cu o „carte de vizită“ impresionabilă, nici ultimele rezultate ale „stegarilor" nu-i prezentau pe aceştia în postura de „victime" atît de sigure. Şi cu toate acestea, echipa locală a dezamăgit nu prin faptul că a fost învinsă, ci prin maniera în care a înţeles să-şi apere şansele, prin jocul submediocru pe care l-a prestat şi care nu ne-a putut aminti de frumoasa primă repriză făcută cu U.T.A. întreaga echipă a părut obosită, lipsită de „vlagă“, lipsită de dorinţa de a reprezenta cu cinste fotbalul romînesc. Şi acest lucru este foarte grav, pentru că unei formaţii de talia Steagului Roşu nu i se pot ierta rezultate atît de slabe, pe teren propriu. Se pare că echipa a fost prea mult solicitată în ultima vreme şi media ei de vîrstă începe să-şi spună cuvîntul, sau dacă a fost numai un „accident", atunci asociaţia sportivă, secţia de fotbal şi antrenorul, sînt datori să analizeze imediat cauzele unei comportări atît de penibile. In jocul cu Voivodina Novisad, „stegarii" n-au fost capabili să construiască decît cjteva din acţiunile lor specifice de atac, care ie-au adus pixtea satisfacţii şi aceasta din mai multe motive : extremele au fost prea puţin solicitate şi nu şi-au păstrat locurile, tripleta nu a reuşit să se descurce în faţa unui sistem de joc 1—4—2—4, iar mijlocaşii nu întotdeauna au putut face legătura dintre apărare şi atac. De altfel, Szigeti a jucat foarte slab şi nu a fost în stare să fie util nici apărării şi nici atacului. Apărarea, fără excepţie, a fost net depăşită de jocul în viteză al oaspeţilor şi a cedat la toate acţiunile acestora, fără a opune prea multă rezistenţă, iar portarul Ghiţă s-a arătat de această dată prea puţin inspirat, luînd trei goluri pe care cu mai inutiltă atenţie le putea evita. Chiar atunci cînd echipa a forţat puţin ritmul de joc, ea n-a putut finaliza acţiunile, datorită nervozităţii şi pripelii. Oaspeţii, avînd în faţă un adversar Care n-a ştiut ce vrea, au jucat , relaxat şi s-au impus prin simplitatea J acţiunilor de atac şi prin sobrietate în J apărare- Bazaţi şipe cîteva individua- Jităţi de Certă valoare iNifealic, Bena, J BajkoV, Pavjic şi Alexie) ei au atacat periculos mai ales pe aripi, depăşind ? net în viteză pe cei doi fundaşi ste ? gări, sau scoţînd uşor din dispozitivul de apărare pe Zaharia, care nu l-a pu- ? tut „ţine“ pe Pavlic. * Faţă de aspectul general al partidei însă, scorul este mult prea sever, dar victoria oaspeţilor este indiscutabilă, începutul întâlnirii, promitea o frumoasă victorie internaţională a Steagului Roşu, care prin Mészáros şi David, ratează ocazia de a deschide scorul (min. 3 Şi 7). în min. 12 însă, oaspeţii contraatacă pe aripa stingă prin Pavlic, care depăşindu-i pe Zbîrcea şi Zaharia şutează la poartă- Ghiţă, neatent, scapă mingea în poartă: 0*—1. Din acest moment, Steagul Roşu are în general o oarecare superioritate în jocul de cîmp, dar ori de cite ori atacul ratează cîte o ocazie, oaspeţii contraatacă Şi înscriu. Aşa se petrec lucrurile în min. 25, cînd Alexie pornit din propria jumătate de teren, după o ocazie ratată de Mészáros, trece de apărarea localnicilor şi majorează sporul: 0—2. în min. 30 Steagul Roşu înscrie singurul purlct al partidei : Haşoti centrează de pe partea dreaptă şi după ce Seredai se încurcă în balon, acesta ajunge la Fusulan care reia pe sub portarul ipaspe: 1—2. Se părea că stegarii, însufleţiţi de acest gol şi de spectatori, vor reuşi să egaleze. Dar ei nu menţin acelaşi ritm şi Pavlic, după ce atrage asupra sa întreaga apărare, pasează precis lui Bulatovici, care singur pe linia de 16 m., înscrie nestingherit: 1—3. în ultimul minut de joc o nouă acţiune a lui Pavlic, îl pune în situaţie favorabilă pe Alexie, care majorează scorul la 1—4, după ce bineînţeles, Seredai şutase în portarul oaspeţilor şi ratase o nouă ocazie. La reluare, o bună parte din timp, jocul se menţine egal şi „stegarii" au chiar superioritatea în acţiunile de atac. Pe rînd însă, Fusulan, Campo, David şi Proca, ratează ocazii clare, care puteau aduce chiar o răsturnare de rezultat. Aceste ratări, culminează cu marea ocazie din min. 78 cînd Naghi trage pe lingă poartă o lovitură de la 11 m., la un hecţ al lui Bena. Din acest moment, echipa cade complet şi oaspeţii, fără să insiste prea mult, majorează scorul prin Alexie (min. 81) după ce a trecut iar de toată apărarea şi prin Dugandzija (min. 85) la o nouă acţiune a lui Pavlic. Arbitrul bucureştean Vasile Drug, a condus cu multe scăpări următoarele formaţii : STEAGUL ROŞU: Ghiţă (CERNEANU), Zbîrcea* Zaharia, Naghi, CAMPO, Szigeti, Haşoti, Fusulan, Seredai, (Proca), Mészáros (Seredai), David. VOIVODINA: VERES, Roganovic, Şvihiarevic, Sekeres, NIKOLIC, BENA, RAJJvOV, Ivos, PAVLIC, Bulatovici, ALEXIG. Din min. 75 Dugandzija a intrat în local Iui Svihjarevic. George măzgareanu, coresp. O INIŢIATIVĂ BUNĂ Centrul de fotbal pentru copiii din cartierul Tractorul Pentru vacanţa de vară, consiliul asociaţiei sportive Tractorul din Braşov a luat frumoasa iniţiativă de a organiza un centru de fotbal pentru copiii din cartierul Uzinelor de tractoare. Acest centru îşi începe activitatea de azi sub supravegherea şi îndrumarea antrenorului Geller Sperandrei şi va funcţiona de trei ori pe săptămîni pînă la începerea noului an şcolar, la care vor lua parte copii de la vîrsta de 3 ani. în acest fel, tineretul din cartierul Tractorul, avînd la dispoziţie echipament, teren şi cadre tehnice, va avea prilejul să primească îndrumări în ce priveşte activitatea fotbalistică. Este o iniţiativă bună, care poate fi urmată şi de alte consilii de asociaţii din întreaga regiune. 5 In vitrinele librăriilor literatura ştiinţifica ISTORIE Herodot. Istorii, voi. I 694 pag. 1- o hartă în afara textului — 20,25 lei. Ed. ştiinţifică * * * Din istoria Transilvaniei, voi. I, Ediţia a H-a şi voi. II ediţia a l-a. Voi. I 356 pag. 4- numeroase hărţi în afara textului, vol 11 418 pag. — 56,10 lei ambele volume (pergamoid) Ed. Acad. R.P.R. *** Turcica I. (1501—1550). Die europäischen Türkend,rucke des XVI. •Iahrunderts I. Band MDI—MDL von Carl Gohner. 464 pag. — 26,50 lei. (pergamoid). Ed. Acad, R.P.R. PEDAGOGIE E. Imnlau. Este pregătit copilul pentru școală ? Traducere din limba rusă. (,,în ajutorul părinţilor"). 40 pag . 0,90 lei. Ed. de stat didactică şi pedagogică *** Istoria pedagogiei. Manual pentru institutele pedagogice de învăţători. Partea a II-a. Lucrarea elaborată sub îngrijirea institutului de ştiinţe pedagogice. 240 pag. — 7,85 lei. Ed. de stat didactică şi pedagogică DICŢIONARE S. Andronescu. Dicţionar de buzunar român-englez, 288 pag. — 11,90 lei. Ed. ştiinţifică Internaţi O.N.T. „Carpaţi“, agenţia Braşov organizează în săptămîna aceasta următoarele excursii : în ziua de 24 iunie va avea loc o excursie cu autocarul la Bucureşti, costul unui bilet 54 lei; în zilele de 24—25 iunie o excursie de 2 zile pe ruta Râşnov— cabana Mălăieşti, costul biletului 22,70 lei, o excursie la băile Bálványos, costul unui bilet 56 lei şi o excursie cu trenul la cabana Curmătura, costul biletului 16,50 lei . În ziua de 25 iunie vor avea loc excursii cu tren special la Tuşnad, costul unui bilet 12,75 lei şi o excursie cu tren special la Bucureşti, costul unui bilet 29,50 lei. J&GHU TEATRUL DE STAT DIN SF- 1 GHEORGHE prezintă la orele 20 în f sala Casei de cultură din Brașov piie- sa „CU DRAGOSTEA NU-I DE GLU- MIT“ de Calderon de la Barca. î Cinema MAXIM GORKI : filmul : Poveste nordică ; POPULAR : filmul : Generaţia salvată ; TINERETULUI: (înfrăţirea): filmul : Prichindelul ; PACEA : filmul : Mama India ; CASA DE CULTURĂ: filmul: Steaua dimineţii. Stacio. MIERCURI, 21 IUNIE 1961 Muzică populară romînească și din muzica popoarelor: 6,10; 7,45; 12,40; 14,30; 19,12 (programul I); 12,10; 13,40 15,30; 17,35 ; 19,40; 22 (programul II). Muzică simfonică, operă, balet, sofiști instrumentali si vocali : 8,30 ; 12 ; 15,10 ; 17,15 ; 19,30 ; 20,30 ; 23,15 (programul II). Muzică uşoară şi din operete: 6,30; 9; 11,36; 13,05; 15,25; 14; 15,50; 16,45; 22,45 (programul I) 12,50; 14,03; 14,30; 15, 17, 20; 20,40; 21,35; 23,15 (programul ÎI). Emisiunea pentru sate: 5,10 (programul I). Sfatul medicului : 7,30 (programul I) 17,30 (programul 11). Teatru la microfon : „Take, Ianke şi Cadîr“ : 10 (programul I). Vorbeşte Moscova: 16,15 (programul I). In slujba patriei : 17,30 (programul ). Jurnal de întrecere: 18 (programul I). Cine ştie cîştigă (reluare) : 21,15 (programul I). In pas cu stiinta: 20,30 (programul II). Din lirica universală contemporană : 21,50 (programul II). Radiojurnale si buletine de stiri : 5; 6; 7; 13; 15; 17; 19; 20; 22; 23,52 (programul I); 12; 14; 16; 18 ; 21 ; 23 (programul 11). Tereviziune 16 : Emisiunea pentru cluburile din întreprinderi. GENERUL # METEOROLOGIC DIN BRAșov coMUNi? CA TIMPUL PROBABIL, PENTRU 24 ORE . Vreme călduroasă dar ușor instabilă, cu cerul variabil. Vor cădea averse locale. Vînt slab pină la potrivit din sectorul nord-vest. Temperatura va fi cuprinsă noaptea între 9—13 grade, iar ziua între 21—25 grade. PENTRU URMĂTOARELE 3 ZILE Vreme călduroasă cu cer variabil. Ploi locale sub formă de averse însoţite de descărcări electrice, mai ales în nordul ţării şi în regiunile muntoase. Vînt slab pînă la potrivit din vest. Temperatura în general staţionară. 0 W 8. Beesni FABRICA noiembrie szi! / M LIVREAZĂ ÎNTREPRINDERILOR DE STAT SI ORGANIZAŢIILOR fCOLIJI NOMICE SOCIALISTE,PE BAZĂ DE REPARTIŢIE,URMĂTOARELE PRODUSE: Jf jnJu ia Unici t/V Siftfiiu foci fjafdch cwckifai CU 1,2 Sl 3ut'.iUk! JVmm/u lhJji vin tAMuriOma.LAl tuuifAva —HEj4/vUc&£z c& îl „ gj £ ÎNTREPRINDEREA de cosstrucții siderurgice HUNEDOARA ANGAJEAZĂ CONTABILI (absolvenţi ai I.S.E.P.) Se asigură condiţii bune de salarizare şi cazare. Ofertele se vor adresa direct întreprinderii de construcţii siderurgice - Hunedoara, serviciul cadre şi invăţămînt, str. Molotov nr. 8, Hunedoara. STOP! — UN PREMII A 50.000 lei — 48 PREMII A 25.000 LEI și alte numeroase premii în valoare totală de 12 milioane lei se distribuie la MARELE CONCURS POPULAR PRONOEXPRES a cărui tragere are loc la 2 iulie 1961. Preţul unui bilet 2 Iei. TUBURI DIN axBoatmem Venit a transport ® apă ® canalizare • produse petrolifere © industria alimentară ® ape acide și gazoase Pentru presiuni de regim: 5 atmosfere; 8 atmosfere; 10 atmosfere. Dimensiune 80—300 mm. diametru. Uzinele mecanice Timişoara Meca C.F.R. nr. 3, telefon 12.48 şi 41.88 PRODUC - autopompe de stins incendiu, pe şasiu „Steagul Roşu“ - Motopompe de stins incendiu tip U.M.T. - Generatoare de spumă chimică tip U.M.T. - Diferite armături şi materiale pompieristice - Injectoare şi pompe de ungere pentru locomotive. Cererî detalii întreprinderii, la adresa de mai sus. li nra 11 Sighişoara # angajează imediat: — un inginer metalurg — Trei Telin beien i meTalurgi — ii ii maistru hruTar «Aj . Ofertele se vor adresa la sediul întreprinderii industriale raionale Sighişoara, str. I.C. Frimu nr. 8. Telefon 486-487 — serviciul cadre şi învăţămînt I