Evenimentul Sibian, aprilie-iunie 1993 (Anul 3, nr. 84-96)

1993-04-06 / nr. 84

Adevărul care ne zbârleşte părul ÎNTÂI MAI MUNCITORESC Se apropie cu paşi mari 1 Mai, ziua din ce în ce mai puţin internaţională a celor ce muncesc. Până acum patru ani această sărbătoare era îndelung aşteptată de cei care, vorba aia, n-au avut de pierdut decât lanţurile. Deoarece în această zi măreaţă, proletarul îşi lua proletara de braţ, proletareii de urechi, casetofonul sub braţ, şi, în acordurile veşnicelor "Tanţe" şi "Magdalene", se îndreptau spre muncitorească Dumbravă, unde mânca mici, în proporţii industriale, bea bere, se învârtea în lanţuri (alea care le pierduse) şi juca fotbal pe unde apuca, cu colegii sau vecinii. în această zi toate erau frumoase, chiar dacă la televizor urlau, de nebune, corurile reunite ale sindicatelor, (oricum nu le asculta nimeni), oraşul era frumos ornamentat cu steaguri păsărelele cântau, miliţienii zâmbeau cu drag eroicei clase muncitoare vremea era frumoasă, însuşi Dumnezeu părea marxist. Alea vremuri! Cine ştia de politică, de inflaţie, de şomaj, de alte catastrofe specifice imperialismului în putrefacţie? Anul acesta 1 Mai nu va însemna deloc Dumbrava Sibiului, bere, mici, "Magdalena"... Ci sistarea subvenţiilor Asta înseamnă o cinestie după cum se spune, inevitabilă făcută pentru ca supravieţuitorii sau urmaşii lor să beneficieze, totuşi, de efectele pozitive ale Revoluţiei Române, pe plan material. Căci, chiar dacă, după cum s-a tot spus, n-am ieşit în stradă pentru mâncare, ce facem cu libertatea (reală!) pe care am obţinut-o cu sacrificii, dacă sântem, efectiv, lihniţi?! Să dea Dumnezeu (cel, totuşi, ne-marxist)să trecem cu bine şi să supravieţuim cât mai mulți acestei noi încercări. Peste noi au trecut turci, tătari, huni, gepizi, ce marcontează o amărâtă de reformă? __________________________________________Marius MITEA (zvonuri, bârfe) D-NUL VĂCĂROIU - ŢINTA UNUI ATENTAT TERORIST! Iată că începem pe ici pe colo să intrăm în Europa. Cu ocazia vizitei d-lui prim-ministru Văcăroiu probabil că aţi remarcat afluenţa de băieţi cu ochi albaştri pe tot parcursul traseului prim-ministerial. Aceleaşi figuri enigmatic-stupide care pe vremuri erau plantate la colţul fostei judeţene de partid, unde, sanchi, priveau ziarele ore-n şir (dând impresia că ştiu să citească), deci aceiaşi indivizi solizi, in costum, mustaţă, şi ochii în toate direcţiile, sâmbătă 27 martie, la Universitate, se ocupau în mod febril de spargerea unui at o aşa-zisă organizaţie teroristă, auto- intitulată "Lumea Nouă", anunţă forurile competente că a pus la cale asasinarea Guvernolului. Cum spuneam, intrăm în Europa... via Irlanda de Nord! RĂZBOIUL DIN POPLACA în noaptea de 24 spre 25 pe poligonul de lângă Poplaca au avut loc trageri de noapte cu tot felul de arme, şi mai uşoare şi mai grele. Un grup de tineri şomeri din cartierul V. Aurie doresc să transmită sincere mulţumiri celor care au organizat această paşnică activitate, deoarece au moştenit sume importante de la bunicii, unchii şi mătuşile care au murit în acea noapte de spaimă, crezând că au venit (din nou!) ruşii. Neconsolaţii (adică cei ale căror bătrâne rude n-au binevoit să dea în primire cu această fericită ocazie), sugerează ca data viitoare să se folosească şi elicoptere. Şi eventual, niscaiva submarine...! PELICANUL ÎN PERICOL! La Festivalul studenţesc de teatru au fost invitate şi două trupe străine. Una din Germania, alta din Marea Britanie. Care n-au venit. Din cauză că le-a fost refuzată viza de intrare în România. Ambasadele României din Germania şi Marea Britanie au refuzat vizele pentru tinerii actori deoarece aceştia plănuiau să rămână aici, să ceară azil politic, să ne fure prea bine- plătitele noastre locuri de muncă şi, in final, să mănânce pelicanul de pe lacul "Dumbrava". Aşa, tovarăşi, fiţi vigilenţi, că ăştia e flămânzi rău! PAC-PAC! Partidul Alianţei Civice se consideră un fel de emanaţie a fenomenului "Piaţa Universităţii". Şi FSN-ul se consideră emanaţie a Revoluţiei Romane şi aţi văzut unde au ajuns! Ca urmare a acestei afirmaţii, cactusul a fost contactat de un grup de "golani" care vor să înfiinţeze A.G.C.N.N.L.P.A.C. (Asociaţia Golanilor Care N-Au Nici-o Legătură cu P.A.C.). UN CACTUS DE BINE “LA RECE" GÂNDITORUL DE LA HAMANGIA (VI) Cinstit să fiu cred că pe această a cincea treaptă ne aflăm prea sus. De atâta afirmare de sine şi stimă mă ia cu ameţeală. Dar să citim corect: "trebuinţă de afirmare de sine, de stimă" - aşa glăsuit-a Maslow. Judecând "la rece" în poziţia Gânditorului de la Hamangia, având burta plina, iubit, cu setea potolită, respirând aerul rece şi tare al Carpaţilor, stimulat de grija zilei de mâine, investigând şi explorând magazinaşele pline cu marfa adusă de pe meleagurile Bosforului, securizat bine că altfel ajung pe lista neagră, aparţinând unei... anume părţi a..., numai de "Aş chiardeparte IV aţi gândit ş ijung pe lista neagră, aparţinând unei... anume părţi a., afirmare nu am nevoie. De afirmat văd că se afirmă emanaţii din decembrie '89. Eu nu-i stimez pentru că îmi amintesc cum m-au dat afară de la liceu pentru că bunicii nu au vrut să se înscrie în colectiv. Noica spunea că statistic, la un milion de născuţi unul este geniu. Asta înseamnă că pe locul întâi sunt 23, apoi alţi 23 pe locul doi, cu încă 23 pe locul trei şi tot aşa, cea mai amărâtă aşezare ar avea un primar ca lumea. Oare chiar nu ştim să alegem grâul de neghină? Oare Văcaru, Vadim, Păunescu, Verdeţ şi Dumitraşcu şi alţii ca ei, simt mai puternic decât noi toţi trebuinţa de afirmare? Sau noi i-am "afirmat"? ui” cu miez, trunchi... au sărit Iliescu şi ai lui? Poziţia Gânditorului nu înseamnă numai meditaţie în acţiune şi gătirea pentru acţiune!ni ce facem? Ne-am ghemuit în poziţia statuetei în faţa televizoarelor, în faţa propriei neputinţe (?) de a gândi cu capul nostru şi ne spune tot înţelepţeşte: "Las' că-i bine şi-aşa cam cum este"! Vă propun ceva: dimineaţa, când vă bărbieriţi, priviţi-vă cu atenţie în proprii ochi; apoi priviţi-vă în ochii copiilor cărora le croiţi o viaţă despre care nu i-aţi întrebat dacă le place. Priviţi în ochii celor care vă spun că e cald şi bine când de fapt este roşu. Priviţi-vă din nou în ochi şi puneţi-vă întrebări! Oglinzi sunt destule în lume. Poate cu ocazia aceasta veţi zări şi lanţurile! Apoi poate veţi simţi nevoia să părăsiţi poziţia Gânditorului de la Hamangia! Pentru asta toată stima! Emil VORNICU Anul ül, nr. 841. STRESS - PRESS Vin Americanii în Europa Prin "Zig-Zag" aflăm câteva date inedite despre întâlnirea de la Malta dintre Bushisi Gorbaciov cu privire la România. Se pare că în urma înţelegerii de la Malta cei păcăliţi au fost sovieticii, deoarece Bush nu s-a referit la o distrugere politică şi economică a sistemului socialist, ci doar la răsturnarea lui Ceauşescu şi a celor apropiaţi lui şi aplicarea reformelor gorbacioviste de tip perestroika şi glasnost. Amintiţi-vă cât de supărat era domnul Ion Iliescu în decembrie 1989 pe faptul că doream înlăturarea comunismului încât a mers până acolo de ne-a reproşat că în 21-22 nu am strigat decât "Jos Ceauşescu!". E clar că dl. Iliescu ştia despre înţelegerea de la Malta. în ciuda celor stabilite, dl. Bush "a trişat" salvator, nu a jucat cinstit, creând posibilitatea prăbuşirii tuturor regimurilor comuniste din Europa. E greu de acceptat că aceasta a fost şi dorinţa sovieticilor. "Nu vă mai considerăm un duşman. Lucrurile s-au schimbat. Vă dorim în Europa. Ar trebui să fiţi în Europa. Este important pentru viitorul continentului să fiţi acolo..." i- a spus Gorbaciov lui Bush la Malta Alimente infestate Nu de puţine ori am semnalat în paginile publicaţiei noastre apariţia pe piaţa sibiană a unor produse alimentare nocive pentru sănătate Datorită buzunarului gol al importatorului român acesta s-a orientat spre mărfuri cu preţ mai mic, dar care provin din zone dubioase. Avantajul preţului redus are şi un dezavantaj Proasta calitate. Revista "Cuvântul", în urma scandalului cu alimentele infestate ne avertizează că «dacă nu moare otrăvit, consumatorul român ajunge ‘la ospiciu"». Am aflat astfel că în haosul tranziţiei româneşti s-a găsit un excelent spaţiu de manevră a unor excroci afacerişti. Astfel a intrat pe piaţă carne de vaci demente din Irlanda, zahăr infestat cu leuconostoc, făină cu bacili mezenterici, whisky din petrol, băuturi din alcool etilic, carne congelată veche de 5-7 ani etc. De remarcat că boala vitelor demente care afectează creierul vitelor este potenţial transmisibilă omului, în Germania, nu intră în ţară până nu se ştie sigur că nu e otrăvită nici măcar o sămânţă. Se caută un psihiatru După scandalul "moţiunii de cenzură" parlamentarii noştrii se confruntă cu o altă belea - dezbaterea bugetului pe anul 1993. Având în vedere dezechilibrul din toate sectoarele de activitate, bugetul pe 1993 se va fundamenta pe unele măsuri caracteristice unui buget de austeritate. De unde credeţi că vor tăia guvernanţii noştrii? De la învăţământ şi sănătate, domenii importante, mereu nedreptăţite, care primesc o nouă lovitură sub centură. Fără să pretindă a fi specialişti în domeniu, cei de la "Expres Magazin" ne relatează că din start bugetul nostru pentru 1993 are un deficit de 426 miliarde lei, că guvernanţii consideră subvenţiile un fenomen ce generează risipa şi că noi nu avem decât să mai strângem cu o gaură sau două cureaua. Perspectivele impozitelor sunt încântătoare. Vor creşte şi cele pe profit şi cele pe salarii. Când te gândeşti că ţara arde, iar deputaţii cer maşini cu şofer cu tot, nu-ţi rămâne decât să dai dreptate parlamentarului Szabó Karoly care solicită angajarea în cadrul parlamentului a unui medic psihiatru. SIDA la români Revista "Flacăra" a fost abilitată să publice situaţia completă pe 1992, privind ciuma secolului XX care face ravagii şi în ţara noastră. Astfel la sfârşitul anului '92 sunt înregistrate 2235 de îmbolnăviri SIDA, din care 1300 la sexul masculin. Grupa de vârstă 1-4 ani este cea mai afectată: 1585 cazuri. La adulţi s-au înregistrat 134 de cazuri din care 73 sunt de sex masculin. Cazurile predomină la grupa de vârstă 30-34 de ani. Pe judeţe, Constanţa este pe primul loc în top cu 714 cazuri, urmată de Bucureşti, Giurgiu, Galaţi, Bacău, Mureş, Sibiul pe undeva la mijloc, iar clujenii şi argeşenii pe ultimile locuri, dar şi cei mai fericiţi, în Sibiu sunt înregistrate 68 de cazuri, 67 la copii şi un adult. Cu sprijinul celor de la direcţia sanitară am putea şti cine este adultul, în alte ţări numele celor bolnavi sunt date publicităţii. J Buricul la români Ca o replică la avalanşa concursurilor de Miss care au avut loc în ţară, nu cu mult timp în urmă, romii au organizat în Sala Polivalentă din Bucureşti concursul "Miss Piranda". Aflăm din "Expres" că după câteva zile de la acest concurs un mare post de televiziune din SUA, la o oră de maximă audienţă a prezentat-o nici mai mult nici mai puţin decât... Miss România De asemenea ţiganii din Polivalentă au fost prezentaţi de redactorii americani drept spectatori români. Astfel americanii au putut admira dansul din buric al românilor. Lucian CĂLIN COOP. ÎMBUÂ CAJdINTEA SIBIU S-a remarcat în cursul anului 1992 ca o firma serioasă, realizările înregistrate la finele anului 1992 atestă acest lucru. Activitatea de producţie s-a desfăşurat fără a se apela la credite bancare. Nu au înregistrat subvenţii de la stat inclusiv alocaţia de stat pentru copii, pâstrându-şi bunele relaţii cu partenerii străini, cu care lucrează de peste 15 ani. Păstrează aceeaşi structură organizatorică concepută de dinainte de Revoluţie iar în final toate se reflectă în rentabilitatea de 8,9% înregistrată pe întreaga activitate.