Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 1995 (Anul 5, nr. 430-492)

Săptămânal de opinie, informaţie şi publicitate • Apare lunea • Anul V, nr. 175 • 2 ianuarie 1995 • Preţul 250 lei -«IUBIŢI CITITORI* Evenimentul săptămânii văzut de MARIUS MITEA CEL MAI JALNIC PAS... Luni, 26 şi marţi, 27 decembrie, probabil toată suflarea românească s-a aşezat în faţa televizoarelor, pentru a-şi oferi satisfacţia de a viziona cum cetăţeanul Iliescu Ilici Ion dă socoteală în faţa Comisiei Parlamentare de cercetare a Evenimentelor din Decembrie. Omul simplu, naiv, de bună-credinţa, ncuns cu alifiile politichiei, se aştepta ca preşedintele României, cel ce s-a cocoţat cu neruşinare pe cadavrele celor ucişi în Decembrie ’89, să fie supus unui daruir încrucişat de întrebări care să scoată la iveală măcar un colţ al Adevărului de la cel ce, incontestabil,îl deţine, dar... îl ascunde! Căci a trecut deja un cincinal şi noi nu ştim cine, în cine şi de ce a tras zeci de milioane de cartuşe! Nu ştim dacă în România a avut loc o revoluţie grefată pe o lovitură de stat sau o lovitură de stat grefată pe o revoluţie! Nu ştim încă cine a fost amestecat în teribila vărsare de sânge din Decembrie: ruşii, arabii, israelienii sau nici unul dintre aceştia... Nu ştim de ce cetăţeanul Iliescu Ilici Ion a minţit de atâtea ori, cu o atât de stupefiantă nonşalanţă! Audierea cetăţeanului Iliescu, pe care o speram dură, o crâncenă confruntare între un om care ştie, dar nu vrea să spună şi nişte anchetatori hotărâţi să scoată cu orice preţ adevărul la iveală, a fost, de fapt cel mai jalnic „râs" din ultimul timp! Sigur, nimeni nu se aştepta ca Iliescu să fie supus caznelor sau măcar testului cu detectorul de minciuni (deşi, poate n-ar fi fost o idee rea . ..). Nu ne aşteptam, însă, nici ca această comisie parlamentară de anchetă să se transforme într-un staff electoral al preşedintelui Iliescu. Prin întrebări „nemiloase" de genul: „Nu-i aşa, domnule Iliescu, că Domnia-Voastră aţi făcut totu’ să ne scăpaţi de odios?“ parlamentarii, chiar şi cei ai Opoziţiei, i-au dat prilejul Iliescului să-şi facă o deşănţată propagandă electorală! I-au dat prilejul să lovească din nou, perfid, pe la spate, forţele democratice, să înjure gros cu spume la gură, presa independentă, să debiteze din nou tot felul de minciuni fără să-l taxeze nimeni. A fost foarte clar pentru toată lumea că acest individ chemat la audiere în faţa comisiei parla- mentare s-a simţit în largul lui. Şi nu poate contesta nimeni faptul că membrii comisiei puteau (aveau obligaţia!) să-l pună în dificultate. Iliescu Ion întreba la un moment dat, retoric: „Cine dracu’ (sic!) avea interesul să provoace haos, când oricum, nimeni nu contestă noile structuri de putere?". Cum cine, domnule (încă) preşedinte?! în 26 decembrie ’89 a fost lansat unn apel la o mare demonstraţie cu caracter anti-comunist, la care, fără nici c îndoială s-ar fi pus şi problema noilor structuri de putere neo-comuniste. Numai că, aţi scos, din nou „bau-baul“ terorist şi aţi sugrumat Revoluţia înainte de desăvârşirea ei! Deci, cine avea interesul să provoace haos!? Cine avea interesul să lanseze bancu’ cu teroriştii fanatici, fideli unui dictator ... mort!? Din înjurăturile adresate de Iliescu, lui Roşea Stănescu, lui Cristoiu, lui Băeanu, ne-am dat seama şi noi cine ar fi trebuit să-l ia pe preşedinte la întrebări...! Iar atitudinea „feciorelnică“ a distinsului ţărănist Gabrielescu, ar trebui să pură PNŢCD-ul pe gânduri, vizavi de politica sa de cadre . .. Şi un gând pentru Opoziţie: Ţineţi-o tot, aşa, fraţilor, şi ne apasă sfârşitul lumii cu Iliescu-n fruntea ţării! După 4 luni de la ieşirea din închisoare, Stoina „a călcat, din nou, pe bec? • OBIECTIVELE PRINCIPALE: CĂMINELE DE NEFAMILIȘTI Stoina Gheorghe (24 ani) a fost eliberat condiţionat din Penitenciar în aprilie 1994 din executarea unei pedepse de 3 ani închisoare, cu un rest neexecutat de 482 zile, înainte ca pedeapsa sa fie considerată executată, individul a recidivat, săvârşind o serie de alte infracţiuni, după cum urmează: în dimineaţa de 10 august ’94 a mers la Căminul de trefamilişti situat pe strada 1907, a forţat uşa locuinţei lui Feteanu Gavril, a pătruns în interior de unde a sustras zece cămăşi, două tricouri, trei perechi de pantaloni, buletinul de identitate, o p-- • î d?,piele şi suma de 5. 000 iei. Tot in acea zi, Stoina a dat „o fugă“ şi până la Căminul de nefamilişti de pe strada Henri Coandă. Prin forţarea uşii, a pătruns în camera lui Oprica Gheorghe şi a sustras un televizor alb-negru portativ, un radiocasetofon şi 50 000 lei. A luat marfa şi a plecat în Piaţa Cibin pentru a o comercializa. După ce a vândut televizorul lui Ştefan Constantin, a profitat de îndepărtarea acestuia de autoturism şi a „şutit“ din bord 500 000 lei. Cinci zile mai târziu, mai precis în dimineaţa de 15 august ’94, obiectivul său a fost Căminul de nefamilişti de pe strada Vasile Aaron. Acolo a recurs la un şiretlic: s-a prefăcut că încuieala unui apartament (nr. 42, aparţinând lui Şerbănoiu Constantin), a dat apoi cheile proprietarului, pentru ca, mai târziu, să revină lauşa camerei. A pus mâna pe un casetofon, pe şapte casete audio, o geantă de voiaj,două cămăşi, o pereche de papuci, în 9 noiembrie ’94. Stoicaa a vizat S.C. „Retezat“ S.A. Ajuns în vestiarul secţiei 300, a forţat două dulapuri, iar dinăuntru a sustras suma de 141 000 lei şi o geacă. După 10 zile, in 19 noiembrie, a pătruns, prin efracţie în locuinţa lui Chiţoiu Gheorghe, situată pe strada Hanri Coardă de unde a sustras un televizor color marca RFT, un radiocasetofon şi suma de 27 000 lei, în noaptea aceleiaşi zile, din acelaşi Cămin de nefamilişti de pe strada Henri Coandă, a sustras dintr-o cameră, unde intrase prin forţarea uşii, o geacă din piele, trei ceasuri, două pulovere din lână, o geantă de voiaj, o pereche de pantofi, un mimicalculator „Sharp" şi trei cămăşi. • La scurt timp de la această ultimă spargere, Stoina Gheorghe a fost depistat şi s-a luat măsura arestării preventive. Apoi Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu a dispus trimiterea lui în judecată, pentru săvârşirea infracţiunii continuate de furt calificat în dauna avutului privat şi a infracţiunii de violare de domiciliu. Momea MIKLOS "