Evenimentul Sibian, aprilie-iunie 1997 (Anul 7, nr. 994-1055)

1997-04-01 / nr. 994

Tranzacţiile ilegale pe piaţa de capital blochează procesul de privatizare La sediul S.V.M. SIBINVEST S.A. Sibiu au început cursurilor de pregătire a brooker-rilor care vor fi autorizaţi să tranzacţioneze acţiunile societăţilor comerciale. Pentru instruirea cursanţilor au venit la Sibiu Vladimir Cojocaru, directorul general al Departamentului de control-anchetă din cadrul CNVM Bucureşti, Ioana Dragnea, director al Departamentului Pregătire Profesională al Asociaţiei Naţionale a S.V.M. şi prof. Virgil Popescu, reprezentant al A.N.V.M. pentru pregătire profesională. După încheierea cursurilor de ieri a fost susţinută o scurtă conferinţă de presă pe tema infracţiunilor întâlnite pe piaţa de capital. Această conferinţă de presă a fost o ocazie pentru a clarifica şi alte probleme de interes pentru investitori , despre care vom face relatări în numărul de mâine. Mirela Frunză Interviu cu noaptea-n cap - Bună dimineaţa, sunt Marius Mitea de la “Evenimentul sibian” şi vreau să vă pun câteva întrebări. - Şi io ce trebuie să fac ? - Să-mi răspundeţi la ele. Dacă vreţi! Aţi protestat vreodată ? - A, nu, io nu-s de-ăla, la ce să protestez, ce, mă bagă cineva în seamă ? Oricum n-am de ce să protestez... - Dacă vi s-ar oferi şansa să o luaţi de la început, aţi face aceleaşi greşeli ? - Sigur că da ! Asta numai cazu-n care n-aş avea mintea de acum ! - Cum v-a afectat scumpirea ţigărilor ? - Păi acu' nu mai pot să iau ziaru-n fiecare zi, că de ţigări nu mă pot lăsa ! - Cum vă numiţi ? - Vasile Poldeanu . - Vă mulţumesc ! Marius Mitea “Salvezi dacă ştii să acţionezi!” Aceasta este lozinca detaşamentelor de intervenţie ale Crucii Roşii în caz de calamităţi. Vineri, filiala de Cruce Roşie Sibiu a primit pentru detaşamentele de intervenţie în caz de calamităţi şi dezastre trusele necesare. S-au primit 27 truse dotate corespunzător, cu tot ceea ce este nevoie pentru acordarea primului ajutor şi pentru pregătirea acestor detaşamente. Costul unei truse este de 172.000 lei, suma totală fiind alocată de Guvern, de la bugetul de stat, conform Legii 139/1995, art. 16. Trebuie menţionat că în judeţul nostru sunt constituite detaşamente de intervenţie în oraşele mari şi în unele comune cum ar fi Orlat, care este în aval de barajul de la Gura Râului, toate acestea colaborând cu Apărarea Civilă. Sperăm că este un bun început pentru dotarea corespunzătoare a voluntarilor de la Crucea Roşie, pentru a nu întâmpina greutăţi în cazul în care vor trebui să intervină efectiv pentru a-şi demonstra învăţătura primită în perioada de instructaj. Lucian Coca w* i*.  _______________ (urmare din pag.l) Din construcție, blocul respectiv a fost considerat cămin de nefamilişti conform extrasului de C.F. nr. 18808/12.09.1994. Se pare că acest statut al blocului nu prea era în concordanță cu ceea ce se dorea a se face în privința lui, deci a fost nevoie să se facă o mică modificare: din cămin de nefamilişti acelaşi bloc a devenit bloc cu destinaţie de locuinţă, iar “apartamentele” au fost repartizate familiştilor care, pentru a locui cât de cât decent, au fost nevoiţi să renoveze spaţiile începând cu reparaţiile la instalaţiile de apă, energie electrică, înlocuirea uşilor şi geamurilor lipsă şi terminând cu zugrăvirea. După ce locatarii au depus cerere de cumpărare, brusc blocul atunci considerat de locuinţe a fost transformat în bloc cu “locuinţe de intervenţie”, modificare care nu mai permitea vânzarea “apartamentelor”. Hotărârea luată de Consiliul de Administraţie a fost prevăzută în procesul verbal nr. 2/18.02.1994 şi consfinţită prin Decizia nr. 1 /18.02.1994. Nu a fost convenabil nici aşa. A.G.A. a hotărât în data de 10.10.1995 că locuinţele din acest bloc sunt “de serviciu”. Tot A.G.A. a hotărât transformarea acestui cămin de nefamilişti în imobil cu spaţii de cazare în regim de hotel clasa medie. Ultima dată blocul a fost considerat “de garsoniere” pe care conducerea S.C. TRANSMIXT S.A a gândit că este deosebit de rentabil să le vândă, dar nu celor care le ocupau în baza unor contracte de închiriere, ci unor amatori de “chilipir”. Pentru aceasta a fost programată o licitaţie, anunţată prin presă şi anunţuri afişate la sediul societăţii. Se pare că totuşi, a cumpăra o asemenea “garsonieră” nu a fost chiar un chilipir deoarece preţurile “de plecare” au fost mari, starea locuinţelor a fost destul de proastă, în urma organizării a trei licitaţii a fost vândută...o singură garsonieră ! Vânzarea la licitaţie a aşa-ziselor garsoniere din blocul din strada H. Coandă este ilegală. Dacă birul respectiv a fost prins în capitalul social al S.C. TRANSMIXT S.A. deci a fost luat în calcul la stabilirea numărului de acţiuni al societăţii, conform Contractului de vânzarecumpărare de acţiuni încheiat cu F.P.S. Bucureşti la capitolul “Obligaţiile şi garanţiile cumpărătorului” se prevede că “într-o perioadă de 9 ani de la data semnării prezentului contract” se interzice vânzarea “vreunuia din bunurile prevăzute în Anexa.” “Statutul juridic al blocului a fost schimbat în funcţie de...interese !”• Cheltuieli mici pentru șanse cât mai mari ! BAFTĂ EVENIMENT La concursul BAFTĂ EVENIMENT din 30.03.1997, au fost extrase următoarele litere R, W, Î, V, I. reportate următoarele fonduri: - 60.000 lei, la categ.I - 40.000 lei, la categ.II Deci pentru următorul concurs, fondul total de câștiguri este de 200.000 lei din care: - 120.000 lei pentru categ.I - 80.000 lei pentru categ.Ii Vă dorim succes ! Anunţăm, totodată, că la jocul nr.I şi la jocul nr.II nu s-a înregistrat nici o formaţie câştigătoare. Prin urmare, la niciuna din cele două categorii nu s-a înregistrat câştig. Pentru concursul din 6 aprilie 1997, au fost completaţi corect, citeţ şi identic cele două părţi ale talonului. înscrieţi literele preferate în cercurile respective, considerându-se ca ordine a numerotării lor de la stânga la dreapta. Trimiteţi duplicatul talonului pe adresa redacţiei noastre sau: Radio Eveniment Sibiu, Calea Dumbrăvii nr.39. Păstraţi partea nedecupată. ,________________________* laţfali'il EVENIMENT ll^Sifcl EVENIMENT Concursul din 6 aprilie 1997 a ^xxxxx) Numele și prenumele...................... Concursul din 6 aprilie 1997 a xxxxxx) Numele și prenumele...................... Semnătura..................... Semnătura.....................