Evenimentul Sibian, iulie-septembrie 1997 (Anul 7, nr. 1056-1120)

1997-07-01 / nr. 1056

&vertictte*ttul tá&i&l Sibiul a obţinut menţiune la “Festivalul 99 naţional de teatru în limba engleză” Aşa cum am promis zilele trecute, vom da astăzi publicităţii scurtul interviu realizat cu tinerii actori ai Liceului “Octavian Goga”. în câteva cuvinte, cei care au ales teatrul ca mod de exprimare şi ca pasiune, au reuşit să schiţeze atmosfera pe care au întâlnit-o la Bacău. Şi cum orice poveste începe cu “ A fost odată...”, iată povestirea noastră: în urmă cu două luni lua naştere trupa de teatru”Grease” formată din zece elevi ai Liceului “Octavian Goga”, cu scopul de a participa la “Festivalul de Teatru în Limba Engleză” de la Bacău. Se pare că munca lor nu a fost în zadar pentru că ei au obţinut prima menţiune pentru cea mai bună piesă. La sosirea în gară au acordat un scurt interviu ziarului nostru. - Cu ce impresii veniţi de la Bacău ? - Am fost plăcuţi impresionaţi în ceea ce priveşte înfăţişarea oraşului. Am descoperit clădiri noi, o mulţime de magazine costisitoare şi am fost uimiţi de faptul că oraşul e mult mai curat ca Sibiul. Ne aşteptam să găsim un loc inferior Sibiului, dar n-a fost aşa. - Cum a fost organizarea ? Organizarea s-a dovedit a fi destul de bună şi am înţeles că s-a lucrat foarte mult cu adolescenţii de la Centrul Britanic Bacău. Dar au fost şi o serie de situaţii care s-au sfârşit prost, în plus, nu au furnizat prea multe informaţii participanţilor. - Cum s-a prezentat concurenţa ? - Ca la orice concurs au fost atât piese foarte bune, din toate punctele de vedere( jocul actorilor, regie, fond muzical, costume,machiaj, organizare, etc), cât şi mai puţin bune. Am concurat alături de trupe cu experienţă, obişnuite cu concursurile dar şi alături de “novici”. - Aţi avut emoţii ? - Da. Ne tremurau mâinile şi buzele dar am încercat să intrăm în piela personajului şi parcă emoţiile au mai dispărut. Am crezut că ne putem stăpâni, dar nu a fost aşa. Emoţiile nu pot fi controlate, pentru că vin din suflet. Toţi am încercat să fim cât mai buni şi sperăm că nu vam dezamăgit. - Suntem foarte vândri de voi, pentru tot ce aţi făcut, dar am înţeles că nu vă opriţi aici... - Nu. Când va începe şcoala, ne-am gândit să punem în scenă o altă piesă. Nu ne-am hotărât încă care anume, dar ne documentăm. De asemenea, am vrea să organizăm un club de teatru în limba engleză pentru adolescenţii sibieni. Iar pe vară am vrea să facem un film după această piesă - filmul “Grease”. Problema sunt, ca întodeauna, banii, dar dacă ne-am pus în cap trebuie să reuşim. Cu aşa planuri ambiţioase, nu ne rămâne decât să vă dorim ca ele să-şi găsească împlinirea. Şi în continuare, cea mai simplă întrebare: Cum vă numiţi ? Pentru că acum contează numele vostru... - CRISTINA CISMAŞ, RAMONA GRECU, RAMONA FĂLĂMAŞ, DIANA PLEŞA, ROXANA TOFAN, MONICA WERBOSCHECK, CĂTĂLIN POPÂRLAN, HORIA STĂNESE, DAN ŞOPTEREANU ŞI ALEX REU. Minuna Petrescu r Tinerii Fată în Fata) O sugestie “răcoroasă” pentru zile călduroase Reamintim tinerilor sibieni că s-a deschis ştrandul mare. Aici, în zilele călduroase, puteţi petrece câteva ore de adevărată relaxare.Apa celor două laalţi ani, ea este foarte, foarte curată, între două băi, puteţi savura o îngheţată, un suc sau alte bunătăţi căci zine vă îndeamnă la bălă- administratorii s-au gândit ceală. Şi, spre deosebire de la toate,Soare este, timp liber aveţi din belşug, ce manişter aţa fi?_(M.JF.)_ cu Realitatea Banii de buzunar Suntem în plină vacanţă de vară. Pe când liceenii români îşi petrec timpul cu plimbări, în discoteci sau chiar la chefuri, liceenii americani preferă pe lângă distracţie şi să-şi câştige banii de buzunar. Tinerii americani îşi iau de obicei slujbe cu normă întreagă sau pe jumătate de vacanţă, când nu merg la şcoală. Unii lucrează ca salvamari. Alţii sunt consilieri în taberele pentru copii. Unii tineri pot lucra în pieţe sau în restaurante fast - food. Alte slujbe pe care şi le pot lua sunt: mesageri, curieri sau comis- voiajori. Astfel ei îşi câştigă în câteva ore banii de buzunar. Uneori tinerii au asemenea slujbe şi în timpul şcolii, după ore sau în weekend. Dar... ce se întâmplă cu tânărul român care...chiar dacă ar vrea să-şi găsească o astfel de slujbă...Şi atunci... vechea poveste... banii părinţilor. (R.T.) “Pdasf ina St Tolba cu scrisori Andreea Costin : Aşa e, cum spui tu, dar problema poate fi nuanţată. De exemplu ai încercat să-ţi încerci norocul luându-ţi o slujbă pe timpul vacanţei ? De ce să acuzi “babacii” - aşa cum ai scris - în loc să oferi o lecţie despre cum te poţi descurca singură ? Violeta Domnica L. - Dacă te mai iubeşte, aşa cum bănuieşti, ce te costă să-i formezi numărul de telefon şi să treceţi la o reconsiderare a relaţiilor voastre? Radu Finică - Poţi să îndrăzneşti doar dacă eşti sigur de rezultatul scontat. Altfel...rămâi de fraier. Silviu Brebenel - Nu, nu se poate. Victoria Pleşca - Parcă e cam târziu să ne mai ceri un sfat dacă boacăna este făcută. Mergi mai departe, dar cum te lasă inima... Mai dăi o şansă dacă se merită, bineînţeles. Atenţie, însă, şi la limbaj. Prea-i decoltat şi te consideri domnişoară. Mai ai chef de carte când te îndrăgosteşti ? răspunde la iubire atunci | primeşti o forţă interioară | care te ajută în toate. Dacă | nu, totul devine negru şi nu | poţi să te gândeşti decât | cum s-o cucereşti." Radu:“ Depinde cât de tare te îndrăgosteşti. De | obicei nu.” Andreea: De obicei nu | am, dar până la urmă | trebuie să am chef fie că | vreau fie că nu." Alex :”Nu amestec | dragostea cu şcoala.“ Voi ce ziceţi. . U W J/V 1 ,'VWMU V*V VMI V VW . VI vv . Vuidrăgosteşti._Dacăi_ea_își____________Roxanna_Jofajj/ "Eu n-am chef de carte nici neîndrăgostit, deci nu mă afectează. Pot fi îndrăgostit până peste urechi, dacă vreau să învăţ, tot învăţ.”Ce spun ceilalţi ? Ramona: “Eu sunt îndrăgostită şi, pe chestia asta, tot mă ocup de carte, poate chiar mai mult decât înainte. Dacă vreau să ies cu respectivul trebuie să am note satisfăcătoare, ca să-i înduplec pe ai mei..."" Mihai: “Cred că depinde de persoana de care te . ” Manifestări culturale Continuând tradiţia organizării unor expoziţii originale şi inedite la Muzeul de Etnografie Universală "Franz Binder" este vernisată azi, 1 iulie 1997, ora 13, expoziţia«Obiecte de lemn din colecţiile Muzeului "Franz Binder“». Sunt prezentate obiecte din Congo, Mali, Zambia, Africa, Gana, Zair şi Nigeria, ilustrând, în principal, portretul băştinaşului. Ea poate fi vizitată până în 30 VII 1997.Fiind o excelentă ocazie de a aprecia talentul şi meşteşugul sculptorilor indigeni, expoziţia se constituie ca o invitaţie la întâlnirea cu arta prelucrării lemnului.