Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 1998 (Anul 8, nr. 1181-1241)

1998-01-06 / nr. 1181

1 RECTOR GENERAL: LUCIAN CALIN , “î ■n sibimt SIBIU COTIDIAN DE INFORMAȚIE »I------ » n * I ANUL VI, Nr. 1181, Marți, 6 IANUARIE 1998 je{ Sinucigaşii din noaptea le Revelion Prea mulţii litri de altol consumaţi în zilele care a trecut au avut darul de a ia de lucru celor care, în rioada Crăciunului şi a Aui Nou, au fost de serviciu Staţiile de Salvare. Peste 250 de sibieni avut nevoie de primul ajutor. έn motive de indigestie. ..come alcoolice, de tratatisme provocate de condilieri plecate din aburii Iturii. Sibienii s-au bătut, au "alcoolizat" şi au mai ncercat să se sinucidă. Câte 1 persoane au vrut chiar sănunţe la greutatea de a mai tra în 1998 cu aceleaşi obleme...materiale şi... ntimentale...Aşa că de everion au pus de câte un el cu votcă şi diazepam, izultatele combinaţiei le vteţi bănui. (D.S.T.) declaraţia MS Mihai I, prin care acesta îşi anunţa intenţia de a modifica legea salică şi de a numi ca succesoare la tron pe fiica sa, Principesa Margareta, a stârnit o urtună politică depăşind cu mult dimensiunile evenimentului propriu-zis. La urma urmei, problemele acestea sunt exclusiv apanajul Casei Regale, singura ndreptăţită să le rezolve. Că tronul respectiv există în realitate sau doar teoretic, importă prea puţin. Atât timp cât ircumstanţele cunoscute ale abdicării Regelui n-au întrunit elementele necesare ca aceasta să poată fi considerată valabilă şi definitivă, Majestatea Sa se poate considera în continuare Suveran al românilor. Reacţiile istorice ale Opoziţiei şi chiar a unui important partid din [Vlarius IMirea Republică, măreaţă vatră... geri republicane, convingeri de altminteri ereditare, tară să-şi dea seama că patosul şi energia pe care le risipeşte într-o astfel de întreprindere ar putea fi folosite în scopuri mult mai serioase şi mai actuale cum ar fi rezolvarea situaţiei dezastruoase din Partidul Democrat, bântuit în ultimul timp de o serie de "defecţiuni" la nivel înalt. Ion Iliescu s-a menţinut pe linia ultra-plictisitoare cu care ne-a "fericit" atâta amar de vreme, iar Vadim nu ne-a-dezamagit nici de această data, comiţând iarăși un "show" de zile mari, demonstrând că unele boli sunt, totuși, irecuperabile. Tot cu această ocazie am aflat că există o Fundaţie pentru Republică şi Democraţie condusă de un "trio" năucitor: Ion Iliescu - preşedinte, Gelu Voican Voiculescu -coaliţia guvernamentală par a ţine mai vicepreşedinte şi Răzvan Theodorescu - degrabă de o patologică şi iraţională secretar general, "monarhofobie" decât de înţelepciunea politică pe care noi, alegătorii, ne-am obişnuit să o pretindem (în van !) de a pătimaşii noştri politicieni. Petre Roman a ţinut, cu această ocazie, să-şi modifice aprigele-i convin-Cei trei ciudaţi au dat publicităţii un comunicat atât de greţos împotriva regelui îynihai, încăt până şi Silviu Bruckner Brucan, pe vremea când era redactor şef al Scânteii staliniste, s-ar fi înverzit de invidie ! ■I 536. Un muzeu de importanţă europeană în pericol ’’Este ruşinos ce se întâmplă!” Fixată pentru 12 decembrie 1997, pronunţarea sentinţei pentru evacuarea Muzeului de Istorie a Farmaciei din spaţiul pe care îl ocupă în prezent s-a amânat, din motive de... sărbători, până în ianuarie a.c. Prin aceasta, s-a avut în vedere şi faptul că, poate, doamna Iustina Fara se va răzgândi şi va accepta închirierea spaţiului (vă reamintim că Iustina Fara a devenit proprietara acestui imobil, în urma unei hotâri judecătoreşti pronunţată în iunie anul trecut, hotărâre care, până în momentul de faţă s-a dovedit a fi corectă. După cum ne-a declarat doamna muzeograf Minodora Ban, "urmează ca directorul Muzeului de Ştiinţe Naturale, domnul Gheorghe Ban, şi juristul instituţiei, domnul Dumitru Budescu să se deplaseze, pentru a doua oară, la Bucureşti, la Ministerul Culturii, pentru a încerca rezolvarea problemei." Se aşteaptă ca la procesul de evacuare să participe şi un jurist din cadrul Ministerului Culturii. "Este ruşinos ce se întâmplă ! Una e să se păstreze tradiţia şi alta e să apară aici o cârciumă...”- a afirmat doamna Minodora Ban, care lucrează în acest muzeu de mai bine de zece ani. (F.G.) Tuturor cititorilor, LA MULŢI ANI CU BUCURIE, SĂNĂTATE ŞI ÎMPLINIRI! Primim de la Preşedinţia României Declaraţia Preşedintelui Constantinescu cu privire la situaţia Regelui Mihai "România se află, în anul care abia a început, în faţa unor provocări de o covârşitoare importanţă pentru prezent şi pentru viitor" Dragi compatrioţi, Poate că s-ar fi cuvenit ca oamenii politici să fi dat dovadă de mai multă decenţă pentru a lăsa poporului român, atât de încercat în ultimul an, răgazul de a-şi sărbători în linişte Căciunul şi Anul Nou. Având însă în vedere situaţia creată precum şi solicitarea expresă adresată Preşedintelui României de către PDSR şi PD, după consultările pe care le-am avut cu liderii partidelor din majoritatea parlamentară şi cu Primul Ministru, sunt în măsură să fac următoarele precizări: în calitate de Preşedinte al României, declar că, pe durata mandatului meu, nu voi iniţia şi nu voi accepta schimbarea actualei forme de guvernământ. Consecvent angajamentelor asumate în campania electorală, precum şi faptului că, la investirea mea, am jurat că voi respecta Constituţia în vigoare, orice altă opţiune din partea mea ar fi ilegală şi imorală. Ţinând seama de poziția tuturor partidelor parlamentare privind faptul că un referendum pe tema modificării formei de guvernământ nu este oportun, pot să afirm că această problemă este închisă. Cât privește statutul fostului suveran, iau act de poziția exprimată de Guvernul României la 2 ianuarie 1998, conform căreia acesta are dreptul de a se stabili în ţară cu condiţia respectării Constituţiei din 1991, a autorităţilor statului, alese în mod legal de către poporul român, şi a protocolului de stat. îmi exprim de asemenea acordul faţă de propunerea guverrtului ca statutul regelui Mihai în calitate de fost şef al statului român să fie reglementat prin lege de către Parlamentul României. După ce, în calitate de mediator între puterile statului, precum şi între stat şi societate, am luat act şi am răspuns îngrijorărilor exprimate de PDSR faţă de respectarea Constituţiei şi a autorităţii instituţiei prezidenţiale, nu pot să nu constat că nici principalul partid de opoziţie, nici preşedintele său, fost el însuşi şef al statului român, nu au avut nici un fel de reacţie atunci când liderul unui partid din actualul parlament şi fost aliat la guvernare al PDSR a propagat de la tribuna parlamentului şi prin presă idei cu totul potrivnice democraţiei, când a afirmat în mod iresponsabil că şeful statului român este agent străin, când a ameninţat deschis cu violenţa, cu o justiţie sumară şi cu închisoarea pe reprezentanţii aleşi ai poporului sau ai puterii judecătoreşti, când a calomniat fără ruşine persoane publice cu o conduită ireproşabilă. Aceste acţiuni şi atitudini antidemocratice, îndreptate împotriva unor instituţii fundamentale ale statului român, nu au suscitat niciodată, după alegerile din 1996, măcar o demilitare, şi cu atât mai puţin un protest din partea PDSR, în tot acest răstimp. PDSR a preferat el însuşi să denigreze continuu situaţia din România, inclusiv prin denunţuri adresate ambasadelor străine şi forumurilor internaționale. (continuare în pag.4) Un manager a rămas fără... birou Managerul societăţii comerciale "Civita Com SA" din Mediaş, de pe strada Ştefan Ludwig Roth nr. 1, a rămas-fară-birou, tară mai multe obiecte de mobilier, tară aparatură electrică şi electronică de birou. Paguba nu a fost produsă de un hoţ, cum s-ar părea, ci de un incendiu. Flăcările ce au distrus bunurile proveneau de la o sobă cu acumulare de căldură lăsată în funcţiune. Incendiul a fost stins, în 40 de minute, de către pompierii militari din Mediaş. (D.S.T.)