Evenimentul Sibian, iulie-septembrie 1998 (Anul 8, nr. 1305-1370)

1998-07-01 / nr. 1305

* I vigoare I normele !"EUR02" ! începând de astăzi, 1 iulie, autoturismele și auto- I utilitarele de import, cu ma- I sa de până la 3,5 tone și I echipate cu motoare cu I aprindere prin scânteie, nu I vor mai putea 1i înmatri- J culate în România dacă nu ■ se vor încadra în standardele europene privind re- I ducerea poluării. EURO 2. Măsura va fI aplicată '.lat în cazul vehiculelor noi. , I cât și pentru cele uzate. Pen- I tru autovehiculele irfipor- I tate se va lua în considerare J data de introducere în Ro- J mânia, consemnată de J organele vamale. Autovehiculele aliate. I în prezent, în circulaţie nu intră sub incidenţa noilor I prevederi privind poluarea , putând circula în actuala I formulă până la casare. (M.M.) _____________________. a Marea lehamite mare şi deşirată lehamite s-a înstăpânit în rândul poporului român, obosit, tracasat şi deja plictisit de ungur şir de experimente făcute după ureche asupra sa. Cam asta ar fi o concluzie mai puţin ortodoxă care ar putea fi trasă după publicarea recentului sondaj de opinie dat publicităţii, sondaj ce relevă rece şi obiectiv starea naţiunii. Naţiune care, după cât se pare, s-a cam sastisit de această prostituată de lux numită politica. Ceea ce, chiar dacă este cât se poate de "rezonabil" în condiţiile actuale, este, totuşi, îngrijorător. Românii s-au săturat de politică şi de politicieni, pentru că aceştia din urmă au făcut tot posibilul pentru a se ajunge la acest rezultat. Simplii cetăţeni fac figuri degustate când, butonând telecomanda televizorului, dau peste tot felul de deştepţi talk-show-işti care se căznesc să-i explice de ce mai trebuie să mai rabde un pic până când o va duce mai bine. Cine va mai trezi acest popor plictisit? Ce cauză măreață va mai putea fi invocată pentru reînflăcărarea inimilor românilor? Ce ne-ar mai putea scoate din marea, generala lehamite în care trăim? Politica, în nici un caz...La ora actuală, doar un general ar mai putea scoate lumea-n stradă. Nu, nu mă refer la o lovitură de stat militară. Mă refeream, pur și simplu, la generalul Anghel Iordănescu... '"ft' •ftp* i— ' COTIDIAN DE INFORMAȚIE h ■1 Fondat în 1991 DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CĂLIANUL VI, Nr. 1305, Miercuri, lTuLÎE 1998 1800 leii O meserie ca un colac de salvare a In apele tranziţiei, "parbrizarii" muncesc refuzând cerşetorii Zi de zi pot fi văzuţi în intersecţiile semaforizate ale oraşului. Unii vând ziare, alţii spală parbrize sau alţii pur şi simplu cerşesc. De fiecare dată când culoarea verde a semaforului se schimbă în roşu încep "asaltul". Sunt de diferite vârste, unii mai curăţei şi cu bun simţ, alţii mai negri şi mai prost crescuţi, întrebându- i despre meseria lor, nu vor să răspundă. Cu greu poţi scoate o vorbă de la ei. Pe Şoseaua Alba Iulia am întâlnit un băiat mai răsărit care mi-a vorbit despre această meserie care nu este trecută în nici un registru al muncii, îl cheamă Nicuşor L... are aproape 16 ani, şi este din Ploieşti. Nu are decât şase clase şi altceva nu ştie să facă. "CÂȘTIG 50 - 60.000 LEI ÎN OPT ORE" Practică această meserie de patru ani şi are o uimitoare putere de convingere asupra şoferilor care-l refuză. Mi-a spus că reuşeşte să strângă câte 50 - 60.000 lei îrn opt ore, iar dacă ar sta până seara ar putea câştiga şi peste 100.000 lei. Probleme prea mari nu a avut de când spală geamuri, deşi a lucrat în multe oraşe ale ţării, chiar şi în Constanţa. A mai încasat câte un avertisment al Poliţiei, câte o amendă de laiardieni, a mai fost dus şi la câte o secţie de Poliţie, s-a mai certat cu co , din branşă, dar totdeauna a scăpat cu bun şoferii se înţelege bine, chiar dacă unii dintre cei care-l cheamă (nu din cei "luaţi cu japea", cum ne-a declarat el uită să-l plătească. "îmi vine să-i strâng de gât pe cei pe care-i văd în maşini luxoase, cu paclele de Malboro pe bord şi se zgârcesc pentru 500 de lei." L-am urmărit o jumătate de oră şi am văzut cum a reuşit să strângă peste 5.000 de lei. Spălarea unui parbriz îi ia cam 20 de secunde, iar pe durata unei opriri, cu puţin noroc, reuşeşte să spele şi trei maşini. (continuare în pag.8) Dicu Macrinici Gânduri criminale Timariu Spiridon din Sibiu a sesizat Poliţiei Municipiului Sibiu un incendiu mai puţin obişnuit, în curtea casei sale au pătruns autori necunoscuţi care au incendiat autoturismul marca" Mitsubishi" şi o căpiţă de fân. Autoturismul a fost distrus în proporţie de 90%. Spiridon nu(şi) poate explica motivaţia incendierii. Marius Mitea La nivelul conducerii Facultăţii de Medicină, se fac eforturi pentru acreditarea specializării Stomatologie Conform declaraţiilor decanului Facultăţii de Medicină “Vieto Papilian" Sibiu, domnul conferenţiar universitar dr. Iliel Crăciun, luni, 29 iunie a.c., au sosit la Sibiu, cele 11 scăunel stomatologice şi cele 10 lămpi pentru operaţie, donate de către IN adversitatea din Zürich (Elveţia), pentru specializarea STOMATOLOGIE din cadrul instituţiei sibiene de învăţământ superior medical. "Aparatele nu sunt chiar noi, dar sunt foarte necesare pentru amenajarea Centrului Universitar Stomatologic, în cadrul Policlinicii Stomatologice din Sibiu. Sperăm ca aceasta să fie încă un pas pe drumul acreditării specializării STOMATOLOGIE care, vă reaamintesc, este în curs de autorizate de către Ministerul învăţământului”, a afirmat decanul Iie Crăciun, ior domnia sa ne-a mai spus că, peste 2-3 luni încă o donaţie a Universităţii elveţiene va ajunge la Sibiu, constând de asemenea, în aparate,destinate Centruluiniversităţii de Stomatologie. “Punerea în funcţiune a acestui obiectiv impune cheltuieli foarte mari. Consiliul Judeţean Sibiu a alocat în acest sens 200 de milioane de lei, dar nevoile financiare sunt mult mai mari, motiv pentru care facem apel la cei care doresc să ajute comunitatea sibiană prin donaţii destinate Centrului Universitar Stomatologic, să-și dovedească mărinimia..." F.G. Nostalgii periculoase Hoţul de cupru şi plumb a fost prins în flagrant Paca Ioan, de 37 ani, din Copşa Mică, a fost surprins în flagrant de către lucrătorii Poliţiei din localitate, în timp ce sustrăgea 340 kg. cupru sub formă de baie, ţeavă şi sârmă, precum şi 80 kg. plumb. Valoarea prejudiciului se ridică la 2.300.000 lei. Nemulţumiri provocate de... bunul mers al justiţiei Scrisoare deschisă către Preşedintele României Sunt convins şi realmente conştient, că lupta corupţiei este o acţiune de proporţii, atât pe orizontală, cât şi pe verticală. Dumneavoastră aţi denunţat-o şi condamnat-o oficial, însă noi suportăm consecinţele acestei maladii sociale, care se manifestă în toate domeniile, şi în special acolo unde este ceva de jefuit. Mai dureros, şi cu atrvi condamnabil, când organele statului, abilitate şi plătite din banii publici, să lupte pentru stârpirea acestui flagel, solidarizează şi chiar pactizează şi încurajează săvârşirea acestor acte reprobabile. Caz concret, Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu, este implicat direct într-o acţiune de jaf, a unei parcele de 60 de ani, pe care am cumpărat-o în anul 1978 cu acte sub semnătura privată, cu acordul Consiliului Popular al Comunei Sadu Judeţul Sibiu, de la Morariu Lucreţia, azi decedată, la oferta fiului acesteia, Morariu Ioan, domiciliat în Cisnădie, str. 1 Septembrie, nr.28, şi cu care am fost trecut în Agricol al Comunei Sadu volumul VI, poziţia 51, plătindu-mi taxele şi impozitul lăzi. Numiţii Morariu, nu erau proprietari tabulari, iar pământul nu l-au dobândit prin moştenire, cum au afirmat la încheierea tranzacţiei, ci l-au obţinut de la Reforma Agrară din 1954, de la hitlerişti, cum se afirmă în actul de împroprietărire. Din această cauză după 1989 nu am putut face acte oficiale de proprietate. (continuare în pag.8)