Evenimentul Sibian, octombrie-decembrie 1998 (Anul 8, nr. 1371-1430)

1998-10-01 / nr. 1371

I Donatii-fantoma pentru o fundaţie non-pmifit Maşini de I /’import şi aduse cu I acte false I Poliţia a soluţionat I dosari lui Buta Imilian I Sorin (25 ani ) din sibiu, cercetat in stare de libertate pentru folosirea de docu-I mente false şi fals menal I în înscrisuri oficiale Anul trecut Buta a I conceput ,?i realizat pe cai- Sculator acte de dotatie in I limba uermană si leasm-I I I du-se de ştampila unui notar german, le-a semnat si I parafat in numele acestuia I Cu aceste acte au fost aduse în ţară şi înmatpulate grei autovehicule cu o ve-i chime mai mare de out ani I Maşinile au fost aduse pe J o fundaţie non-profî; elu- I dându-se plata taxelor va- I male Prejudiciul. maloa- I re de 42 milioane le i fost I recuperat Poliţia a propus Pai- I cheiului întocmirea nchizitonului pentru trimitirea in Ijudecată a falsificatorului I I I I I I I I I I După bâlbâie ce păreau interminabile, Camera Deputaţilor a decis in sfârşit, să tranşeze, în mod clar, chestiunea înfiinţării unei universităţi de stat în folosul exclusiv al ...montăţii maghiare ReacţiaDMR-ului i-a întârziat, moderaţii declarându-se stupelaţi, iar radicalii răcnind ca din gură de genocid Deci, rămâne aşa cum au stabilit ITMR nu vrea nici universitate multi-culturală, unde să se frece de toţi românii nemţii şi (eventual) ţiganii, nu vor mei universitate maghiară privată vor doar universitate exclusiv maghiară din bugetul la care contrbuie majoritar mamontani Astfel incat Uniunea va ieşi de la guvernare, lăsându-ne fâră aportul nepreţuit TIUIT al lui Ilajdu Gabor şi Gyorgi Tokai şi ameninţând să deterioreze echilibrul politic relativ fragil Ce au câştigat însă ademenştii din practicarea acestui şantaj“. Teoretic, doar sprijinul unui segment din proprii alegători seduşi de modul aparent ferm în care au pus problema universităţii maghiare şi cu speranţa că, la viitoarele alege, numărul votanţilor Uniunii se va apropia mai mult de numărul total al etnicilor maghiari. Simpatia internaţională nu cred că mai este de partea lor, occidentalii serioşi nefiind chiar atât de cretini încât să ia în serios elucubraţiile unui Tokes sau unei Barki... Au plecat maghiarii de la guvernare. Io, şi Marius Mitea Şantajul a eşuat Fondat în 1991 DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALM ANUL VI,Nr. 1371,Joi, 1 OCTOMBRIE 1998 (800 lei Un director de şcoală nu poate lupta singur pentru instituţia sa Se anunţă o iarnă sumbră pentru L.I.A. De ani de zile situaţia internatului G Grupului Şcolar de Industrie Alimentară (LI A) este întro stare deosebit de cimea din toate punctele de vedere Reparaţiile capitale se impun ca o necesitate imediată d deşi această stare de fapt a lucrurilor este cunoscută de autorităţile locale, până în prezent nu s-a luat nici o măsură invocându-se mereu lipsa banilor. La toate aceste deficienţe s-a adăugat, ţie parcursul anilor, lipsa aproape totală a căldurii şi apei calde menajere în internat, deşi acestea erau furnizate de societatea INDEPENDENŢA, şi pentru care “şcoala noastră a plătit ani de zile milioane de lei", după cum ne-a declarat noul director al liceului, doamna ManlenaCuc Potrivit celor spuse de doamna ( Cuc agentul termic furnizat de Independenţa se pierdea “pe drum " datorită instalaţiei de distribuţie învechită şi defectuoasă. Dar se pare că in acest an situaţia va deveni şi mai grea In luna noiembrie a anului trecut, unitatea şcolară LIA este înştiinţată de către societatea furnizoareasupra faptului că “începând cu data de 1 noiembrie 1998 suntem nevoiţi să sistăm livrarea agentului termic datorită utilajelor foarte uzate şi a conductelor die transport deteriorate care duc la pierderi mari de agent ternic", aşa cum se arată în adresa nr. 2293 Deşi căldura nu se făcea deloc simţită nici un internat (despre apa caldă nici nu mai încape vorba), nici în şcoală, totuşi factura era foarte încărcată, cu siguranţă fiind facturate şi pierderile “Pe primele trei luni din acest an neau cerut 20 milioane lei, dar nu am putut plăti decât un sfert din sumă", ne-a mai declarat doamna Luc Situaţia este cu atât mai dificilă, cu cât chiar dacă defecţiunile conductelor vor fi remediate, societatea Independenţa refuză livrarea agentului termic din motive de necorelare între solicitarea unităţii şcolare şi posibilităţile societăţii furnizoare. Problema ar fi rezolvată dacă unitatea şcolară ar dispune de microcentrale proprii, dar pentru amenajarea acestora sunt necesare peste 300 de milioane lei, ceea ce înseamnă atât cumpărarea cât şi montarea cazanelor Dar acest lucru nu este decât permsiv, deoarece Inspitoratul Şcolii nu poate obţine fondurile necesare în acest sens de la minister “Intr-o lună de zile dacă am avea cazanele, microcentralele ar funcţiona", a mai menţionat directorul liceului Ar fi necesare două microcentrale una pentru internat şi Sala de sport şi una pentru şcoală şi microfabrică, la care eventual ar putea fi “alipită şi cantina şcolii. In acestă situaţie de ciă s-ar găsi o soluţie preluarea agentului termic de la Independenţa ca şi până acum, contra a w, însă pentru că aceasta refuză... situaţia rămâne în coadă de peşte Doar dacă autorităţile şi-ar oferi sprijinul Elena Sim 'STAȚIONAREA INTERZISĂ ! ’ - un indicator din ce în ce mai nebăgat în seamă... Procesul celor cinci acuzaţi de uciderea lui Crăciun Dragoman continuă la Sibiu Doar doi dintre criminali au recunoscut lovirea victimei Pocesul celor cinci membri ai familiei Albu din satul Nou (comuna Roşia), acuzaţi vie uciderea vărului şi consăteanului lor Crăiciun Dragomani (4 de ani )şi arestaţi sub învinuirea de omor deosebit de grav comuuă la trbunalul Sibiu După cum ne piezau surse autorizate, clanul Albu a cerut în urmă cu cap. anp mutarea judecării procesului in altă localitate,pe motivul c aici la Sibiu s-a creat o atmosferă defavorabilă înculpaţii cioi canele abilitate vie la Bucureşti au respins insă această solie...11 Critantă celor intâml,rte în cursul lunii martie, după săvârşirea omorului şi aducerea mortului de către familia Dragoman in faţa inbunalului din Sibiu, procesul in instanţă nici nu putea să aiba un curs normal “I .agomanii au forţat trimiterea in judecata a celor arestaţi şi astfel nu au putut fi expertizaţi la timp psilmrico legal cei doi inculpaţi care au mai fost acuzaţi o dată du omor deosebit de maratost nevoie ca această carenţă sa fie suplinită în faza de judecată, recidiviştii fiind trimişi pentru expertizare la Peniteciarul Jilava (Bucuieşti)”, loc în care s-au aflat şi în timpul ultime înfăţişări în instanţă a cazului următorul termen de prezentare in instanţă a celor cinci a fost stabilit pentru începutul aceste luni Se pare că, din cele declarate până acum in fața judecătorului doar doi dintre cei cinci arestați au recunoscut că au fov . victima F.G. Refuzând integrarea în familie. un minor este mereu pe drumuri In Centrul de Primire a plasat Minorilor Sibiu se afla marţi, acesta 29 septembrie, un băiat despre cluse I care unii ar putea spune că de cap locul lui este în altă parte ultima decizie luată de Corni- astfel sia Judeţeană pentru Protecţia ooca/ Drepturilor Copilului asupra delor minorului în vârstă de I b ani a să și a fost reintegrarea sa în familie nu-i si. Aceasta se întâmpla in luna te matul bruane 1998, după ce adoles- St accentul petrecuse mai mult de sus oi două luni tot în Centrul de luat în Minori Sibiu. Mergând înapoi plasăi ■ pe firul timpului, în luna de hei tiu cembne anul trecut, R.C. era izbând m grija temporală a serviciu după ce dă,r cu fugiţii de la Casa sa din Boiţa. lineiul nu şi-a dezminţit mitul aventurier cu aici ■ e De-a lungul .escapaule. R.( ai dobândit m.erte de apucături care , deloc favorabile fumântul, limbajul fin ial cum menţionam mai urnele responsabile au ultima instanţă, măsura băiatului in sânul fami- 41 Nu a avut sorti de nici această decizie, deoarece, după cum vă daţi seama R.C. a dat cu piciorul şi posibilităţii de a avea o familie Adunat de pe străzi, minorul a fost adus din nou zilele trecute in Centrul de Primire Minori Sibiu, deşi în nenumărate rânduri a făcut dovada că nu se lasă instituţionalizat sau integrat societăţii Nu mai amintim faptul că R C pune probleme deosebite personalului de îngrijire din instituţie Există oare vreo soluție pentru aducerea pe drumul bun a acestui minor 17 F.G.