Evenimentul Sibian, ianuarie-martie 1999 (Anul 9, nr. 1430-1491)

1999-01-05 / nr. 1430

Fondat în 1991 smmw COTIDIAN DE INFORMAȚIE “T * DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALIN | --------------------------------^ In luna decembrie, Gardienii publici au aplicat amenzi de peste 12 milioane lei în ultima lună a lui '98. peste 160 de gardieni publici au acţionat în judeţul nostru pentru prevenirea faptelor antisociale, acordând totodată un număr de 45 de amenzi contravenţionale. Valoarea totală a amenzilor aplicate de gardienii publici se ridică la suma de 12.050.000 lei. Tot în această perioadă au fost prinşi în flagrant trei indivizi ce încercau să sustragă bunuri din diverse societăţi comerciale. Astfel, Grozav Ciprian din Miercurea Sibiului, după ce a spart geamul magazinului Steillman s-a apucat să încarce în sacoşe produse expuse în magazin. Ciorogar Aron din Tălmaciu a fost surprins în timp ce sustrăgea de la S.C. Romanofil Tălmaciu bunuri în valoare de 123 mii lei. Un alt individ , recidivist, a fost depistat de gardienii publici sustrăgând din incinta S.C. Amylon patru bidoane de 60 de litri. Toţi cei trei au fost reţinuţi şi predaţi organelor de poliţie. Lucian Coca într-una din ediţiile trecute ale ziarului nostru vă prezentam pe scurt “detaliile tehnice" ale unei crime petrecute la Mediaș. Revenim astăzi asupra acestei zguduitoare întâmplări deoarece amănuntele pe care le avem sunt vrednice de luat în seamă, ele fiindu-le povestite chiar de mama victimei. Așadar, doamna Istina Callo ne povesteşte: «Pe 27 august 1998, în jurul orei 19.10 minute, fiul meu, Matei Virgil Callo a fost ucis cu brutalitate de către Alexandru Cărăuş, un vecin. Totul a început de la faptul că, fiul meu l-a invitat pe criminal, pe când acesta se întorcea din oraş, împreună cu Ileana Gașpar, concubina lui, să bea amândoi o bere. Matei a fost refuzat, printr-o replică foarte dură: "N-am bani pentru băutură, numai pentru mâncare. Oricum, tu tot de mâna mea o să mori!". După aceea, Matei a intrat la el în casă, unde i-a dat o palmă după cap, după care a ieşit afară, a şti, din casă a ieşit şi Cărăuş, care avea în mână un cuţit de bucătărie (din cercetările Poliţiei reieşind că arma avea aproximativ 25 de cm! - n.r.)... Cărăuş l-a îmbrâncit apoi pe Matei, acesta căzând întrun şanţ de apă. Lucia Carculea, concubina fiului meu aflată în acel moment la fața focului, a încercat să-l ajute să se ridice,dar a fost la rându-i îmbrâncită de Alexandru Cărăuş... (continuare în pag.2) D.S.T. Din punct de vedere social-politic, penultimul an al deceniului, secolului, mileniului, a debutat destul de prost. Ani păşit cu stângul în 1999. Sau, mai bine zis, cu stânga, dacă e să luăm în considerare avântul pe .care, pe fondul erodării accentuate a popularităţii actualei puteri de dreapta, moştenitorii sistemului răposat în urmă cu nouă ani par a înregistra o nouă ascensiune. După o perioadă de ezitări, bâlbâieli şi conflicte interne ce s-a prelungit nepermis de mult, coaliţia de la guvernare pare a fi decisă să ia taurul de coarne şi să opereze nemilos cu bisturiul reformei trupul subcit al economiei naţionale. Din fericire (?), sondajele efectuate în întreaga Europă relevă faptul că, în ceea ce privește pesimismul, românii stau extrem de bine, situându-se chiar pe primul loc. Pesimism, probabil, nu este tocmai cuvântul potrivit. Ar trebui să se vorbească mai degrabă de realismul românilor.Ceea ce se constituie, doar aparent paradoxal, într-un factor pozitiv în procesul de realizare, în sfârşit, a reformei. Un popor de pesimişti, un popor de resemnaţi care nu se mai aşteaptă deocamdată la nimic bun, constituie, poate, un material uman mult mai propice realizării adevăratei schimbări decât un popor de entuziaşti optimişti, îndopaţi de promisiuni şi speranţe deşarte. Marius Mitea Şansa pesimismului naţional ( ANUL VII, Nr. 1430, Marţi, 5 ianuarie 1999 £900 lep Crima din Mediaş povestită de mama victimei 99Oricum, tu tot de mâna mea o să mori199 Cazul “Antje Schmidt Classen” “Nu se mai poate să apărem drept neserioşii Europei Aflat pentru două zile la Sibiu, prof. dr. Alexandru Ionescu, deputat şi preşedinte al Federaţiei Ecologiste din România, a susţinut ieri, 4 ianuarie, o conferinţă de presă, la sediul F.E.R. din Sibiu, în afara chestiunilor principale discutate în cadrul conferinţei, domnia sa a abordat, în calitate de secretar al Comisiei de învăţământ din cadrul Camerei Deputaţilor, cazul Antje Schmidt-Classen. "Am luat cunoştinţă de această poveste din ziare şi, dacă tot sunt la Sibiu, aş vrea să aflu dacă vreo persoană dintre cele implicate i-a promis "ceva" ca răsplată doamnei Classen, în schimbul ajutoarelor pe care aceasta le-a adus pentru Şcoala de Hipoacuziei din Sibiu. Voi urmări cine şi pe ce bază ar fi putut face acele posibile promisiuni. Pentru aceasta voi sta de vorbă cu conducerea şcolii şi a Inspectoratului Şcolar Judeţean, în cazul în care se va dovedi că cineva i-a promis Antjei Schmidt-Classen, în mod întemeiat, anumite favoruri, în schimbul banilor pe care aceasta i-a investit pentru Sibiu, vom fi nevoiţi să ne ţipem de cuvânt, pentru că nu se poate să apărem drept neserioşii Europei. Dacă ne-am dat cuvântul, trebuie să ni-l ţinem, oricât ne-ar costa!“ a afirmat domnul Alexandru Ionescu. Dacă, dimpotrivă, se va dovedi că cineva şi-a asumat responsabilităţi peste măsură, acea persoană va fi trasă la răspundere. După cum mai susţinea domnul Alexandru Ionescu, cazul Şcolii de Hipoacuziei din Sibiu care, spre nemulţumirea multora, a fost "botezată", graţie unei hotărâri a Inspectoratului Şcolar Sibiu, cu numele de "Antje Schmidt-Classen", va fi luat în discuţia Comisiei de învăţământ numai dacă se va constata că Antje Classen a fost privată de un drept ce i se cuvenea pe merit. F.G. 99 "...Și să ningă iar, ca-n Frații Grimm" 1999 va aduce în România astronauti din întreaga lume Interviu cu primul cosmonaut român, Dumitru Prunariu Dumitru Prunariu este un prieten consecvent al redacţiei cotidianului nostru. De câte are ocazia să facă o călătorie spre Sibiu ne vizitează, adesează sibienilor, prin intermediul nostru, câteva gânduri sincere pentru ca apoi să găsească noi prilejuri de a ne vorbi despre proiectele sale de viitor sau aflate în derulare. Cu câteva zile înaintea cumpenei dintre ani,primul român care a zburat printre stele, întrun interviu acordat doamnei Sara Stark, a dezvăluit câteva “secrete” legate de cel mai important eveniment al anului 1999 pentru lumea cosmonauţilor, întâlnirea anuală a astronauţilor care va avea loc la Bucureşti în perioada eclipsei solare, în perioada 9-14 august. Dumitru Prunariu este la ora actuală directorul general al Agenţiei Spaţiale Române, o instituţie publică extrabugetară aflată în subordinea Ministerului Cercetării, instituţie prin care sunt promovate studii în domeniul cosmic şi sunt realizate numeroase colaborări în plan internaţional.Domnule Prunariu, vorbind despre colaborările internaţionale pe care le promovaţi prin intermediul Agenţiei Spaţiale Române, vă rugăm să ne spuneţi ce noutăţi va aduce în acest domeniu anul 1999?! Doar de câteva zile s-a încheiat în România misiunea tehnică a ONU, care umează să efectueze un raport complet în şapte ţări ale Europei, în principal în Europa Centrală de Est şi Sud Est, incluzând Grrecia şi Turcia, misiune care priveşte înfiinţarea unei reţele de centre regionale de pregătire în domeniul tehnico-ştiinţific spaţial şi de educare în acest domeniu. România este un lider regional în această privinţă, noi promovăm de mulţi ani o activitate constantă, permanentă şi susţinută în cadrul ONU în ceea ce priveşte participarea la programele spaţiale, dezvoltarea unor activităţi care să aducă beneficii ţărilor noastre. (continuare în pag.8)