Evenimentul Sibian, octombrie-decembrie 2000 (Anul 10, nr. 1566-1577)

2000-10-03 / nr. 1566

Un art cafiot la poalele Olimpului (IV) Şi iată-ne descărcaţi din autocar în plin început de dimineaţă şi de gară de Thesalonik. Cu o zi întreagă în faţă şi cu o piramidă de bagaje tot în faţă. Dar în holul mare a gării. Ce facem ? Mergem prima dată la toaletă, pe rând, după care iar: ce facem ? Hai să vedem oraşul. Dar avem nevoie de o hartă, de un ghid al oraşului, de instrucţiuni despre cum să păşim ca să nu călcăm strâmb sau în gol sau în străchini. . . Lumea din holul gării spunea despre noi că suntem străini. Nici pomeneală ! Noi suntem români. Ei erau străini. Trei dintre noi am plecat în cercetare după un centru de informare turistică. Am uitat să ne luăm paşapoartele cu doar eram iluzii şi în mod normal încap trei iluzii româneşti într-un lift. Ajunşi la etajul indicat (cinci) ne-am desmeticit singuri în birourile poliţiei şi ne-am apucat să cotrobăim prin hârtiile lor. Până nu ne-a venit acru dar a venit o mulţime. De carne în uniformă, cu pretenţie de femeie şi ne-a întrebat ce căutăm . Căutam un ghid turistic şi un WC. Ghid nu nea dat , în schimb ne-a zis să vizităm burguţul (nu cu puţin mai mare decât un Bucureşti) şi să vizităm şi holurile poliţiei după o toaletă. Şi apoi am plecat. Strada plină de motociclişti, de chioşcuri de ziare şi gumă de mestecat ION şi de Mărioare (în varianta mai balcanică decât a noastră) ne copleşea. Şi ne durea inima să nu facem câte ceva ilegal ! Aşa că noi şi, neexistând din punct de vedere legal, mergeam ca traversam doar pe roşu, ne aruncam şerveţelele de la mâncare nişte iluzii călcând asfaltul grec în picioare. Când toată lumea trăsese pe roşu, am trecut şi noi pe roşu spre mijlocul unei intersecţii unde un poliţai fluiera. A pagubă, cred. L-am fluierat şi noi să ne zică unde să mergem, dar în cutia lui craniană nu încăpea decât un singur drum: spre poliţie. Fără paşapoarte. Ne-am urcat în liftul de două persoane, trei românică jos şi mestecam în gura mare. In gura mică nu mestecam nimic, nu pentru că nu aveam ce mesteca , dar nu aveam gură mică, ci doar pe aia mare în care mestecam gumă şi rosteam cuvinte trecătorilor în limba noastră. Şi ne amuzam. Retoric. Şi aşa am bătut (la trotuar) o bună parte de Thessalonik, în timp ce bagajele noastre erau păzite în gară de cealaltă parte a delegaţiei. De cealaltă parte a străzii, în vreme ce ne îndreptam spre Turnul Alb (simbolul oraşului) se plimba Marea Egee. Singură. Cu câteva vapoare parazite şi de marfă pe spumele ei. Şi se bătea cu valurile în cimentul turnat acolo mult după plecarea lui Ulise în altă ţară. Şi aşa agitat a spumegat alături de noi până spre ora zece seara, când trenul nostru pleca şi el spre altă ţară. Cu noi şi cu bagajele noastre de festivalişti cu tot. Ne aştepta un drum lung, cu somn (poate) şi cu comemorarea orelor din Grecia. Şi, vorba aceea, despre greci - numai de bine ! Şi aproape chiar numai de bine am vorbit în tren, dar mai mult jucând "fazan" decât povestind. Mai pe urmă s-a lăsat tăcerea şi am jucat inimă. La graniţă s-au jucat vameşii cu noi de-a vameşii şi turiştii. Dar a fost un joc scurt. Fără complicaţii. Ca un gât de lebădă fară fular. Ca şi când ne-ar fi spus că: GATA ! Căraţi-vă în ţara voastră de români, că acolo vă şade vouă bine cu drumul, că doar am auzit că vaţi născuţi toţi poeţi şi că mai sunteţi şi fraţi cu codrul. CRONICI PARANORMALE De la profanarea bunuluisimţ la profanarea de morminte în proximitatea debutului măreţului scandal naţional ce se va numi generic campania electorală, ţara este bântuită de evenimente care mai de care mai bizare...! înghesuiala celor ce vor da startul pentru fotoliul de la Cotroceni se preconizează a fi mai vârtoasă ca niciodată, cu nume sonore sau doar zgomotoase ce vor să se-nscrie în cartea de istorie a Neamului la capitolul “preşedinţi”, capitol inaugurat prin anii ’70 de către ilustrul găurit... Mătuşile dau naştere propriilor nepoţi, aurolacii, neocoliţi nici ei de ofensiva mediatică vis-a-vis de dopping, au abandonat pungile cu lac auriu, şi au dat iama în farmacii strănutând de zor, doar-doar i-o cadorisi vreo tanti miloasă cu ceva Nurofen, şi alte alea... Ca să nu mai vorbim de bezmetica viaţă politică ! în asemenea condiţii parcă nici nu îţi mai vine să te miri când citeşti prin gazete articole scrise de ziarişti frenetici despre strigoiu’ care ară cu tractoru’, stafia care face giumbuşlucuri, moroiul care bântuie conştiincios, cu simţul datoriei împlinite, o paşnică comunitate din judeţ. Că, de fapt, nu există nimeni care să fi văzut pe cetăţeanul proaspăt decedat plimbându-se pe uliţe, ei bine, un astfel de amănunt minor nu este de natură să-i descurajeze pe cei trei gazetari cu mintea mai fierbinte decât oltencele de la 89,89...! Ei fac corelaţii, analizează, sintetizează, o aduc din condei şi ajung la raţionala (!) concluzie că musai localnicii trebuie să apeleze la serviciile unui cadru calificat în desvampirizare. Redevenind, oarecum, serioşi, putem spune că ni se pare cel puţin jenantă prestaţia unor confraţi care nu vor să priceapă că, în presa românească actuală, a cam trecut moda cu “găina care naşte pui vii”sau cu “mortu’ viu de sub scara iară trepte”, şi că unele articole de teapa celor comise de ei pot leza sentimentele celor vii şi liniştea celor morţi ! Tentativă de ţeapă la Mediaş Joia trecută, cetăţeanul Petru Corlaci, în vârstă de 40 de ani, din localitatea Valea Lungă, judeţul Alba, a fost prins în flagrant în timp ce făcea de râs condiţia sa de burghez onorabil ( Petrică este ditat patron al S.C. “CORTICA” SRL din Mediaş !), respectiv în momentul în care încerca să plaseze (contra cost, evident) o bancnotă de 500 de mărci. Falsă. S-a dispus ridicarea bancnotei şi, deocamdată, neridicarea autorului tentativei de ţeapă care va fi cercetat cu de-amănuntul în stare de libertate. Ultraj cu toporul Tot joi, pe la ora patru şi jumătate după amiaza. Claudia Bucur din Sibiu, strada Semaforului, bl. 30/35 , a sesizat Poliţia Municipiului despre faptul că tatăl său, Vasile Bucur provoacă scandal la domiciliu. La vederea patrulei formate din doi subofiţeri, lui Vasile Bucur i s-a pus mai rău pata, astfel încât nu a pregetat a comite infracţiunea de ultraj, în care scop a intenţionat să folosească un topor îndreptat ameninţător asupra organelor de poliţie. în această cauză se efectuează în continuare cercetări ! Marius Mitea Şi abia aşteptam să ne demonstrăm practic codrofilia. Să intrăm în pădurile noastre răcoroase şi să prăjim slăninuţa noastră afumată fără aromă de mâţă (poate doar puţin, dacă a uitat cineva uşa la cămară deschisă...) Şi gata ! Ciprian Muntiu De la:____ Pentru: Interpret:. Menţiune:. ^Cina: ---Ora: 12 sau 19 eVENIMENTUL sibian Aimr.NA: Sil. Alexandru Vlahului iii. *) A Tel/fax 069/2 I .(11.62 I ON 1:251 1.1 723.1/ROI. I.M .R. Sibiu EDITOR: S.( .SCORPION IMITATA I.MMI X I I I. SIBI.VV S.R.I.. Daniela Maria FLUCSĂ, redactor șef; Marius MITEA, redactor special (investigaţii, servicii secrete, politic); Adriana BABA: redactor (magazin, viaţa mondenă, muzică); Monica CHISELIŢĂ: secretariat (audienţe); Gabriel MĂRGINEAN: fotoreporter (foto, documentare, centrul de ascultare, detectivi); Cosmin CHELCEA: redactor şef departament tineret; Sara STARK (corespondent special); Mariana VELICU, corespondent Bucureşti Tehnoredactarea computerizată: " EVENI MENUT 11. SibIAN" Tiparul: 1.01. SIB S.A. Responsabilitatea pentru materialele publicate aparţine în exclusivitate autorilor Eventualele greşeli de culegere aparţin redacţiei Preţul unui abonament pe 3 luni: 39.000 lei (include TVA) -fără taxe poştale Abonamentele se pot contracta prin RODIPET şi prin toate oficiile poştale