Evenimentul Zilei, aprilie 2000 (Anul 9, nr. 2365-2389)

2000-04-13 / nr. 2375

Pagina 11 • Nr. 2375 • joi, 13 aprilie 2000 ________________________________ SPORT__________ ------------------------------- ^ Eduard Pană își pune cenușă-n cap echipa națională de hochei pe gheață face transfuzie cu singe proaspăt . Marius Gliga va fi cooptat în conducerea tehnică a reprezentativei Federația Română de Hochei pe Gheață (FRHG) a susținut ieri, la Hotelul Sport, prima conferință de presă de la revenirea din China a echipei naționale. Comportamentul lamentabil al naționalei la Campionatul Mondial-Grupa C, unde s-a clasat în final pe locul 6, ratînd podiumul și calificarea în Grupa B, a antrenat o serie de sancțiuni pentru factorii responsabili de eșec. La întîlnirea cu presa, Eduard Pană, secretarul general al FRHG, și-a pus cenușă în cap, recunoscînd că măsura luată de Ministerul Tineretului și Sportului este una prea blîndă. De fapt, Pană a fost sancționat cu reținerea unui procent de 10% din salariu, pe următoarele trei luni. "E prima sancțiune pe care o primesc, dar consider că e una ușoară în comparație cu dimensiunile insuccesului. M-am bazat prea mult pe colectivul tehnic, pe promisiunile antrenorilor că nu putem rata calificarea în Grupa B mondială. Am avut într-adevăr cea mai bună componență din ultimii patru ani, dar numai ca individualități, care au dovedit că nu pot alcătui o echipă redutabilă", a declarat Eduard Pană Antrenor slovac pentru "tricolori 11 în Biroul Federal s-a hotărît destituirea antrenorilor Ion Ioniță și Ion Marcu de la conducerea tehnică a echipei naționale și sancționarea pecuniară (tot 10 procente din salariu, pe trei luni) a antrenorului federal Florian Carmen. Pană a revenit și a spus că "am fost criticat pentru termenul dur pe care l-am folosit cînd am anunțat dizolvarea echipei naționale. Reformulez, vom trece la remanierea și întinerirea echipei reprezentative. Avem la dispoziție 14 jucători tineri, dornici de afirmare, cuprinși între 20 și 22 de ani, pe care-i vom grefa lîngă unii dintre cei cu experiență, care vor rămîne la națională. Și promit că mă voi ocupa personal de pregătirea viitoarelor Campionate Mondiale". Federația a anunțat intenția de a aduce un antrenor străin, tot tînăr, cel mai probabil un tehnician slovac, și promovarea actualului căpitan de echipă, Marius Gliga, în conducerea tehnică. "Dintre antrenorii din țările Europei de est, nu ne putem permite decît unul cu pretenții financiare mici. Cred că am putea găsi un sprijin pentru a plăti 1.000- 1.500 de dolari pe lună. De cehi și de ruși nu te poți atinge. Sub 5.000 de dolari lunar nu vine nici unul", a precizat secretarul general al FRHG. MĂRGĂRIT BĂNUȚ* e,sadeRUMA CĂ IM-O DAI ! COLOANA NT F PI A TI o WA Dir. Cons. CEE nr. 89/622: Tutunul dăunează grav sănătății’ Dinamo și Craiova, în finala Cupei României la fotbal Sticle cu vin la rece Dinamo s-a calificat ieri în finala Cupei României la fotbal, la capătul unui meci cîștigat la pas în fața gălățenilor de la Oțelul. "Cîinii roșii" s-au impus în "groapa" din Șos. Ștefan cel Mare, după ce, în tur, cîștigaseră cu 2-0 și la Galați. Performanță obținută de echipa lui Cornel Dinu este deosebit de importantă pentru gruparea "roș-albă", care nu mai reușise să-și asigure prezența în ultimul act la Cupei de un deceniu (ultima prezență în finală a fost în' '90, atunci cînd dinamoviștii pregătiți de Mircea Lucescu au învins Steaua cu 6-4). Moldovenii au făcut doar act de prezență ieri Impresia lăsată de jucători pe teren a fost întărită de antrenorul Țiți Dumitriu la conferința de presă: "Eu cred că am făcut un antrenament util astăzi. Echipa gazdă a demonstrat că este cea mai bună din campionat" • Cornel Dinu a mărturisit după joc că în ultimele 20 de minute "am revenit la un 4-4-2 elastic, transformat uneori în 2-4-4" • Fanii dinamoviști își iau măsuri cu totul speciale pentru meciul următor al favoriților, în Giulești. "Cine merge în ghenă, etapa viitoare, să fie pregătit, în trening, fără telefon, fără portofel, fără chei, fără nimic la noi! Ne-am înțeles?", a făcut instructajul cu colegii săi unul dintre liderii galeriei, după joc . FC Valencia a înștiințat conducerea clubului din Șos. Ștefan cel Mare că nu dorește să-i prelungească împrumutul mijlocașului Gabi Popescu , FC Dinamo a pregătit pentru sărbătorirea titlului peste 50 de sticle cu vin, care urmează să fie destupate sîmbătă seară, după meciul din Giulești. Dinamoviștilor le este suficient un rezultat de egalitate în compania rapidiștilor pentru a-și adjudeca această ediție de campionat. Conform unor surse din interiorul grupării "roș-albe", la această sărbătoare a fost invitat și rapidistul Neluțu Sabău . Portarul marocan Khalid Fouhami a fost trecut pe lista de rezerve, deși sosise abia marți noapte (în jurul orei 23.00) din Zambia. Fouhami a apărut pe toată durata partidei Zambia-Maroc (scor 0-1) . "Ce prost ești, bă, ăsta cu 14!", i s-a adresat un suporter dinamovist gălățeanului Guriță. "Certât, să nu mă înțelegi greșit, tată!", a adăugat respectivul, mențiune necesară mai ales că mijlocașul dinamovist poartă același număr ca al fundașului dreapta de la Oțelul . Portarul oaspeților, Cristi Munteanu, a degajat dincolo de stadion balonul cu care Florentin Petre a izbutit cel de-al doilea gol. "Să nu mai văd mingea asta", i s-a adresat Munteanu unui copil de mingi ; în pauză, Daniel Iftodi admira, fără rezerve, jongleriile unui puști, "la uită-te la piticul ăla cum ține mingea pe picior", spunea admirativ fotbalistul dinamovist • în prima repriză, Cornel Dinu i-a dat lui Florentin Petre o indicație tactică pe care are ocazia să o citească frecvent în paginile publicației italiane "La Gazzetta dello Sport": "Peter, treci în regista!". DANIEL CONȚESCU MATEI UDREA Florentin Petre (strigă), în duet cu Balint, a fost ieri omul-orchestră DINAMO ■ OȚELUL GALAȚI 3-1 (1-1) Au marcat: FL. PETRE (min. 20 - speculează pasivitatea lui Balint și Pelin, îl driblează pe Munteanu și trimite la colțul lung; min. 51 - reia din careul mic o centrare de pe stînga a lui Cernat), M. NICULAE (min. 62 - nestînjenit de Nemțanu și Ghionea, reia cu capul centrarea lui Florentin Petre)/ GURIȚĂ (min. 44 - din unghi, după o combinație cu Viorel Ion) DINAMO: Preda 6 - Buta 6, Kiriță 6, Iodi 5,5, Tîlvan 5,5 - FI. Petre 7, Hîldan 6, Lupescu 5,5 (min. 65 Iftodi 5,5), Cernat 5,5 (min. 60 Mara 6) - Mihalcea 5 (min. 76 Cf. Drăgan), M. Niculae 5,5. Antrenor: Cornel Dinu OȚELUL: Cr. Munteanu 6 - Guriță 5,5, Pelin 4, Nemțanu 4, Balint 4 - Voicilă 4 (min. 33 Mozacu 5), Boștină 5,5 (min. 73 Toma 4), B. Andone 4, Boștină 4 (min. 46 Ghionea 4,5) - D. Oprea 4, V. Ion 5,5. Antrenor: Dumitru Dumitriu Arbitri: C. Frățilă 6,5 - P. Gheba 5, S. Boca 6,5 La închiderea ediției, în cea de-a doua partidă retur contînd pentru semifinalele Cupei României la fotbal, Rapid a învins Universitatea Craiova cu 2-1 (1-0), prin golurile marcate de Sergiu Radu (min. 31), Măldărășani (min. 72), respectiv Bărcăuan (min. 52), în urma rezultatului înregistrat în Giulești, formația olteană s-a calificat în finala competiției. Așadar, pentru Cupa României, ediția 1999-2000, Universitatea Craiova. Trupa lui Săndoi și-a asigurat astfel prezența în Cupa UEFA Dr bate Dina Maratonul se pupă bine cu sexul Alergătorii de maraton obțin performanțe superioare dacă fac sex în ajunul cursei. Aceasta este concluzia unui sondaj comandat de organizatorii maratonului de la Londra, competiție programată duminică. Rezultatul sondajului a fost transmis marți seară de Reuters. Pe de altă parte, "studiul relevă că maratonul poate fi bun pentru viața sexuală. 30 la sută din cei chestionați au spus că sportul le-a îmbunătățit performanțele în pat". Marocanul Khalid Khannouchi (stabilit în SUA), unul dintre favoriții maratonului de la Londra, susține că nu face dragoste cînd mai e puțin timp pînă la întreceri. Sandra, antrenoarea și soția lui, mărturisește: "Nu facem sex nici măcar cu o săptămînă înainte. Trebuie să ne concentrăm la cursă. După ce maratonul s-a încheiat, avem un party, însă nu mai devreme. N-ar fi în favoarea noastră". Studiul a fost realizat de un grup de cercetători de la Oxford. (Narcis Dumbravă) Poștașul sună de 18 ori Federația Română de Fotbal a trimis ser telegrame de convocare pe adresa a 18 "stranieri" pentru meciurile echipelor naționale, acțiuni prevăzute a se derula pe 25 și 26 aprilie, în vederea meciului cu Cipru, programat la Constanța, pe 26 aprilie. Emeric Ienei, antrenorul primei reprezentative, a apelat la Stelea, Lobonț, Contra, Gică Popescu, Ciobotariu, Filipescu, Nariu, Chivu, Dan Petrescu, Gîlcă, Dorinel Munteanu, Hagi, Adrian Mic, Viorel Moldovan, Ionel Ganea și Mutu. De asemenea, Ion Moldovan - antrenorul echipei secunde a României, care va înfrunta formația similară a Portugaliei la Lisabona, pe 25 aprilie - i-a chemat la lot pe Cătălin Munteanu și pe Selymes. Ceilalți fotbaliști care vor completa cele două loturi - patru la echipa "A" și 16 la echipa "B" - vor fi selecționați din campionatul intern și urmează să fie anunțați ulterior. (Matei Udrea) Opt trepte pînă la cer FIFA a dat ieri publicității clasamentu celor 199 de echipe naționale, top valabi pentru luna aprilie, în primul sfert al ierarhiei situația a rămas stabilă, Brazilia - cu 833 de puncte - fiind în continuare lider, înaintea Cehiei (763 p) și Franței (754 p), echipe care se regăsesc în aceeași grupă la turneul final de la EURO 2000. România se află pe locul 8, la egalitate cu Mexicul (ambele au acumulat cîte 704 p). Germania, una dintre adversarele "tricolorilor" în Grupa A a Europenelor din Belgia și Olanda, ocupă locul 5, cu 725 de puncte. Celelalte două echipe din Grupa A, Anglia (682 p) și Portugalia (662 p), sîunt clasate pe pozițiile 13, respectiv 15 !t> lipsește ueva... Fără u^bră de îndoială! 9 9 'iliHî r.Țj fi jf">10 t.fyjn O t '-.H. fiQH' fotfil*}. lift <i<jrVi(ju Its • rjf; r rr>k; r < " ' <*'■ o v: ;'i v.3 'o di f}<; r.offiuftfcfîff;. ifțl bp'vvt noul nar /k.; i '/•>?/ ororr ph? A lin s#rwlei» d® cwüf!