Evenimentul Zilei, noiembrie 2003 (Anul 12, nr. 3542-3571)

2003-11-06 / nr. 3547

t ““WA PAGINa 8 CDADT Nr 3547 • joi, 6 noiembrie 2003 .-----------------------------------------------------------------------CPART------------------------------------------------------------------------------- flash Poate acum CLUJ. Astăzi, de la ora 18.30, Universitatea ACSA Terapia Cluj va întîlni, într-o partidă contînd pentru Cupa Europei, pe Erdemispor, în deplasare. Este cea de a treia confruntare la care tînăra echipă ia startul în grupa D, bilanțul de pînă acum consemnînd două înfrîngeri, cu Fenercahce Istambul și Vojvodina Novi Sad. Consultînd statistica, marcatoarele de pînă acum au fost Bianca Vescan cu 26 de puncte, urmată de Simona Mușat (14), Monica Urse (12), Evguenia Stasselko (12), Mona Nicolaescu (10), Gabriela Mărginean (6), Izabela Chiș (5), Silvia Ondreicovici (5) și Laura Bocoș (2). La capitolul recuperări, cele mai bune s-au dovedit a fi Vescan cu 15, Stasselko 12 și Urse 10. Cele mai multe minute le-au petrecut în teren Stasselko (66 din 80 posibile), Mușat (59) și Vescan (56). La aruncările libere, echipierele Universității stau ceva mai bine, cu un procentaj de sută la sută pentru Vescan și Stasselko, cu 6 din 6 respectiv 4 din 4, urmate de Urse 3 din 4 și Mușat cu 4 din 6. Totalul pe echipă este de 74,1%, în schimb, situația este foarte slabă la aruncările de două puncte, 26,7 % și trei puncte, 20,7 %. Să sperăm că astăzi fetele se vor „aduna" și vor obține un rezultat mai aproape de așteptările noastre și, de ce nu, de pretențiile iubitorilor de sport din Cluj. (O.B.) Monica Urse Se limpezesc apele la „U” Cluj Sorin Bagiu a fost numit președinte Prea mult timp a fost haos în curtea clubului de fotbal Universitatea. Luni, consiliul director a hotărît să pună capăt nehotărîrilor, numindu-l pe Sorin Bagiu președinte, după ce acesta fusese „interimar” în urma demisiei lui Tiberiu Petriș Rep.. Ce s-a discutat la ședințe de luni S.R.. A fost o ședință de consilii director în cadrul căreia s-a făcut o analiză vizavi de raportul întocmit de mine cu privire la situația actuală a clubului. în urma acestuia m-au investit pînă la sfîrșitul turului, urmînd a mă ocupa de echipă din punct de vedere organizatoric. Rep.: Ce se va întîmpla la sfîrșitul turului? S.B.: Probabil că va fi o analiză și, în funcție de rezultatele obținute, atît în ceea ce privește echipa ca evoluție cît și ca organizare a clubului, se va lua o hotărîre, care practic ține de consiliul director Rep.: Spuneați că ați întîmpinat o problemă în ceea ce privește deplasarea la Mediaș, în cele din urmă ați reușit să găsiți ajutor pentru a face deplasarea. Cum va fi de acum înainte? S.R.: Am reușit să mergem pas cu pas. Am rezolvat problema Mediaș, acum avem de rezolvat problema jocului de sîmbătă și avem speranțe de a achita salariile restante. Am achitat o tranșă vineri pentru jucători, însă mai este o tranșă de achitat și la jucători și la antrenori. Plus sînt problemele zilnice. Rep.: Cam la ce sumă s-ar ridica această a doua tranșă? S.B.: Pentru a rezolva această problemă este nevoie de aproximativ 100 de milioane, pentru care umblăm toată ziua. Ne trebuie încă 4 - 5 miliarde Rep.: Care ar fi concluziile pe care le-ați tras după analiza făcută săptămîna trecută? S.B.: Ceea ce am văzut este faptul că în bugetul pe care îl are Universitatea există un gol, respectiv o sumă de bani care nu a fost acoperită din nici o sursă, pe care practic trebuie să o rezolve consiliul director. Acest segment ar trebui soluționat prin diverse activități, de la vînzarea de bilete pînă la panourile publicitare. Rep.: Despre ce sumă este vorba S.B.: După calculele mele, consiliul director ar trebui să acopere cam 4 - 5 miliarde. Eu zic că, pentru Cluj, această sumă nu este mare. Rep.: Ce se va întîmpla cu datoriile care există față de alte persoane sau firme? S.B.: Aceste datorii se cunosc și vor fi achitate, decizia ține de consiliu, care va stabili modalitatea de plată și eșalonarea sumelor, pentru că toate odată nu se pot rezolva. Rep. S-au făcut speculații în ceea ce privește datoria existentă către finanțatorul CFR-ului , domnul Paszkany, și o posibilă înțelegere la meciul de pe „Ion Moina”... S.B.: Nu cred așa ceva, nu văd nici o legătură. Din cîte știu eu, dînșii lucrează corect, așa că nu cred că este posibil așa ceva Trebuie să cîștigăm tot Rep.: Cum vedeți parcursul echipei pînă la finalul turului? S.B.: Acum, la Mediaș, au făcut un rezultat bun, ținînd cont că am jucat cu o formație candidată la promovare. Eu spun că la programul pe care îl avem acum nu ar trebui să pierdem nici un meci. Jucătorii trebuie să fie conștienți că doar dacă vor face rezultate bune își vor primi banii, totul depinde de ei. Urmează partida cu Reșița, care doar aparent este un joc ușor, însă o să vedeți că nu e deloc așa, apoi deplasarea la Satu Mare, o altă echipă care trage la promovare. Acolo trebuie să ne arătăm valoarea, să vedem de ce sîntem în stare. Rep.: Dacă nu ar fi fost acel rezultat de la Baia Mare, „U” ar fi fost foarte aproape de primul loc... S.B.: A fost un joc tratat cu ușurință, încercăm să ne corectăm și să mergem mai departe, nu avem ce face. Rep.: Se poate implica Universitatea în lupta pentru promovare? S.B.: Eu zic că, din punct de vedere al valorii echipei și conducerii, se poate. Trebuie să așteptăm sfîrșitul turului pentru a trage concluziile care se cuvin. Rep.: Dar din punct de vedere financiar? S.R.: Aici trebuie să gîndeșt foarte bine, pentru că nu trebuie să promovezi doar de dragul de a promova și după un an să vii înapoi. Eu cred că orașul Cluj, la valoarea oamenilor care sînt aici, se va implica și va asigura condițiile. Nici un efort nu este prea mare dacă ne gîndim la scopul final, care înseamnă că Universitatea trebuie să se întoarcă în A. Rep.. Este un avantaj prezența dumneavoastră în această postură față de o altă persoană, cum a fost Tiberiu Petriș? S.B.: Eu doar într-o săptămînă am umblat și prin ajutorul domnului Dimitriu și Gavrilă am reușit să atragem 130 de milioane. Nu este o sumă mare, dar am reușit să ne achităm de unele datorii, iar asta este ceva... Din păcate, noi nu beneficiem de liniște, care ar fi un lucru fundamental pentru a reuși. Nu cred că sînt întîmplătoare anumite lucruri care apar în presă de exemplu... Rep.: Va pleca vreun jucător în iarnă de la Universitatea? S.B.: Nu se pune problema. Nu sa luat în discuție așa ceva și nu cred că se va întîmpla. Echipa acum trebuie să joace și dacă vrem să facem ceva, să aducem clubul acolo unde îi este locul, în Divizia A, nu o putem face vînzînd jucători. A consemnat MIRCEA MAIER Sorin Bagiu stă mai comod în fotoliu l4J Li Mutare importantă la HC Minaur Baia Mare Lascăr Pană coboară din fotoliu Rezultatele slabe înregistrate de HC Minaur Baia Mare, în turneele de la Sibiu, Buzău și Focșani, l-au determinat pe președintele clubului, maestrul emerit al sporturilor, Lascăr Pană, să conducă antrenamentele din aceste zile. „Am pierdut cu Steaua și cu echipele din Cluj-Napoca și Ploiești și am cîștigat la un gol diferență cu echipa din Craiova. Acest lucru mă nemulțumește. Minaur este viața mea. Nu pot să las echipa să retrogradeze. De aceea am trecut din nou în sala de sport în calitate de antrenor, pentru a-i determina pe jucători să muncească pentru ca tradiția Minaurului să nu dispară . Antrenorii loan Paleo și loan Chircu mai mult asistă la antrenament, „tonul” dîndu-l Lascăr Pană. în noile condiții, antrenorii fac încălzirea cu jucătorii și participă la unele probleme de strategie ale echipei. Gruparea băimăreană este pe locul opt în clasament după șapte jocuri, cînd mai sînt de jucat șase meciuri în două turnee, unul la Brașov - Sfîntu Gheorghe și celălalt la Sighișoara - Tîrgu-Mureș. Minaur a cîștigat doar de trei ori obținînd șase puncte din 14. La experiența pe care maestrul o are este de așteptat ca în tabăra băimăreană să se producă revirimentul, întreaga suflare handbalistică din oraș salutînd hotărîrea domniei sale Cu SKAF Minsk, tur - retur la Baia Mare Lascăr Pană este revoltat pe jucătorii săi care lipsesc de la antrenamente din motive medicale. La antrenamentul de ieri, Pană le-a spus elevilor săi că jucătorii generației de aur ai Minaurului se antrenau chiar și cînd erau bolnavi, avînd certificatele medicale în buzunare. Probabil că în fața unui asemenea exemplu, actualii jucători vor strînge rîndurile și se vor mobiliza la cote superioare. Situația este delicată tocmai înaintea dublei cu IKAF Minsk din Belarus, meciuri contînd pentru calificarea în turul IV al Challenge Cup din 15 -16 noiembrie. Lazăr Pană consideră că Minaur are șanse mari de izbîndă în fața celor de la Minsk cu care a ajuns la înțelegerea ca ambele meciuri să se desfășoare la Baia Mare, un avantaj pentru gazde, avînd în vedere că nu trec printr-o formă de excepție ADI RUSU ŒNER. » IZOTEBOM umina ts»y» ii persom SOCIETATEA COMERCIALĂ DE CONSTRUCȚII S.A 3400Ch4-Napoca,str.Tabarei, nr A tafc 425860A25862, Fax:425053 a malt coc napoca0 ma Bxoni Partener în Lucrări de Construcții civile, agricole, industriale Lucrări Speciale monumente, așezăminte de cult, reparații și restaurări Producerea de betoane, mortare, prefabricate, mozaic, confecții lemn, metal Prestări Servicii Diverse Comerț Exterior și Proiectare CĂLDURA CĂMINULUI TĂU DistriGm Târgu Mureș mm România Târgu-Mureș, Piața Trandafirilor 21 www.distrigaznord.ro