Evenimentul Zilei, decembrie 2003 (Anul 12, nr. 3572-3600)

2003-12-15 / nr. 3586

____________________________________________... flash „U” Cluj bate pe toată lumea CLUJ: în turneul de fotbal în sală de la Sibiu, Universitatea Cluj, condusă de pe margine de către antrenorul Mircea Cojocaru, a repurtat două victorii importante: 12 - 2 cu Sopo Sibiu, goluri Cociș 3, Giurgiu 2, Ciurar, Purcar, Abrudan, Vătavu, Mureșan, Bondar și Szekely, respectiv 15 - 5 cu Chimica Tîrnăveni, Szekely 4, Cociș 3, Giurgiu 3, Bondar 2, Ciurar, Szilagyi și Mureșan. Din păcate, la prima întîlnire, cea cu Lopo Sibiu, fundașul clujean Vătavu a suferit o accidentare destul de gravă, în urma unei ciocniri cu unul dintre adversari. Entorsa de gradul III îl va ține pe tușă cel puțin o lună. Universitatea are asigurată calificarea în semifinale, alături de FC Sibiu, Gaz Metan Mediaș și învingătoarea dintre Inter Sibiu și FC Cisnădie. Sîmbătă, trofeul „Juventute", oferit de către Radio Cluj, i-a fost înmînat, într-un cadru festiv, mamei lui Râzvan Cociș, care nu a putut fi prezent la gală, tocmai pentru că este angrenat în acest turneu de sală de la Sibiu.O.B. Senocico a fost OK CLUJ. Mihaela Senocico, „centrul” echipei naționale de handba feminin, dar și al Universității Jolidon Cluj, a avut evoluții apreciate la recent încheiatul Campionat Mondial din Croația. în pofida faptului că această jucătoare a evoluat în premieră la o competiție de un astfel de calibru, ea s-a achitat cu brio de sarcinile pe care le-a primit de la antrenorul Cornel Oțelea. Clujul a mai fost reprezentat de către o handbalistă, Georgeta Vîrtic, care s-a numărat mai mereu printre titulare.C.B. Clujenii vor locui trei CLUJ. în penultima etapă a Campionatului Național de baschet masculin s-au înregistrat următoarele rezultate: Universitatea „Petre Andrei" Iași - CSU Bere Trei Stejari Sibiu 73 - 67, Romradiatoare Brașov - Elba Timișoara 86 - 83, Lancar Alexandria - BU Poli Carbochim Cluj 66 -112, Axiopolis Cernavodă - Rompetrol București 58 - 86 și Dinamo București - West Petrom Arad 99-71. Partida Rapid București - Asesoft Ploiești se va disputa marți 16.12.2003, de la ora 12.30. BU Poli Carbochim Cluj, cu titularii prezenți pe teren doar o repriză, s-a impus de o manieră categorică la Alexandria și a avut în sîrbul Dejan Dukovcic principalul marcator, cu 38 de puncte, dintre care 6 din aruncări de trei. El a fost secondat de veteranul Tiberiu Sebestyen, căpitanul clujenilor, care a înscris 16 puncte. în ultima etapă, BU Poli Carbochim va întîlni, pe teren propriu, revelația de pînă acum, Universitatea „Petre Andrei” Iași, în urma rezultatelor din etapa a 11-cea, clasamentul arată astfel: 1.Dinamo 24 p, 2. Asesoft 19 p, 3.Poli Carbochim 18 p, 4.Elba Timișoara 18 p, 5.CSU Sibiu 17 p, 6.West Petrom 17 p, 7.Romradiatoare 17 p, 8. Rompetrol 17 p, 9.Universitatea Iași 17, 10.BCM Pitești 16 p, 11. Axiopolis Cernavodă 13 p, 12. Rapid 12 p, 13. Sancar Alexandria 11 p. (O.B) Mariius Crăciun Lascăr Pană aduce echipa în sferturile de finală ale Challenge Cup Noroc bun, pentru Minaur Baia Mare Echipa masculină de handbal Minaur Baia Mare s-a calificat în sferturile de finală ale Challenge Cup, după dubla cu RK Jug- Zegin Skopje din Macedonia. ACS RUSU Ambele meciuri s-au disputat la Baia Mare, sîmbătă și duminică, în Sala Polivalentă „Lascăr Pană”. După perioada de glorie, Minaur a mai înregistrat această performanță în sezonul 2000-2001, cînd a pierdut calificarea în dauna echipei poloneze Slash Worocaw Primul meci cu multe ratări pentru Minaur Nici o clipă nu s-a pus problema echipei calificate în sferturile de finală ale Challenge Cup dintre Minaur și Zegin, băimărenii conducînd ostilitățile de la un capăt la altul în ambele meciuri. în partida tur de sîmbătă, Minaur a învins mai greu decît a arătat tabela de marcaj la final: 43-35 (21-14). Băimărenii au greșit adesea în atac, dar și în apărare, iar portarii nu au mai reușit bunele intervenții din meciurile anterioare. Gafele echipei sale l-au făcut pe antrenorul și președintele Minaurului, Lascăr Pană, să își iasă adesea din fire. Mai mult, la finalul primei partide, „profesorul" Pană le-a spus elevilor săi la vestiare să le fie rușine că au primit 35 de goluri de la o echipă mai puțin titrată decît a sa. Adversarii au înscris primii, avînd mingea de început de meci, dar a fost prima și ultima dată cînd au condus. De la băimăreni au excelat Irimescu, care a făcut legea în atacul Minaurului, cu 19 goluri marcate, urmat de Ghioanea (12), Sabău (6), Săcăleanu (2) și Bondar, Covaci, Cosma, și Varady cu cîte o reușită. Oasepeții au impresionat prin voința unor jucători de vîrstă mai înaintată. Pentru Zegin Skopje au înscris Dimitroski (7), Pandev (6), Klivacki (5), Zivkovic, Pecenovici, Ilievski cîte patru goluri fiecare, Vasilev (3) și Arnaudov (2). Faza cea mai aplaudată a primei întâlniri a fost, culmea, o ratare a lui Irimescu, la o „aeriană” în minutul 17, repriza a ll-a, publicul apreciind încercarea tehnică de mare finețe și nu finalitatea fazei Surpriza calificării, juniorul Daniel Mureșan . Supărat de greșelile jucătorilor Lascăr Pană a schimbat registrul tactic în returul întîlnirii, în care Minaur sa impus categoric la toate capitolele. RK Jug-Zegin Skopje - Minaur Baia Mare, scor final 45 - 33 (17 - 20). Și în cel de al doilea meci de ieri „gazdele" din Macedonia au deschis scorul și a fost, din nou, singura dată cînd au condus pînă la finalul întîlnirii, chiar dacă cu puțin înainte de pauză s-au apropiat la un gol diferență, la scorul 17 - 18 în repriza secundă, Minaur s-a răzbunat în fața publicului pentru greșelile din meciul anterior reușind cîteva „aeriene” care au ridicat publicul în picioare. Surpriza calificării a fost juniorul Daniel Mureșan, de 17 ani, care a intrat de mai multe ori în repriza a doua și a înscris de cinci ori. Cei de la Zegin Scopje nu au renunțat nici o clipă la joc, vrînd să facă un meci de palmares și să încurce cît mai mult echipa băimăreană, chiar în condițiile în care, după prima întîlnire, au chefuit la hotelul unde au fost cazați. Pentru învingători au înscris Sabău (11), Ghionea (10), Irimescu (6), Bondar și Mureșan cîte 5, Varody (3), Nedelcu (2) și Kovacs un gol, iar pentru învinși Ilievski (7) Pandev și Vasilev cîte 5 goluri, Pecenovici și Zivkovic cîte patru „Un handbal bun’. Imediat după calificarea echipei Minaur, numele lui Lascăr Pană a fost scandat de întreaga asistență. Cu emoții și cu lacrimi de bucurie în ochi, „profesorul”, a acordat pentru Evenimentul zilei, ediția de Transilvania, un scurt interviu. Reporter: Domnule Lascăr Pană, o dublă nu fără emoții pentru Minaur Baia Mare cu un prim meci care v-a nemulțumit. Lascăr Pană: Așa este, în primu meci am greșit inexplicabil de mult. Portarii nu au mai prins o zi bună sîmbătă. Practic poarta nu a fost apărată. Credeam că o să cîștigăm cu 15 goluri diferență, dar nu a fost așa. Pentru al doilea meci am schimbat tactica și ne-am surprins adversarii. Important este că Minaur urcă tot mai mult pe scara valorică a handbalului european Rep. Care ar fi concluzia după al doilea meci? S.P.: Ultima impresie contează și vreau ca spectatorii din Baia Mare să rămînă cu un gust plăcut și vreau să înceapă anul nou cu gustul care le-a rămas la finele anului 2003 Rep.: Ce șanse are Minaur în sferturile de finală S.P.. Mai întîi să vedem cu ce echipă vom juca și pe urmă șansele. Deocamdată e o performanță că am ajuns aici printre cele opt echipe ale Challenge Cup Rep. Daniel Mureșan a fost surpriza calificării. L.P.: Da. Daniel este produsul lui Minaur, a jucat la juniori, are doar 17 ani și pot să spun că mă bucur că Minaur are un așa băiat în pepiniera proprie, lucru care arată că sîntem pe un drum bun. Rep. Cum veți aborda meciurile următoare? L.P. Cu foarte multă seriozitate. Trebuie să fim de acum mai modești, să nu ne lăsăm păcăliți de aceste victorii meritate de altfel. Urmează pentru noi multe greutăți și cele mai mari sînt greutățile financiare. Rep. 15 meciuri, 15 victorii de cînd ați revenit pe banca tehnică a echipei. Pînă unde poate merge Minaur? L.P. Nu știu. Mie, o viață întreagă mi-a plăcut să fiu antrenor și nu președinte. Omul potrivit la locul potrivit. Eu cred că aici, pe bancă, trebuie să fiu. A consemnat ADI RUSU reușite, Klivacki (3), Diminroski ș Arnaudov cîte două și Anatovski ur gol A căzut cortina Antrenament cu public Ultima etapă a Diviziei Naționale de rugby a reprezentat pentru clujenii de la Universitatea doar o formalitate, în fața unei echipe a Politehnicii Iași venită cu speranța că nu va avea de pătimit prea mult MIRCEA MAIER Sîmbătă, în timp ce la Bucureșt Steaua și Dinamo își disputau derbyul campionatului, la Cluj era bal. „Festivitățile” de sfîrșit de an au fost organizate în cinstea rugbiștilor clujeni, invitați de onoare fiind moldovenii de la Politehnica Iași, cenușăreasa campionatului. Și ca orice musafir, ieșenii nu și-au „permis” să deranjeze gazda, una hotărîtă să încheie turul în forță. Scorul înregistrat la final pe foaia observatorului ne scutește de orice comentarii pe marginea jocului în sine: 70 - 9. Pentru clujeni au înscris: Lecca - 3 eseuri, Tedorescu, N. Rus și Marin cîte două, în timp ce Fărcaș, Zup și Bălan au punctat o dată. De lucru a avut și Colțuneac, cel care a transformat de cinci ori ocaziile în puncte. „A fost un joc fără istoric, în care mi-am permis să fac toate modificările posibile cu destul de mult timp înainte de final. Am dominat clar în fața unei formații care nu avea cum să ne pună probleme, dat fiind nivelul scăzut al rugbyului practicat de aceștia. Se pare că și problemele financiare sînt pe cale de a se rezolva, avem promisiuni de la consiliul local pentru suma de 150 de milioane de lei”, ne-a declarat antrenorul clujenilor, Octavian Chihaia Derby cu năbădăi Steaua și Dinamo au luptat în această ultimă etapă pentru postura de campioană de toamnă, care, în urma victoriei, scor 19-9, repurtată sîmbătă i-a revenit echipei militare. Partida a fost una încinsă, arbitrul clujean Emil Pîrțog avînd nevoie de cinci cartonașe galbene și unul roșu pentru a ține în frîu disputa, Iată și celelalte rezultate înregistrate în divizia națională: Bucovina Eldoforest Suceava - Contor Zenner Arad 8 - 3, Știința Petroșani - Rulmentul Bîrlad 39 - 9, Universitatea Cluj - Politehnica Iași 70 - 9 și Farul Constanța - Minerul Lupeni 800; în urma acestor rezultate, clasamentul la sfîrșit de tur se prezintă astfel: pe primul loc Steaua București, care a acumulat 27 de puncte, singura formație care nu a cunoscut înfrîngerea în acest sezon. Urmează Dinamo, 24 de puncte, pe trei Universitatea Cluj, 22 puncte, Farul Constanța, pe patru, cu 19 puncte, Contor Zemner Arad și Rulmentul Bîrlad, cu cîte 17 puncte, Minerul Lupeni, Știința Petroșani și Bucovina Eidoforest Suceava, cîte 15 puncte, Politehnica Iași fiind ultima clasată, cu doar nouă puncte, singura formație care nu a reușit nici măcar un meci egal. Din culise După cum știți, echipa națională de rugby a României are un nou antrenor în persoana francezului Philippe Sauton, cel care a convocat și șase clujeni la testele prin care dorește să vadă nivelul jucătorilor din campionatul intern. Astfel, ieri la ora 18.00, Paulică, Bălan, N. Rus, Teodorescu, Voicu și Colțuneac, au ajuns la București, unde urmează să rămînă pînă miercuri. în altă ordine de idei, trebuie spus că joi, la ședința Comisiei de Disciplină a Federației Române de Rugby a fost convocat și tehnicianul Universității Cluj, Octavian Chihaia, pentru partida disputată pe teren propriu în compania Stelei. Se pare că observatorului R.C. i-a cam displăcut atmosfera, fostul stelist afirmînd chiar că este scîrbit de Cluj, în loc să-l cheme pe clujean la „judecată", oficialii federației ar trebui să privească ceva mai aproape, undeva în Ștefan cel Mare, și să-și amintească de amenințarea pe care tot ei au făcut-o față de clubul Dinamo, referitor la ce se va întîmpla în cazul în care jucătorii acestui club vor mai isca bătăi pe terenul de joc. Cum în derbyul cu Dinamo se pare că dinamoviștii nu au fost prea cuminți, rămîne de văzut dacă federația va exclude clubul bucureștean din Divizia Națională, așa cum a promis... Ce glumă bună, nu-i așa? Universitatea și-a îndeplinit obiectivul la jumătatea sezonului