Evenimentul Zilei, octombrie 2004 (Anul 13, nr. 3871-3901)

2004-10-09 / nr. 3879

12 ^EEE sîmbăta, 9 octombrie 2004 @ Nr. 3879 CSU Sibiu pornește în campionat cu gînduri de finală Visează la înălțimi . Pentru CSU „Bere Trei Stejari“ Sibiu, și în special pentru antrenorul Mircea Vulc, așteptările sunt deosebit de mari. Tehnicianul sibian spune că, în acest moment, are la dispoziție cea mai bună echipă din ultimii ani, motiv pentru care are dreptul să viseze la mai mult de locul patru ocupat în stagiunea precedentă. DRAGOȘ POPESCU Postul pe care Vuli a dorit foarte mult să-l acopere a fost cel de conducător de joc, acolo unde, în ultimii zece ani, Cornel Alecu a fost titularul incontestabil. Cum Mihai Popa nu a dat satisfacție campionatul precedent, Mircea Vulc s-a oprit asupra americanului Darnell davon. Americanul a mai jucat pînă acum în campionatul universitar nord-american (NCAA), la Hawaii Chaminade, pentru ca ultimii cinci ani să-i petreacă în Europa. Fără să fie interesat foarte mult de partea materială, Darnell a pus o singură condiție: să se formeze o echipă puternică. „Am venit să cîștig titlul, pentru că nu am reușit niciodată acest lucru și mi-aș dori foarte mult“. .Militarul" din Virginia Un alt post pe care Vulc l-a considerat deficitar a fost cel de pivot. Zach Batte a evoluat, și el, în NCAA, la University of Tennessee, dar și la echipa institutului militar din statul Virginia. La cei 2,06 m, Zach este unul din cei mai înalți jucători din campionat, Vukmizînd mult pe el, în lupta sub panourile adverse. A venit destul de nepregătit fizic, însă. Ultimul venit a fost sîrbul Milojica Zekovic (29 ani). Are deja în palmares un titlu de campion, cu Asesoft, cîștigat în această vară, înalt (2,03) și puternic, Zekovic este un veritabil „5“, adică jucătorul de sub inel. Statistica arată că Zekovic a avut, anul trecut, un procentaj de peste 60 la sută la aruncările de două puncte, 71 la sută la loviturile libere și 50 la sută la cele de la trei puncte. Campionatul trecut, sîrbul a marcat 164 de puncte în 280 de minute jucate, în care a mai reușit și 69 de recuperări Safar, primul venit Fostul jucător al celor de la Elba Timișoara, Zoltan Safar este primul venit la Sibiu, în această vară. Are 26 de ani, 2102 m, și în ultimul sezon a reușit 217 puncte, în 20 de meciuri. Are procentaje bune la aruncările libere (73 la sută), și stă bine la capitolul recuperări, cu 99 de reușite. Deși a declarat că Silviu Anton, jucător venit de la Sancar Alexandria, nu va rămîne la Sibiu, pînă la urmă, extrema de 25 de ani (1,93 m) va face parte din lotul CSU, pentru acest campionat. .Contingentul sibian Alături de cei patru nou-veniți, lotul CSU va fi completat de jucătorii „autohtoni“. Cornel Alecu, care îndeplinește și funcția de antrenor secund, este reprezentantul generației care aducea două titluri de campioană pe Cibin, jucătorul care-i poate aduna în jurul său pe ceilalți. Apoi, Cristi Crăciun și Alex Kovacs au crescut mult mai ales în ultimele două sezoane. La fel Spînu, jucător ce poate cîștiga singur un meci, cum a făcuto în cîteva rînduri în sezoanele precedente, dar problema lui este inconstanta. Asesoftul, favorită în opinia lui Vulc Mircea Vulc crede că principalul adversar în lupta pentru titlu, din acest sezon, va fi actuala campioană, CSU Asesoft. Cu un buget aproape cît al unei echipe de fotbal, ploieștenii au reușit un transfer incredibil. Au adus un campion mondial, căruia patronul Sebastian Ghiță îi plătește nu mai puțin de 400.000 de euro pe an. „Este o prostie ceea ce fac cei de la Ploiești. Au stricat piața transferurilor“, spune Mircea Vulc. CSU Sibiu s-a întărit serios în pauza competițională, obiectivul fiind unul normal: finale O etapă foarte importantă Mergînd pe principiul „pînă la Dumnezeu, te mănîncă sfinții“, echipierii Universității Cluj ar trebui să acorde o importanță deosebită partidei cu Tricotaje Ineu, joc ce nu este în nici un caz o repetiție pentru Cupa României Așa ar trebui considerat fiecare joc de studenți și cu atît mai mult acesta. Cele trei înfrîngeri atîrnă greu în balanța luptei pentru promovare, astfel încît orice insucces are jazul de a îndepărta gruparea clueană de obiectivul propus. Jocul a Ineul vine într-o conjunctură favorabilă elevilor lui Ion Marin (foto) cazul lui Sabău se deplasează la Oradea, în timp ce Jiul trebuie să treacă hopul numit ISCT. Jocul rezultatelor poate propulsa Universitatea între primele 4- 5 echipe ale seriei, la distanță mică de lider. Cum jucătorii sînt cu banii la zi, iar condițiile sînt dintre cele mai bune, nici nu ar trebui admis alt rezultat decît victoria. (Mircea Maier) mt% ft* 12.2 frecventă cu potentă! » * * Cluj, Ciocârliei 15, Tel: 406.362, www.miximcluj.ro electrica TRANSILVNIA NORD Sucursala Cluj ELECTRICA-Centrul de exploatare Cluj T anunță întreruperea furnizării energiei electrice între orele 08:00 - 15:00, datorată lucrărilor de mentenantă revizie tehnică curentă la posturile de transformare, după următoarea planificare Data întreruperii 12-10-2004 13-10-2004 Adresa Str. Sindicatelor; Str. Alecsandri; Str. Pavlov (intre nr. 7-57 si intre nr. 18-33); Str. Cismigiu; Str. Nuferilor Str. Arany lanos; Str. Matei Corvin; Str. Toplita; Str. Agnita; Institutul “Ion Andreescu”; Str. Memorandumului (intre nr. 2-12 si intre nr. 1-25); P-ta Unirii (intre nr. 10-17 si nr. 22 si 25); Str. Prahovei Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate de aceste întreruperi, care sunt însă necesare pentru asigurarea unei bune funcționări a instalațiilor. Relații suplimentare la fel: 534333, 929 Lascăr Pană a împlinit 70 de ani Lecție despre pasiune Lascăr Pană (foto) va rămîne pentru totdeauna în istoria handbalului românesc. Maestrul și-a dat măsura valorii sale de antrenor încă de pe vremea echipei magice din era Măricel Voina. Acum, la 70 de ani, împliniți pe 14 septembrie, el continuă să trăiască numai pentru acest sport, căruia i-a dedicat toată viata sa. OVIDIU BLAG „Prins“ de reporter la un meci pe care HC Minaur Baia Mare l-a jucat la Cluj, venerabilul Lascăr Pană a avut amabilitatea de a se adresa tuturor cititorilor „Evenimentului zilei“ Ion Iliescu ține cu Baia Mare Domnule Pană, cum de mai rezistați pe bancă, etapă de etapă? N-am ce face. Eu sînt mistuit de pasiunea pentru handbal și în plus, iubesc la nebunie echipa din Baia Mare, care a fost, de-a lungul timpului, a doua mea casă. în acest an am avut una dintre cele mai frumoase toamne din viață: pe 14 septembrie am făcut 70 de ani, iar pe 25, formația de handbal a împlinit 30 de ani. Clubul a fost decorat de către Președintele României cu Meritul Sportiv clasa a lll-a, iar eu cu aceeași distincție, dar clasa a ll-a. A fost sărbătoare mare la noi în Baia Mare, toată lumea a fost fericită. Oamenii de acolo țin mult la echipa lor de suflet Trecînd în actualitate, ce susținere materială are acum HC Baia Mare? Pentru consiliul local jos pălăria, de la consiliul județean mai așteptăm și mai multă implicare, iar cu sponsorii stăm „nici prea prea, nici foarte foarte“. Zona aceasta, a Băii Mari, nu prea atrage, din punct de vedere sportiv, sponsorii. Parcă fug de noi. Ce noutăți aveți în lot? L-am adus, chiar de la Cluj, pe Boancă, de la Craiova pe Boancă, iar din Germania a venit la noi Viman. Sîntem pe primul loc, deocamdată, dar campionatul e lung și greu, în acest an competițional avem parcă mai puțină susținere materială decît în cel precedent, dar o s-o scoatem noi cumva la capăt. De cine sînteți ajutat pe banca tehnică? Colegul meu este Ioan Palko și ați pus foarte bine întrebarea, pentru că urăsc sintagma „antrenor secund“, în concepția mea și nu numai, pentru că la americani e la fel, toți antrenorii sînt egali. Unul răspunde de rezultate, dar munca trebuie să fie una de echipă. Și să vă mai spun ceva. Eu mai stau pe bancă pînă voi găsi un înlocuitor pe măsură. Deocamdată de mine au frică, sau cine știe, poate respect, și de aceea nimeni nu mișcă în front. Vreau să se mai nască un alt Pană, care să-i bage în sperieți pe toți și atunci mă retrag. Sper să mă țină sănătatea pînă atunci. Repet, pasiunea e totul. Dacă ai pasiune, faci totul cu plăcere, nimic nu îți pare prea greu. Așa ar trebui să simtă fiecare antrenor, fiecare sportiv și atunci peste toate obstacolele ar trece mai ușor. PRIMATV DDFQFI i=r*TII= M M m ■■■ *VmF Hb* ■■■ ■■■ UtedP ■ ■ Wmm ......... 9 . <8S8 € il ~ JL m și IU —l. * J. N.. . CRAIOVA ASTĂZI Hotel BAVARIA între orele 11:00 si 18:00. SLATINA MÂINE Hotel PARC între orele 11:00 si 18:00. Relații la fel.: 07261335.258