Evenimentul Zilei, februarie 2005 (Anul 14, nr. 3990-4017)

2005-02-14 / nr. 4003

14 TRANSILVANIA ■ ■miluni ■Wmi i V luni, 14 februarie 2005 , Nr. 4003 m scurte înfrîngeri simetrice pentru CFR CLUJ. Divizionara A CFR Ecomax Cluj a pierdut ultimele două partide amicale disputate sîmbătă în turneul din Antalya. Meciurile s-au disputat în compania aceleiași formații, Mariupol, din Ucraina, rezervele unora jucînd cu rezervele celeilalte, iar titularii între ei. Ucrainieii au învins în această partidă dublă cu același scor, 2-1, pentru CFR rezerve înscriind Alickovici, în timp ce pentru titulari Brancevici. Feroviarii revin astăzi în țară, pentru ca pînă miercuri să primească liber de la antrenorul Aurel Sunda. (M.M.) Selmont, eliminare previzibilă MARAMUREȘ. Formația Selmont Baia Mare a fost eliminată din Challenge Cup de reprezentanta Germaniei, Buxtehude. Ambele partide s-au disputat în Germania, elevele lui Ioan Gherhard fiind întrecute cu scorul general de 62-52 (32-25,30-27). în a doua manșă din dubla cu nemțoaicele, dintre băimărence s-au remarcat Magda Kengyel și Maria Pop, marcatoare a 11, respectiv 5 goluri. Ioan Gherhard declara înaintea deplasării în Germania că nu își face speranțe, dată fiind și situația accidentărilor din lotul Selmontului. (M.M.) Șanse puține CLUJ. Echipa de volei feminin Universitatea Jolidon a încheiat și cel de-al doilea turneu contînd pentru barajul de accedere în prima ligă. La Lugoj, într-o sală înfrigurată, clujencele au pierdut o singură partidă, în fața piteștencelor, scor 1-3, învingînd Lugojul cu 3-0 și Craiova, întrun meci desfășurat ieri, cu 3- 1. Pentru a se califica la baraj, „U” are nevoie de victorii cu 3-0 respectiv 3-1 în fața Piteștiului în cele două turnee rămase, respectiv victorii pe linie, 3-0, cu celelalte două formații. Următorul turneu va fi găzduit de Cluj, în 4-6 martie. (M.M.) Bistrița, gazda CN de dans sportiv BISTRIȚA. Bistrița a găzduit sîmbătă, cea de a 29-a ediție a Campionatului Național de dans sportiv, Cupa Floris. Au fost 700 de dansatori din întreaga țară, reprezentînd 92 de cluburi, iar prezentator a fost binecunoscutul Octavian Ursulescu. Clubul de dans sportiv Floris din Bistrița a împlinit anul trecut 20 de ani de existență și este singurul club din țară care a reușit să organizeze mai mult de 10 ediții de CN, a spus Florica Budusan, antrenoare la Floris (A.C.) învinse de lider MUREȘ. Formația de volei feminin, CSU Tîrgu-Mureș, antrenată de Nicu Pop a fost învinsă, în deplasare, într-o partidă contînd pentru etapa cu numărul 14, ultima a sezonului regulat, de liderul la zi al clasamentului, Dinamo Aedificia, scor 3-2. După această etapă, mureșencele ocupă locul 7 în clasament, urmînd ca în play-off să întîlnească pe Metal Galați. Partidele au fost programate pentru datele de 26 februarie și respectiv 9 martie. (M.M.) CSU Atlassib Sibiu a cîștigat meciul cu Gaz Metan Mediaș Mircea Vulce sel în Ardeal . Etapa a 14-a a campionatului masculin a stat sub semnul derbiului județean sibian, în care favoriții de la CSU Atlassib s-au impus în fața celor de la Gaz Metan Mediaș cu scorul de 87-68. BU Poli Mobitelco Carbochim Cluj nu a putut face față deplasării de la Ploiești, acolo unde campionii de la Asesoft au cîștigat cu 102-74 OVIDIU BLAG, DRAGOȘ POPESCU Sibiul și-a adjudecat derbiul CSU Atlassib Sibiu a obținut sîmbătă prima victorie oficială în fața celor de la Gaz Metan Mediaș Derbiul județean și-a respectat întocmai titulatura și a avut de toate: spectacol, scandal și aplauze meritate pentru ambele combatante. Sibiul nu a cedat nici o clipe șefia pe tabela de marcaj, dar a tremurat serios în sfertul trei, cînd medieșenii au dat impresia că pot întoarce soarta partidei în favoarea lor. A fost de ajuns însă ca americanul Darnell Claven să iasă din noi la rampă și să năruie speranțele noui promovate. Sibiul s-a distanțat în primul sfert la două puncte diferență, iar pînă la pauza mare diferența s-a mărit la șaptesprezece puncte diferență, tabela arătînd scorul de 52-35 în favoarea gazdelor. în sfertul trei, medieșenii ai dat impresia că revin puternic în joc și s-au apropiat la zece puncte de sibieni. Momentul psihologic al meciului s-a produs la scorul de 67-62 în favoarea sibienilor. Acolo, Gaza a ratat un atac care putea să-i aducă la trei puncte diferență. Clayen a luat însă jocul pe cont propriu și i-a ridicat pe cei 2.000 de spectatori în picioare prin șarjele sale la panou advers. Mediașul a căzut de tot pe final de meci, cînd CSU Atlassib Sibiu a dominat autoritar ostilitățile, victoria cu 87-68 fiind pe deplin meritată de echipa pregătită de Mircea Vulc. La sibieni, cel mai bun marcator a fost Clavon cu 27 de puncte, în timp ce la gaziști ex-sibianul Tordai a reușit 15 puncte Șerban, supărat pe atitudine Antrenorul Gazului, Octavian Șerban, era foarte supărat la finele meciului pe atitudinea unor jucători din teren. „Puteam să întoarcem soarta meciului dacă se respectat indicațiile primite de pe margine. Așa unii jucători au făcut ce au vrut și am pierdut. Nu pot contesta victoria Sibiului, ci doar modul cum unii jucători au înțeles să joace’’, a spus la finele meciului Șerban. Vulc nu i-a înțeles pe arbitri Mircea Vulc a declarat că arbitrii Bădilă și Ciulin au influențat decisiv rezultatul meciului prin maniera lor de arbitraj. Tehnicianul sibian va face raport la federație împotriva arestnri .Arbitrajul a fost foarte slab și a influențat decisiv scorul meciului. O să fac raport la Federație. Chiar dacă Mediașul joacă mai bine decît în tur, cred că nu o să termine pe una din pozițiile fruntașe și în nici un caz peste noi”, a conchis Vulc. De remarcat că sîrbul Zekovic a jucat întreg meciul. „Nu mi-a spus că ar fi obosit și l-am lăsat să joace”, a spus Vuli. Pentru clujeni urmează greul De partida cu Asesoftul nu prea se legau speranțele celor de la BV Mobitelco Carbochim, pentru că simpla prezență în sala sporturilor din Ploiești constituie pentru orice oaspete un handicap. Antrenorul clujean Miodrag Periski declara după meci: „Noi am făcut tot ce am știut, dar nu a fost de ajuns. Spre final am introdus și jucătorii de rezervă. Important rămîne să mergem înainte, să pregătim cum se cuvine partida care urmează, cea de pe teren propriu cu Piteștiul. De acum înainte nu ne mai permitem pași greșiți. Ultimele Infringed, cu Dinamo și Asesoft le lăsăm în spate, drumul nostru este spre înainte". Celelalte rezultate ale etapei au fost Rapid - Farul 51-85, BCM Pitești , Universitatea Iași 87-78, Forex Brașov - West Petrom Arad 73-81 și Dinamo - Elba Timișoara 91-67 în clasament conduce Dinamo, 21 de puncte, urmată de Asesoft, 25 Sibiu 23, Farul 22, Elba 21, Policarbochim 21 și Mediaș cu 20 Fleșeriu a fost condescendent cu fosta lui echipă la întrecerea feminină. Universitatea ACSA Terapia a făcut o plimbare cu folos la Sibiu, de unde s-a întors cu o victorie normală, 74- 69 cu Magic. După 27-13 în primul sfert, clujencele au redus turația și au terminat celelalte „reprize” cu scorurile de 16-13, 14-14 și 22-24. Primele două marcatoare ale echipei clujene au fost Vescan cu 19 și Urse cu 14. Tehnicianul Dan Fleșeriu ne-a declarat: „Fetele mele s-au considerat învingătoare încă de la început, ceea ce în sport este păgubos. Au jucat la minima rezistență, atît cît să își conserve avantajul din primul sfert. Relaxarea a fost cuvîntul de ordine, în condițiile în care Sportul a pierdut acasă cu Govora și se presupune că va ceda și la Tîrgoviște, țelul nostru devine acum ocuparea locului trei la sfîrșitul sezonului regular, știindu-se că în raport cu Sportul ne avantajează diferența de coșaveraj”. Celelalte rezultate ale rundei: Olimpia - ICIM Arad-62-42, CSI Oradea - Tiger Dej 71-51 Sportul - CET Govora 78-85 , Livas - Rapid 87-52. în clasament conduce Livas, 24 de puncte, urmată de Govora ș Sportul cu cîte 21, Cluj cu 20 , Olimpia cu 19, Magic Sibiu e pe 8, Oradea pe 9, iar Dejul pe 10. Flavius Lăpuște (în alb) nu s-a putut opune de data aceasta înfrîngerii suferite de BU Poli Mobitelco Carbochim Cluj în deplasarea de la Ploiești Meciuri cu scîntei în Campionatul Național de handbal * Dinamo schimbă liderul Dinamo a măturat cu Minaur Baia Mare, aruncînd formația pregătită de Lascăr Pană (foto) din postura de lider, pe locul trei al clasamentului. La feminin, la meciul dintre Cetate Deva și Rulmentul Brașov a lipsit ambulanța MIRCEA MAIER, CIPRIAN IANCU După ce în tur Minaur a cîștigat la o diferență liniștitoare Dinamo s-a răzbunat cu o victorie la scor: 43-32. Diferența elimină practic comentariile, antrenorul Lascăr Pană acuzînd lipsa unui portar în formă: „După o primă repriză bună, am făcu o a doua parte foarte slabă. Nu am reușit să contracarăm jocu adversarilor și astfel am pierdut un meci care ne era la îndemînă”, a comentat pentru „Evenimentul zilei" antrenorii clujenilor, Leon Gomboș, înfrîngerea (27-31) Armăturii Universitatea Agronomia Cluj în fața Politehnicii Izometal Timișoara. Nu au avut ambulanță în etapa feminină, la Deva, echipierele de la Cetate au practicat pe toată durata partidei o apărare agresivă. Conduse în teren de Carmen Cartaș, elevele lui Maree Șerban au reușit să ajungă la pauză în avantaj (13-11). A venit însă minutul 34 cînd, pe un atac, brașoveanca Mihaela Stefer s-a accidentat grav la nas; în acest moment, oficialii au constatat că nu existau brancardier și nici o mașină a Ambulanței în apropiere temperamentală ca de obicei, antrenoarea oaspetelor, Mariana Tîrcă, a intrat pe teren , a început să se certe cu arbitrii. Pînă la urmă, Rulmentul a cîștigat, 24- 21, dar corectitudinea rezultatului este serios pusă sub semnul întrebării de antrenorul gazdelor, Marcel Șerban. Mariana Tîrcă a refuzat să comenteze arbitrajul, axînduși declarația de la final de meci pe disfuncționalitățile de organizare: „N-am mai văzut niciodată în viața mea să nu existe la un meci de Ligă Națională asistență medicală de specialitate sau nici măcar o mașină a Ambulanței”. Eroina partidei a fost Carmen Cartaș (Cetate). Deși pe mijlocul meciului s-a accidentat grav în urma unui blocaj dur cînd i-a sărit umărul stîng, și nu și-a mai putut folosi mîna stîngă (cea de bază) a mai marcat 5 goluri pe lîngă cele 7 înscrise pînă în acel moment. Din deplasarea făcută la Roman, Remin s-a întors acasă cu mîna goală, deoarece a pierdut clar cu 24 la 17 disputa cu echipa din localitate. Universitatea Jolidon Cluj a pierdut la Tomis Constanța, scor 32-25. „Ne-am bătut singuri, prin ratarea numeroaselor ocazii clare avute. Este păcat că nu am profitat de o formă mai slabă avută de echipa gazdă. Ne așteaptă o partidă importantă cu Poșta Cîlnău”, a declarat antrenorul Universității Jolidon, Liviu Jurcă ITLISSIB O POARTĂ DESCHISĂ SPRE EUROPA ocoidieo^La TORMATII: în fiecare miercuri plecări spre NANCY, ORLEANS, TOURS ANGERS, NANTES, RENNES