Evenimentul Zilei, ianuarie 2008 (Anul 17, nr. 5038-5066)

2008-01-08 / nr. 5043

FfOMmv/nr _ *_ * JLj JL 1 \/IV 111:, j Evenimentul Ceaiul din Kenya dă în clocot Plantațiile de ceai din fosta colonie britanică sunt în criză din cauza hoților care au distrus proprietăți ale companiei Unilever, producătorul Lipton Mihaela Dincă Hoții care au prădat una dintre cele mai mari plantații de ceai din Kenya i-au adus pe cultivatori în pragul crizei. Plantația Chebown, deținută de compania Unilever, a rămas fără muncitori după violențele postelectorale, iar fermele din împrejurimi sunt aproape pustii, potrivit unui material publicat de cotidianul britanic „Daily Telegraph“. Chiar în săptămâna dinaintea anunțării victoriei în alegeri a lui Mwai Kibald, plantațiile de ceai din Kenya au devenit câmpuri de război mai ales pentru susținătorii candidatului învins, Raila Odinga. Tractoarele și camioanele fermelor au fost arse, iar grupurile de protestatari au încercat să dea foc și plantațiilor de ceai. In foarte multe zone, vremea rece și umedă a mai salvat ceva din plante. Kenya este al treilea mare exportator de ceai din întreaga lume, iar la nivelul țării, peste 55% din exporturi sunt reprezentate de ceai, cafea și legume. Crimele plantații Șefii plantațiilor Unilever susțin că grupuri de peste 6oo de tineri înarmați cu arcuri și săgeți sau cu topoare au atacat în valuri regiunea, distrugând tot ce întâlneau în cale. Reprezentanții Unilever au declarat că cel puțin 14 persoane au fost ucise pe plantațiile companiei, iar un bărbat a fost împușcat mortal în cap de poliție. Situația în cazul celorlalți producători de ceai este neclară. Peste 30.000 de muncitori au fost deja evacuați cu ajutorul unor camioane sau al PUBLICITATE unor remorci atașate la tractoare. în prezent, mai bine de 60 de companii din Marea Britanie, printre care Barclays, Unilever sau GlaxoSmithKline, au activități în Kenya. Unilever deține două dintre cele mai mari plantații de ceai de aici și are câteva zeci de mii de angajați. Situația producătorilor de ceai nu este singulară. Investitorii din întreaga lume care și- au deschis afaceri în Kenya au văzut în aceste zile cum li s-au năruit planurile. DEZASTRU. Muncitorii rămași în Kenya privesc cu groază la ce a mai rămas din unele dintre cele mai mari plantații de ceai din lume INVESTITORI ALARMAȚI Câștiguri mari, riscuri uriașe Investitorii de pe Bursa din Kenya nu își fac prea multe speranțe pentru săptămânile următoare. Chiar dacă bursa de mărfuri din Nairobi se va redeschide miercuri, tranzacțiile vor fi posible doar o scurtă perioadă, pentru că, ulterior, platforma se va închide pentru afaceri cel puțin două săptămâni. La doar câteva zile după asasinarea fostului premier pakistanez, Benazir Bhutto, violențele din Kenya au demonstrat încă o dată că în afaceri nu există „câștiguri gratuite“. Veniturile mari aduc întotdeauna cu ele riscuri de aceeași dimensiune, potrivit analiștilor de la „Daily Telegraph“. Kilip Irsn Blue Air zboară la Berlin EXCLUSIV. Pe 31 martie va fi introdusă singura cursă directă din București către capitala Germaniei. Blue Air va opera acest zbor în regim regulat, de trei ori pe săptămână, lunea, joia și sâmbăta. „Berlinul este pe primul loc în topul celor mai populare destinații turistice din Germania“, a explicat motivul alegerii acestei destinații directorul adjunct al Blue Air, Cătălin Ilie. Potrivit acestuia, biletele pentru un drum dus-întors vor costa între 99 și 280 de euro și vor putea fi cumpărate cel mai devreme peste două săptămâni. Ultimul zbor direct dintre cele două capitale a fost operat în mai 2002 de compania Tarom, care a întrerupt zborurile acuzând numărul redus de pasageri. (Teodora Trandafir) 34,8 milioane de euro din comerț electronic REZULTATE, valoarea totală a pieței de comerț electronic cu plată on-line prin card a crescut în 2007 cu 263% față de anul 2006, atingând suma de 34,8 milioane de euro și un număr de 449.000 de tranzacții, conform RomCard în România, lider este soluția de plăți on-line ePayment de la GECAD, cu un total de 344.000 de tranzacții anul trecut, în valoare totală de 29,5 milioane de euro. Cea mai bună perioadă a anului a fost, în mod tradițional, ultimul trimestru. Astfel, în perioada octombrie-decembrie vânzările au fost de 9,9 milioane de euro. Transportul energiei, mai scump TARIFE. Transelectrica a majorat cu 22,6% tariful de sistem aplicat producătorilor, distribuitorilor și furnizorilor de energie, fondurile urmând să fie utilizate pentru reabilitarea rețelei de transport și pentru îmbunătățirea capacității de interconexiune cu statele vecine, a anunțat, ieri, compania. Sumele vor crește cu 22,6%, de la 14,4 lei/MWh la 17,66 lei/MWh, fără TVA, potrivit datelor Transelectrica transmise ieri Bursei de Valori București. Totodată, Transelectrica a ajustat cu circa 3% tariful mediu pentru transportul energiei electrice, de la 14,85 lei/MWh la 15,33 lei. Majorările tarifelor nu influențează prețurile plătite de consumatorii casnici de energie. PrePay discuțiile alunecă ușor 2008 minute și mesaje scrise Cumpără și activează orice cartelă SIM Orange PrePay până la 31 ianuarie 2008 și an: 2008 minute în rețea 1 an, cu 4 euro/lună 2008 mesaje scrise în rețea 1 an, cu 2 euro/lună 60 de apeluri în rețea, 3 luni, cu 2 euro/lună primul apel în rețea gratuit, în fiecare zi, timp de 3 luni apeluri naționale la tarifele din rețea cu 1 euro, până la 31 martie 2008 până la 20% credit bonus pentru orice reîncărcare de minim 4 euro 12 I Marți, 8 ianuarie 2008 ! Evenimentul zilei STUDIU Românii, europenii cu cel mai scurt concediu Adelina Vlad a Holmailorl Stati7 ri Românii se numără printre europenii care beneficiază de cele mai puține zile de concediu, rezultă dintr-un studiu realizat de compania de consultanță în resurse umane Mercer Human Resource Consulting. Legal, românii au 28 de zile de vacanță pe an, atât cât au și britanicii sau olandezii. în niciun stat din Uniunea Europeană legea nu prevede un număr mai mic de 28 de zile de concediu. Cel mai mult stau în vacanță plătită finlandezii (44 de zile), lituanienii (40 de zile) și francezii (40 de zile). Bulgarii au 32 de zile de concediu legal, în timp ce ungurii au 33 de zile. Media zilelor de concediu în statele membre UE este de 34 de zile, potrivit studiului, cu diferențe semnificative între vestul și estul Europei. Astfel, în timp ce angajații din statele occidentale stau în vacanță între 36 și 44 de zile, în estul Europei media coboară către 30-32 de zile. Cifrele sunt valabile pentru angajații care lucrează cinci zile pe săptămână, de cel puțin zece ani. „Vacanța legală este un fel de loterie în statele membre ale Uniunii Europene, în condițiile în care unele state dau cu 60% mai multe zile libere decât altele. Deși au fost făcute eforturi pentru armonizarea acestor aspecte, disparitățile în privința concediilor legale sunt încă foarte mari“, a comentat Mark Sullivan, unul dintre executivii Mercer, „Libere“ în cinsalQ IIP tara ZH« de vacant! Finlanda 44 Franța 40 Germania 34 Bulgaria 32 România 28 Sursa: Mercer Human Resource Consulting PUBLICITĂȚI Lista cuprinzând prețurile maxime de vânzare cu amănuntul Gallaher Romania Distribution înregistrată la Ministerul Economiei și Finanțelor cu numărul 279572/17.12.2007 și publicată în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Valabilă de la 11.01.2008 Milll sortimentului GLAMOUR BLUE GLAMOUR LILAC ; I Millittil il BIBIB 2 : Prețul maxim de vânzare cu amănuntul lei/pachet 5.50 5.50 Directiva Consiliului CE 89/622/CEE. Tutuiul răUnează afaV SănătățH